Αρνητική ήταν η στάση των ΔΔΕ και του Περιφερειακού διευθυντή Θεσσαλονίκης στις προτάσεις του κλάδου για τον υπολογισμό των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν να γίνει ο υπολογισμός των οργανικών κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τις θέσεις του κλάδου και όχι στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτκών ρυθμίσεων για τη λειτουργία των σχολείων και των ειδικοτήτων που προωθήθηκαν από τις κυβερνήσεις.
Επιπλέον, τόνισαν πως τα ελάχιστα κενά σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή που καταγράφουν οι Διευθύνσεις μέχρι τώρα δεν έχουν καμία σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες, όπως επιβεβαιώνεται και από το μεγάλο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών.
Τέλος, ζήτησαν να τους δοθούν τα στοιχεία και οι προτάσεις των σχολείων καθώς και οι προτάσεις των ΔΔΕ και ΠΔΕ.
Ιδιαίτερα επέμειναν ο ΠΔΕ, που έχει τη δυνατότητα εκτίμησης των αναγκαίων οργανικών θέσεων, να καταγράψει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και σε καμία περίπτωση να μην προχωρήσει σε μείωση τους, όπως έκανε πέρσι.
Τέλος, όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, αρνήθηκαν να τους δώσουν τα στοιχεία και τις προτάσεις των σχολείων.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τις παραστάσεις της ΕΛΜΕ σε ΔΔΕ και ΠΔΕ για τα οργανικά κενά:
Το ΔΣ της Γ ΕΛΜΕ-Θ προχώρησε όπως είχε αποφασίσει ,σε παραστάσεις διαμαρτυρίας μαζί με άλλες ΕΛΜΕ-Θ στις ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ(10-3) , ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ( 11-3) και στην ΠΔΕ Κ.Μ (16-3) για την προώθηση των αιτημάτων του σωματείου και του κλάδου σχετικά με τα οργανικά κενά.
Ο καθορισμός των οργανικών κενών αφορά τόσο την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας όσο και τη ζωή εκατοντάδων καθηγητών\τριων, καθώς με βάση αυτά θα γίνουν φέτος οι μεταθέσεις ,οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων στην ειδική αγωγή και ίσως και οι διορισμοί, στη γενική παιδεία, αν γίνουν, όπως διακηρύσσει το Υπουργείο παιδείας.
Στις παραστάσεις διατυπώσαμε τα πάγια αιτήματα του κλάδου και ζητήσαμε από τις ΔΔΕ και τον Περιφερειακό διευθυντή ο υπολογισμός των οργανικών κενών να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και τις θέσεις του κλάδου και όχι στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτκών ρυθμίσεων για τη λειτουργία των σχολείων και των ειδικοτήτων που προωθήθηκαν από τις κυβερνήσεις. (αύξηση ωραρίου, κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χωρίς μείωση αριθμού μαθητών, ξένες γλώσσες χωρίς παράλληλη διδασκαλία, χαρακτηρισμός μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ, ηλεκτρονικές εγγραφές, εξοστρακισμός ειδικοτήτων, κ.ά.).
Τονίσαμε πως τα ελάχιστα κενά σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή που καταγράφουν οι Διευθύνσεις μέχρι τώρα δεν έχουν καμία σύγκριση με τις πραγματικές ανάγκες, όπως επιβεβαιώνεται και από το μεγάλο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών ,που γίνονται κάθε χρόνο και αποδεδειγμένα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Καταγγείλαμε για άλλη μια φορά την πρακτική που ακολουθήθηκε από τις ΔΔΕ Θεσ/νίκης και τον ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας για τον καθορισμό των οργανικών, και ιδιαίτερα αυτών της ειδικής αγωγής.. Αγνόησαν τις προτάσεις των σχολείων στον προσδιορισμό των κενών και προχώρησαν στη μείωση των οργανικών κενών που αντιστοιχούν στα Τμήματα Ένταξης .
Τέλος, ζητήσαμε να μας δοθούν τα στοιχεία και οι προτάσεις των σχολείων καθώς και οι προτάσεις των ΔΔΕ και ΠΔΕ , ακόμα πιο αναγκαία φέτος καθώς δεν υπάρχουν ΠΥΣΔΕ, ή όπου υπάρχουν είναι νόθα, αλλά ούτε και οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουν προτάσεις. Ιδιαίτερα επιμείναμε ο ΠΔΕ, που έχει τη δυνατότητα εκτίμησης των αναγκαίων οργανικών θέσεων, να καταγράψει τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και σε καμία περίπτωση να μην προχωρήσει σε μείωση τους , όπως έκανε πέρσι!
Αρνητική ήταν η στάση τους στις προτάσεις του κλάδου για τον υπολογισμό των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Αρνήθηκαν επίσης να μας δώσουν τα στοιχεία και τις προτάσεις των σχολείων (πίνακας Α)καθώς και τις δικές τους (πίνακας Γ) για τα οργανικά κενά που θα καταγράψουν. Η μόνη απάντηση που λάβαμε και από τις δύο ΔΔΕ ήταν πως τα οργανικά κενά θα είναι φέτος αυξημένα , γιατί θα συμπεριλάβουν και τις θέσεις που θα προκύψουν και από τις φετινές συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, με τη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ να κάνει λόγο για συνολικά για 377 κενά από συνταξιοδοτήσεις. Να τονίσουμε πως ως ΕΛΜΕ χρόνια διεκδικούσαμε την προσμέτρηση στα οργανικά κενά των συνταξιοδοτήσεων, πρόταση που απέρριπταν κατά πλειοψηφία τα ΠΥΣΔΕ. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε και ο ΠΔΕ , που αν και είχε στη διάθεση του τις προτάσεις των ΔΔΕ , ούτε μας τις γνωστοποίησε ούτε και δεσμεύτηκε πως θα προχωρήσει η ΠΔΕ σε εκτίμηση που θα καταγράφει τα πραγματικά κενά.
Συναδέλφισσες-οι
Η διαμόρφωση των κενών και των πλεονασμάτων από ΥΠΑΙΘ και Διοίκηση είναι κομμάτι της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των δημοσιονομικών περικοπών, της ενίσχυσης της ελαστικής εργασίας , των μηδενικών διορισμών ,της εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης μας ,σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας και των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά τον αγώνα μας, με πολύμορφες δράσεις για να δοθούν όλα τα κενά με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και σύμφωνα με τις προτάσεις του κλάδου,-για μόνιμους μαζικούς διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, -για να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός μαθητών στα τμήματα σύμφωνα με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας, -για οργανικές θέσεις για όλους, για ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη