Η προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να γενικεύσει τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία με στόχο τον κατακερματισμό της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διαφοροποίηση των σχολείων δεν βρήκε ανταπόκριση, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Λευκάδας. Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας, για να μη ναυαγήσει ο σχεδιασμός του, προέβη σε πολλές Περιφέρειες, όπως στα Ιόνια Νησιά, όπου κανένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν αιτήθηκε τη μετατροπή του σε Πρότυπο ή Πειραματικό, στο χαρακτηρισμό σχολείων με αίτηση των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η μετατροπή του 2ου ΓΕΛ Λευκάδας σε Πειραματικό έγινε χωρίς δική του αίτηση και μάλιστα παρακάμπτοντας την κατά πλειοψηφία αρνητική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί από την ΕΛΜΕ Λευκάδας.
Το υπουργείο Παιδείας κακώς συνδέει τα Πειραματικά Σχολεία με τα Πρότυπα, που είναι καθαρά ελιτίστικα σχολεία, εντάσσοντάς τα στο ίδιο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο. Τα Πειραματικά οφείλουν να λειτουργούν ως πεδία διερεύνησης νέων διδακτικών μεθόδων, προγραμμάτων και βιβλίων και επομένως δεν πρέπει να έχουν καμία σχέση με τα ιδεολογήματα περί «αριστείας». Γι’ αυτό είναι ορθολογικό και αναγκαίο ως Πειραματικά να επιλέγονται περιοδικά και τυχαία σχολικές μονάδες που το επιθυμούν, χωρίς να αλλάζει το εργασιακό καθεστώς, ο τρόπος λειτουργίας και η σύνθεση εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτά, ώστε η υλοποίηση καινοτόμων δράσεων να γίνεται σε φυσικές συνθήκες και στη συνέχεια να υπάρχει διάχυση των αποτελεσμάτων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η διασύνδεσή τους με πανεπιστημιακό Παιδαγωγικό Τμήμα.
Όμως, το ισχύον αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά οδηγεί σε:
- διαφοροποίηση - κατηγοριοποίηση των σχολείων (διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα) και σε κατακερματισμό του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος
- κατάργηση του σχολείου της γειτονιάς μέσω της επιλογής μαθητών (με κλήρωση για τα Πειραματικά, με εξετάσεις για τα Πρότυπα)
- θεσμοθέτηση και επίσημα της αναζήτησης χορηγιών και δωρεών
- διάλυση των εργασιακών σχέσεων (απώλεια των οργανικών τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Πρότυπα ή Πειραματικά).
- Ειδικότερα, σε έναν μικρό νομό, όπως είναι η Λευκάδα, δεν είναι παιδαγωγικά ορθό, σε σύνολο 4 Λυκείων εντός της πόλης, να υπάρχουν 4 διαφορετικοί τύποι (Γενικό, Επαγγελματικό, Μουσικό, Πειραματικό) με μόνο ένα Γενικό Λύκειο, διότι περιορίζεται η επιλογή σχολείου από τους μαθητές λόγω του συγκεκριμένου δυναμικού κάθε τύπου σχολείου και ενδεχομένως να υπάρξουν μαθητές που θα φοιτήσουν σε σχολείο που δεν το επιθυμούν.
Η ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών προϋποθέτει την έμπρακτη στήριξη του δημόσιου σχολείου με:
- μόνιμους διορισμούς για τη στελέχωση των αποψιλωμένων από εκπαιδευτικούς σχολείων λόγω της χρόνιας αδιοριστίας και των συνταξιοδοτήσεων
- μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (20 μαθητές στη Γενική Παιδεία, 15 μαθητές στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 μαθητές στα Εργαστήρια)
- ενίσχυση της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη)
- ουσιαστική, περιοδική επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών
- εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών και συγγραφή βιβλίων που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, θα δίνουν έμφαση στη μετάδοση στέρεων γνώσεων και όχι εφήμερων δεξιοτήτων και θα διέπονται από ανθρωπιστικές αξίες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη