Άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο. Έτσι εξέφραζαν οι παλαιότεροι την
άποψή τους για έναν άνθρωπο που δεν έχει κοινωνήσει το αγαθό της εκπαίδευσης
και της Παιδείας και ως εκ τούτου δεν είναι καθόλου γνώστης της Γλώσσας, της
Ιστορίας και των Τεχνών, Καλών και Θετικών, της ανθρωπότητας. Ο άνθρωπος
αυτός ήταν και είναι ευεπίφορος στην εκμετάλλευση και στον χειρισμό από διαφόρων
ειδών συμφέροντα που ευδοκιμούσαν και ευδοκιμούν στις παλαιότερες αλλά και στις
σύγχρονες κοινωνίες. Ειδικά αυτές που οικοδομούνται με βάση την οικονομική
κατάσταση των μελών τους και χαρακτηρίζονται ως ταξικές.
Συνήθως αυτές οι κοινωνίες «κυβερνώνται» από πολιτεύματα
κοινοβουλευτικών – αστικών δημοκρατιών και συναντώνται πλέον στην πλειοψηφία
των κρατών του πλανήτη.
Επειδή λοιπόν σκοπός μου είναι να δημοσιολογώ για θέματα που ανήκουν
στην σφαίρα της πραγματικότητας και όχι της ουτοπίας ή της ενδόμυχης επιθυμίας
μου για το πώς θα ήθελα να είναι τα πράγματα στην οικονομία και στην κοινωνία, θα
ήθελα να σας καταστήσω κοινωνούς των προβληματισμών μου για το αγαθό της
γνώσης στις σύγχρονες κοινωνίες. Με μία μικρή υποσημείωση: Ίσως υπάρχει και ένα
κράτος σήμερα στον πλανήτη που δεν ακολουθεί την «πεπατημένη» σε όλα και δίνει
μία μάχη σε μία κοινωνία λύκων, χρησιμοποιώντας τα όπλα των λύκων. Κάντε
υπομονή παρακάτω θα αναφέρω ποιους εννοώ.
Πάμε λοιπόν στην πραγματικότητα: Ποιος πολίτης πιστεύετε ότι είναι σήμερα
πιο «χρήσιμος» στα καθεστώτα των σύγχρονων κοινωνιών που υπηρετούν το
σύστημα που έχει επικρατήσει: Ο πολίτης που έχει μία ολόπλευρη μόρφωση και
καλλιέργεια που του δίνει την ικανότητα να κρίνει και να αμφισβητεί τα πάντα γύρω
του ή ο πολίτης που είτε είναι τελείως αμόρφωτος, ως ξύλο απελέκητο και μπορεί να
εργαστεί ως ανειδίκευτος εργάτης, είτε είναι μονόπλευρα καταρτισμένος και
εφοδιασμένος με δεξιότητες χρήσιμες για συγκεκριμένες εργασίες που ωφελούν τους
κατέχοντες;
Ελάτε τώρα, ξέρετε την απάντηση, την βλέπετε στα παιδιά σας και στο
μέλλον που τους επιφυλάσσεται. Θέλουν πολίτες «γρανάζια» των μηχανών τους,
που θα κοστίζουν το δυνατόν λιγότερο και θα προσφέρουν αγόγγυστα. Τι να τους
κάνουν αυτούς που καταλαβαίνουν τι συμβαίνει και αμφισβητούν την εξουσία τους.
Στα πλαίσια λοιπόν αυτής της επιδίωξης, κορυφώνεται στα χρόνια μας η
επίθεση στην μόρφωση, την Παιδεία και την καλλιέργεια των πολιτών μέσω της
υποβάθμισης των πανεπιστημιακών σπουδών της Ελληνικής οικογένειας. Στην
Ελλάδα ακόμα είναι ζωντανό το όνειρο των γονέων για να σπουδάσουν τα παιδιά
τους στα ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα και να μην είναι «ξύλα απελέκητα».
Στην Ελλάδα λοιπόν περισσότερο από οποιαδήποτε χώρα της Δύσης θα πρέπει, για
το καλό των συμφερόντων, να χτυπηθεί αυτό το όνειρο της μόρφωσης. Γιατί στην
Ελλάδα έχουμε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστό ανώτατης μόρφωσης των παιδιών
στην Ευρώπη. Αυτό δεν εξυπηρετεί, γιατί η μόρφωση αυτή γίνεται ανεξέλεγκτη για τα
συμφέροντα, όταν έχει τόσο μεγάλη διάχυση. Πρέπει να είναι και αυτή ελεγχόμενη.
Έτσι λοιπόν χτυπιέται σήμερα η ανώτατη πιστοποίηση της μόρφωσης,
δηλαδή η πανεπιστημιακή μόρφωση και επιχειρείται ακόμα και η αλλαγή του
ελληνικού Συντάγματος προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος, που εξυπηρετεί τα
συμφέροντα, όπως παραπάνω έχω αναλύσει. Ποιος είναι ο στόχος;
Ο στόχος είναι αρχικά η υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών, δια
μέσω της εξίσωσής τους με σπουδές κολλεγίων, ιδρυμάτων και σχολών αμφιβόλου
ποιότητας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, οι οποίες σπουδές και τα αντίστοιχα
«διπλώματά» τους αποκτώνται κυρίως με το χρήμα για την συμμετοχή σε εξετάσεις
και τα δίδακτρα και επομένως εξισώνονται με τους πανεπιστημιακούς τίτλους των
παιδιών των λαϊκών οικογενειών στην Ελλάδα, που έδωσαν και το αίμα τους για να
κάνουν πραγματικότητα το όνειρό τους και οι γονείς να καμαρώνουν για τα παιδιά
τους, φορώντας για πρώτη φορά στη ζωή τους «γραβάτα» στην αποφοίτησή τους,
είτε αυτοί είναι αγρότες, είτε εργάτες είτε κτηνοτρόφοι. Γιατί το παιδί σου είναι το
μέλλον της πατρίδας σου και η επέκταση του εαυτού σου στο διηνεκές.
Όχι φίλε μου πάει αυτό, τίποτε δεν είναι πια όπως χθες. Ήρθαν τα πτυχία των
ιδιωτικών κολλεγίων, σχολών και ιδρυμάτων που στο μέλλον θα χαρακτηρίζονται με
ευκολία περισσότερο από εξειδίκευση και απόκτηση δεξιοτήτων, παρά αρχικά από
ολόπλευρη μόρφωση, κριτική προσέγγιση της επιστήμης και της κοινωνικής της
χρησιμότητας και κατόπιν από επιμέρους και ειδική εμβάθυνση και μάθηση. Δηλαδή
απονεύρωση των επιστημών από την ανθρωπιστική τους χροιά.
Ένα παράδειγμα: Νομικές σχολές στην Κύπρο, χωρίς να είναι
πανεπιστημιακές σχολές, σχολές μηχανικών άνευ πανεπιστημιακής πιστοποίησης,
χωρίς την ανάγκη εγγραφής στο Τ.Ε.Ε., σχολές Φυσικής Αγωγής κολλεγίων, Ι.Ε.Κ.,
ιδιωτικών σχολών κλπ, χωρίς την ανάγκη φοίτησης στα Τ.Ε.Φ.Α.Α.. Τι «βγαίνουν»
από τις παραπάνω σχολές; Κατ’ όνομα δικηγόροι, μηχανικοί, γυμναστές κλπ.
Αααααα μπράβο ρε Ζαραμπούκα κάτι μας είπες τώρα, λες και δεν το
ξέρουμε, αφού είμαστε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είμαστε υποχρεωμένοι να
δεχόμαστε όλα τα παραπάνω. Πες μας όμως, εκτός από γκρίνια και διαπίστωση,
έχεις και καμία λύση να μας δώσεις για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτήν
την κατάσταση;
Εννοείται ότι έχετε δίκιο όσοι αναρωτιέστε και έχετε ήδη σκεφτεί ότι είμαι
ακόμα μία που γκρινιάζει, διαπιστώνει και δεν έχει πρόταση. Εδώ έρχεται να
αναφερθεί η υποσημείωση: «Ίσως υπάρχει και ένα κράτος σήμερα στον πλανήτη
που δεν ακολουθεί την «πεπατημένη» σε όλα και δίνει μία μάχη σε μία κοινωνία
λύκων, χρησιμοποιώντας τα όπλα των λύκων».
Σε μία κοινωνία λύκων, πρέπει να μάθουμε να ουρλιάζουμε. Με άλλα λόγια σε
μία κοινωνία προσανατολισμένη στην οικονομία της αγοράς, όσοι δεν συμφωνούμε,
πρέπει να πολεμάμε με τα όπλα που μας προσφέρονται.
Στο παράδειγμα της μόρφωσης αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε
την ποιοτική μας υπεροχή. Γιατί στις σύγχρονες κοινωνίες τα αγαθά, όπως και η
μόρφωση, «πωλούνται» με κράχτες την τιμή σε σχέση με την ποιότητα. Σε αυτό το
σημείο η δημόσια πανεπιστημιακή μόρφωση υπερέχει καταπληκτικά. Η μόρφωση
που προσφέρει είναι και ποιοτικά ανώτερη και σε χαμηλότερη τιμή. Αυτό λοιπόν θα
πρέπει να επικοινωνήσουμε στην κοινωνία για να πολεμήσουμε με τα όπλα τους
τους εχθρούς μας.
Τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια προσφέρουν την ποιοτικότερη μόρφωση,
γιατί απασχολούν το καλύτερο ακαδημαϊκό προσωπικό και την προσφέρουν στην πιο
ανταγωνιστική τιμή. Ενώ τα άλλα ιδιωτικά ιδρύματα, σχολές και κολλέγια, δεν
προσφέρουν την ίδια ποιότητα, διότι απασχολούν κατώτερης ποιότητας ακαδημαϊκό
προσωπικό και χαμηλότερα αμειβόμενο, ενώ ταυτόχρονα η τιμή που απαιτούν για
δίδακτρα και εξετάσεις είναι μεγαλύτερη.
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι τα κράτη των αστικών δημοκρατιών θέλουν
να προσφέρουν το ίδιο αντίκρισμα αποκατάστασης στα πτυχία των παραπάνω
σχολών, πανεπιστημιακών και ιδιωτικών σχολών και κολλεγίων, η κοινωνία και η
αγορά, αργά ή γρήγορα, θα αναγνωρίσει την ποιότητα και θα την επιβραβεύσει.
Για να μην σας κρατώ σε αγωνία, το κράτος που σε μία κοινωνία λύκων
ουρλιάζει όπως οι λύκοι, είναι η Κίνα, η οποία ενώ οι επιχειρήσεις της είναι για το
εσωτερικό της χώρας της κρατικές, στο εξωτερικό επιχειρούν με νεοφιλελεύθερους
όρους. Η μόνη διαφορά με το παράδειγμά μας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
είναι ότι όσο οι κινέζικες επιχειρήσεις ήθελαν να επικρατήσουν στις αγορές του
πλανήτη, χρησιμοποιούσουν την χαμηλότερη τιμή χωρίς την αντίστοιχη ποιότητα,
ενώ τώρα που επικράτησαν στις περισσότερες, συνεχώς βελτιώνουν την ποιότητα
των προϊόντων τους.
Πως λοιπόν θα αποκρούσουμε την επίθεση στο αγαθό της Παιδείας; Πρώτον
θα ενημερώσουμε όλους τους επιστημονικούς κλάδους ότι δέχονται επίθεση και
επιχειρείται η υποβάθμισή των πανεπιστημιακών σπουδών τους και θα τους
καλέσουμε να συμπορευτούμε όλοι μαζί και κατόπιν να ενημερώσουμε την κοινωνία
ότι το «προϊόν», με όρους αγοράς, που παρέχουν οι πανεπιστημιακές σχολές μας
είναι ταυτόχρονα και το καλύτερο αλλά και στην καλύτερη τιμή.
Για να το κάνουμε ακόμα πιο κατανοητό: Σε κάθε ευκαιρία πρέπει να
ενημερώνουμε την κοινωνία για την υπεροχή των δημόσιων πανεπιστημιακών
σχολών έναντι κάθε είδους κολλεγίων, ιδιωτικών σχολών κλπ. και ταυτόχρονα οι
απόφοιτοι των πανεπιστημιακών σχολών να επιδεικνύουμε την υπεροχή αυτή μέσω
της δουλειάς μας.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Άσκησης και Αθλητισμού
(Π.Σ.Ε.Α.Α.) ήδη έχει ξεκινήσει να κατευθύνει τα μέλη του που είναι πτυχιούχοι
Σ.Ε.Φ.Α.Α./Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας προς αυτήν την τακτική, σε μία επαγγελματική
αρένα η οποία είναι η δυσκολότερη όλων, γιατί κάθε καρυδιάς καρύδι, παριστάνει τον
επιστήμονα φυσικής αγωγής, χωρίς να κατέχει κανένα πανεπιστημιακό τίτλο ή το
πολύ να κατέχει κάποιον τίτλο ιδιωτικής σχολής διάρκειας σπουδών κάποιων μηνών
και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις ισχυρίζεται ότι αυτός έχει καλύτερη ποιότητα
σπουδών από τον αντίστοιχο απόφοιτο των Σ.Ε.Φ.Α.Α./Τ.Ε.Φ.Α.Α. με σπουδές
τουλάχιστον τεσσάρων ετών.
Για να μην αναφερθούμε στο ποδόσφαιρο που πτυχιούχος
Σ.Ε.Φ.Α.Α./Τ.Ε.Φ.Α.Α. με ειδικότητα ποδόσφαιρο και σπουδές ετών με
πανεπιστημιακή εξειδίκευση ανωτάτου επιπέδου, επιχειρείται να θεωρηθεί νομικά
κατώτερος επαγγελματικά από κάτοχο απλής πιστοποίησης της Ελληνικής
Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας κάποιων ημερών, απλά με την καταβολή του
αντίστοιχου σημαντικού χρηματικού παραβόλου. Ποιος ξέρει άραγε ποια συμφέροντα
εξυπηρετούνται με αυτήν την απόπειρα.
Εμάς πάντως δεν μας ενδιαφέρει ποια συμφέροντα τυχόν εξυπηρετούνται.
Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αποκρούσουμε τα πάντα, υπερασπιζόμενοι το ανώτατο
αγαθό της Παιδείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη