εκπαιδευτικός, τάξη, σχολείο, μαθητές
Ζ Σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ Θεσσαλονίκης "ο Φίλιππος": Για το άνοιγμα των σχολείων μετά το lockdown, τα self-test και τις πιέσεις για την επιβολή εσωτερικού κανονισμού-αξιολόγησης

Το Δ.Σ. του Ζ’ Σ.Ε.Π.Ε. εύχεται σε όλους και όλες τους/τις εκαπαιδευτικούς, τους/τις μαθήτ(ρι)ες μας και τις οικογένειές τους

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!!!

Μετά και από το δεύτερο για την φετινή χρονιά (και τριτο συνολικά) lockdown, την Δευτέρα 10 Μάη ανοίγουν και πάλι τα σχολεία της Π.Ε. Για άλλη μια φορά όμως θα πρέπει δυστυχώς να επισημάνουμε ότι τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν και μάλιστα σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από νέα όξυνση της πανδημίας.

Όπως και στις προηγούμενες καραντίνες με άλλα λόγια, η κυβέρνηση επέδειξε παντελή αδιαφορία ως προς τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων (μείωση μαθητών ανά τμήμα, νέοι σχολικοί χώροι, διορισμοί αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστών/τριών κ.ά.).

Αντί γι αυτά και την απόλυτα αναγκαία ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας καταφεύγει και πάλι σε επικοινωνιακά κόλπα και παρουσιάζει ως μέτρα ικανά για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας τον πολύ καθυστερημένο εμβολιασμό μικρού ποσοστού των εκπαιδευτικών καθώς και τα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας self-test, την απόδοση των όποιων κινδύνων για την υγεία και τη ζωή μας στην ατομική ευθύνη εκπαιδευτικών, μαθητ(ρι)ών και γονιών.

Ακόμα πιο εξοργιστικό βέβαια είναι το θράσος της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. που, προσπαθώντας να αποτινάξουν από πάνω τους την ευθύνη, εκτοξεύουν συνεχώς απειλές προς εκπαιδευτικούς, μαθητ(ρι)ες και γονείς για ποινές, περικοπές μισθών και απολύσεις εκπαιδευτικών ή αποβολή μαθητών από το σχολείο.

Υπενθυμίζουμε  στην πολιτική ηγεσία αλλά και τα στελέχη της εκπαιδευτικής ιεραρχίας ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε υγειονομικοί ούτε θα μετατραπούμε σε αστυνομία για να καλύψουμε τις δικές τους –μικρές ή μεγαλύτερες, πάντως εγκληματικές– ευθύνες.

Υποστηρίζοντας χωρίς αναστολές και με απόλυτη εμπιστοσύνη στην επιστήμη και τις προτάσεις της ιατρικής κοινότητας (και όχι τις κατευθυνόμενες από συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα και πολιτικές επιδιώξεις “επιτροπές ειδικών”) όπως είναι τα τακτικά διαγνωστικά τεστ και ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών (και όλου του πληθυσμού), απαιτούμε κι αγωνιζόμαστε για την υιοθέτηση μιας πολιτικής υγείας που θα μπορεί να πείσει για τους φιλολαϊκούς στόχους της και να προκαλέσει εμπιστοσύνη στους πολίτες, αρνούμενοι κατηγορηματικά κάθε λογική ποινών και αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών και γονιών.

Εμείς επιδιώκουμε να ανοίξουν τα σχολεία με όλα και για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς τους, για το δικαίωμα όλων στη μόρφωση, την υγεία και την ασφαλή εργασία.

Απαιτούμε έστω και τώρα το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση να προβούν στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων στην εκπαίδευση και την υγεία, ώστε να μην ξανακλείσουν τα σχολεία ούτε τώρα ούτε την επόμενη σχολική χρονιά.

Να σταματήσει η εγκληματική πολιτική του καθολικού lockdown και των απαγορεύσεων ως μόνων μέτρων απέναντι στην πανδημία. Να παρθούν τώρα μέτρα για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχολογικών επιπτώσεων της καραντίνας και της τηλε-“εκπαίδευσης”. Σχολεία ανοιχτά και ασφαλή - Ποτέ ξανά τηλε-“εκπαίδευση”!

Και ενώ το Υ.ΠΑΙ.Θ. αδιαφορεί για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, τα τοπικά στελέχη του ασκούν συνεχείς πιέσεις για την κατάρτιση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου, τις ποινές δηλ. που θα επιβάλλονται στους μαθητές λόγω καθυστερημένης προσέλευσης ή την επιτυχή διδασκαλία της επιχειρηματικότητας και άλλων ήπιων δεξιοτήτων.

Παρά την τεράστια ήττα της πολιτικής ηγεσίας με την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, προσπαθούν σήμερα να βάλουν την αξιολόγηση από το παράθυρο, μέσω του Εσωτερικού Κανονισμού και ταυτόχρονα να ανοίξουν διάπλατα την πόρτα στο πέρασμα των σχολείων στις αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Επαναλαμβάνουμε και εδώ ότι ο Εσωτερικός Κανονισμός έχει οργανική σχέση με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αφού αποτελεί έναν από τους δείκτες της, εντείνει το κλίμα πειθάρχησης, αυταρχισμού και μετάθεσης των ευθυνών του κράτους στις πλάτες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και παρότι φαίνεται να συντάσσεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, συνυπογράφεται από τον εκπρόσωπο του Δήμου και των γονέων και εγκρίνεται τελικά από τον Συντονιστή Εκπ/κού Έργου (εξωτερικός αξιολογητής) και τον Δ/ντή Π.Ε. για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Συνάδελφοι/ισσες,

Η λειτουργία του σχολείου ρυθμίζεται λεπτομερώς από νόμους και δεν υπάρχει επιπλέον ανάγκη για κανέναν εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όπως σημειώναμε και σε προηγούμενο σχετικό έγγραφο, οι σχολικές μονάδες χρειάζονται πιθανόν ένα πλαίσιο λειτουργίας, το οποίο θα στοχεύει στην διασφάλιση και υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας  και τον καθορισμό των υποχρεώσεών τους, μέσα από τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Ένα τέτοιο πλαίσιο δεν μπορεί παρά να είναι αποκλειστική ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολείου, δεν απαιτεί την έγκριση κανενός Σ.Ε.Ε. ή Δ/ντή Π.Ε., δεν αναρτάται σε ιστοσελίδες και γενικά καμιά σχέση δεν έχει με οποιαδήποτε αξιολογική διαδικασία.

1,5 μήνα πριν την λήξη της σχολικής χρονιάς και ενώ ούτε καν καταληκτική ημερομηνία έχει τεθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης, κανείς δεν έχει δικαίωμα να πιέζει για την υποβολή του Εσωτερικού Κανονισμού!

 

Το Δ.Σ. του Ζ’ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης

  • καλεί τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού.
  • ταυτόχρονα καλεί το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού και να κηρύξει απεργία-αποχή για κάθε περίπτωση που υπάρχει προσπάθεια επιβολής του

 

Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης

                      Η πρόεδρος                                                      Ο γεν. γραμματέας     

   

              Δέσποινα Σαββίδου                                              Ηλίας Σμήλιος   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες