Από χθες το alfavita.gr έχει δεχτεί και έχει αναδημοσιεύσει ανοιχτές επιστολές γονέων αλλά και υποψηφίων των φετινών Πανελληνίων, που απευθύνονται στην υπουργό Παιδείας, θέτοντας επιτακτικά το ζήτημα της μη εφαρμογής του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η οποία πέραν του ότι αφήνει εκτός τριτοβάθμιας δεκάδες χιλιάδες υποψηφίων, στερεί παράλληλα το δικαίωμα φοίτησης σε συγκεκριμένες σχολές και τμήματα από νέους και νέες που έχουν συγκεντρώσει ακόμη και περισσότερα από 20.000 μόρια.
Στην επιστολή που ακολουθεί, μητέρα (τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση του alfavita) υποψήφιας που είχε στόχο τη φοίτηση στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ και με τη βαθμολογία που συγκέντρωσε θα μπορούσε άνετα να περάσει στην εν λόγω σχολή, βλέπει το όνειρό της να απομακρύνεται αφού ο ορισμός της ΕΒΕ στο Ελεύθερο Σχέδιο την στέλνει σε άλλο, αντίστοιχο τμήμα της περιφέρειας ή την αναγκάζει να αλλάξει εντελώς κατεύθυνση...
Η επιστολή
Αγαπητή Κυρία Κεραμέως,
Η κόρη μου έδωσε φέτος πανελλήνιες εξετάσεις στο πεδίο 2, θετικών επιστημών. Ήταν ένα πεδίο που διάλεξε όχι για τις σχολές που αυτό οδηγεί (άλλωστε στο τέλος της Α' λυκείου πόσα παιδιά ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν..) αλλά γιατί περιλάμβανε μαθήματα που μπορούσε να διαβάσει και να κατανοήσει με σχετική ευκολία, χωρίς την ανάγκη αποστήθισης, όπως είναι για παράδειγμα στο πεδίο 1. Επίσης δεν επιθυμούσε ποτέ να ασχοληθεί με ιατρικά επαγγέλματα καθώς και με οικονομικά. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν το πεδίο 2 ήταν σχεδόν μονόδρομος.
Σταδιακά και με την δική μας παρότρυνση, βλέποντας τις ικανότητές της, τις δεξιότητες της και το πολύπλευρο του χαρακτήρα της, στράφηκε ως προσανατολισμό, στην αρχιτεκτονική καθώς και στην αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων.
Εξαιτίας αυτού και αφού ολοκλήρωσε μια σειρά από πτυχία στα αγγλικά και στα γαλλικά, το Φεβρουάριο του 2020 ξεκινάει ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο σε ένα ιδιωτικό φροντιστήριο. Μετά από λίγες μόνο μέρες ξεκινάει η πανδημία στη χώρα , τα σχολεία και τα φροντιστήρια κλείνουν, κατά συνέπεια σταματάει και το σχέδιο, το οποίο ξαναρχίζει δια ζώσης για περίπου ενάμιση μήνα στα λεγόμενα καλοκαιρινά μαθήματα. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς τα παιδιά που κάνουν σχέδιο προλάβανε να παρακολουθήσουν μαθήματα δια ζώσης περίπου ενάμισι μήνα και μετά για 5 μήνες έκαναν σχέδιο διαδικτυακά(!!) , με ό,τι αυτό σήμαινε για την προετοιμασία τους ειδικά στο ελεύθερο σχέδιο. Και αφού άνοιξαν ξανά τα σχολεία πρόλαβαν περίπου 2 μήνες να κάνουν σχέδιο δια ζώσης, σε μια περίοδο που ήταν πολύ απαιτητική και έντονη από άποψη διαβάσματος και ωρών που δαπανούνταν στο φροντιστήριο καθώς ήταν η περίοδος της τελικής προετοιμασίας για τις πανελλήνιες. Καταλαβαίνετε σίγουρα τι σημαίνει αυτό.
Άρα παιδιά σαν την κόρη μου (που δεν άρχισαν στη πρώτη η στην αρχή της Β' λυκείου) έκαναν δια ζώσης ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο περίπου 5 μήνες, για να δώσουν για την αρχιτεκτονική ή ακόμη και για την γραφιστική.
Και έρχονται έτσι τα πράγματα που τις ημέρες που δίνουν αυτά τα δυο τόσο βασικά μαθήματα να έχουμε τις χειρότερες μέρες καύσωνα που ακόμα και τις μύτες από τα μολύβια και τους ραπιτογράφους να πρέπει να τις βάζουμε κοντά σε παγοκύστες για να μπορούν να " δουλέψουν" σωστά.
Και ερχόμαστε στο σήμερα.
Η κόρη μου έχει απολυτήριο λυκείου με βαθμό 19.6 Το ίδιο περίπου βαθμό είχε και τα προηγούμενα χρόνια, με αριστεία όλα τα χρόνια του γυμνασίου και του Λυκείου.
Έγραψε στις πανελλήνιες στα μαθήματα 16.922 μόρια, (18.1 μαθηματικά, 16.7 στη φυσική, 16 στη χημεία και 16.2 στην έκθεση)
Μαζί με με το σχέδιο συγκέντρωσε 20.152 μόρια.... και όμως δεν μπαίνει στην αρχιτεκτονική της Αθήνας που ήταν και η επιθυμία της !! Δεν ξέρω καν εάν μπαίνει στο ΠΑΔΑ στο τμήμα εσωτερικής αρχιτεκτονικής!!!
Και αυτό γιατί ενώ στο γραμμικό έγραψε 18.4, στο ελεύθερο έγραψε 13.9 (με βαθμολόγηση 73 και 66 από τους δυο βαθμολογητές) και η ΕΒΕ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι για το ελεύθερο σχέδιο 14.2.
Και αναρωτιέμαι η αρχιτεκτονική δεν επιθυμεί μαθητές των 20.000 και μορίων, διαχρονικά αριστούχους μαθητές απλά και μόνο επειδή κάτω από αυτές τις συγκυρίες δεν κατάφεραν να αποδώσουν στο τέλειο μια γλάστρα και ένα ταψί!
Πόσο ρόλο παίζει στην εκπαίδευση ενός μελλοντικού αρχιτέκτονα να μπορεί να ζωγραφίσει τέλεια μια γλάστρα και ένα χωνί; Είναι σπουδαιότερο αυτό, από το να έχεις ικανότητα αντίληψης στα μαθηματικά, στη φυσική, ευφράδεια στην ομιλία, φαντασία, να σου αρέσει η τέχνη, επιμέλεια, εργατικότητα και να απολαμβάνεις το γραμμικό σχέδιο;
Δεν ξέρω τι απόφαση θα πάρουμε ως οικογένεια σχετικά με τις σπουδές και το μηχανογραφικό καθώς η κόρη μας δεν θέλει και δεν μπορεί προς το παρόν να φύγει από την Αθήνα και να πάει στη Πάτρα ή στα Χανιά. Μια επίσκεψη μας στο ΠΑΔΑ πριν από 2 περίπου χρόνια μόνο θλίψη μας έφερε, καθώς μιλήσαμε με παιδιά που αγωνίζονταν να σπουδάσουν ένα τόσο ωραίο γνωστικό αντικείμενο κάτω από πολύ μίζερες συνθήκες . Και όλες οι άλλες σχολές φαντάζουν πολύ "στείρες" και ανούσιες στα μάτια της κόρης μας. Θα δούμε...
Ένα πράγμα όμως που αποκόμισε εκείνη και αρκετά αλλά παιδιά που εργάστηκαν με επιμέλεια και ευσυνειδησία όλο αυτό τον τόσο δύσκολο καιρό είναι ότι τελικά πολλές φορές αυτές οι ιδιότητες δεν έχουν σημασία, όσο το να ζωγραφίζεις και να φωτοσκιάζεις καλά μια γλάστρα και ένα χωνί!!
Με εκτίμηση
Σ.Κ.
Υ.Γ. Τελικά η κόρη μου δεν περνάει στην αρχιτεκτονική Αθήνας για 0,13 σύμφωνα με την ΕΒΕ για το ελεύθερο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη