Ξανά στους δρόμους, με τη συμμετοχή σε μαζικές κινητοποιήσεις προχώρησαν οι φοιτητές σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Πάτρα, Χανιά και άλλες πόλεις καταγγέλλοντας το κρεσέντο αστυνομικής βίας στο ΑΠΘ, ενώ ζήτησαν να μην ασκηθεί καμία δίωξη στους 31 συλληφθέντες διαδηλωτές, οι οποίοι λόγω των μέτρων έναντι της πανδημίας θα δικαστούν, τελικώς, σε δικάσιμο που θα οριστεί στο προσεχές διάστημα.
Οι φοιτητές στη Θεσσαλονίκη συγκεντρώθηκαν αρχικά στον χώρο της Πρυτανείας του ΑΠΘ, ενώ ακολούθησε πορεία μέχρι το άγαλμα Βενιζέλου, όπου πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο κατά της κατασταλτικής πολιτικής. Παράλληλα, μερίδα των διαδηλωτών προχώρησε και σε συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.
Υπενθυμίζεται ότι οι 31 συλληφθέντες φοιτητές αφέθηκαν ελεύθεροι για τα γεγονότα στο ΑΠΘ την Τρίτη, καθώς μετά από σχετικό αίτημα των συνηγόρων τους ζήτησαν να πάρουν αναβολή στην απολογία τους για σήμερα, Πέμπτη. Λόγω των μέτρων της πανδημίας, θα οριστεί νέα δικάσιμος, στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Φωτογραφίες από την κινητοποίηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης - Ισχυρή παρουσία της αστυνομίας
Φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια
Σε μαζική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας προχώρησαν το πρωί της Πέμπτης οι φοιτητικοί σύλλογοι Αθήνας, ζητώντας να μην εφαρμοστεί ο νόμος Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη για τα ΑΕΙ.
Στον απόηχο των γεγονότων στο ΑΠΘ και της ακραίας καταστολής σε συμβολική κατάληψη στην Πρυτανεία, οι φοιτητές δήλωσαν πως «δεν έχουν θέση στις σχολές μας αστυνομία - πειθαρχικά - διαγραφές». Οι φοιτητές, επίσης, ζήτησαν να ανοίξουν επί τέλους οι σχολές για να μπορέσουν να σπουδάσουν ξανά σε φυσιολογικές συνθήκες και τόνισαν τον κίνδυνο να επιστρέψουν «σε ένα Πανεπιστήμιο που θα είναι χειρότερο από αυτό που αφήσαμε».
H στιγμή που η κινητοποίηση φτάνει στο Σύνταγμα:
«Ένας χρόνος κλειστά πανεπιστήμια» - Ημέρα δράσης στις 10 Μαρτίου
Παράλληλα, οι φοιτητές προκηρύσσουν πανελλαδική ημέρα δράσης για τις 10 Μαρτίου, για τη συμπλήρωση ενός χρόνου με τις σχολές να παραμένουν κλειστές.
Κύριο αίτημα είναι να ανοίξουν άμεσα οι σχολές, με τήρηση των απαραίτητων μέτρων προστασίας, ώστε οι φοιτητές να επιστρέψουν στον φυσικό τους χώρο και στην προηγούμενη δραστηριότητά τους.
Συλλογή υπογραφών κατά της αστυνομικής βίας στα Πανεπιστήμια
Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα που έλαβαν χώρα τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου στο ΑΠΘ, μεταδιδακτορικοί ερευνητές/τριες και διδάσκοντες/ουσες σε ΑΕΙ και ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ προχωρούν σε συλλογή υπογραφών εκφράζοντας την καταδίκη και τον αποτροπιασμό τους για την ένταση του αυταρχισμού και της αστυνομοκρατίας στα πανεπιστήμια με αφορμή τα γεγονότα στο ΑΠΘ και ζητούν να μην ασκηθεί καμία δίωξη εναντίον των συλληφθέντων.
Τα γεγονότα ξεκίνησαν τη Δευτέρα, όταν ο πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαϊωάννου ενημέρωσε εισαγγελέα για συμβολική κατάληψη φοιτητών στην Πρυτανεία. Κατόπιν παρέμβασης του εισαγγελέα, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις περικύκλωσαν το κτίριο της Πρυτανείας και ακολούθησε άγρια καταστολή των φοιτητών, καθώς και ο βασανισμός ενός εξ αυτών σε δημόσια θέα.
Υπενθυμίζεται πως εις βάρος τους, η εισαγγελέας ποινικής δίωξης απήγγειλε κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος -κατά περίπτωση- για διατάραξη λειτουργίας υπηρεσιών, παράνομη βία, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, απόπειρα σωματικής βλάβης, απείθεια, βία κατά αστυνομικών υπαλλήλων (αντίσταση), όπως επίσης για παράβαση του νόμου περί όπλων διότι κάποιοι κρατούσαν αντικείμενα, όπως κοντάρια κ.ά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη