Όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί φορείς καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει την απόφασή της για παράταση του διδακτικού έτους στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια λαμβάνοντας υπόψη ότι τα παιδιά προέρχονται από έναν μακροχρόνιο και αφύσικο για την ηλικία τους περιορισμό και «εγκλεισμό» που επέβαλλε η καραντίνα, με εμφανή τα σημάδια στη διάθεση και τη συμπεριφορά τους.
Όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί με τις παρούσες συνθήκες, η παράταση του σχολικού έτους ελάχιστα συνεισφέρει στο γνωστικό και κοινωνικοποιητικό επίπεδο.
Αντίθετα προβληματίζει και αναστατώνει τους μαθητές, οι οποίοι αμέσως μετά την καραντίνα που πέρασαν καλούνται να προσέλθουν στο σχολικό πλαίσιο όπου οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις οι οποίες όχι μόνον δεν διευκολύνουν τα παιδιά αλλά, απεναντίας, καταπονούν ακόμη περισσότερο τον επιβαρυμένο ψυχισμό τους.
Εικόνες χάους μέσα στην τάξη
Ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Τσιριγώτης σημειώνει ότι θα περίμενε κανείς πως με το άνοιγμα των σχολείων και με την επανέναρξη της δια ζώσης διδασκαλίας θα υπήρχε και η αντίστοιχη θετική ανταπόκριση από την πλευρά των μαθητών.
Και όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Και υπάρχουν λόγοι, συγκεκριμένοι. Η μέση εικόνα που επικρατεί αυτή την περίοδο στα σχολεία είναι ιδιαζόντως χαοτική. Μαθητές με φανερό έλλειμμα συγκέντρωσης, αυτοπειθαρχίας και ενδιαφέροντος για τη μάθηση και εκπαιδευτικοί που στη συντριπτική τους πλειοψηφία προσπαθούν να σώσουν οτιδήποτε κι αν σώζεται αλλά που νιώθουν αδύναμοι να προβάλλουν αποτελεσματική αντίσταση στην ορμητικότητα του χάους.
Είναι εμφανές πως αυτά που χτυπούν αυτή τη στιγμή την εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι τίποτε άλλο από τα απόνερα της καραντίνας, της τηλεκπαίδευσης και όλων εκείνων των αναγκαίων κακών που βίωσαν από τον περυσινό Μάρτη και μετά.
Και αν ο ισχυρισμός πως η τηλεκπαίδευση δεν είναι κανονική εκπαίδευση ήταν μέχρι τώρα σε θεωρητικό επίπεδο, πλέον υπάρχει και η ατράνταχτη απόδειξη. Γνωστικά, πιθανόν, δεν είναι εύκολο να εκτιμήσει κανείς τη ζημιά που έχει γίνει αλλά συμπεριφορικά πρόκειται για ξεκάθαρη οπισθοδρόμηση. Ακόμα και οι βασικές κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών έχουν ατροφήσει.
Η Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Αριστοτέλης» παρατηρεί ότι η παράταση του σχολικού έτους μέχρι 25/6 για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία δεν έχει κανένα απολύτως εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό περιεχόμενο, παρά μόνο να εμπεδωθεί για δεύτερη χρονιά και δια μέσου αυτού να καθιερωθεί οριστικά. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί για μια ακόμα φορά την πανδημία ως αφορμή επιδιώκοντας να φορτώσει στην πλάτη μαθητών και εκπαιδευτικών την άρνησή του να πάρει μέτρα ώστε να μην κλείσουν επί πέντε μήνες τα σχολεία!
Είναι φανερό ότι η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη από την άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και από την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την επιστροφή σε αυτά. Σε συνθήκες καλοκαιριού, με αύξηση της θερμοκρασίας, με κτήρια ακατάλληλα, με αίθουσες χωρίς καλό αερισμό και κλιματισμό, με προαύλια χωρίς στέγαστρα και σε συνθήκες πανδημίας με τις μάσκες να είναι αναγκαίες σε περιβάλλοντα συγχρωτισμού, η κατάσταση στα σχολεία χειροτερεύει κάθε μέρα κάνοντας δυσβάστακτη την κατάσταση.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αλέξανδρος Δελμούζος» σε αυτό συντείνουν:
–Η υπερβολική ζέστη της εποχής που είναι εξαντλητική.
–Η χρήση της μάσκας προκαλεί συχνά δυσφορία και για πρώτη φορά οι μαθητές αρχίζουν να μην πειθαρχούν .
–Οι μαθητές εκτονώνουν όλη την καταπίεση της καραντίνας με τρόπο που δεν συμβάλει στο να αποκατασταθεί η ψυχική τους ηρεμία.
–Οι αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών όπως η γυμναστική και το παιχνίδι στο διάλειμμα έχουν περιοριστεί λόγω των κανόνων για την πανδημία .
–Η ζέστη, η μάσκα, ο περιορισμός δραστηριοτήτων που γινόταν τις τελευταίες μέρες του σχολικού έτους τις προηγούμενες χρονιές ακριβώς για να εκτονώνονται και να χαλαρώνουν από την πίεση των μαθημάτων οι μαθητές δεν μπορούν να γίνουν. Αυτό οδηγεί σε απογοήτευση τους μαθητές γιατί δεν είναι το σχολείο που ήξεραν και ήθελαν να επιστρέψουν. Δημιουργείται, έτσι, ένα αρνητικό κλίμα εντάσεων και συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών που οδηγεί σε απαξίωση του ρόλου του σχολείου, το οποίο αντί να επουλώσει τις πληγές που άφησε η καραντίνα τις αυξάνει.
-Η απουσία κατάλληλου αύλειου χώρου– τις περισσότερες φορές μη σκιαζόμενου – και κάτω από αυτές τις καιρικές συνθήκες είναι αποτέλεσμα το παιχνίδι στα διαλείμματα να γίνεται ακόμη και επικίνδυνο για τους μαθητές.
Η δασκάλα Ντίνα Ρέππα, πρώην μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, επισημαίνει ότι για τα μορφωτικά ελλείμματα δεν είναι η λύση η παράταση. Απαιτούνται ριζικά μέτρα όπως η μείωση και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης, ο εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους, προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και ένα σύνολο αιτημάτων που έχουν διατυπωθεί από το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη