Σύνοδος Πρυτάνεων: Αντιδρά το Εργαστηριακό Προσωπικό ΑΕΙ
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΠΟΕΤΕΠ) -ΑΕΙ αντιδρά στην παράγραφο 13 των αποφάσεων της 97ης Συνόδου των Πρυτάνεων

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΠΟΕΤΕΠ) -ΑΕΙ στέλνει ανοικτή επιστολή προς τους Πρυτάνεις και τους Προέδρου που συμμετείχαν στην 97η Σύνοδο των Πρυτάνεων, αντιδρώντας στην παράγραφο 13 των αποφάσεων της Συνόδου. 

Η παράγραφος 13 της απόφασης προβλέπει την ανάθεση του έργου της κατηγορίας «Διοικητικού Προσωπικού» σε μέλη της κατηγορίας «Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού». Όπως τονίζει η ΠΟΕΤΕΠ, η  απόφαση αυτή, εκτός του ότι είναι αντιθεσμικού χαρακτήρα, είναι παράλογη και απαράδεκτη. Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2009 έως σήμερα έχουν δοθεί συνολικά στα πανεπιστήμια της χώρας περίπου 30 θέσεις Ε.Τ.Ε.Π. ενώ έχουν αποχωρήσει πάνω από 250 μέλη Ε.Τ.Ε.Π που υποστήριζαν από νευραλγικές θέσεις το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Η ΠΟΕΤΕΠ θεωρεί ότι η εκπαιδευτική και ερευνητική επάρκεια των πανεπιστημίων πρέπει να είναι πρώτιστο μέλημα των Οργάνων Διοίκησης αυτών και αυτονόητη υποχρέωση προς τους φοιτητές και την κοινωνία. Το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό, επιστημονικά ισχυρό και φημισμένο χωρίς πλούσιο εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Οι δραματικές ελλείψεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, μελών του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.), όπως και μελών Δ.Ε.Π, Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π., έχουν οδηγήσει τα Πανεπιστήμια σε έντονη υποβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών με εκτεταμένες περικοπές εργαστηριακών μαθημάτων, κλινικών και σεμιναρίων κατά ομάδες. Εργαστήρια με εξοπλισμό εκατομμυρίων ευρώ δεν λειτουργούν χωρίς εξειδικευμένο Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό ή υπολειτουργούν ευκαιριακά με μεταπτυχιακούς φοιτητές «απλά για να γίνει η δουλειά», χωρίς τον προβλεπόμενο ορθό χειρισμό και συντήρηση, με αδικαιολόγητες φθορές, με συχνά ατυχήματα και εκ των υστέρων αναζήτηση ευθυνών.

Επιπλέον, όπως τονίζει η Ομοσπονδία, σοβαρότατο πρόβλημα αποτελεί η μη ορθή κατανομή του διοικητικού προσωπικού μέσα στα ΑΕΙ με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διοικητικές δομές υψηλού φόρτου εργασίας με λίγους διοικητικούς υπαλλήλους σε αντίθεση με άλλες δομές χαμηλότερου ή εποχικού φόρτου με περισσότερους. Οι Διοικήσεις των πανεπιστημίων όφειλαν και οφείλουν να το αντιμετωπίσουν.

Η επιστολή

Αξιότιμοι κ. Πρόεδρε της 97ης συνόδου,

Αξιότιμοι κ.κ. Πρυτάνεις και Προέδροι,

Λάβαμε γνώση της παραγράφου 13 της απόφασης και των συμπερασμάτων της πρόσφατης Συνόδου Πρυτάνεων. Οφείλουμε να σας δηλώσουμε έντονα ενοχλημένοι και δυσαρεστημένοι για την απαράδεκτη αντιμετώπιση του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού από τα ανώτατα Όργανα Διοίκησης των πανεπιστημίων που έχουν χρέος να προασπίζουν την θεσμική και εύρυθμη λειτουργία τους.

Ο κλάδος του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) είναι ένας κλάδος διαχρονικός, με διακριτό ακαδημαϊκό ρόλο και εκπαιδευτικό-εργαστηριακό έργο.

Τα μέλη Ε.Τ.Ε.Π., μαζί με τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π, ανήκουν στο Διδακτικό – Εργαστηριακό Προσωπικό Ειδικών Κατηγοριών των πανεπιστημίων (Ν.4009/άρθρο 29) και παρέχουν εξειδικευμένο εκπαιδευτικό-εργαστηριακό έργο, προσφέροντας εξειδικευμένες τεχνικές εργαστηριακές υπηρεσίες για την αρτιότερη εκτέλεση του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και εφαρμοσμένου έργου των πανεπιστημίων. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα παροχής έως και αυτοδύναμου διδακτικού έργου υπό προϋποθέσεις. Ανήκουν στο «λοιπό εκπαιδευτικό προσωπικό που επιτελεί δημόσιο λειτούργημα» του άρθρου 16 παρ.6 του Συντάγματος.

Όπως είναι γνωστό, μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ τα οποία εκλέγονται ως μέλη των μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης και των ποικίλων επιτροπών των Α.Ε.Ι., λόγω των αρμοδιοτήτων της θέσης τους αλλά και της λειτουργίας κάθε οργάνου και επιτροπής, εκτός του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου τους, επιπλέον έχουν συγκεκριμένες και μόνο υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή τους στο αντίστοιχο όργανο διοίκησης ή επιτροπή.

Επίσης, είναι γνωστό ότι στα πανεπιστήμια, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα Ν.Π.Δ.Δ., το Διοικητικό Προσωπικό και μόνο αυτό έχει την ευθύνη της διοικητικής υποστήριξης των υπηρεσιών, των ακαδημαϊκών μονάδων  και των μελών τους, μέσα από τις κεντρικές διοικητικές υπηρεσίες και τις γραμματείες των επιμέρους μονάδων-δομών των ΑΕΙ (Ν.4009/2011, άρθρο 28).

Η εισήγηση της παραγράφου 13 της ανακοίνωσης της Συνόδου προς το υπουργείο Παιδείας για ανάθεση του έργου της κατηγορίας «Διοικητικού Προσωπικού» σε μέλη της κατηγορίας «Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού», εκτός του σαφώς αντιθεσμικού χαρακτήρα, προφανώς είναι παράλογη και απαράδεκτη.

Οι δραματικές ελλείψεις μελών του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.), όπως και μελών Δ.Ε.Π, Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π., έχουν οδηγήσει τα Πανεπιστήμια σε έντονη υποβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών με εκτεταμένες περικοπές εργαστηριακών μαθημάτων, κλινικών και σεμιναρίων κατά ομάδες. Εργαστήρια με εξοπλισμό εκατομμυρίων ευρώ δεν λειτουργούν χωρίς εξειδικευμένο Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό ή υπολειτουργούν ευκαιριακά με μεταπτυχιακούς φοιτητές «απλά για να γίνει η δουλειά», χωρίς τον προβλεπόμενο ορθό χειρισμό και συντήρηση, με αδικαιολόγητες φθορές, με συχνά ατυχήματα και εκ των υστέρων αναζήτηση ευθυνών.

Σας καλούμε να αναλογιστείτε πως από το 2009 έως σήμερα έχουν δοθεί συνολικά στα πανεπιστήμια της χώρας περίπου 30 θέσεις Ε.Τ.Ε.Π. ενώ έχουν αποχωρήσει πάνω από 250 μέλη Ε.Τ.Ε.Π που υποστήριζαν από νευραλγικές θέσεις το εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Θεωρούμε ότι η εκπαιδευτική και ερευνητική επάρκεια των πανεπιστημίων πρέπει να είναι πρώτιστο μέλημα των Οργάνων Διοίκησης αυτών και αυτονόητη υποχρέωση προς τους φοιτητές και την κοινωνία. Το σύγχρονο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό, επιστημονικά ισχυρό και φημισμένο χωρίς πλούσιο εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Οι προσπάθειες εξωστρέφειας δεν συμβαδίζουν με την εσωστρεφή διαχείριση της εκπαιδευτικής φτώχειας και την ανάλωση στο διοικητικό «φαίνεσθαι».

Δεδομένης της έντονης υποστελέχωσης, ειδικά δεν μπορεί εν έτη 2021 να ζητείται η δημιουργία ξενόγλωσσων και άλλων Προγραμμάτων Προπτυχιακών  και Μεταπτυχιακών Σπουδών με πληρωμή και παράλληλα ορισμένοι,  αισθανόμενοι ως πατρίκιοι, να ζητούν τη δημιουργία εργαζομένων-δούλων οι οποίοι θα τα κάνουν όλα. Όποιος αναζητά διοικητικό προσωπικό για τη δημιουργία τέτοιων ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών οφείλει να προσλάβει διοικητικό προσωπικό και να το πληρώσει.

Σήμερα οι διοικητικές υπηρεσίες των πανεπιστημίων διαθέτουν σύγχρονα συστήματα μηχανοργάνωσης  για τα οποία έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα  την μεγάλη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την ολοκλήρωση μιας διοικητικής εργασίας, την μείωση του διοικητικού προσωπικού που απαιτείται, αλλά και την υψηλή εξειδίκευσή του.

Σοβαρότατο πρόβλημα αποτελεί η μη ορθή κατανομή του διοικητικού προσωπικού μέσα στα ΑΕΙ με αποτέλεσμα να εμφανίζονται διοικητικές δομές υψηλού φόρτου εργασίας με λίγους διοικητικούς υπαλλήλους σε αντίθεση με άλλες δομές χαμηλότερου ή εποχικού φόρτου με περισσότερους. Οι Διοικήσεις των πανεπιστημίων όφειλαν και οφείλουν να το αντιμετωπίσουν.

Δυστυχώς, η συγκεκριμένη εισήγηση της Συνόδου κινείται στη λογική «εμένα με ενδιαφέρει μόνο να μου κάνει κάποιος το διοικητικό έργο, δεν με ενδιαφέρει ποιος και πόσο αποτελεσματικά». Είναι απαράδεκτη και θα δημιουργήσει πολύ σοβαρές εντάσεις μέσα στα Α.Ε.Ι.

Πώς είναι δυνατόν να αποδέχεται η Σύνοδος 80% υποχρηματοδότηση τη τελευταία δεκαετία, να αποδέχεται την έντονη υποστελέχωση σε προσωπικό όλων των κλάδων, να δέχεται τη πληρωμή 1.000 αστυνομικών για τα ΑΕΙ και την ίδια στιγμή να επιθυμεί ανάθεση διοικητικού έργου σε εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν επαρκεί για τις ανάγκες των ακαδημαϊκών μονάδων!

Είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι, ενώ σε όλες τις προηγούμενές συνόδους υπήρχαν αιτιολογημένες αποφάσεις οι οποίες ένωναν τη φωνή των συνόδων μαζί με τα αιτήματά μας για προσλήψεις μελών ΕΤΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ και Διοικητικού προσωπικού, η παράγραφος 13 της απόφασης αυτής της συνόδου ζητά την ανάθεση έργου μιας κατηγορίας προσωπικού σε άλλη!

Σας καλούμε έστω και τώρα στην παράγραφο 13 της ανακοίνωσής σας να αντικαταστήσετε την «εισήγηση για συμπλήρωση των αρμοδιοτήτων των ΕΔΙΠ-ΕΤΕΠ με διοικητικό έργο» με «εισήγηση για άμεσες προσλήψεις όλων των κατηγοριών προσωπικού των Α.Ε.Ι.».

Αναμένουμε τις ενέργειές σας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»