Thumbnail
«Αν το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται για μια σημαντική αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι η ώρα να θεσπίσει τη διδασκαλία της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ως αυτόνομο μάθημα και να της δώσει τη θέση που της αξίζει»

Τις τελευταίες μέρες ένα νέο έγκλημα συντάραξε την ελληνική κοινωνία. Μια νεαρή μητέρα δολοφονήθηκε από το σύζυγό της. Σε ειδήσεις, εκπομπές, στα μέσα κοινωνική δικτύωσης δίνονται όλο και περισσότερα στοιχεία, γίνονται αναλύσεις, ακούγονται απόψεις...

Και τα συναισθήματα ξεχειλλίζουν..οργή, θυμός, θλίψη, φόβος, απογοήτευση, σοκ… «μα πώς είναι δυνατόν»; 

Aναρωτήθηκα εάν ήταν η πρώτη φορά που έγινε κάτι παρόμοιο. Δυστυχώς όχι. Θα ναι όμως η τελευταία; Δύσκολη απάντηση και για τους πιο αισιόδοξους. Θυμήθηκα τόσα άλλα περιστατικά που είχαν προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα σε όλους μας. Βιασμοί, παρενοχλήσεις, άσκηση βίας, ξυλοδαρμοί..Τελικά είναι πολλά! Αναρωτιόμουν τι φταίει. Σίγουρα είναι πολλοί παράγοντες. Οικογένεια, σχολείο, φίλοι, συγγενείς, η κοινωνία, οι αξίες, οι νόμοι, η έλλειψη υποστήριξης, η έλλειψη παιδείας..

Τότε σκέφτηκα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να αποφύγουμε παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Σκέφτηκα απο μεριάς μου ως δασκάλα.. Θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι ως εκπαιδευτικοί; Κάποιοι θα απαντήσουν θετικά, κάποιοι ήδη προσπαθούν, άλλοι θα ισχυριστούν ότι δεν είναι η δουλειά τους και ότι ήδη κάνουν πάρα πολλά χωρίς μάλιστα να τους χορηγούν τα απαραίτητα εργαλεία. Όλοι έχουν κάποιο δίκιο.. Κάπου εδώ λοιπόν θεωρώ επιτακτική ανάγκη το ρόλο του Υουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Είναι ώρα το υπουργείο να εισάγει στα σχολεία τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση.  Τι είναι όμως η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση; Πολλοί «φοβούνται» στο άκουσμά της. Πιστεύουν ότι τα παιδιά δεν είναι έτοιμα, ότι οι ίδιοι δεν είναι έτοιμοι..Υπάρχουν κάποια ταμπού που δεν μπορούν να ξεπεραστούν εύκολα. Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δε σημαίνει μαθαίνω στα παιδιά πώς να κάνουν σεξ. Σημαίνει συζητώ με τα παιδιά ώστε: να γνωρίσουν το σώμα τους, να το αποδεχτούν, να το αγαπήσουν, να μάθουν να απολαμβάνουν χωρίς ενοχές, πίεση ή άσκηση βίας, να μάθουν να δημιουργούν υγιείς σχέσεις που θα βασίζονται στην επικοινωνία, την κατανόηση και το σεβασμό. Σημαίνει να προστατεύω τη σωματική και πνευματική μου υγεία, να αποδέχομαι όλους είτε μου μοιάζουν είτε όχι και να τους σέβομαι όπως σέβομαι τον ίδιο μου τον  εαυτό!!

Αν το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενδιαφέρεται για μια σημαντική αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα τώρα είναι η ώρα να θεσπίσει τη διδασκαλία της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ως αυτόνομο μάθημα και να της δώσει τη θέση που της αξίζει. Θεωρώ πως είναι το πιο σημαντικό μάθημα για τα παιδιά και την κοινωνία ολόκληρη. Ίσως βοηθήσει να μην «σοκάρεται» τόσο συχνά το πανελλήνιο στο μέλλον… Ακόμα και ένας/μία να γλυτώσει τον πόνο θα είμαστε όλοι κερδισμένοι..
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideutikoi_aksiologisi
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
Α΄ Σύλλογος Αθηνών: Ο αγώνας έφερε την πρώτη νίκη! Συνεχίζουμε στο δρόμο που άνοιξαν οι πρώτες/οι 45 εκπαιδευτικοί της Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας που...
Συντριβή για την αξιολόγηση, νίκη για τους εκπαιδευτικούς: Μονιμοποίηση 45 νεοδιόριστων από το ΠΥΣΠΕ Α' Αθήνας!
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Ενημέρωση από τον αιρετό Τάκη Ρουμπή για τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes