Σε ένα νέο, ναρκοθετημένο εκπαιδευτικό τοπίο θα κληθούν να υπηρετήσουν από τον Σεπτέμβριο οι 11.700 νέοι εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν σε μόνιμες θέσεις, καθώς η χαρά από την ανακοίνωση των προσλήψεων σε μια φάση και μάλιστα επαυξημένων (από τις 10.500 που αναμένονταν), θα επισκιαστεί από την έναρξη εφαρμογής της αξιολόγησης.
Στην πράξη, για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, αξιολόγηση σημαίνει ότι δεν είναι σίγουρο πως θα μονιμοποιηθούν μετά από δύο χρόνια, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν άλλα δύο προκειμένου οι τρεις αξιολογητές, ο Σύμβουλος, ο Διευθυντής και ο Μέντορας, να πειστούν ότι το έργο τους είναι ικανοποιητικό. Με όσα αυτό μπορεί να σημαίνει, δεδομένου ότι οι διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες
Εάν ούτε και τότε, δηλαδή μέσα στα επόμενα δύο έτη από την αρνητική αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, κριθούν ικανοποιητικοί, τότε στον νέο νόμο δεν προβλέπεται άλλη ευκαιρία.
Ο ρόλος του Μέντορα
Με το άρθρο 88, το νομοσχέδιο Κεραμέως καθιερώνει το θεσμό του παιδαγωγικού συμβούλου-μέντορα της σχολικής μονάδας. Ο παιδαγωγικός σύμβουλος - μέντορας του σχολείου ορίζεται με σκοπό την καθοδήγηση και την υποστήριξη της ένταξης στην σχολική μονάδα νεοδιοριζόμενου ή πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε έτη ορίζεται από το Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο. Ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι - μέντορες μπορούν να επιλεγούν μόνο εκπαιδευτικοί με αξιολόγηση «Εξαιρετική» ή «Πολύ Καλή» σε όλα τα πεδία, σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς της παρ. 1 του άρθρου 67.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μέντορες θα γίνουν όσοι συμφωνήσουν να αξιολογηθούν, όπως και στελέχη της εκπαίδευσης εξάλλου. Και αυτοί θα αξιολογήσουν τους νεοδιόριστους, οι οποίοι κατά το άρθρο 62 παρ 4: Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογούνται όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη. Σημειώστε ακόμα ότι η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου - μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης
Κάν'το όπως η Άννα
Εδώ πρέπει να παρατηρήσει κανείς ότι η Νίκη Κεραμέως, σε πολλά θέματα ακολουθεί κατά πόδας τις τακτικές της Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία έφερε πρώτη το θεσμό του μέντορα στην εκπαίδευση το 2010 με το νόμο 3848/19.5.2010. Έφερε επίσης το ψηφιακό σχολείο, προχώρησε σε κλείσιμο τμημάτων ΑΕΙ και στηρίζει τις ανάλογες αποφάσεις της διαδόχου της, καθιέρωσε Συμβούλια Διοίκησης στα ΑΕΙ όπως προτίθεται να κάνει και η κ.Κεραμέως, κλπ
Από το ερχόμενο σχολικό έτος ο μέντορας, ένας σύμβουλος και ο Διευθυντής του σχολείου θα μπορούν να κάνουν αρνητική αξιολόγηση και, ουσιαστικά, να οδηγήσουν έως και σε απόλυση το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό. Έτσι ο θεσμός του μέντορα, σε συνδυασμό με την σκληρή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού από το διευθυντή-μάνατζερ και από τον σύμβουλο-στέλεχος, μπορεί να μετατρέπεται από υποστηρικτικός σε ελεγκτικό και να ακολουθεί πιστά τις νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις πλήρους χειραγώγησης που εφαρμόζει ολοένα και πιο ασφυκτικά σε πολλούς τομείς η κυβέρνηση...
Τι ίσχυε πριν από το νόμο Κεραμέως
Οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο (2) έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια κρίσης της καταλληλότητας των νεοδιοριζομένων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α΄167).
Σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις παρέχεται η δυνατότητα αυτοδίκαιης μονιμοποίησης των διορισμένων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την 1-11-2011 (σχολικό έτος 2012-2013) με τη συμπλήρωση διετούς ευδόκιμου υπηρεσίας και πραγματοποιείται μετά τα δύο (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας από τον διορισμό τους. Συγκεκριμένα, απαιτούνται δύο (2) χρόνια πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ή υπηρεσίας με απόσπαση σε θέσεις, όπου ο χρόνος αυτός λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική τους θέση
Τι θα ισχύει από Σεπτέμβριο
Το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογείται ανά έτος.(α.73, παρ.3)
Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α΄ ή Β΄, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη. (α.74, παρ.2)
Πως θα γίνεται η παρατήρηση της διδασκαλίας για την αξιολόγηση
'Αρθρο 69, παρ.4,5,6
Κάθε παρατήρηση διδασκαλίας εκπαιδευτικού περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
α) Συνάντηση προετοιμασίας: Ο αξιολογητής, σε προγραμματισμένη συνάντηση διά ζώσης ή εξ αποστάσεως, συζητά με τον εκπαιδευτικό, προγραμματίζουν και προετοιμάζουν την παρακολούθηση της διδασκαλίας. Κατά τη συζήτηση αυτή διευκρινίζονται πλήρως τα τυπικά θέματα, όπως η ώρα, μέρα, τάξη, μάθημα, καθώς και θέματα, όπως ιδιαίτερη εστίαση, συμπληρωματικά στοιχεία που μπορεί να ζητηθούν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να προτείνει μαθήματα και τάξεις. Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται και συνυπογράφονται από αξιολογούμενο και αξιολογητή. Το έγγραφο αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και αντίγραφό του εντάσσεται στον ηλεκτρονικό φάκελο του εκπαιδευτικού,
β) Παρατήρηση διδασκαλίας: Ο αξιολογητής παρακολουθεί διακριτικά τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού, λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά κριτήρια και εστιάζοντας στα σημεία που έχουν συμφωνηθεί κατά τη συνάντηση προετοιμασίας, αξιοποιώντας ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο παρατήρησης, διαφορετικό κατά περίπτωση αναλόγως του αν παρατηρητής είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ή ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης παιδαγωγικής ευθύνης και
γ) Συζήτηση και αναστοχασμός: Ο αξιολογητής, αμέσως μετά τη διδασκαλία ή εντός δύο ημερών από αυτή, σε οργανωμένη συνάντηση με τον εκπαιδευτικό συζητά επί του αναστοχασμού του εκπαιδευτικού σχετικά με τη διδασκαλία που παρακολούθησε, ζητά διευκρινίσεις και παρέχει ανατροφοδότηση ως προς τα θετικά σημεία που εντόπισε στη διδασκαλία του, τα σημεία που θεωρεί ότι χρήζουν προσοχής ή βελτίωσης, τις εναλλακτικές λύσεις σε ζητήματα που παρουσιάστηκαν και την πιθανή ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη ή επιμόρφωση.
5. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα, κατά τη συζήτηση, να καταθέτει στοιχεία από τον ηλεκτρονικό φάκελό του παρέχοντας σχετική τεκμηρίωση, όπως έντυπο σχεδιασμού, φύλλα εργασίας, εισηγήσεις, πρωτότυπες εργασίες, θέματα διαγωνισμάτων και εξετάσεων.
6. Ο αξιολογητής συζητά με τον εκπαιδευτικό την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας την αποτίμησή του. Ο εκπαιδευτικός δύναται να υποβάλει σε διάστημα πέντε (5) ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία ως προς την αξιολογική κρίση. Η έκθεση του εκπαιδευτικού καταχωρίζεται στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη