Πανεπιστήμιο Πατρών: Διαμαρτυρία φοιτητών για καθηγητή στο Φυσικό
Ο Φοιτητικός Σύλλογος Φυσικού Πατρών καταγγέλλει διδάσκοντα για αντιεκπαιδευτική και καταχρηστική συμπεριφορά ζητώντας την απομάκρυνσή του

Σε συλλογή υπογραφών ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την ακαδημαϊκή συμπεριφορά καθηγητή του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών προχώρησαν οι φοιτητές του τμήματος.

Μετά την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου, η οποία καταδίκαζε την «αντιεκπαιδευτική-αντιακαδημαϊκή συμπεριφορά του εδώ και πολλά χρόνια», όπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, προχώρησαν σε διαδικτυακή συλλογή υπογραφών κάνοντας λόγο για αυθαιρεσίες και προσβλητική συμπεριφορά εκ μέρους του καθηγητή.

Ο Φοιτητικός Σύλλογος Φυσικού με επιστολή που εστάλη στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου, εξηγεί τους λόγους που ζητά να βρεθεί άμεσα λύση στο ζήτημα, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι ο εν λόγω ακαδημαϊκός «εκφοβίζει παρά διδάσκει, τιμωρεί παρά κατανοεί».

Δείτε εδώ το ψήφισμα

Ακαδημαϊκά ορθή χαρακτηρίζει ο Πρόεδρος του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών Βασίλης Αναστασόπουλος, την εκπαιδευτική τακτική συναδέλφου, στον απόηχο καταγγελιών φοιτητών κατά καθηγητή του Τμήματος. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του Τμήματος στο thebest.gr, ο συγκεκριμένος καθηγητής: 

Α. Έχει την μεγαλύτερη ερευνητική ομάδα στο Τμήμα Φυσικής με σημαντικά ερευνητικά προγράμματα.

Β. Είναι 12 ώρες την ημέρα στο εργαστήριο.

Γ. Το ποσοστό επιτυχίας των φοιτητών στις εξετάσεις του ξεπερνά το 35%

Δ. Με δεδομένο ότι μάθημά του είναι από τα πλέον βασικά του προγράμματος σπουδών, ο συνάδελφος επέλεξε να δώσει στους φοιτητές ασκήσεις προς λύση δίνοντας ταυτόχρονα και τις λύσεις. Ζήτησε να του γράψουν τις ασκήσεις με τις απαντήσεις και να τις παραδώσουν.

Από την πλευρά του, ο ίδιος ο καθηγητής Στ. Κουρής δήλωσε από την πλευρά του:

1) Το μέσο πλήθος φοιτητών που γράφονται στο μάθημα είναι περίπου 250 άτομα και στις εξετάσεις δεν προσέρχονται περισσότεροι από 140. Τώρα, με την πανδημία, έχουν εγγραφεί 388. Εργασίες καταθέτουν 330-345 φοιτητές εβδομαδιαίως, δηλ. η συντριπτική πλειοψηφία των εγγεγραμμένων.

2) Ο «μεγάλος όγκος» της εβδομαδιαίας εργασίας που διατείνονται κάποιοι, αφορά την κατάθεση 5-8 λυμένων ασκήσεων από το βιβλίο για εξάσκηση, αφού σε αυτές τις ίδιες ασκήσεις θα εξεταστούν. Επιπλέον, τους έχει υποδειχθεί από που να κατεβάσουν το «λυσάρι», και έχει γίνει προτροπή να δημιουργηθούν διαδικτυακές ομάδες μελέτης. Όταν δε και πάλι υπάρχουν δυσκολίες να μου γράφουν ή/και να μιλάμε μέσω skype. Πράγμα που συμβαίνει καθημερινά.

3) Ο μέσος όρος επιτυχίας για το μάθημα που έγινε τόσος θόρυβος, είναι 42% τα τελευταία 5 χρόνια. Στα περισσότερα μαθήματα τα ποσοστά επιτυχίας είναι σημαντικά μικρότερα από αυτό.

4) Τον Ιούνιο του 2020, τα μισά μαθήματα του Τμήματος Φυσικής εξετάστηκαν δια ζώσης με τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και αραίωσης σύμφωνα με την ΚΥΑ του Υπουργείου που το προέβλεπε. Δεν ήταν αυθαίρετη πράξη, όπως ανέφερε η καταγγελία του χτεσινού σας ρεπορτάζ. Το ίδιο άλλωστε συνέβη και σε πολλά άλλα Τμήματα του Πανεπιστημίου και Πανελλαδικά.

5) Δυστυχώς γύρω από τα διάφορα πανεπιστημιακά μαθήματα έχει αναπτυχθεί μία ιδιόμορφη παραπαιδεία. Τα προηγούμενα χρόνια, υπήρχαν φροντιστές που έκαναν φροντιστήρια στους φοιτητές. Τώρα πλέον οι φροντιστές γράφουν εργασίες, πτυχιακές εργασίες, εργασίες μάστερ, κλπ.
Επιπλέον, κάποιοι από αυτούς μισθώνονται από τους φοιτητές στο ποσόν του εξαμηνιαίου φροντιστηρίου ώστε να δώσουν στην θέση τους, την εξ απόστασης εξέταση ή για να διαμοιράζουν την οθόνη τους με τους φοιτητές και έτσι να δίνουν οι φροντιστές την εξέταση. Μάλιστα, μερικοί φροντιστές, γράφονται και στο μάθημα, για να παίρνουν τις ασκήσεις και τις λύνουν και να τις πουλάνε στην συνέχεια στους
φοιτητές.

Η ουσία της αντίδρασης λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στο ακόλουθο: εκμεταλλευτείτε τις πιεστικές και δύσκολες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία, ώστε να περάσετε. Πράγμα άδικο για αυτούς που μελετούν και προσπαθούν και με τους οποίους επικοινωνώ καθημερινά. Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια. Λάβετε υπόψη σας, ότι τόσο μεγάλα ποσοστά εγγεγραμμένων φοιτητών σε μαθήματα δεν τα έχουμε ξαναδεί στο Πανεπιστήμιο. Σε κάθε παράδοση σήμερα παρακολουθούν περίπου 150 φοιτητές, ενώ προ πανδημίας ξεκινάγαμε με 120 βακροατές, και μετά από 2 εβδομάδες έμεναν στην τάξη 50-60. Τώρα παρακολουθούν 150 φοιτητές κατά μέσο όρο κάθε παράδοση.

6) Τέλος, το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) του Συλλόγου των φοιτητών τα τελευταία χρόνια δεν έχει συγκροτηθεί σε σώμα, δεν έχει εκπροσώπους του στο Τμήμα. Κάποια παράταξη έχει υφαρπάξει τη σφραγίδα, και σφραγίζει κείμενα ως εάν να ήταν αποφάσεις του ΔΣ. Για τον λόγο αυτό και σας ζητήσαν άλλοι φοιτητές να κατεβάσετε το εν λόγω δημοσίευμα, διότι δεν υπάρχει απόφαση του Συλλόγου τους.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»