mathitis sxoleio self test
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Ερώτηση 39 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη μείωση των self tests στα σχολεία - «Τι εισηγήθηκε η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων;»

Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, με θέμα: «Γιατί η κυβέρνηση έκοψε το ένα από τα δύο δωρεάν self tests την εβδομάδα στα σχολεία; Τι εισηγήθηκε η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων

Αναλυτικά η ερώτηση:

Χωρίς να δώσει καμία εξήγηση, η κυβέρνηση ξαφνικά αποφάσισε να αλλάξει τακτική στη διενέργεια των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων κορωνοϊού (self-tests) σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό. Και από δύο την εβδομάδα τα μείωσε σε ένα!

Αυτή η ξαφνική αλλαγή προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και αναστάτωση στους γονείς και την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα τα self-tests είχαν διαφημιστεί τόσο από την κυβέρνηση Μητσοτάκη όσο και από τα φιλικά προς αυτήν ΜΜΕ ως το κλειδί για την ανάσχεση της πανδημίας.

Παραμένει ασαφές βάσει ποιων επιστημονικών κριτηρίων έγινε αυτή η  αλλαγή κι αν για αυτήν υπήρξε εισήγηση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων. Ωστόσο, μέλη της με δημόσιες παρεμβάσεις τους εκθέτουν την κυβέρνηση, ισχυριζόμενα ότι δεν έχουν εισηγηθεί κάτι τέτοιο. Είναι, ωστόσο, σαφές ότι για άλλη μια ακόμη φορά η κυβέρνηση Μητσοτάκη εμπαίζει την ελληνική κοινωνία, διαχειρίζεται με φθηνά επικοινωνιακά τεχνάσματα τη διαχειριστική της ανεπάρκεια, αδρανεί και δε λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για την αποτελεσματική επιδημιολογική επιτήρηση στα σχολεία.

Το θέμα φέρνουν στη Βουλή με ερώτησή τους 39 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της Δώρας Αυγέρη, Αναπληρώτριας Τομεάρχη Υγείας και Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Με την ερώτησή τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητούν από τον Υπουργό Υγείας να εξηγήσει ποιοι λόγοι επέβαλαν την τροποποίηση της αρχικής απόφασης για πραγματοποίηση δωρεάν αυτοδιαγνωστικών τεστ ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα στην σχολική κοινότητα και γιατί μειώθηκαν στο μισό.
Τον καλούν, επίσης, να λάβει άμεσα μέτρα επιδημιολογικής επιτήρησης για την αποτροπή διασποράς της πανδημίας του COVID -19 εντός των εκπαιδευτικών δομών μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής περιόδου, χωρίς την μετακύλιση του οικονομικού κόστους στους γονείς και στους εργαζόμενους.
Επίσης, του ζητούν να τους γνωστοποιηθούν οι εισηγήσεις της Επιτροπής σχετικά με το ζήτημα των self-test στα σχολεία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό:

Αθήνα, 17 Μαΐου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υγείας

Θέμα: Τα πολυδιαφημιζόμενα από την κυβέρνηση αυτοδιαγνωστικά τεστ (self tests) μειώθηκαν από δύο σε ένα την εβδομάδα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό. Γιατί; Ποιες ήταν οι εισηγήσεις της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων; Τι επιπτώσεις θα έχει αυτή η απόφαση στην επιδημιολογική επιτήρηση;

Το δωρεάν αυτοδιαγνωστικό τεστ ελέγχου διαφημίστηκε από την Κυβέρνηση, τα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας, ως το κατ’ εξοχήν μέσο για την αποτροπή διασποράς του κορωνοϊού στα σχολεία, ενόψει της επαναλειτουργίας τους.

Με αφορμή την επαναλειτουργία των σχολείων το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του στις 5 Μαΐου επεσήμαινε ότι:
«Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό καλούνται τη Δευτέρα 10 Μαΐου να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test, PCR ή rapid-test).

Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού παρέχεται δωρεάν και διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες εκπαιδευτικούς, μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), διοικητικό και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων και ήδη έχει βοηθήσει στον εντοπισμό σημαντικού αριθμού ασυμπτωματικών, ως επί το πλείστον, ασθενών, επομένως και στον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην κοινότητα. Τα βήματα είναι τα εξής:
Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και προσωπικό των σχολείων  παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ). Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι από σήμερα, Τετάρτη 5 Μαΐου, σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.[…]». (αναλυτικότερα και στην ΚΥΑ Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 27707,  ΦΕΚ 1825, τ. Β’, 5.5.2021)
 
Ωστόσο, η επόμενη ανακοίνωση του Υπουργείο Παιδείας στις 13 Μαΐου ήρθε να διαψεύσει και την Κυβέρνηση, αλλά και την χρησιμότητα των αυτοδιαγνωστικών τεστ ελέγχου στις σχολικές μονάδες, σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό.
 
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Ανακοινώνεται, επίσης, ότι από τη Δευτέρα 17/5 θα απαιτείται η διενέργεια self-test μία φορά εβδομαδιαίως για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στις σχολικές μονάδες της χώρας. Το τεστ θα διενεργείται εντός 24 ωρών πριν από την προσέλευση στο σχολείο κάθε Δευτέρα πρωί, θα δηλώνεται το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr/ σύμφωνα με τις οδηγίες, και τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας θα φέρουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ, που θα επιδεικνύουν στο σχολείο».
 
Από τα συναρμόδια Υπουργεία ουδεμία εξήγηση δόθηκε για το ποιοι ήταν οι λόγοι που επέβαλαν  την λήψη της συγκεκριμένης απόφασης και κατά πόσο σχετίζεται με  την αξιοπιστία των self tests , τη μη επάρκεια των ποσοτήτων τους ή με κάποιον άλλο λόγο. (Self test / Τι αλλάζει στα σχολεία από τη Δευτέρα 17 Μαΐου, https://www.avgi.gr/koinonia/386733_ti-allazei-sta-sholeia-apo-ti-deytera-17-maioy).
 
Ήδη πριν ανακοινωθεί η συγκεκριμένη απόφαση, που μειώνει τον αριθμό των τεστ σε ένα την εβδομάδα, τα επίσημα στοιχεία  του  ΕΟΔΥ προκαλούσαν ερωτηματικά για την επιτυχία της κυβερνητικής επένδυσης στα self-tests. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, έως τις 11 Μαΐου 2021 είχαν καταγραφεί ηλεκτρονικά μόλις 4.639.427 δηλώσεις αποτελέσματος αυτοδιαγνωστικού ελέγχου. Ο αριθμός αυτός απέχει σαφώς από τις αρχικές κυβερνητικές διακηρύξεις σύμφωνα με την οποία κάθε εβδομάδα θα διενεργούνται 10.000.000 self tests. (https://www.avgi.gr/koinonia/386895_anaxiopisto-kleidi-gia-epistrofi-stin-kanonikotita, Self tests / Αναξιόπιστο κλειδί για επιστροφή στην κανονικότητα).
 
Παρότι, δηλαδή, ο αριθμός των  self-tests  υπολείπεται κατά 50% από τον αρχικώς προγραμματισμένο,  την ίδια στιγμή μειώνεται στο μισό στα σχολεία!
 
Πέραν τούτου, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, από τα 4.639.427 self tests που διενεργήθηκαν, θετικά ήταν τα 109.885 και οι πολίτες προσήλθαν για (μοριακό τεστ για να επαληθεύσουν το αρχικό αποτέλεσμα). Στον επανέλεγχο θετικά βρέθηκαν μόνο 12.610 δείγματα, δηλαδή το 1/10 των αρχικών, ψευδώς θετικών δειγμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αξιοπιστία τους και την διακινδύνευση της υγείας των πολιτών.
 
Επειδή, η επαναλειτουργία των σχολείων, στο τέλος της σχολικής  χρονιάς, έγινε και πάλι χωρίς την λήψη ουσιαστικών και αποτελεσματικών μέτρων κατά της πανδημίας.
 
Επειδή,  είναι επιβεβλημένη η προστασία των εκπαιδευτικών κοινοτήτων από την διασπορά της πανδημίας.
 
Επειδή, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δεν έχει εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις του εμβολίου.
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  • Ποιοι λόγοι επέβαλαν την τροποποίηση της αρχικής απόφασης για πραγματοποίηση  δωρεάν αυτοδιαγνωστικών τεστ ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα στους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα; Γιατί μειώθηκαν στο μισό τα δωρεάν self tests σε μαθητές και εργαζόμενους στην εκπαίδευση;
  • Τι άμεσα μέτρα επιδημιολογικής επιτήρησης προτίθεται να λάβει για την αποτροπή διασποράς της πανδημίας του COVID -19 εντός των εκπαιδευτικών δομών μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής περιόδου, χωρίς την μετακύλιση του οικονομικού κόστους στους γονείς και στους εργαζόμενους;
  • Ποια ήταν η εισήγηση της Επιτροπής πριν την αρχική απόφαση για τα δυο self tests την εβδομάδα; Υπήρξε εισήγηση της Επιτροπής, και αν ναι, ποια είναι σε σχέση με το ένα τεστ την εβδομάδα;

ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

  1. Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
  2. Αγαθοπούλου Ειρήνη
  3. Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
  4. Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
  5. Βαγενά Άννα
  6. Βαρδάκης Σωκράτης
  7. Βέττα Καλλιόπη
  8. Γιαννούλης Χρήστος
  9. Γκιόλας Ιωάννης
  10. Δρίτσας Θεόδωρος
  11. Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος
  12. Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
  13. Ζουράρις Κωνσταντίνος
  14. Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
  15. Κατρούγκαλος Γιώργος
  16. Καφαντάρη Χαρά
  17. Κουρουμπλής Παναγιώτης
  18. Λάππας Σπύρος
  19. Μάλαμα Κυριακή
  20. Μαμουλάκης Χαράλαμπος
  21. Μουζάλας Ιωάννης
  22. Μπάρκας Κωνσταντίνος
  23. Μπουρνούς Ιωάννης
  24. Μωραΐτης  Αθανάσιος (Θάνος)
  25. Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
  26. Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
  27. Πολάκης Παύλος
  28. Πούλου Παναγιώτα (Γιώτα)
  29. Σαντορινιός Νεκτάριος
  30. Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
  31. Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
  32. Σκούφα Ελισάβετ (Μπεττυ)
  33. Σπίρτζης Χρήστος
  34. Τζούφη Μερόπη
  35. Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
  36. Φάμελλος Σωκράτης
  37. Χαρίτου Δημήτριος
  38. Χρηστίδου Ραλλία
  39. Ψυχογιός Γεώργιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες