Ανοίγουν τα σχολεία αλλά το πρόβλημα παραμένει και οξύνεται…
George Vitsaras / SOOC
Η Ελλάδα δεν συμμετείχε σε διεθνή εκπαιδευτική έρευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας! - Του Νίκου Τσούλια

Για άλλη μια φορά ανοίγουν τα σχολεία αλλά το εκπαιδευτικό πρόβλημα αυτής της περιόδου παραμένει και οξύνεται.

Οξύνεται, γιατί πάντα τα μαθησιακά κενά μεγεθύνονται ακόμα και με την απλή και φυσιολογική διαδικασία της εκπαίδευσης – πόσο μάλλον τώρα που έχουμε έκτακτες συνθήκες λειτουργίας των σχολείων –, αν δεν αντιμετωπιστούν με παράλληλη αντισταθμιστική εκπαιδευτική λειτουργία. Όλοι γνωρίζουν – και όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί – ότι τα κενά του Δημοτικού σχολείου, για παράδειγμα, γίνονται πιο έντονα στο Γυμνάσιο και ακόμα πιο έντονα στο Λύκειο.  

Υπάρχει μεγάλο μαθησιακό, εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, μορφωτικό κενό στους εκπαιδευόμενους και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας “ζει στον δικό της κόσμο”. Θεωρεί ότι κάποια μικροπροβλήματα υπάρχουν, που θα αντιμετωπιστούν από μόνα τους – καμιά αγωνία, κανένα σχέδιο, κανένα μέτρο. Απολαμβάνει την πολιτική της… 

Δεν αισθάνεται φυσικά καμιά ανάγκη να εξηγήσει, γιατί ανοίγει τα σχολεία τώρα, αν και τα επιδημιολογικά στοιχεία είναι πολύ χειρότερα από τις περιόδους εκείνες, που έκλεινε τα σχολεία. Δεν μπήκε καν στον κόπο να λάβει υπόψη της τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής και άλλων κομμάτων και σύμπασας της εκπαιδευτικής κοινότητας για να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία και να υπάρξει η φυσική διδασκαλία και μάθηση με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων και να λειτουργεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία για εξαιρετικά οριακές περιπτώσεις.  

Και δεν είχε καμιά εν τοις πράγμασι αγωνία – δεν εννοώ την πληθωρικά επικοινωνιακή αγωνία -, γιατί πέραν του ότι δεν μπορούσε να διαμορφώσει κανένα σχέδιο αντιμετώπισης του όλου προβλήματος, δεν είχε ποτέ αποφασίσει να χρηματοδοτήσει μέτρα για την μερική έστω επίλυση των δυσκολιών στην εκπαίδευση ούτε καν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Μόνοι τους, νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές,  αβοήθητοι, με χίλια δυο τεχνικά προβλήματα, με χιλιάδες μαθητές να μην έχουν την απαραίτητα τεχνολογικά εφόδια δίδασκαν χωρίς να ξέρουν το αντίκρισμα της διδασκαλίας τους… 

Αλλά η ηγεσία του Υπουργείου δεν ελέγχεται μόνο για όλα αυτά – αν και αυτά είναι ο πυρήνας της εκπαίδευσης, αν και αποτελούσαν και αποτελούν το πεδίο της πολιτικής ευθύνης της. Γιατί όλο αυτό το διάστημα διαπιστώναμε μια περίεργη στάση του Υπουργείου: να λειτουργεί κυρίως ως αντηχείο των ανακοινώσεων των μέτρων της Επιτροπής των επιστημόνων – επιδημιολόγων κλπ.    

Μήπως όμως το όλο ζήτημα έχει περισσότερες προεκτάσεις και πρέπει να μιλήσουμε για συνολική ανικανότητα ηγεσίας, εποπτευόμενων οργανισμών του ΥΠΑΙΘ και στελεχών του, που αφορούν ακόμα και τις πιο τυπικές και τις πιο στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους; Γιατί, πώς μπορεί να εξηγηθεί το παρακάτω γεγονός… 

Ο ΟΟΣΑ διεξήγαγε σχετική έρευνα με τίτλο “The    state    of    school    education,  One     year     into     the     COVID     pandemic” σε χώρες από όλο τον κόσμο (Ευρωπαϊκές χώρες, Χιλή, Κολομβία, Κόστα Ρίκα κλπ κλπ) για την κατάσταση στη σχολική εκπαίδευση για τον ένα χρόνο πανδημίας και δημοσίευσε τα πρώτα αποτελέσματα τον Μάρτιο του 2021.  

Η χώρα μας ήταν και είναι απούσα, γιατί το ΥΠΑΙΘ δεν ήταν προφανώς ικανό στο να δώσει στοιχεία στατιστικά, στο να δώσει την συνολική εικόνα της εκπαίδευσης. Εκτός και αν πέραν αυτών, δεν συμμετείχαμε στην έρευνα γιατί η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα ομολογούσε την εκ μέρους της ανυπαρξία σχεδίου και μέτρων. Η κατά τα άλλα (τα συνηθισμένα και τα καθημερινά) λαλίστατη ηγεσία σιωπά και απουσιάζει ακόμα και όσον αφορά τη γενικότερη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πιο δύσκολης μετά τον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο συγκυρίας για την εκπαίδευση, για τη χώρα μας, για τον κόσμο...  Και αυτό συνιστά μείζον πρόβλημα!  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop.jpg
Ψηφιακό φροντιστήριο:Άνοιξε ειδική πλατφόρμα για την πρόσβαση αποφοίτων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ
Οι ενδιαφερόμενοι θα αποκτούν πρόσβαση μέσω του λογαριασμού τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Ψηφιακό φροντιστήριο:Άνοιξε ειδική πλατφόρμα για την πρόσβαση αποφοίτων ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΕΝΕΕΓΥΛ
e-learning-lipsi-epixeirimatikon-apofaseon
Εκδήλωση για τα ΕΠΑΛ σε επιχειρηματικότητα, εκπαίδευση και αγορά εργασίας στις 7/12
«Δεξιότητες για το Μέλλον: Επιχειρηματικότητα, Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας» – Εναρκτήρια εκδήλωση ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας και ΣΕΒΕ για τα ΕΠΑΛ
Εκδήλωση για τα ΕΠΑΛ σε επιχειρηματικότητα, εκπαίδευση και αγορά εργασίας στις 7/12
ιρο
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» εξέδωσε Δελτίο Τύπου για την διευθύντρια εκπαίδευσης που διώκει εκδικητικά νεοδιόριστους, αγνοώντας...
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
foto_education.jpg
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»
Η δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ: «Τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο σύστημα προσλήψεων  αναπληρωτών με χυδαίο τρόπο...
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»