Κατάργηση κοινωνικών επιστημών-καλλιτεχνικών: Νέα κινητοποίηση στο Ρέθυμνο
Παράσταση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 5 Ιουλίου, στις 10:00, από την ΕΛΜΕ Ρεθύμνου για την κατάργηση των κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία και την παράλληλη υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την κατάργηση των κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία και την παράλληλη υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 5 Ιουλίου στις 10π.μ. στην Διευθ/νση Β/θμιας Εκπ/σης προκειμένου να εκφραστεί η αντίθεση με την παραπάνω απόφαση, από την οποία δεν φαίνεται να υποχωρεί η υπουργός Παιδείας παρά τις εντονότατες αντιδράσεις που καταγράφονται.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Σε μια εποχή που τα κοινωνικά προβλήματα επιβάλλουν ανάπτυξη της κοινωνικής κριτικής σκέψης και κατά συνέπεια αύξηση της παρουσίας των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στην Εκπαίδευση, η κυβέρνηση – χωρίς καμία δημόσια, διεπιστημονική και δημοκρατική διαβούλευση και παρά τις τεκμηριωμένες και αδιαπραγμάτευτες αντιρρήσεις όλων των επιστημονικών φορέων που έχουν τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα, καταργεί στην ουσία τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και της Κοινωνιολογίας, υποβαθμίζοντας παράλληλα τα αντικείμενα της πολιτικής παιδείας και των καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Εν μία νυκτί η Πολιτική Ηγεσία αποφασίζει απροκάλυπτα να αφανίσει έναν κλάδο οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, μόνιμους σε υπεραριθμίες, υποθηκεύοντας το μέλλον όλων των φοιτητών και αποφοίτων των σχολών αυτών και εντέλει να κάνει την Παιδεία φτωχότερη, σε μια εποχή που όσο ποτέ άλλοτε έχει ανάγκη από τις Κοινωνικές Επιστήμες.

Τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών εισάγουν τους μαθητές σε βασικές έννοιες και αρχές παρέχοντας γνώσεις απαραίτητες στην καταπολέμηση του πολιτικού, κοινωνικού και οικονομικού αναλφαβητισμού. Βοηθούν στην κατανόηση της κοινωνικής οργάνωσης, των κοινωνικών θεσμών και του κοινωνικού μετασχηματισμού σε έναν ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο που μαστίζεται από ποικιλόμορφες κρίσεις (υγειονομική, οικονομική, περιβαλλοντική κ.ά.). Παρέχουν την απαραίτητη επιστημονική γνώση για την κατανόηση της κοινωνικής πραγματικότητας, των κοινωνικών προβλημάτων. Προωθούν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, γνώσης και αντίληψης των μαθητών και συμβάλλουν στη δημιουργία ευαισθητοποιημένων, ενεργών πολιτών, με αυτογνωσία, υπευθυνότητα και δημοκρατική πολιτική και κοινωνική συνείδηση. Ειδικά σε περιόδους κοινωνικής και οικονομικής κρίσης όπου συχνά δημιουργούνται συναισθήματα ματαιότητας και απελπισίας, η δημιουργική σκέψη και η μελέτη των κοινωνικών μεταβολών ανοίγουν νέες, απελευθερωτικές προοπτικές στην κοινωνική συμπεριφορά και δράση.

Η Κοινωνιολογία και οι κοινωνικές επιστήμες αποτελούν τις απαραίτητες και αναντικατάστατες θεωρητικές προϋποθέσεις μιας ορθολογικής και μεθοδολογικά έγκυρης ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων και των κοινωνικών μετασχηματισμών.

Αποτελούν τα θεωρητικά θεμέλια κάθε προσπάθειας του ανθρώπου για την πρόοδο και τον εκδημοκρατισμό των θεσμών γύρω από τους οποίους οργανώνεται κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής.

Παράλληλα τα Εικαστικά μαθήματα και οι τέχνες στα σχολεία, αποτελούν επίσης αναντικατάστατες προϋποθέσεις της δημιουργικής και πνευματικής ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών. Εξοικειώνουν τους μαθητές με την αισθητική, καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και τους βοηθούν να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους, να ανακαλύψουν τον κόσμο τους, να διαμορφώσουν κοινωνική συνείδηση.

Ενδιαφέρον έχει πως το υπουργείο επιχειρεί να υποβαθμίσει τα Εικαστικά, την Μουσική, το Θέατρο, μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, όπου αναδύθηκε ιδιαίτερα η ανάγκη των νέων παιδιών για επαφή με την τέχνη, ως έναν τρόπο ατομικής και συλλογικής διαχείρισης των τραυμάτων και των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι οικογένειες μέσα στην δύσκολη αυτή συνθήκη. Αξίζει παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως στην περίπτωση του ελεύθερου και του γραμμικού σχεδίου, είχε καταργηθεί η διδασκαλία σε ένα μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων.

Η κατάργηση όλων αυτών των μαθημάτων από το Λύκειο, πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και ζημιώνει το δημόσιο σχολείο. Διαμορφώνεται ένα σχολείο με μαθητές χωρίς κοινωνική και αισθητική παιδεία, αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και γνώσης των κοινωνικών φαινομένων. Ένα σχολείο, όπου η διδασκαλία θα περιορίζεται σε λίγα «βασικά» μαθήματα, ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο της αποστειρωμένης γνώσης, του αγοραίου ανταγωνισμού και του αποκλεισμού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»