Υποστελέχωση της Ειδικής Aγωγής διαπιστώνουν σε ανοικτή τους επιστολή προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μέλη της διαδικτυακής ομάδας "Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής"
Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην οποία οι μαθησιακές απαιτήσεις είναι πολύ περισσότερες, βρίσκεται εκτεθειμένη, με ελάχιστα σχολεία να έχουν ΤΕ και αυτά που υπάρχουν να είναι σε πολλές περιπτώσεις υποστελεχωμένα. Το παραπάνω γεγονός έχει πολύ σημαντικές μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές προεκτάσεις για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τις οικογένειές τους. Είναι απαραίτητη λοιπόν η ίδρυση και στελέχωση των Τ.Ε. σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο της χώρας καθώς ο ιδιαίτερα χαμηλός αριθμός Τμημάτων Ένταξης δεν αποτελεί καλό οιωνό για την ενταξιακή προοπτική της ελληνικής εκπαίδευσης, την οποία όλοι οραματιζόμαστε.
Οι εκπαιδευτικοί θέτουν σειρά αιτημάτων, ανάμεσα στα οποία η καταγραφή των κενών της παράλληλης στήριξης και η κατά προτεραιότητα διάγνωση παιδιών στην Α Γυμνασίου από τα ΚΕΣΥ για την συνέχιση της παράλληλης στήριξης (μαζί με τα απαραίτητα έγραφα των παιδιών για εγγραφή στο Γυμνάσιο να μεταφέρεται και ο φάκελος του παιδιού, ώστε να ζητηθεί έγκαιρα η παράλληλη).
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς:
Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Κεραμέως Νίκη
Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Μακρή Ζωή
Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κόπτση Αλέξανδρο
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμε κύριε,
Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή, γιατί νιώθουμε ιδιαίτερα έντονο το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στα παιδιά, τα οποία υποστηρίζουμε, στις οικογένειές τους αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία που επηρεάζεται άμεσα από το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η φετινή χρονιά κύλησε με πολλές προκλήσεις για τον χώρο της εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στον ευαίσθητο κλάδο της Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ). Η συμβολή όμως και η παρουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ήταν ιδιαίτερα σημαντική κατά την περίοδο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μιας συνθήκης αρκετά πρωτόγνωρης για τους συναδέλφους, αλλά κυρίως για τους ίδιους τους μαθητές. Ωστόσο, μία τέτοια σχολική χρονιά, μετά λύπης μας διαπιστώσαμε ότι δεν επιτεύχθηκε η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με το απαραίτητο προσωπικό Ειδικής Αγωγής.
Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, στα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων, αλλά και τα παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη πρέπει να έχουν την κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη σε όποια βαθμίδα και αν φοιτούν. Άλλωστε, η ισότιμη και ισάξια πρόσβαση στη μόρφωση αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των μαθητών και οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να μη τους το στερήσουμε. Είναι άκρως σημαντική η παροχή υπηρεσιών ειδικής αγωγής για τους εφήβους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γιατί διακυβεύονται ζητήματα ζωτικής σημασίας, όπως η αυτονομία, το δικαίωμα στην αυτοδιαχείριση, η καλλιέργεια προεπαγγελματικών δεξιοτήτων και φυσικά η ομαλή ένταξη των παιδιών στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο (Ν.3699/2008). Είναι επιτακτική ανάγκη να επισημανθεί ότι παρουσιάζεται αρκετά χαμηλός αριθμός Τμημάτων Ένταξης στα Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια. Τα παιδιά βιώνουν την επίπονη διαδικασία της μετάβασης από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία απαρτίζεται σχεδόν κατά σύνολο από ΤΕ, στη δευτεροβάθμια, η οποία έχει πολύ σημαντικές ελλείψεις. Όπως επισημάνθηκε, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην οποία οι μαθησιακές απαιτήσεις είναι πολύ περισσότερες, βρίσκεται εκτεθειμένη, με ελάχιστα σχολεία να έχουν ΤΕ και αυτά που υπάρχουν να είναι σε πολλές περιπτώσεις υποστελεχωμένα. Το παραπάνω γεγονός έχει πολύ σημαντικές μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές προεκτάσεις για τα ίδια τα παιδιά αλλά και για τις οικογένειές τους. Είναι απαραίτητη λοιπόν η ίδρυση και στελέχωση των Τ.Ε. σε κάθε Γυμνάσιο και Λύκειο της χώρας καθώς ο ιδιαίτερα χαμηλός αριθμός Τμημάτων Ένταξης δεν αποτελεί καλό οιωνό για την ενταξιακή προοπτική της ελληνικής εκπαίδευσης, την οποία όλοι οραματιζόμαστε. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να τονιστεί η σημαντική απουσία Τ.Ε. από τα Γενικά Λύκεια. Ως εκπαιδευτικοί γινόμαστε αποδέκτες της ανησυχίας πολλών μαθητών σχετικά με τη μετάβασή τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Μάλιστα, υπάρχουν μαθητές που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ, ακόμα κι αν αυτή η επιλογή δεν τους εκφράζει διότι πιστεύουν ότι εκεί θα έχουν υποστήριξη. Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν Τ.Ε. στα Γενικά Λύκεια, έτσι ώστε να μην αποθαρρύνεται η φοίτηση μαθητών με αναπηρίες ή/και μαθησιακές δυσκολίες σε αυτά και το Λύκειο να αποτελέσει γέφυρα για την ουσιαστική ένταξή τους σε μια κοινωνία ενηλίκων και εισιτήριο για την είσοδό τους σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Επιπλέον, θα θέλαμε να επισημάνουμε και την υποστελέχωση των ΚΕΣΥ από εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας, γεγονός που καθυστερεί την αξιολόγηση των μαθητών και την ένταξη τους στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Αυτοί οι φορείς αξιολόγησης αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για τον εντοπισμό και τον σχεδιασμό των προγραμμάτων παρέμβασης για τα παιδιά με εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές δυσκολίες. Η υπολειτουργία τους έχει τεράστιες συνέπειες στην εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών και στην ομαλή λειτουργία των σχολείων. Ταυτόχρονα, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι με τις θέσεις φιλολόγων ΕΑΕ στα ΕΕΕΕΚ που καταλαμβάνονται από άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους, υποτιμάται η εξειδίκευση του κλάδου μας και το δικαίωμα αυτών των παιδιών στην ισότιμη φοίτηση στη δευτεροβάθμια βαθμίδα.
Είναι επιτακτική ανάγκη να μεριμνήσετε άμεσα για:
Την καταγραφή των κενών της παράλληλης στήριξης.
Την κατά προτεραιότητα διάγνωση παιδιών στην Α Γυμνασίου από τα ΚΕΣΥ για την συνέχιση της παράλληλης στήριξης (μαζί με τα απαραίτητα έγραφα των παιδιών για εγγραφή στο Γυμνάσιο να μεταφέρεται και ο φάκελος του παιδιού, ώστε να ζητηθεί έγκαιρα η παράλληλη).
Περισσότερες προσλήψεις στα ΚΕΣΥ με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. (συνεργασία με Συμβούλους Σχολικής Ζωής, διοργάνωση σεμιναρίων κ.α.).
Την κάλυψη των Τμημάτων Ένταξης, ως αναπόσπαστο τμήμα του σχολείου από την αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι Ιανουάριο ή ακόμη χειρότερα Απρίλιο, όπως συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια.
Την έγκαιρη στελέχωση όλων των αναγκών ειδικής αγωγής (εξειδικευμένη και εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη) με προτεραιότητα στα λύκεια, στα οποία οι μαθητές προετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Την ίδρυση τμημάτων ένταξης με ΦΕΚ και λειτουργία όσων έχουν ήδη ιδρυθεί αλλά δεν λειτουργούν.
Προσλήψεις από την α’ φάση για ΟΛΑ τα παιδιά που έχουν λάβει γνωμάτευση για παράλληλη στήριξη μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ένα παιδί που φοιτά σε τάξη, στην οποία δεν χρειάζεται επαναξιολόγηση δεν νοείται να μένει τρεις-πέντε μήνες χωρίς παράλληλη στήριξη.
Συμμετοχή εκπροσώπων του κλάδου μας σε καίριες θέσεις στις οποίες λαμβάνονται αποφάσεις για την ειδική αγωγή.
Επιπλέον μόνιμους διορισμούς στη Ειδική Αγωγή καθώς τα 554 άτομα των διορισμών ήταν σταγόνα στον ωκεανό των αναγκών της ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχει η ανάγκη για μόνιμο προσωπικό που να μπορεί να στελεχώνει με συνέχεια ένα σχολείο.
Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη