Thumbnail
Να αναμορφωθούν τα επίμαχα άρθρα 62 και 73 του νομοσχεδίου Κεραμέως ζητά ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου APLF-DU

Αναλυτικό υπόμνημα απέστειλε ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου APLF-DU προς του υπουργείο Παιδείας σχετικά με τα άρθρα 62 και 73 του νομοσχεδίου με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών». 

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο Σύλλογος, με το άρθρο 62 (Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης) αλλά και με το άρθρο 73 (Περιοδικότητα της Αξιολόγησης) επιχειρείται η αποσύνδεση του μόνιμου προσωπικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας από την οργανική θέση του και τη σχολική μονάδα στην οποία έχει οριστεί αυτή.

Στο αναλυτικό υπόμνημα που ακολουθεί ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου ζητά να διασφαλιστεί η ισότιμη διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην α'βάθμια και β'βάθμια και να αναμορφωθούν αναλόγως τα δύο επίμαχα άρθρα. 

Ολόκληρο το υπόμνημα

Σχετικά με τα άρθρα 62 (Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης) παράγραφοι 1, 2 και 73 (Περιοδικότητα της Αξιολόγησης), του Σχεδίου Νόμου του Υ.ΠΑΙ. Θ. με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών» με τα οποία επιχειρείται η αποσύνδεση του μονίμου εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας από την οργανική θέση του και τη σχολική μονάδα στην οποία έχει οριστεί αυτή.

Σχετικά με την αναμόρφωση των θεσπισμένων διαχρονικά ρυθμίσεων – διατάξεων που αποδυναμώνουν και κατατείνουν στην υπονόμευση του Συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού ρόλου των ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ θέσεων που κατέχουν οι εν λόγω μόνιμοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν οριστεί αυτές ως «σημείο αναφοράς» ως προς τη μονιμότητα τους, τις υπηρεσιακές τους μεταβολές, και εν γένει ότι αφορά στην υπηρεσιακή τους κατάσταση και στις σχέσεις τους με τη Διοίκηση – ΥΠΑΙΘ.

Σχετικά με τα άρθρα 62 ( Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης ) παράγραφοι 1,2 και 73 ( Περιοδικότητα της Αξιολόγησης )του Σχεδίου Νόμουτου Υπουργείου Παιδείαςκαι Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών»

Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών» από τον συνδυασμό των άρθρων 62 ( Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης ) παράγραφοι 1, 2 και 73 (Περιοδικότητα της Αξιολόγησης), προκύπτει ότι επιχειρείται η αποσύνδεση του μονίμου εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας από την οργανική θέση του και τη σχολική μονάδα στην οποία έχει οριστεί αυτή, σε ότι αφορά θέματα που άπτονται ΑΜΕΣΑ της υπηρεσιακής του κατάστασης όπως αυτά της αξιολόγησης του έργου του ως προς τη γενική και την ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του, στη διάρκεια της ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης στη διάρκεια της ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, καθώς και ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά του ανά ΔΥΟ έτη από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Συγκεκριμένα στη διάταξη του άρθρου 62 «Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης» και στην παράγραφο 2 μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι :

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, (μεταξύ αυτών και της Γαλλικής γλώσσας), που υπηρετούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, διενεργείται από :

▪️ α) τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και

▪️ β) τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και

▪️ γ) από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ή ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, εάν οι ώρες είναι ισοκατανεμημένες ( και ΟΧΙ της σχολικής μονάδας στην οποία ο μόνιμος εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας έχει την ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση ).

Όπως επίσης στο άρθρο 73 (Περιοδικότητα της Αξιολόγησης) γίνεται αναφορά στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ΚΑΙ ΟΧΙ στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία ο μόνιμος εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας έχει την ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση.

Δηλαδή για πρώτη φορά το ΥΠΑΙΘ ΑΠΟΣΥΝΔΕΕΙ και ΔΕΝ ΣΥΣΧΕΤΙΖΕΙ με σαφή και ρητή αναφορά την ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση μονίμου εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη σχολική μονάδα στην οποία έχει οριστεί αυτή, σε ότι αφορά θέματα που άπτονται ΑΜΕΣΑ της υπηρεσιακής του κατάστασης όπως αυτά της αξιολόγησης του έργου του ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ με ΕΜΜΕΣΟ αλλά σαφή ΤΡΟΠΟ.

Μια οργανική θέση εκπαιδευτικού, που στη Δημόσια Διοίκηση προβλέπεται να καλύπτεται από μόνιμο υπάλληλο για εξυπηρέτηση πάγιων και διαρκών αναγκών,η οποία είναι στο επίκεντρο του Προεδρικού Διατάγματος 50 (Φ.Ε.Κ. 45 τ. Α/8-3-1996) όπως τροποποιήθηκε όπως με το Προεδρικό Διάταγμα 100 (Φ.Ε.Κ. 94 τ. Α/22-5-1997) σε ότι αφορά σε θέματα υπηρεσιακών μεταβολών και υπηρεσιακής κατάστασης και τις σχέσεις των εκπαιδευτικών ΠΕ05 με τη Διοίκηση – ΥΠΑΙΘ, η οποία άλλωστε είναι και Συνταγματικά κατοχυρωμένη από το Άρθρο 103 παρ. 1, 2, 4 Σ : (Δημόσιοι υπάλληλοι)

1. Oι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το Λαό οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα. Tα προσόντα και ο τρόπος του διορισμού τους ορίζονται από το νόμο.

2. Κανένας δεν μπορεί να διοριστεί υπάλληλος σε οργανική θέση που δεν είναι νομοθετημένη.

4. Οι δημόσιοι υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις είναι μόνιμοι εφόσον αυτές οι θέσεις υπάρχουν

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ

Σχετικά με τη θέσπιση διαχρονικά μιας σειράς ρυθμίσεων – διατάξεων που αποδυναμώνουν και κατατείνουν στην υπονόμευση του Συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού ρόλου των ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ θέσεων που κατέχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν οριστεί αυτές ως «σημείο αναφοράς» ως προς τη μονιμότητα τους, τις υπηρεσιακές τους μεταβολές, και εν γένει ότι αφορά στην υπηρεσιακή τους κατάσταση και στις σχέσεις τους με τη Διοίκηση – ΥΠΑΙΘ.

Σε ότι αφορά ειδικότερα στους μονίμους εκπαιδευτικούς ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα επανειλημμένα ως Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. –D.U. με σειρά ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΩΝ τα οποία κοινοποιήσαμε στο Υ.ΠΑΙ.Θ., στο Ι.Ε.Π., στη διάρκεια της Διαβούλευσης του Σχεδίου Νόμου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» αρχές Μαΐου 2020 και στην ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, επισημάναμε τη θέσπιση μιας σειράς ρυθμίσεων – διατάξεων με Αποφάσεις, Εγκυκλίους, και Νόμους αλλά και από πράξεις και παραλείψεις του ΥΠΑΙΘ διαχρονικά που εντέλει εκ των πραγμάτων αποδυναμώνουν και κατατείνουν στην υπονόμευση του Συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού ρόλου των ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ θέσεων που κατέχουν οι εν λόγω μόνιμοι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες στις οποίες έχουν οριστεί αυτές ως «σημείο αναφοράς» ως προς τη μονιμότητα τους, τις υπηρεσιακές τους μεταβολές, και εν γένει ότι αφορά στην υπηρεσιακή τους κατάσταση και στις σχέσεις τους με τη Διοίκηση – ΥΠΑΙΘ.

Αναδείξαμε την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του Υπουργείου για την απόσυρση ή την τροποποίηση των προαναφερθέντων υπονομευτικών των ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ θέσεων διατάξεων και την θέσπιση νέων σχετικών διατάξεων ώστε να διασφαλίσει την πλήρη αξιοποίηση για παροχή υπηρεσίας στο γνωστικό - διδακτικό αντικείμενο τους των ήδη διορισμένων και μισθοδοτούμενων εκπαιδευτικών της Γαλλικής γλώσσας από το Ελληνικό Κράτος ως προς το πλήρες υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο τους σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία ( Για την Πρωτοβάθμια 21-24 ώρες και για τη Δευτεροβάθμια και 18-21 ώρες την εβδομάδα), συμβάλλοντας στην ουσιαστική κατοχύρωση των εν λόγω ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ θέσεων.

Επισημάναμε ως Σύλλογος μεταξύ των άλλων στα προαναφερθέντα Υπομνήματα :

1. Κατ’ αρχήν το ΥΠΑΙΘ διαχρονικά υπονομεύει και αποδυναμώνει τις ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ θέσεις των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας διαχωρίζοντας – κατηγοριοποιώντας με μη νόμιμο τρόπο τις δύο Ξένες Γλώσσες που διδάσκονται στη Δημόσια Εκπαίδευση σε Πρώτη και Δεύτερη, παραβιάζοντας το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος ΚΑΙ την Ευρωπαϊκή Ανακοίνωση - Οδηγία υποχρέωσης ισότιμηςδιδασκαλίας (1+2 ξένες γλώσσες ) Ν. 4692 / 2020 (ΦΕΚ 111 / 2020) «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Σύμφωνα με την οδηγία (COM (2008)566) της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την Πολυγλωσσία με τίτλο «Πολυγλωσσία, Πλεονεκτήματα γιατην Ευρώπη και Κοινή υποχρέωση » οι Ευρωπαϊκές χώρες πρέπει να δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες τους της εκμάθησης δύο ξένων γλωσσώνεπιπλέον της μητρικής τους γλώσσας ( 1+2), χωρίς να προκύπτει τόσο από το γράμμα όσο και από το πνεύμα της εν λόγω οδηγίας προτεραιότητα για καμία από τις δύο Ξένες Γλώσσες που αποφασίζει να εντάξει στο εκπαιδευτικό τουσύστημα ένα Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε ουσιαστικά και defacto κατηγοριοποίηση μεταξύ αυτών των δύο Ξένων Γλωσσών με διαφοροποίηση των συνθηκών διδασκαλίας της κάθε μιας στα αναλυτικά προγράμματα των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος θεσπίζεται υποχρέωση του Νομοθέτη να ρυθμίζει με όμοιο τρόπο όμοιες μεταξύ τους καταστάσεις.

Πρόκειται λοιπόν όχι μόνο για ισότητα των πολιτών απέναντι στο Νόμο αλλά και για ισότητα του Νόμου απέναντι στους πολίτες.

Ανάλογο περιεχόμενο έχει η αρχή της ισότητας και ως τμήμα των θεμελιωδών δικαιωμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου.

Η Συνταγματική αυτή αρχή καθιερώνει υποχρέωση του Νομοθέτη στην

προκειμένη περίπτωση να μη ρυθμίζει με ευνοϊκότερο – όμοιο τρόπο

όμοιες μεταξύ τους καταστάσεις όταν αυτό δεν δικαιολογείται από λόγους Δημοσίου Συμφέροντος.

▪ Στην προκειμένη περίπτωση της εφαρμογής της προαναφερθείσας οδηγίας

(COM (2008)566) της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την

Πολυγλωσσία με τίτλο «Πολυγλωσσία, Πλεονεκτήματα για την Ευρώπη και

Κοινή υποχρέωση » η Ελλάδα αναγνώρισε ότι η εν λόγω οδηγία είναι επωφελής για το σύνολο των πολιτών της και ως εκ τούτου αποδέχτηκε την εφαρμογή της στο εκπαιδευτικό της σύστημα για λόγους Δημοσίου Συμφέροντος που δεν είναι άλλος παρά η ισότιμη εκμάθηση δύο ξένων γλωσσών επιπλέον της μητρικής τους γλώσσας ( 1+2) και ο εφοδιασμός των πολιτών με τη γνώση τους σε όμοιο επίπεδο αυτών των Ξένων Γλωσσών.

Με τις διατάξεις όμως του Ν. 4692 / 2020 (ΦΕΚ 111 / 2020) «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» του Υ.ΠΑΙ.Θ. που αφορούν στη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών την γνώση των οποίων ανέλαβεη Ελλάδα με βάση την προαναφερθείσα Ευρωπαϊκή Οδηγία να παρέχει στους μαθητές της Δημόσιας Εκπαίδευσης παραβιάζονται τόσο η Συνταγματική άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος όσο και η Κοινοτική Οδηγία. Και τούτο διότι :

Α. Το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν αρκείται στον τυπικό χαρακτηρισμό Πρώτης και Δεύτερης

Ξένης Γλώσσας για τις Ξένες Γλώσσες που έχει αποφασίσει να διδάσκονται

στο σύνολο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά

ρυθμίζει με τέτοιο τρόπο με τις ανάλογες διατάξεις τη διαμόρφωση των

αναλυτικών προγραμμάτων από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο ως προς τη

διδασκαλία τους ώστε να μην πληρούται η αρχή της διδασκαλίας και της

Δεύτερης Ξένης γλώσσας σε ισότιμη βάση και σε όμοιο αριθμό διδακτικών

ωρών από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο ΜΗ παρέχοντας ίσες ευκαιρίες

απόκτησης ίδιου επιπέδου γνώσης και εμβάθυνσης με αυτήν που χαρακτηρίζει Πρώτη Ξένη γλώσσα ( την Αγγλική).

Β. Το γεγονός αυτό διαχωρίζει – κατηγοριοποιεί με μη νόμιμο τρόπο τις δύο Ξένες Γλώσσες παραβιάζοντας το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος ΚΑΙ την προαναφερθείσα Ευρωπαϊκή Ανακοίνωση - Οδηγία υποχρέωσης ισότιμηςδιδασκαλίας (1+2 ξένες γλώσσες ) καθώς στερεί τη δυνατότητα απόκτησης ΔΩΡΕΑΝ όμοιου επιπέδου γνώσεων από τους μαθητές της Δημόσιας Εκπαίδευσης ισότιμα και των ΔΥΟ Ξένων Γλωσσών.

Παράλληλα με την μη ισότιμη μεταχείριση της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας ως προς την έκταση διδασκαλίας της σε σχέση με την χαρακτηριζόμενη Πρώτη (την Αγγλική), που προκύπτει βάσει του περιεχομένου των διατάξεων του Νόμου 4692 / 2020, (άρθρα 2,3,4,6,7), ανά βαθμίδα Εκπαίδευσης ( Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο ),σε συνδυασμό με τις κατ’ έτος εκδιδόμενες εγκυκλίους για τη συγκρότηση τμημάτων Δεύτερης Ξένης γλώσσας για το Δημοτικό και την υπ’ αριθμ. 53476/ΓΔ4/2017 Υ.Α. για την επιλογή Δεύτερης Ξένης γλώσσας και Συγκρότηση Τμημάτων στο Γυμνάσιο θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι εξαιτίας των εν λόγω διατάξεων δεν παρέχεται η δυνατότητα βέλτιστης αξιοποίησης του υπάρχοντος διορισμένου και μισθοδοτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού για την παροχή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού έργου, της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας η οποία αποτελεί την επίσημη γλώσσα 200.000.000 ανθρώπων, με παρουσία και στις πέντε Ηπείρους.

Είναι σαφές ότι πρόκειται για σαφή υποβάθμιση του μαθήματος της

Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, στην προκειμένη περίπτωση της Γαλλικής, διότι πέραν των όσων αναλυτικά αναφέρθηκαν για την ανάγκη ισότιμης αντιμετώπισης της διδασκαλίας και των 2 Ξένων Γλωσσών στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα δημιουργείται η εντύπωση στους μαθητές ότι η Δεύτερη Ξένη Γλώσσα και στην προκειμένη περίπτωση τα Γαλλικά είναι ήσσονος σημασίας εφόδιο για τον μετέπειτα σπουδαστικό και επαγγελματικό τους βίο.

Για τον Έλληνα μαθητή, η τάση η οποία διαμορφώνεται για το μέλλον της

χώρας και της Ευρώπης απαιτεί το αντίθετο.

Η σημερινή ανεπαρκής και αποσπασματική διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, στην προκειμένη περίπτωση της Γαλλικής, θα έχει ως αποτέλεσμα ο μαθητής να υστερεί σε σχέση με τους Ευρωπαίους μαθητές έχοντας ελλιπή γνώση μιας ευρέως ομιλούμενης ευρωπαϊκής γλώσσας τη στιγμή που στην πλειοψηφία τους οι οικογένειες δεν έχουν την οικονομική ούτε τη χρονική δυνατότητα νακαλύπτουν εξωσχολικά την παροχή του συγκεκριμένου εφοδίου στα τέκνα τους.

Στα πλαίσια ίσης μεταχείρισης όμοιων καταστάσεων ( διδασκαλία 2 Ξένων Γλωσσών στη Δημόσια Εκπαίδευση), που επιβάλλεται από το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος και των αρχών της χρηστής Διοίκησης και της

δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών η Πολιτεία, εν προκειμένω το

Υ.ΠΑΙ.Θ. σε ορθή εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Ανακοίνωσης - Οδηγία

υποχρέωσης ισότιμης διδασκαλίας (1+2 ξένες γλώσσες ), είναι αναγκαίο να

αναμορφώσει τις σχετικές διατάξεις και τα Αναλυτικά Προγράμματα ανά βαθμίδα εκπαίδευσης κατά τρόπο ώστε να συνδέεται η εκμάθηση της Γαλλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τη διδασκαλία της στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες στην απόκτηση όμοιου επιπέδου γνώσης ΔΥΟ Ξένων Γλωσσών εκτός της μητρικής γλώσσας αλλά και με την δυνατότητα απόκτησης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας ανάλογου επιπέδου λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω :

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

  • Αύξηση των ωρών της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας με γενικευμένη εισαγωγή του μαθήματος  στην Δ’ Δημοτικού (2 ώρες) στο ΣΥΝΟΛΟ των Δημοτικών Σχολείων της Ελλάδας έτσι ώστε να παρέχεται ο ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ αναγκαίος αριθμός ωρών (Δ΄ τάξη 2 ώρες, Ε΄ τάξη 2 ώρες και ΣΤ΄ τάξη 2 ώρες: Συνολικά 6 ώρες).

  • Εισαγωγή της Γαλλικής γλώσσας (2-4 ώρες εβδομαδιαίως) και στο ολοήμερο πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές του Δημόσιου Σχολείου της εμβάθυνσης στην εκμάθηση της.

  • Πιλοτική εισαγωγή, (σε πρώτη φάση), της Γαλλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο και στις Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις του Δημοτικού.

  • Θα πρέπει να προστεθεί διάταξη ώστε ο αριθμός των τμημάτων της Β’ Ξένης γλώσσας να μπορεί να υπερβαίνει τον αντίστοιχο αριθμό των τμημάτων γενικής παιδείας της συγκεκριμένης τάξηςγια να καθιστά εφικτή την παράλληλη διδασκαλία των δύο ξένων γλωσσών (Γαλλικής – Γερμανικής, έτσι ώστε να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες διδασκαλίας και εμβάθυνσης στην εκμάθηση της Ξένης γλώσσας και οι μαθητές να διδάσκονται τη γλώσσα που επιθυμούν.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

  • Επαναφορά της τρίωρης διδασκαλίας της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές του Δημόσιου Σχολείου της περαιτέρω εμβάθυνσης στην εκμάθηση της γλώσσας και στην εν λόγω βαθμίδα αλλά και της απόκτησης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας σε επίπεδο τουλάχιστον Β1.           

  • Ένταξη της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Ομάδα Α′ μαθημάτων τα οποία εξετάζονται γραπτά στις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις κάθε τάξης στα πλαίσια της ισότιμης διδασκαλίας γνώσης δύο Ξένων Γλωσσών στους μαθητές του Δημόσιου Σχολείου εκτός της μητρικής γλώσσας.

  • Πρόσθεση διάταξης σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των τμημάτων της Β΄ Ξένης γλώσσας να μπορεί να υπερβαίνει τον αντίστοιχο αριθμό των τμημάτων γενικής παιδείας της συγκεκριμένης τάξης για να καθιστά εφικτή την παράλληλη διδασκαλία των δύο ξένων γλωσσών (Γαλλικής – Γερμανικής), σε συνέχεια της διδασκαλίας τους στο Δημοτικό ώστε να είναι δυνατή η απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας σε επίπεδο τουλάχιστον Β1.

  • Την εισαγωγή της διδασκαλίας της β´ ξένης γλώσσας στο πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας

ΛΥΚΕΙΟ

  • Υποχρεωτική διδασκαλία της  Γαλλικής γλώσσας και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου σε συνέχεια επαύξησης  των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο Γυμνάσιο.

  • Η συμπερίληψη – επαναφορά της Γαλλικής γλώσσας και στα μαθήματα επιλογής του Λυκείου για τους μαθητές οι οποίοι διδάσκονται άλλη ξένη γλώσσα.

  • Σύνδεση, υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις,  της παρεχόμενης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης για τη Γαλλική γλώσσα στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Κ.Π.Γ) σε ανάλογο επίπεδο.

  • Πρόβλεψη ωρών προετοιμασίας – ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές πρόκειται να εξεταστούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις στο Ειδικό Μάθημα των Γαλλικών.

Για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ)

  • Στο πνεύμα της αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης καθώς και της ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών των δύο τύπων Λυκείων, οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να διδάσκονται επαρκώς δύο ξένες γλώσσες, ως συνέχεια της διδασκαλίας αυτών στο Γυμνάσιο.

  • Η  διδασκαλία της Γαλλικής ως μάθημα ορολογίας κρίνεται απαραίτητη σε μια σειρά από ειδικότητες όπως Αισθητικής – Κομμωτικής Τέχνης Αισθητικής Τέχνης και μακιγιάζ, Διοίκησης και Οικονομίας, Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, Υπάλληλος Οικονομίας και Διοίκησης στον Τουρισμό, Εφαρμοσμένων τεχνών και καλλιτεχνικών εφαρμογών, Τεχνίτης Αργυροχρυσοχοΐας και κοσμήματος, Βιομηχανικού σχεδιασμού, Τεχνικός τεχνολογίας ενδύματος και υποδήματος – Σχεδιαστής μόδας, Επαγγελμάτων Τουριστικών επιχειρήσεων, Τεχνίτης Ζαχαροπλαστικής και αρτοποιίας, Τεχνίτης μαγειρικής τέχνης, Τεχνίτης εστιατορίου – επισιτισμού, Επιμέρους τομείς και επαγγέλματα, Αισθητικός ποδολογίας, καλλωπισμού νυχιών και ονυχοπλαστικής Μηχανολογίας, Τεχνικός οχημάτων, Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, Τεχνολογίας Τροφίμων κ Ποτών Υγείας – Πρόνοιας,  Βοηθός Φυσικοθεραπευτή, στις οποίες κρίνεται απαραίτητη ( ΦΕΚ 1053/2015).

  • Η εκμάθηση της Γαλλικής γλώσσας συμβάλλει στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης  και ως εκ τούτου σε επιτυχημένη  σταδιοδρομία των μαθητών που θα αποφοιτήσουν από  αυτήν.

 Για τα  Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια

  • Την επαναφορά της διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια  έτσι ώστε οι μαθητές που φοιτούν σε αυτά να έχουν τη δυνατότητα  στη συνέχεια  επαύξησης των γνώσεων που αποκτήθηκαν στο Γυμνάσιο στην εκμάθηση της, αλλά και στα πλαίσια της ισότιμης μεταχείρισης στη γνώση της Γαλλικής γλώσσας έναντι των μαθητών που φοιτούν στα Γενικά Λύκεια.

  • Και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης καθώς και μεταξύ Γυμνασίου-Λυκείου να υπάρχει σύνδεση και οι μαθητές να συνεχίζουν την ίδια γλώσσα που είχαν επιλέξει αρχικά ώστε να μην αναιρείται η συνέχεια και η εμβάθυνση σε αυτή.

▪ Επισημαίνουμε ότι η υιοθέτηση των παραπάνω προτάσεων , θα επιφέρει τη βέλτιστη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στην παροχή υπηρεσίας στο γνωστικό τους αντικείμενο προς όφελος των μαθητών ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες μόρφωσης και υπό το πρίσμα της δυνατότητας απόκτησης πιστοποιημένης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης μέσα από τις δομές του Δημόσιου Σχολείου και της  απαλλαγής των Γονέων και Κηδεμόνων από την σημαντικότατη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η πιστοποίηση της Γλωσσομάθειας στον Ιδιωτικό Τομέα. 

2. Δεδομένου ότι η οργανική θέση εκπαιδευτικού, όπως και γενικά στη Δημόσια Διοίκηση προβλέπεται να καλύπτεται από μόνιμο υπάλληλο για εξυπηρέτηση πάγιων και διαρκών αναγκών, το Υπουργείο Παιδείας αφού προγραμμάτισε, προσδιόρισε τις εκπαιδευτικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας αλλά και καθόρισε τον αριθμό του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την κάλυψη τους στις κατά τόπους Διευθύνσεις στα πλαίσια, προφανώς, σχεδιασμένης εκπαιδευτικής πολιτικής και προχώρησε τόσο στον αναγκαίο διορισμό εκπαιδευτικών, με πρόβλεψη της μισθοδοσίας τους μέσω συγκεκριμένου κωδικού του Προϋπολογισμού,όσο και στη σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων στις σχολικές μονάδες των κατά τόπους Διευθύνσεων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.

▪ Παρά τα παραπάνω όμως το Υπουργείο Παιδείας ΕΠΕΒΑΛΕ την επιλογή μεταξύ της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας ως διδασκόμενης Β΄Ξένης Γλώσσας ΧΩΡΙΣ ταυτόχρονα να διασφαλίσει την πλήρη αξιοποίηση για παροχή υπηρεσίας στο γνωστικό - διδακτικό αντικείμενο τους ως προς το πλήρες Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο τους σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, ( για την Πρωτοβάθμια 21-24 ώρες και για τη Δευτεροβάθμια και 18-21 ώρες την εβδομάδα), των ήδη διορισμένων και μισθοδοτούμενων εκπαιδευτικών της Γαλλικής γλώσσας από το Ελληνικό Κράτοςγια την εξυπηρέτηση των εν λόγω πάγιων και διαρκών εκπαιδευτικών αναγκών όπως το ίδιο το Υπουργείο τις καθόρισε επιβάλλοντας το Υ.Δ.Ω.

▪ Αποτελούσε και αποτελεί πάγια θέση του Συλλόγου A.P.L.F. D.U. η βέλτιστη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών ΠΕ05 σε όλες τις βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

▪ Η θέση αυτή διατυπώθηκε έγκαιρα στο από 9-8-2018 σχετικό ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ Β΄ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΕ05 ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ όπου διατυπώνεται τεκμηριωμένα με σχετική επιχειρηματολογία η εν λόγω υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας απασχόλησης των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στο γνωστικό – διδακτικό τους αντικείμενο για την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε συνάδελφοτο οποίο κατατέθηκε στο Υπουργείο Παιδείαςαρχικά στις 9-8-2018 και επανακατατέθηκε στις 9 -8-2019 και έλαβε αρ. πρωτ. 127104/9-8-2019.

▪ Στο Υπόμνημα αυτό υποστηρίζεται τεκμηριωμένα με την ανάπτυξη και νομικής επιχειρηματολογίας το νόμιμο δικαίωμα των εκπαιδευτικών ΠΕ05 να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο στο διδακτικό αντικείμενο της Γαλλικής γλώσσας για το οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται.

▪ Υποστηρίζεται ακόμη ότι το Υπουργείο έχει υποχρέωση να αξιοποιεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς για τους οποίους συνέστησε οργανικές θέσεις και όχι, απεμπολώντας την προαναφερθείσα υποχρέωση του, να εκχωρεί De facto την άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής της οποίας είναι ο αποκλειστικός φορέας υλοποίησης από το Σύνταγμα και τους Νόμους, σε μαθητές και γονείς οι οποίοι εντέλει καθορίζουν καίριατην υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών ΠΕ05 της Γαλλικής γλώσσας ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ καθώς από αυτούς ( μαθητές και γονείς) εξαρτάται, όπως όλοι γνωρίζουμε, ποιοι από αυτούς πόσες διδακτικές ώρες και σε ποιες σχολικές μονάδες θα παρέχουν υπηρεσία στο γνωστικό – διδακτικό τους αντικείμενο, (μοναδική περίπτωση για μάθημα ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), θέτοντας διαρκώς το δικαίωμα τους για να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο για το οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται, όπως επίσης την οριστική τους τοποθέτηση ΚΑΙ την οργανική τους θέση υπό αίρεση !

▪ Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ΔΕΝ είναι δυνατόν να ζούνε με την μόνιμη αγωνία για πόσο χρονικό διάστημα θα «παραβλέπει» το ΥΠ.Π.Ε.Θ. την συμπλήρωση ή την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε συνάδελφο με αντικείμενα εκτός του διδακτικού αντικειμένου για το οποίο διορίστηκε, τοποθετήθηκε, μισθοδοτείται και κατέχει οργανική θέση εκπαιδευτικού.

▪ Υφίσταται άλλωστε τόσο ηθικά όσο και νομικά, ( διατάξεις περί προσβολής του Α.Κ. περί προσβολής της προσωπικότηταςμε την πάγια Νομολογία να δικαιώνει τον εργαζόμενο στην περίπτωση κατά την οποία ο εργοδότης εν προκειμένω το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν απασχολεί κατά το πλήρες εργασιακό ωράριο ή τουλάχιστον κατά το μέγιστο μέρος του τον εργαζόμενο στο αντικείμενο για το οποίο τον προσέλαβε), το δικαίωμα ΟΛΩΝ των καθηγητών Γαλλικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας αλλά και η υποχρέωση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παράσχει τη δυνατότητα στους πρώτους να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο για το οποίο διορίστηκαν και για το οποίο μισθοδοτούνται μέσω συγκεκριμένου κωδικού του Προϋπολογισμού.

Οι οργανικές θέσεις που συστήθηκαν θα πρέπει να καθορίζουν και την έκταση διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευσημε την αξιοποίηση του συγκεκριμένου διδακτικού προσωπικού προς όφελος των μαθητών σύμφωνα και με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης-βλέπε ανακοίνωση – οδηγία (COM(2008)566 / 2008).

Δεν είναι δυνατόν να επανακαθορίζεται στα πλαίσια ενός ευνομούμενου κράτους ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ η έκταση διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας και η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών ΠΕ05 από τους μαθητές και τους γονείς τους !

▪ Ως Σύλλογος A.P.L.F. –D.U.διεκδικούμε ΟΛΕΣ οι θέσεις εργασίας - οργανικές ειδικότητας Γαλλικής γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ εξαιτίας της μη διασφάλισης, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, της δυνατότητας παροχής υπηρεσίας σε σχέση με το γνωστικό μας αντικείμενο στην αναγκαία έκταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

▪ Άλλωστε τη συμβολή της Γαλλικής γλώσσας στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης αναγνώρισε και το Υπουργείο Παιδείας παρόλο που μέχρι στιγμής δεν πράττει τα δέοντα προς αυτή την κατεύθυνση της βέλτιστης αξιοποίησης των διορισμένων ήδη εκπαιδευτικών ΠΕ05.

Χαρακτηριστικά τον Μάϊο του 2009 στην Υπουργική Απόφαση με αριθ. Φ. 52/608/57286/Γ1/20–05–2009 ( «Διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία»), αναφέρεται ότι «η διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της ευρωπαϊκής γλωσσικής πολιτικής, που προωθεί τη γλωσσική πολυμορφία και την εκμάθηση των γλωσσών, ως προϋπόθεση για να αποκτηθούν γνώσεις και δεξιότητες, που θα συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη και κυρίως στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη του κάθε πολίτη». Στην ίδια Υπουργική Απόφαση τονίζεται ότι «η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο συνέβαλε στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης ξενόγλωσσης εκπαίδευσης οριοθετώντας εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες που παρατηρούνται στη συγκεκριμένη βαθμίδα».

3. Ο αρνητικά καθοριστικός ρόλος της κατ’ έτος εκδιδόμενης «Εγκυκλίου για την συγκρότηση τμημάτων Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» στην σταθερότητα της υπηρεσιακής κατάστασης των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.

▪ Εκτός των όσων προαναφέρθηκαν καθοριστικής σημασίας σε ότι αφορά στο να τίθεται διαρκώς υπό αίρεση το δικαίωμα των μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας για να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο για το οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται, όπως επίσης η οριστική τους τοποθέτηση ΚΑΙ η οργανική τους θέση είναι η συμβολή της κατ’ έτος εκδιδόμενης «Εγκυκλίου για την συγκρότηση τμημάτων Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».

▪ Μιας Εγκυκλίου που καθορίζει με τις προβλεπόμενες σ’ αυτήν ρυθμίσεις της εν πολλοίς και αυτή το ποια Δεύτερη Ξένη Γλώσσα και σε ποια έκταση θα διδάσκεται από την Ε΄ Δημοτικού μέχρι και τη Γ΄ Λυκείου ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ για την ύπαρξη διαθέσιμων μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στις σχολικές μονάδες που διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν σε ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ θέσεις και μισθοδοτούνται για να παρέχουν υπηρεσία στο γνωστικό τους αντικείμενο, με αποτέλεσμα την πρόσληψη αναπληρωτών άλλης ειδικότητας Δεύτερης Ξένης Γλώσσας.

▪ Ως ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ – A.P.L.F. – D.U. ζητήσαμε με έγγραφο που κοινοποιήσαμε στο Υ.ΠΑΙ.Θ. την αναμόρφωση του περιεχομένου της κατ’ έτος εκδιδόμενης «Εγκύκλιου για την συγκρότηση τμημάτων Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Πάγια Θέση του Συλλόγου A.P.L.F. – D.U. η οποία ως Αίτημα τέθηκε και τίθεται αρμοδίως στο Υ.ΠΑΙ.Θ. ώστε να ληφθεί υπόψη κατά την αναγκαία πλήρη αναμόρφωση του περιεχομένου της κατ’ έτος εκδιδόμενης Εγκυκλίου για την συγκρότηση τμημάτων Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελούν τα εξής :

Α) «Στα σχολεία με ένα (1) τμήμα, οι μαθητές να οργανώνονται σε παράλληλα τμήματα, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους. Στα σχολεία με δύο ή και περισσότερα τμήματα, οι μαθητές να οργανώνονται σε τμήματα Γαλλικής και Γερμανικής, τα οποία θα συγκροτούνται από μαθητές όλων των τμημάτων της τάξης, ανάλογα με τη δήλωση προτίμησής τους.

Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων Δεύτερης Ξένης γλώσσας ΜΠΟΡΕΙ, όπου παρίσταται αναγκαίο, ΝΑ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας».

Β)«Aν στα σχολεία που ανήκουν στην ίδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχει αριθμός διορισμένων μονίμων εκπαιδευτικών της Δεύτερης Ξένης γλώσσας, οι οποίοι ΔΕΝ συμπληρώνουν το ελάχιστο Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο τους στο γνωστικό τους αντικείμενο ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η συγκρότηση τμημάτων σε σχολικές μονάδες - ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ σε κάθε περίπτωση της σχολικής μονάδας η οποία έχει οριστεί ως σχολική μονάδα ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ θέσης – ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από τον ελάχιστα προβλεπόμενο στην Εγκύκλιο και χωρίς περιορισμό από τον αριθμό των τμημάτων Γενικής Παιδείας, ώστε να επιτυγχάνεται σε κάθε περίπτωση η εν λόγω συμπλήρωση του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου για τη διατήρηση της ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ τους θέσης» .

Με την παραπάνω πρόταση μας

Διασφαλίζεται ότι ένας μαθητής στην σημερινή εποχή της πολυγλωσσίας, ΔΕΝ να είναι αναγκασμένος να διδαχθεί μία ξένη γλώσσα, που ΔΕΝ την επέλεξε, ενώ προσφέρεται στο Δημόσιο Σχολείο, εφόσον μάλιστα υπάρχουν διαθέσιμοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί να την διδάξουν μισθοδοτούμενοι μάλιστα για τον σκοπό αυτό.

Διασφαλίζεται η δυνατότητα για σχηματισμό ολιγομελών τμημάτων στην ξένη γλώσσα, πόσο μάλλον όταν στο κείμενο της ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ αναφέρεται μεταξύ των άλλων ότι τα ολιγομελή τμήματα σε συνδυασμό με τις ώρες διδασκαλίας προσφέρουν πραγματικά πλεονεκτήματα στην εκμάθηση της διδασκόμενης ξένης γλώσσας στο Δημόσιο σχολείο.

Παράλληλα διασφαλίζεται το νόμιμο δικαίωμα των εκπαιδευτικών της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας και ειδικότερα των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, να παρέχουν σε συνθήκες εργασιακής ασφάλειας εκπαιδευτικό έργο στο διδακτικό αντικείμενο της Γαλλικής γλώσσας για το οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται και κατέχουν οργανική θέση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει υποχρέωση, στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης, σύμφωνα και με όσα αναλυτικά αναφέρθηκαν παραπάνω να αξιοποιεί κατά το βέλτιστο τρόπο τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς για τους οποίους συνέστησε οργανικές θέσεις.

▪ Για τον ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ – A.P.L.F. – D.U.η «ελεύθερη επιλογή» Δεύτερης Ξένης γλώσσας, ΔΕΝ γίνεται αποδεκτό να συνεπάγεται διακινδύνευση των οργανικών θέσεων και εργασιακή ανασφάλεια για τους εκπαιδευτικούς της Γαλλικής γλώσσας.

4. Σχετικά με την πρόθεση αξιολόγησης των υπηρετούντων εκπαιδευτικών Γαλλικής γλώσσας τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

▪ Επισημάνθηκε από την πλευρά του Συλλόγου A.P.L.F. – D.U. ότι δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί η αξιολόγηση των εν λόγω εκπαιδευτικών  όταν οι εκπαιδευτικοί Γαλλικής γλώσσας  κατά τρόπο αντιδεοντολογικό και αντιεκπαιδευτικό καλούνται, ( όπως προαναφέρθηκε ) :

α) να παράσχουν υπηρεσία  σε αντικείμενα εκτός του διδακτικού αντικειμένου για το οποίο διορίστηκαν, τοποθετήθηκαν, μισθοδοτούνται και κατέχουν οργανική θέση εκπαιδευτικού είτε για την συμπλήρωση είτε ακόμη και την κάλυψη ολόκληρου του Υποχρεωτικού Διδακτικού Ωραρίου που αντιστοιχεί στον κάθε ένα προκειμένου να καλύψουν κενά που διαμορφώνονται στα ωρολόγια προγράμματα (ευέλικτη ζώνη, ολοήμερο, γραμματειακήυποστήριξησχολικών μονάδων κλπ.), χωρίς πολλές φορές να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο στο γνωστικό αντικείμενο για το οποίο διορίστηκαν και μισθοδοτούνται, απαξιώνοντας τους ως επιστήμονες στα μάτια των συναδέλφων τους στις σχολικές μονάδες που υπηρετούν αλλά και στον ευρύτερο κοινωνικό χώρο μεταξύ των άλλων και εξαιτίας υποχρεωτικά προβλεπόμενου ελάχιστου αριθμού μαθητών ή της αρχής της πλειοψηφίας των μαθητών ως προς τη διδασκαλία της Β΄ Ξένης γλώσσας κάτι το οποίο ΔΕΝ προβλέπεται για κανένα άλλο γνωστικό αντικείμενο ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,

β) να διδάσκουν σε υπεράριθμα τμήματα (ενώ η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου της ξένης γλώσσας απαιτεί ολιγομελή τμήματα),

γ) να συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο σε πολλές σχολικές μονάδες  (4 ή 5) μετακινούμενοι  από σχολική σε σχολική μονάδα ακόμη και στη διάρκεια δεκάλεπτων διαλειμμάτων.

Άλλωστε το τελευταίο δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες διότι η συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου σε πολλές σχολικές μονάδες ενέχει επιπρόσθετα το μειονέκτημα του διαφορετικού επιπέδου μαθητών ανά σχολική μονάδα και διασπά το ενιαίο της κρίσεως – αξιολόγησης του παρεχόμενου έργου του εκπαιδευτικού της Γαλλικής γλώσσας. 
 

5. Σχετικά με τη δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη λειτουργία και την Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

 ▪ Επισημάναμε ως Σύλλογος A.P.L.F. – D.U. εξαρχής ότι οι εγκύκλιοι για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας αναφέρονται «στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου».

 ▪ Μια αποτίμηση όμως της βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου είναι προφανώς αποτέλεσμα της ατομικής συμβολής κάθε εκπαιδευτικού κάθε ειδικότητας στην παροχή εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με το γνωστικό του αντικείμενο σε κάθε σχολική μονάδα.

Επειδή, όπως είναι γνωστό, οι υπάρχουσες Εγκύκλιοι και τα Αναλυτικά Προγράμματα ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΔΕΟΥΣΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ παροχής υπηρεσίας στο γνωστικό τους αντικείμενο εκ των πραγμάτων θέτουν τους εκπαιδευτικούς Γαλλικής γλώσσας σε μειονεκτική θέση, ως προς τη συμβολή τους στη « βελτίωση ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου» και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας τονίσαμε ότι ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΜΕ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ, όπως περιγράφεται σε Υπομνήματα και Αιτήματα προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
 

Επειδή όσα σχετικά αναφέρθηκαν παραπάνω αναλυτικά  ως προς τις συνθήκες παροχής υπηρεσίας στο γνωστικό τους αντικείμενο εκ των πραγμάτων θέτουν τους εκπαιδευτικούς Γαλλικής γλώσσας σε μειονεκτική θέση, ως προς τη συμβολή τους στη « βελτίωση ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου» και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας τονίσαμε ότι αυτό είναι αναγκαίο να ανατραπεί με την αναμόρφωση   των Αναλυτικών Προγραμμάτων, σχετικά με τη διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως προπεριγράφηκε.
 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Α. Το Υπουργείο Παιδείας διαχρονικά αλλά και με τις υπό ψήφιση σχετικές διατάξεις του Νομοσχεδίου, διαχωρίζει – κατηγοριοποιεί με μη νόμιμο τρόπο τις διδασκόμενες Ξένες Γλώσσες στις δύο βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης θεσπίζοντας μη ισότιμη μεταχείριση της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας, ( Γαλλικά - Γερμανικά ), όπως προκύπτει βάσει των αναλυτικών προγραμμάτων ανά βαθμίδα Εκπαίδευσης, παρά την περί του αντιθέτου υποχρέωση που έχει έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Β. Το Υπουργείο Παιδείας ΕΠΕΒΑΛΕ την επιλογή μεταξύ της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας ως διδασκόμενης Β΄Ξένης Γλώσσας ΧΩΡΙΣ ταυτόχρονα να διασφαλίσει την πλήρη αξιοποίηση για παροχή υπηρεσίας στο γνωστικό - διδακτικό αντικείμενο τους ως προς το πλήρες Υποχρεωτικό Διδακτικό Ωράριο τους σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, ( για την Πρωτοβάθμια 21-24 ώρες και για τη Δευτεροβάθμια και 18-21 ώρες την εβδομάδα), των ήδη διορισμένων και μισθοδοτούμενων εκπαιδευτικών της Γαλλικής γλώσσας από το Ελληνικό Κράτος για την εξυπηρέτηση των εν λόγω πάγιων και διαρκών εκπαιδευτικών αναγκών όπως το ίδιο το Υπουργείο τις καθόρισε επιβάλλοντας το Υ.Δ.Ω.

Γ. Ως Σύλλογος A.P.L.F. –D.U. διεκδικούμε ΟΛΕΣ οι θέσεις εργασίας - οργανικές ειδικότηταςΓαλλικής γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ εξαιτίας της μη διασφάλισης, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, της δυνατότητας παροχής υπηρεσίας σε σχέση με το γνωστικό μας αντικείμενο στην αναγκαία έκταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
 

Για τους λόγους αυτούς

ΖΗΤΟΥΜΕ

Ως Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. –D.U. στα πλαίσια ίσης μεταχείρισης όμοιων καταστάσεων ( διδασκαλία της Γαλλικής γλώσσαςσε ομίλους στη Δημόσια Εκπαίδευση), που επιβάλλεται από το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος και των αρχών της χρηστής Διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των πολιτών η Πολιτεία, εν προκειμένω το Υ.ΠΑΙ.Θ.

Να διαμορφώσει το περιεχόμενο των ΟΛΩΝ των σχετικών ρυθμίσεων, Διατάξεων, Υπουργικών Αποφάσεων, Εγκυκλίων και Νόμων που αναλύονται στο παρόν ΥΠΟΜΝΗΜΑ με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη διδασκαλία της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε σχέση με την Πρώτη Ξένη Γλώσσα στα πλαίσια της ανακοίνωσης – οδηγίας (COM (2008) 566 / 2008) της Ευρωπαϊκής Ένωσης λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές προτάσεις – αιτήματα ανά βαθμίδα Εκπαίδευσης που κατατέθηκαν από την πλευρά του Συλλόγου μας, όπως επίσης και τις παρατηρήσεις και προτάσεις ανά αναλυόμενη θεματική ενότητα στο παρόν ΥΠΟΜΝΗΜΑ.

Να αναμορφώσει το άρθρο 62 ( Όργανα και αντικείμενο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της δημόσιας εκπαίδευσης ) παράγραφοι 1, 2 και το άρθρο 73 (Περιοδικότητα της Αξιολόγησης), του Σχεδίου Νόμου του Υ.ΠΑΙ. Θ. με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών» και ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας με την ΟΡΓΑΝΙΚΗ θέση και τη Σχολική μονάδα στην οποία έχει οριστεί αυτή μετά τη διασφάλιση παροχής υπηρεσίας του στο γνωστικό αντικείμενο στην εν λόγω σχολική μονάδα.

Οι παραπάνω προτάσεις να ληφθούν υπόψη ως κατατεθείσες στη διαβούλευση του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ με τίτλο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Πιερρακάκης: Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!