Αξιολόγηση – ΟΙΕΛΕ: Στόχος η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης
Απεργία-αποχή  από τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων

Την κήρυξη απεργίας-αποχής  από τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων αποφάσισαν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) σε νέα ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει «τη διαδικασία της αξιολόγησης Κεραμέως ως μια διαδικασία παρωδία».

Στη συνέχεια, εξηγεί τους λόγους, υποστηρίζοντας ότι «για μια ακόμη φορά χωρίς ουσιαστικό διάλογο επιβάλλει – και μάλιστα καταστρατηγώντας ακόμη και την ίδια τη δική της υπουργική απόφαση – διαδικασίες αξιολόγησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με κλειστά σχολεία λόγω lockdown».

«Στόχος της δεν είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης ή του παιδαγωγικού έργου. Είναι η προσχηματική χρήση αυτής της λειψής και στρεβλής διαδικασίας, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή ο νεοφιλελεύθερος σχεδιασμός εμπορευματοποίησης του χώρου της εκπαίδευσης» τονίζουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

«Η εφαρμογή διαδικασιών «αξιολόγησης» σε ιδιωτικά σχολεία-οίκους εμπορίου, όπου ήδη η κ. Κεραμέως έχει δώσει στους σχολάρχες τη δυνατότητα να «αξιολογούν» με άλλου τύπου κριτήρια τους αναλώσιμους υπαλλήλους, προκαλεί τη θυμηδία αλλά και την αγανάκτηση. Στην εργοδοτική θηριωδία και με τη συνδρομή των κομματικών φίλων και χρηματοδοτών στα ιδιωτικά σχολεία, άλλωστε, θα καταφύγει κατά τη γνωστή συνήθειά της η κ. Κεραμέως για να «δικαιώσει» την αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει μέσω απειλών στο δημόσιο» προσθέτουν. 

Η ανακοίνωση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ με σημερινή του ομόφωνη απόφαση κηρύττει απεργία-αποχή καλύπτοντας μέλη Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και τους Συλλόγους που αρνούνται να συμμετάσχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α’/11-6-2020) και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36 καθώς και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/20-01-2021).

Το ΔΣ της Ομοσπονδίας κρίνει τη διαδικασία της αξιολόγησης Κεραμέως ως μια διαδικασία παρωδία, διότι:

Για μια ακόμη φορά χωρίς ουσιαστικό διάλογο επιβάλλει – και μάλιστα καταστρατηγώντας ακόμη και την ίδια τη δική της υπουργική απόφαση – διαδικασίες αξιολόγησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με κλειστά σχολεία λόγω lockdown, με αποκαμωμένους εκπαιδευτικούς λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας τους τη δύσκολη αυτή περίοδο. Στόχος της δεν είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης ή του παιδαγωγικού έργου. Είναι η προσχηματική χρήση αυτής της λειψής και στρεβλής διαδικασίας, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή ο νεοφιλελεύθερος σχεδιασμός εμπορευματοποίησης του χώρου της εκπαίδευσης.

Η εφαρμογή διαδικασιών «αξιολόγησης» σε ιδιωτικά σχολεία-οίκους εμπορίου, όπου ήδη η κ. Κεραμέως έχει δώσει στους σχολάρχες τη δυνατότητα να «αξιολογούν» με άλλου τύπου κριτήρια τους αναλώσιμους υπαλλήλους, προκαλεί τη θυμηδία αλλά και την αγανάκτηση. Στην εργοδοτική θηριωδία και με τη συνδρομή των κομματικών φίλων και χρηματοδοτών στα ιδιωτικά σχολεία, άλλωστε, θα καταφύγει κατά τη γνωστή συνήθειά της η κ. Κεραμέως για να «δικαιώσει» την αξιολόγηση που επιχειρεί να επιβάλει μέσω απειλών στο δημόσιο. 

Για το Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

paideia7.jpg

Κείμενο ενημέρωσης-νομικής τεκμηρίωσης για την απεργία-αποχή που κήρυξε το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ

Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση είναι ο μοναδικός τρόπος οργανωμένης αντίδρασης στην αξιολόγηση, καλυπτόμενος από μία νόμιμη θεσμική ενέργεια όπως είναι η προκήρυξη της απεργίας. Η μορφή αυτή της απεργίας («λευκή απεργία»), είναι νόμιμη όπως έχουν κρίνει και τα δικαστήρια αλλά επαναλαμβάνει και η νομική θεωρία. Προϋπόθεση είναι να έχει προκηρυχθεί νομίμως με απόφαση του Δ.Σ. της ΟΙΕΛΕ και να αποσταλεί εξώδικο στο Υπουργείο και στον ΣΙΣ, με κοινοποίηση στο Υπουργείο Εργασίας. Η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία δεν επιφέρει καμία πειθαρχική ή άλλου είδους συνέπεια στους εκπαιδευτικούς.

Με δεδομένο ότι οι συμμετέχοντες στην απεργία, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης, ασκούν κανονικά όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και διοικητικά. Η μόνη συνέπεια της συμμετοχής τους στην αποχή μπορεί να είναι, ενδεχομένως, περικοπή του μέρους του μισθού ως ποσοστό που αναλογεί στα καθήκοντα από τα οποία απέχουν και μόνο για τις μέρες που υφίσταται κάποια διαδικασία αξιολόγησης.

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:

Α) Ν.1566/1985, άρθρο 11ΣΤ΄

1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου  αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με  οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ωςπρόεδρο το  διευθυντή του σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών μετέχουν και δύο εκπρόσωποίτους που ορίζονται από το  διοικητικό συμβούλιο των μαθητικώνκοινοτήτων.

2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση τουπροέδρου του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη τωνμαθημάτων και μία φορά στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν τοκρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματατουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του. Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσαστο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας τωνμαθημάτων.

3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό  όργανο για τη χάραξηκατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής καιτην  καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Εχει την ευθύνη για τηνεφαρμογή του ωρολόγιου και αναλυτικού  προγράμματος, την υγεία καιπροστασία των μαθητών, την καθαριότητα των σχολικών χώρων και τηνοργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές ανάγκες καιφροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητεςσυνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείςτου τόπου. Μπορεί να  αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείςγνώσεων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών μεθόδων.

4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερεςαρμοδιότητές του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίωνπαρίστανται εκπρόσωποι των μαθητών, ορίζονται με απόφαση του ΥπουργούΕθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Β) Υ.Α. Φ.353.1./324/105657/Δ1 (ΦΕΚ 1340/16.10.2002)

Άρθρο 37

Σύνθεση και λειτουργία του Συλλόγου των Διδασκόντων (Σ.Δ.)

1. Ο Σύλλογος των Διδασκόντων (Σ.Δ.) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ` αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Εργo του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, για την οποία είναι υπεύθυνος. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων κινούνται πάντοτε στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

2. Πρόεδρος του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στο Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισόβαθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό.

3. Ειδικότερα ο Σύλλογος των Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του είναι υποχρεωτική. Απουσία μέλους από τις συνεδριάσεις πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη.

4. Τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων γίνονται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου:

α) Πριν από την έναρξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους.

β) Στο τέλος κάθε τριμήνου ή τετραμήνου.

γ) Κατά την ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων των προαγωγικών, απολυτηρίων, ή πτυχιακών εξετάσεων και

δ) Στο τελευταίο δεκαήμερο του διδακτικού έτους.

5. Εκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων συγκαλούνται για συγκεκριμένα θέματα:

α) Υστερα από πρόσκληση του προέδρου και

β) Υστερα από γραπτή αίτηση προς το Διευθυντή τουλάχιστον από το ένα τρίτο των μελών του συλλόγου, στην οποία αναγράφονται το θέμα ήτα θέματα και ο εισηγητής.

6. Δε συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα.

7. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει πάντοτε εκτός ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων.

8. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, με την επιφύλαξη της περίπτωσης β της παραγράφου 5, και το χρόνο πραγματοποίησης της συνεδρίασης ορίζει ο Διευθυντής του σχολείου ή εκείνα τα μέλη του Συλλόγου που ζήτησαν τη σύγκληση του οργάνου σε έκτακτη συνεδρίαση. Εισήγηση επί των θεμάτων κάνει ο Διευθυντής ή άλλος εκπαιδευτικός ο οποίος ορίζεται από το Διευθυντή.

9. Για το χρόνο πραγματοποίησης των τακτικών συνεδριάσεων και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα μέλη λαμβάνουν γνώση δύο ημέρες τουλάχιστον πριν από την ημέρα σύγκλησης του συλλόγου σε συνεδρίαση. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του διδακτικού προσωπικού του σχολείου.

10. Οι έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται και με προφορική ειδοποίηση, χωρίς τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου.

11. Πριν από την έναρξη της συζήτησης στις τακτικές συνεδριάσεις, μπορεί να γραφτεί στην ημερήσια διάταξη νέο θέμα από το Διευθυντή, το οποίο πρέπει να αιτιολογηθεί πλήρως ως επείγον. Μπορεί επίσης να εισαχθεί νέο θέμα ως επείγον ύστερα από απόφαση της πλειοψηφίας του Συλλόγου.

12. Για τις συνεδριάσεις που διακόπτονται, εφόσον έχει οριστεί ημερομηνία για την ολοκλήρωσή τους, δεν απαιτείται νέα ειδοποίηση.

13. Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.

14. Οι αποφάσεις του συλλόγου λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος.Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος κατά πλειοψηφία.

15. Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη.Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί.Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές.

16. Τα πρακτικά τηρεί ο γραμματέας του σχολείου ή εκπαιδευτικός που ορίζεται από το Σύλλογο των Διδασκόντων.

17. Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων, ανεξαρτήτως βαθμίδας, μπορούν να συνεδριάζουν από κοινού τακτικά ή έκτακτα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη συστέγαση των σχολείων. Στην περίπτωση αυτή προεδρεύει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας που έχει τον περισσότερο χρόνο άσκησης καθηκόντων ως Διευθυντής και σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης, εκείνος που προηγείται στη σειρά αξιολόγησης.

18. Στις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνουν μέρος, με δικαίωμα λόγου, εκπρόσωποι των μαθητών, όταν συζητούνται θέματα που τους αφορούν και εφόσον αυτά ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων.

19. Στις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων είναι δυνατή η συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων ή του Διευθυντή Εκπαίδευσης και Προϊσταμένου Γραφείου, εάν το ζητήσει ο σύλλογος των εκπαιδευτικών ή εάν οι ίδιοι το επιθυμούν.

Γ) Π.Δ.79/2017, Άρθρο 15

Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων και Σχολικού Συμβουλίου

 1. Οι τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων πραγματοποιούνται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου:

 α) πριν από την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (1-11 Σεπτεμβρίου)

 β) στο τέλος κάθε τριμήνου,

 γ) μετά τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15-21 Ιουνίου)

Πέραν αυτών των τακτικών συνεδριάσεων ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου του σχολείου ή ύστερα από γραπτή αίτηση προς τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου τουλάχιστον από το ένα τρίτο (1/3) των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

2. Η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων είναι υποχρεωτική και η απουσία μέλους πρέπει να δικαιολογείται επαρκώς.

3. Οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιούνται εντός εργασιακού και εκτός διδακτικού ωραρίου.

4. Θέματα που ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία ή είναι αντίθετα από τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενα συζήτησης κατά τις συνεδριάσεις.

5. Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και τον χρόνο πραγματοποίησης της συνεδρίασης ορίζει ο Πρόεδρος ή τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων που ζήτησαν τη σύγκληση του οργάνου σε έκτακτη συνεδρίαση. Εισήγηση επί των θεμάτων κάνει ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου ή άλλος εκπαιδευτικός ο οποίος ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου ή από το Σύλλογο Διδασκόντων.

6. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική ειδική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά πλειοψηφία.

7. Οι Σύλλογοι των Διδασκόντων των συστεγαζόμενων σχολείων, ανεξαρτήτως βαθμίδας, μπορούν να συνεδριάζουν από κοινού τακτικά ή έκτακτα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη συστέγαση των σχολείων. Στις κοινές αυτές συνεδριάσεις προεδρεύουν εκ περιτροπής οι Διευθυντές ή οι Προϊστάμενοι των συστεγαζόμενων σχολείων.

8. Οι συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου πραγματοποιούνται τακτικά τρεις (3) φορές τον χρόνο και έκτακτα, όποτε το ζητήσει ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου ή δύο τουλάχιστον φορείς, που μετέχουν στο Σχολικό Συμβούλιο. Οι συνεδριάσεις του Σχολικού Συμβουλίου πραγματοποιούνται κατ` αναλογία όπως και οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

Δ) Ν.4512/2018, Άρθρο 245

Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α` 167) αντικαθίσταται ως εξής:

 «8. Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του Κεφαλαίου ΣΤ` του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση-ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτωσης α` της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α` 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών.».

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι,  αν οι απόντες (είτε επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή είτε για άλλο λόγο) είναι περισσότεροι δεν υπάρχει απαρτία, δεν μπορεί να συνεδριάσει ο σύλλογος και δεν λαμβάνεται καμία απόφαση. Σε περίπτωση μη ύπαρξης απαρτίας δεν μπορούν να συγκροτηθούν οι ομάδες δράσης, ούτε να προχωρήσει οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αξιολόγησης.

Η απεργία-αποχή μπορεί να δηλωθεί με δύο τρόπους: είτε με μία αρχική δήλωση στο διευθυντή ότι ο εκπαιδευτικός συμμετέχει στην προκηρυχθείσα αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης, είτε με δήλωση προς τον Πρόεδρο του Συλλόγου (Διευθυντή) κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων, ώστε να καταγραφεί στα πρακτικά ότι για τον ανωτέρω νόμιμο λόγο (απεργία-αποχή) δεν παρίσταται τυπικά στη συνεδρίαση.Το πρακτικό του Συλλόγου δεν υπογράφεται από τους απεργούς, αφού θεωρούνται απόντες. Στην απεργία-αποχή μπορεί να συμμετάσχει και εκπαιδευτικός που αρχικά συμμετείχε σε συνεδρίαση του Συλλόγου αλλά αποφάσισε εκ των υστέρων (σε μεταγενέστερη συνεδρίαση) να απέχει.

Η δήλωση του εκπαιδευτικού είτε προς το Διευθυντή είτε κατά την έναρξη της συνεδρίασης του Συλλόγου για καταγραφή στο πρακτικό, μπορεί να έχει το εξής περιεχόμενο:

«Δηλώνω ότι απέχω από οποιαδήποτε ενέργεια συνδέεται με τις διαδικασίες αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α’/11-6-2020) και συγκεκριμένα τα άρθρα 33, 34, 35, 36 καθώς και την Υ.Α. 6603/ΓΔ4 (ΦΕΚ 140/20-01-2021) διότι συμμετέχω στην προκηρυχθείσα απεργία-αποχή της Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. από την άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων μου και μόνο, που προέρχονται από το ανωτέρω νομοθετικό πλαίσιο και αφορούν διαδικασίες αξιολόγησης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!