Μετά την «εν κρυπτώ» και χωρίς διαβούλευση ή συναίνεση του Συλλόγου διδασκόντων σχετικά με την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας σε Πρότυπο, οι εκπαιδευτικοί που ανήκαν μέχρι πρότινος οργανικά στο σχολείο, καταγγέλλουν «παράτυπες και απαράδεκτες μεθοδεύσεις που ακολουθήθηκαν και αναφορικά με τις Υπηρεσιακές μεταβολές τους».
Ακολουθεί η επιστολή:
Με έκπληξη μας πληροφορηθήκαμε την ανακοίνωση ότι το σχολείο μας , το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας χρήζεται Πρότυπο σύμφωνα με την υπ. αρ. 51614/Δ6/11-05-2021 Υ.Α. Αυτό συνέβη χωρίς να προηγηθεί κάποια διαβούλευση και παρά τις ενστάσεις του συλλόγου διδασκόντων ο οποίος συνεδρίασε στις 22/ 03/2021 και μετά από διαλογική συζήτηση πήρε θέση κατά της μετατροπής του 1ου Γυμνασίου σε πρότυπο (Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με την υπ.αρ. 21/22-03-2021 πράξη ), η οποία γνωστοποιήθηκε από τη Διεύθυνση του σχολείου προφορικά στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, κ. Κατσανάκη. Το ίδιο έπραξαν και τα υπόλοιπα Γυμνάσια της πόλης, εφόσον πρακτικό αποστέλλεται μόνο στην περίπτωση που εκδηλώνεται θετικό ενδιαφέρον από το ίδιο το σχολείο.
Στην αρνητική εισήγηση καταλήξαμε αφού συνεκτιμήσαμε τα δεδομένα , όπως ορίζονται στο αντίστοιχο ΦΕΚ (υποδομές, εκπαιδευτικό προσωπικό, κ.λ.π.) αλλά και αφού συζητήσαμε επί της ουσίας τι θα σήμαινε η προτυποποίηση του σχολείου μας και εάν αυτό θα ήταν ωφέλιμο για τους μαθητές μας , τους γονείς και την τοπική κοινωνία γενικότερα.
Το μοναδικό σχολείο μες την καρδιά της πόλης, φιλικό και προσβάσιμο στα παιδιά της γειτονιάς, θα τα απέκλειε ,θα τα έστελνε από τη μια στιγμή στην άλλη, στην άλλη άκρη της. Ένα κτίριο 92 και πλέον χρόνων, ιστορικό μεν αλλά χωρίς τις σύγχρονες εγκαταστάσεις που θα χρειαζόταν και απαιτούσε η ίδρυση ενός πρότυπου σχολείου. Εμείς οι εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Πρέβεζας με ευσυνειδησία και αφοσίωση, το κρατούσαμε παρέχοντας μόρφωση υψηλού επιπέδου εργαζόμενοι σε αυτό μερικοί και πάνω από 20 συνεχή έτη έτσι ώστε να θεωρείται ένα πολύ καλό σχολείο της πόλης. Και σαν μην έφτανε όλο αυτό, επίσης πληροφορηθήκαμε ότι καταργούνται οι οργανικές θέσεις και είμαστε πια ‘ στο έλεος της υπηρεσίας’ να μας στείλει όπου υπάρξει κενό, εάν υπάρξει. Γιατί και εδώ η διαδικασία δεν τηρήθηκε όπως έπρεπε.
Ο νομοθέτης ορίζει ρητά ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες που μετατρέπονται, καταργούνται ή συγχωνεύονται έχουν απόλυτη προτεραιότητα ως υπεράριθμοι να αιτηθούν τοποθέτησης σε άλλες όμορες σχολικές μονάδες. Και εδώ τα κενά ανακοινώθηκαν πριν την επίσημη ανακοίνωση της απόφασης και ο προϊστάμενος ‘ έσπευσε ‘ να προχωρήσει , όταν ο ίδιος εισηγήθηκε ‘εν κρυπτώ’ και χωρίς την συναίνεση μας για τον χαρακτηρισμό του σχολείου . Επίσης μέχρι και σήμερα αγνοούμε ακόμη τα κριτήρια που επικαλέστηκε στην εισήγηση του αναφορικά με το χαρακτηρισμό του σχολείου ως πρότυπο. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας δεν επιδίωξε συνάντηση Διευθυντών σχολείων προκειμένου να ανακοινώσει την απόφασή του πριν προχωρήσει σε προτυποποίηση ενός εκ των Γυμνασίων και να δικαιολογήσει την επιλογή του συγκεκριμένου σχολείου, κάτι που δείχνει σκοπιμότητα και μεροληψία αναφορικά με την επιλογή του .
Όλοι μας μετά από πολλά χρόνια υπηρεσίας, μερικοί διανύουν μάλιστα το 33ο, αισθανόμαστε βαθύτατη θλίψη και απογοήτευση για τους χειρισμούς αυτούς.
Επειδή πολλά λέγονται, αρκετοί από εμάς παραμένουμε κατ΄ ανάγκη «επί θητεία» για δύο χρόνια στο σχολείο παρά την εκπεφρασμένη αντίθεσή μας στην προτυποποίηση του και όχι από επιλογή να υπηρετήσουμε ένα θεσμό ο οποίος θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από τα όσα θετικά ευαγγελίζονται κάποιοι ότι θα προσφέρει στη μικρή μας κοινωνία.
Επιπλέον, σε μια μικρή πόλη, που υπάρχει ήδη ένα σχολείο επιλογής ,το μουσικό, ένας ακόμα διαχωρισμός θα αποδυναμώσει τα υπόλοιπα σχολεία, και θα δημιουργήσει σχολεία δύο ταχυτήτων και όχι σχολεία σωστά στελεχωμένα με υλικοτεχνική υποδομή και επαρκές εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό , έτσι ώστε αυτά να τα απολαμβάνουν όλοι οι μαθητές . Το ίδιο σχολείο τη δεκαετία του ’60 είχε ως μόνιμο προσωπικό - οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα το θυμούνται- και επιστάτη και μόνιμη καθαρίστρια και γραμματέα. Το σχολείο που χαρακτηρίζεται ως πρότυπο σήμερα δεν διαθέτει τίποτε από όλα αυτά .
Ελπίζουμε όλες αυτές οι σκέψεις και οι προβληματισμοί μας να φτάσουν στους ‘ κατάλληλους αποδέκτες’, να εισακουστούν και εάν δεν είναι δυνατός ο αποχαρακτηρισμός του ας αιτηθούμε τουλάχιστον την αναστολή του για να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος να συνεκτιμηθούν όλα από την αρχή ….
Το κείμενο συνυπογράφεται από όλους τους ‘μέχρι πρότινος οργανικά ανήκοντες σε αυτό εκπαιδευτικούς ‘
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη