Με ανοικτή επιστολή, ο μαθητής της Β’ Τάξης του Προτύπου Γενικού Λυκείου της Βαρβακείου Σχολής, Παναγιώτης Ευσταθίου, αναλύει την θετική όψη της τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας και παραθέτει τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι τα λύκεια δεν πρέπει να ανοίξουν.
Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο Παναγιώτης, διαμέσου της τηλεκπαίδευσης και εν μέσω πανδημίας, κατάφεραν οι μαθητές να αφοσιωθούν στα διαβάσματά τους, να ιεραρχήσουν τη μελέτη τους, να βάλουν σε τάξη τις σκέψεις τους, να διακρίνουν τις προτεραιότητές τους, να εκμεταλλευτούν καλύτερα το χρόνο τους και να καταστήσουν τη μέρα τους πιο αποδοτική.
«Η τηλεκπαίδευση δεν είναι η ουσιαστική λύση των προβλημάτων. Απόκοψε πολλά παιδιά από την διαδικασία της μάθησης, όξυνε τις κοινωνικές ανισότητες, περιόρισε στο ελάχιστο της κοινωνικές επαφές, υποβάθμισε το ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης. Ωστόσο, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την συνεισφορά της, τουλάχιστον όσον αφορά τα μεγαλύτερα παιδιά», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο Παναγιώτης.
Η επιστολή καταλήγει με μία έκκληση προς το Υπουργείο παιδείας, την Υπουργό, και τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, να αφουγκραστούν τόσο τις ανάγκες της νεολαίας, των μαθητών Λυκείου και Γυμνασίου όσο και της κοινωνίας.
«Αυτό που προέχει στην δεδομένη χρονική συγκυρία είναι η ανθρώπινη ζωή, η οποία απειλείται τόσο από τον κορωνοϊό, όσο και από το παρατεταμένο κλείσιμο των επιχειρήσεων. Ας δώσουμε, λοιπόν, προτεραιότητα στους συνανθρώπους μας που πασχίζουν να επιβιώσουν, στους ιδιοκτήτες καταστημάτων, εστιατορίων, εποχικών ειδών, ξενοδοχείων, που τόσο καιρό προσπαθούν να πάρουν μία ανάσα. Ας θυσιάσουμε, μικροί και μεγάλοι, με υπευθυνότητα, λίγο παραπάνω χρόνο, ας απέχουμε λίγο περισσότερο από αυτά που αγαπάμε, για να δώσουμε την ευκαιρία στους συμπολίτες μας να ανασηκωθούν», καταλήγει η επιστολή.
Η επιστολή
Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,
Tον τελευταίο χρόνο παρακολουθούμε όλοι εμβρόντητοι τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορωνοϊού, του φονικού ιού που μαστίζει την ανθρωπότητα. Η χώρα μας, όπως και όλες οι χώρες της Ευρώπης, αναγκάστηκε να λάβει σειρά μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου, τα οποία αφορούσαν πολλούς κλάδους της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Οι χώροι της εκπαίδευσης, του λιανικού εμπορίου, της εστίασης, του αθλητισμού, του τουρισμού και πολλοί ακόμα επλήγησαν βαθύτατα και επί έναν χρόνο αγκομαχούν να επιβιώσουν. Η παρούσα κυβέρνηση στάθηκε στο ύψος της, όσον αφορά στην προσφορά οικονομικής υποστήριξης και ελάφρυνσης των υποχρεώσεων των πολιτών προς το κράτος. Με την κανονικότητα, όμως, να επανέρχεται σιγά-σιγά, όλοι αγωνιούμε για το ποιοι τομείς δικαιούνται να ‘’ανοίξουν’’ πρώτοι και για το πόσο κάποιοι άλλοι δεν θα λυγίσουν υπό το βάρος του λουκέτου…
Σε αυτό το πλαίσιο, κύριε Διευθυντά, όντας μαθητής και έχοντας βιώσει τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης από πρώτο χέρι, αισθάνομαι έντονα την ανάγκη να απευθυνθώ, στην πολιτική ηγεσία και να εκφράσω μερικές από τις ενδότερες ανησυχίες μου. Είμαι σίγουρος (και αυτό μπορούν να το πιστοποιήσουν και συνομήλικοί μου, αλλά και εκπαιδευτικοί) ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει επαρκώς την δια ζώσης διδασκαλία. Το έχει, άλλωστε, διαμηνύσει και η κυβέρνηση, αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης, σε πολύ υψηλούς τόνους. Εντούτοις, θεωρώ λογικό και πρέπον να γνωρίζουν οι ιθύνοντες ότι έχει και τα θετικά της στοιχεία, τα οποία θεωρώ ότι έχουν καταγραφεί από μεγάλο μέρος της μαθητικής κοινότητας.
Ποια είναι αυτά; Θα ξεκινήσω από το βασικό. Διαμέσου της τηλεκπαίδευσης, μπορέσαμε εμείς οι μαθητές να αφοσιωθούμε στα διαβάσματά μας, να ιεραρχήσουμε τη μελέτη μας, να βάλουμε σε τάξη τις σκέψεις μας, να διακρίνουμε τις προτεραιότητές μας, να εκμεταλλευτούμε καλύτερα το χρόνο μας και να καταστήσουμε τη μέρα μας πιο αποδοτική. Απαλλαγμένοι από τις μετακινήσεις και οχυρωμένοι στην ηρεμία του σπιτιού μας, μπορέσαμε να επικεντρωθούμε σε όσα πραγματικά μετράνε για τον καθένα μας προσωπικά, χωρίς να συμβάλλουμε, ακούσια, στην διάδοση του κορωνοϊού. Κατορθώσαμε να μετατρέψουμε αυτή την στεγνή περίοδο σε μία από τις πιο παραγωγικές, σε περίοδο ανέλιξης και αυτοβελτίωσης, ενάντια στις συνθήκες, που κάθε άλλο παρά την πρόοδο ευνοούν.
Κύριε Διευθυντά, γνωρίζω ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι η ουσιαστική λύση των προβλημάτων μας. Απόκοψε πολλά παιδιά από την διαδικασία της μάθησης, όξυνε τις κοινωνικές ανισότητες, περιόρισε στο ελάχιστο της κοινωνικές επαφές, υποβάθμισε το ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης. Ωστόσο, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την συνεισφορά της, τουλάχιστον όσον αφορά τα μεγαλύτερα παιδιά.
Για όλους τους πιο πάνω λόγους, καλώ το Υπουργείο παιδείας και την κ. Υπουργό, όπως και τα μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων να αφουγκραστούν τις ανάγκες της νεολαίας, ημών των μαθητών Λυκείου και Γυμνασίου, εκ των βασικών εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατανοώ τη λογική των αποφάσεων, το διάστημα αποχής είναι μεγάλο, αλλά οφείλουμε, με αίσθημα ατομικής ευθύνης, να κάνουμε λίγη παραπάνω υπομονή.
Αυτό που προέχει στην δεδομένη χρονική συγκυρία είναι η ανθρώπινη ζωή, η οποία απειλείται τόσο από τον κορωνοϊό, όσο και από το παρατεταμένο κλείσιμο των επιχειρήσεων. Ας δώσουμε, λοιπόν, προτεραιότητα στους συνανθρώπους μας που πασχίζουν να επιβιώσουν, στους ιδιοκτήτες καταστημάτων, εστιατορίων, εποχικών ειδών, ξενοδοχείων, που τόσο καιρό προσπαθούν να πάρουν μία ανάσα. Ας θυσιάσουμε, μικροί και μεγάλοι, με υπευθυνότητα, λίγο παραπάνω χρόνο, ας απέχουμε λίγο περισσότερο από αυτά που αγαπάμε, για να δώσουμε την ευκαιρία στους συμπολίτες μας να ανασηκωθούν…
Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας.
Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Σ. Ευσταθίου
Μαθητής της Β’ Τάξης του Προτύπου Γενικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Υ.Γ. Για το ζήτημα των Πανελλαδικών εξετάσεων έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά. Χωρίς αμφιβολία, δεν είμαι εγώ σε θέση να κάνω υποδείξεις για τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης. Παρόλα αυτά, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι, ως προετοιμαζόμενος να διεκδικήσω μια θέση σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, θεωρώ σωστό να αναλογιστούμε και την επιθυμία των ίδιων των εξεταζόμενων: να επιστρέψουν στο σχολείο και να χάσουν τον ρυθμό που με τόσο κόπο διατήρησαν ή να συνεχίσουν αδιάλειπτα και χωρίς περισπασμούς το δύσκολο αγώνα τους; Μήπως να ικανοποιηθεί πρώτα ο διακαής πόθος των παιδιών του Δημοτικού να ανταμώσουν ξανά με τους φίλους τους και να ξεφύγουν από την μονοτονία της οθόνης; Οψόμεθα…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη