UNICEF-κορονοϊός: Πάνω από 168εκ. παιδιά παγκοσμίως εκτός σχολείων
Για περισσότερα από 168 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως, τα σχολεία παραμένουν κλειστά για σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο, δηλώνει η UNICEF

Η UNICEF παρουσιάζει την «Σχολική Τάξη εν μέσω Πανδημίας» στα κεντρικά γραφεία των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη, εφιστώντας την προσοχή των κυβερνήσεων στην ανάγκη προτεραιοποίησης της επαναλειτουργίας των σχολείων.

Νέα Υόρκη, 3 Μαρτίου 2021 – Τα σχολεία για περισσότερα από 168 εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν παραμείνει κλειστά για πάνω από έναν ολόκληρο χρόνο, εξαιτίας των μέτρων που επιβλήθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19, σύμφωνα με νέα στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα η UNICEF. Επιπλέον, περίπου 214 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως– ή 1 στα 7 – έχουν χάσει τα τρία τέταρτα από τη δια ζώσης εκπαίδευσή τους.

Η έκθεση σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων αποκαλύπτει ότι 14 χώρες παγκοσμίως παραμένουν σε μεγάλο βαθμό κλειστές από το Μάρτιο του 2020.

Δύο τρίτα αυτών των χωρών είναι στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, και αφορούν περίπου 98 εκατομμύρια μαθητές. Από τις 14 χώρες, ο Παναμάς κράτησε τα σχολεία κλειστά για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ακολουθούν το Eλ Σαλβαδόρ, το Μπανγκλαντές και η Βολιβία.

«Καθώς πλησιάζουμε τον ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας του COVID-19, θυμόμαστε πάλι την καταστροφική κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην εκπαίδευση που έχουν δημιουργήσει τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισης του ιού παγκοσμίως. Με κάθε μέρα που περνάει, παιδιά που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε δια ζώσης εκπαίδευση μένουν όλο και πιο πίσω, με τα πιο περιθωριοποιημένα να πληρώνουν το πιο βαρύ τίμημα,» δήλωσε η Henrietta Fore, Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF.

«Δεν έχουμε το περιθώριο να πάμε σε δεύτερη χρονιά περιορισμένης ή μηδενικής εκπαίδευσης στα σχολεία για αυτά τα παιδιά. Πρέπει να εξαντλήσουμε όλες τις προσπάθειες ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά ή να προτεραιοποιήσουμε το σχεδιασμό ώστε να επαναλειτουργήσουν άμεσα». 

Το κλείσιμο των σχολείων έχει καταστροφικές συνέπειες στην εκπαίδευση και την ευημερία των παιδιών. Τα πιο ευάλωτα παιδιά και αυτά που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να μην επιστρέψουν στην τάξη και να εξαναγκαστούν σε παιδικό γάμο ή παιδική εργασία.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της UNESCO, περισσότερα από 888 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως συνεχίζουν να έρχονται αντιμέτωπα με διακοπές στην εκπαίδευσή τους εξαιτίας ολικών ή μερικών λουκέτων στα σχολεία.

Η πλειοψηφία των μαθητών παγκοσμίως στηρίζεται στα σχολεία ως μέρη στα οποία μπορούν να επικοινωνήσουν με τους συνομήλικούς τους, να αναζητήσουν υποστήριξη, να έχουν πρόσβαση στην υγεία και τα εμβόλια και σε θρεπτική διατροφή. Όσο περισσότερο μένουν κλειστά τα σχολεία, τόσο τα παιδιά αποκόπτονται από αυτά τα σημαντικά στοιχεία της παιδικής ηλικίας.

Για να επιστήσει την προσοχή στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που διαμορφώνεται στην εκπαίδευση και για να ευαισθητοποιήσει σχετικά με την ανάγκη οι κυβερνήσεις να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά ή να προτεραιοποιήσουν το σχεδιασμό για να τα ξανανοίξουν, η UNICEF σήμερα παρουσιάζει την «Σχολική Τάξη εν μέσω Πανδημίας», μια μακέτα τάξης φτιαγμένη από 168 άδεια θρανία, με κάθε θρανίο να αντιπροσωπεύει τα εκατομμύρια παιδιά που ζουν σε χώρες όπου τα σχολεία έχουν κλείσει σχεδόν καθολικά – μια ζοφερή υπενθύμιση των σχολικών αιθουσών που παραμένουν άδειες σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

«Αυτή η τάξη αντιπροσωπεύει τα εκατομμύρια εκπαιδευτικών κέντρων που παραμένουν άδεια — πολλά για όλο σχεδόν το έτος. Πίσω από κάθε άδεια καρέκλα κρέμεται ένα άδειο σακίδιο — ένα αντικείμενο που συμβολίζει τις ματαιωμένες δυνατότητες των παιδιών», δήλωσε η Fore. «Δε θέλουμε οι σφραγισμένες πόρτες και τα κλειστά κτίρια να αποκρύψουν το γεγονός ότι το μέλλον των παιδιών μας έχει τεθεί σε παύση επ’αόριστον. Αυτή η καλλιτεχνική εγκατάσταση είναι ένα μήνυμα στις κυβερνήσεις: πρέπει να προτεραιοποιήσουμε το άνοιγμα των σχολείων και να τα ξανανοίξουμε καλύτερα από ό,τι ήταν πριν». 

Καθώς οι μαθητές επιστρέφουν στις τάξεις τους, θα χρειαστούν υποστήριξη για να επαναπροσαρμοστούν και να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους. Ο σχεδιασμός για την επαναλειτουργία των σχολείων πρέπει να ενσωματώσει την προσπάθεια για να ανακτηθεί η χαμένη εκπαίδευση των παιδιών.

Η UNICEF προτρέπει τις κυβερνήσεις να προτεραιοποιήσουν τις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή, με πλήρεις υπηρεσίες που θα καλύπτουν την ενισχυτική διδασκαλία, την υγεία και τη διατροφή καθώς και την ψυχική υγεία και τα μέτρα προστασίας στα σχολεία με σκοπό να ενδυναμώσουν την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών και των εφήβων. Το Πλαίσιο της UNICEF για την επαναλειτουργία των σχολείων το οποίο δημοσιεύει σε συνεργασία με την UNESCO, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), το Παγκόσμιο Επισιτιστικό Πρόγραμμα (WFP) και την Παγκόσμια Τράπεζα, προσφέρει πρακτικές συμβουλές σε εθνικές και τοπικές Αρχές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία