Υπηρεσιακές μεταβολές: «Αλαλούμ» με τις προθεσμίες καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί
Η προθεσμία που έδωσε το Υπουργείο για τις προσωρινές τοποθετήσεις είναι ανέφικτη και οι εκπαιδευτικοί δε θα γνωρίζουν όλα τα κενά προτού κάνουν δηλώσεις, όπως καταγγέλλουν

Αδιανόητη αναστάτωση στους εκπαιδευτικούς με συνακόλουθο "αλαλούμ" στις υπηρεσιακές τους μεταβολές, έχει προκαλέσει εγκύκλιος του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ.Αλ.Κόπτση που εκδόθηκε προ ημερών, και απαιτεί να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών και οι προσωρινές τοποθετήσεις  μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη 25 Αυγούστου.

Η μια μετά την άλλη, ενώσεις εκπαιδευτικών εκδίδουν τις τελευταίες ώρες ανακοινώσεις ότι η προθεσμία αυτή δε μπορεί να τηρηθεί κάνοντας λόγο για καταπάτηση δικαιωμάτων τους, καθώς προϋπόθεση για τις μεταβολές είναι να είναι ανοιχτά τα σχολεία και παρόντες οι συνάδελφοι, ώστε να είναι σίγουρο ότι θα ενημερωθούν όλοι ανεξαιρέτως , ώστε να αποφεύγονται άσκοπες ενστάσεις.

Στο θέμα παρενέβη νωρίτερα και η ΟΛΜΕ που κατήγγειλε την ενέργεια του κ.Κόπτση και ζήτησε την απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου, ενώ αναμένονται νέες ανακοινώσεις για το ζήτημα που προέκυψε αίφνης. Αναλυτικά: 

Η ανακοίνωση της  Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

Με εγκύκλιο που υπογράφει ο Γ. Γραμματέας του ΥΠΑΙΘ ζητείται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν τη διαδικασία τοποθέτησης στα λειτουργικά κενά μέχρι την Τετάρτη 25/8!

Ζητά δηλαδή να τοποθετηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί (υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι) σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και είναι αδύνατον κυριολεκτικά να υπολογιστούν τα πραγματικά λειτουργικά κενά που θα υπάρξουν! Κι αυτό γιατί:

  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν, ώστε να καταγράψουν τα πραγματικά λειτουργικά κενά (π.χ. να καθοριστούν οι αναθέσεις των μαθημάτων, άρα και πού λείπει εκπαιδευτικός).

  • Σε αρκετές περιπτώσεις εγγραφές πραγματοποιούνται και τον Σεπτέμβριο, ενώ γίνεται και η έγκριση ολιγομελών τμημάτων.

Σε μια περίοδο μάλιστα που πολλοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τα σπίτια τους, με αμφίβολη τη δυνατότητα ενημέρωσης και συμμετοχής στη διαδικασία των τοποθετήσεων.

Αν προχωρήσει η υλοποίηση της εγκυκλίου είναι σίγουρο ότι αφενός θα παραβιαστούν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, αφετέρου θα επικρατήσει ένα αλαλούμ στην κάλυψη των κενών, με θύμα τελικά τα ίδια τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αντίστοιχες εγκύκλιοι στέλνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια, από όλες τις κυβερνήσεις που παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και πολλές φορές αποτρέψαμε την εφαρμογή τους. Δεν πρέπει να γίνει συνήθεια η παραβίαση βασικών εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι οι 11.700 διορισμοί, που έγιναν κάτω από την πίεση των αγώνων, αλλά και της τραγικής κατάστασης των σχολείων, δεν επαρκούν ούτε στο ελάχιστο για την κάλυψη των κενών. Διαφορετικά, κάθε εκπαιδευτικός θα κατείχε μόνιμη θέση σε κάθε σχολείο, τα όποια κενά προέκυπταν θα ήταν πραγματικά για λειτουργικούς λόγους (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη), τα παιδιά δε θα έχαναν ούτε μία ώρα μάθημα!!

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο προετοιμάζει την τοποθέτηση των αναπληρωτών συναδέλφων στα σχολεία με ηλεκτρονικό τρόπο.

Με ευθύνη των Διευθύνσεων θα ανέβουν τα κενά στην πλατφόρμα του ΟΠΣΥΔ, θα γίνουν ηλεκτρονικές δηλώσεις σχολείων από του συναδέλφους και στη συνέχεια το Υπουργείο θα κάνει τις τοποθετήσεις στα σχολεία. Απαιτούμε να δοθούν όλα τα κενά στους συναδέλφους. Τα κενά πριν τις τοποθετήσεις να δημοσιευτούν στις σελίδες των διευθύνσεων, όπως φυσικά και οι τοποθετήσεις ανά σχολείο. Δε θα επιτρέψουμε η συγκεκριμένη διαδικασία να αξιοποιηθεί από το Υπουργείο για περικοπές εκπαιδευτικών αναγκών και εν κρυπτώ διαδικασίες τοποθετήσεων των αναπληρωτών.

Καλούμε τα Δ.Σ. των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να πάρουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες απέναντι σε κάθε προσπάθεια παραβίασης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Να προχωρήσουν άμεσα σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με αίτημα την απόσυρση της εγκυκλίου του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ και την διαφάνεια στις υπηρεσιακές μεταβολές και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

Καλούμε τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση για το ζήτημα και να προχωρήσουν σε άμεση παρέμβαση στο ΥΠΑΙΘ.

Η ανακοίνωση από την Ενωτική Αριστερή πρωτοβουλία της Ε' ΕΛΜΕ Αν.Αττικής

Με τα σχολεία κλειστά , τους συναδέλφους σε διακοπές , στάλθηκε σε όλες τις Διευθύνσεις η εγκύκλιος 100252/Ε2/12-08-2021, υπογεγραμμένη από τον Γ.Γ. του υπουργείου, με την οποία τα υπηρεσιακά συμβούλια «εντέλλονται» μέχρι τις 25/8 να έχουν προβεί σε τοποθετήσεις α)λειτουργικά υπεράριθμων εκπ/κών, β)νεοδιόριστων, μεταταγμένων και εκ/κών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δ) εκπ/κών που έχουν έλθει με απόσπαση στην Αν. Αττική ή ζητούν απόσπαση εντός του ΠΥΣΔΕ.

Στις 17/8 η ΔΔΕ Αν. Αττικής ζήτησε από τους συναδέλφους που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες να κάνουν αίτηση τοποθέτησης , δίνοντας ένα ασφυκτικό περιθώριο δύο(!) ημερών , ως τις 19 Αυγούστου.

Όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να γνωρίζουν ότι η διαδικασία στην οποία καλείται να προχωρήσει το ΠΥΣΔΕ υπό κανονικές συνθήκες διαρκεί κάθε χρόνο από την 1η Σεπτέμβρη ως τα τέλη Οκτώβρη, δηλαδή περίπου 2 μήνες!! Πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί πολλές και πολύωρες συνεδριάσεις και πρωτίστως έχει sine qua non προϋπόθεση να είναι ανοιχτά τα σχολεία και παρόντες οι συνάδελφοι, ώστε να είναι σίγουρο ότι θα ενημερωθούν όλοι ανεξαιρέτως , ώστε να αποφεύγονται άσκοπες ενστάσεις. Από την άλλη, όμως, πλευρά μόνο τον Σεπτέμβριο οριστικοποιούνται τα τμήματα μετά τις μετεγγραφές, την έγκριση των ολιγομελών , τις οριστικές επιλογές ομάδων προσανατολισμού από τους μαθητές της Β και Γ Λυκείου,τις μακροχρόνιες άδειες και τις τελικές αναθέσεις από τους συλλόγους διδασκόντων και όχι από τους διευθυντές , ώστε να προκύψουν με σαφή και έγκυρο τρόπο οι λειτουργικές υπεραριθμίες βάσει του Π.Δ. 50/96, και τα κενά , τα οποία οι συνάδελφοι έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν προτού κάνουν οποιαδήποτε δήλωση τοποθέτησης. Επισημαίνουμε ότι αυτή τη χρονική περίοδο εκκρεμεί ακόμη η Υπουργική απόφαση για την έγκριση των λεγόμενων «ολιγομελών» τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, καθώς και ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ, καθώς σύμφωνα με την απαράδεκτη νομοθεσία τα τμήματα αυτά αυτή τη στιγμή δεν υφίστανται, με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα και σε περίπτωση που δεν εγκριθούν, θα πρέπει οι μαθητές το Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα τομέα, ειδικότητας ή και ομάδας προσανατολισμού, που επιθυμούν, γιατί με βάση τον απαράδεκτο ισχύοντα νόμο οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν μόνο τα λειτουργούντα τμήματα. Με βάση τα στοιχεία που διαθέτουμε, αυτή τη στιγμή στα σχολεία της Ε ΕΛΜΕ Αν. Αττικής εκκρεμούν 8 «ολιγομελή» τμήματα σε Ο.Π. β και γ λυκείου σε ΓΕΛ, και 16 αντίστοιχα σε ΕΠΑΛ. Προκαλεί , λοιπόν, εύλογες απορίες η ανακοίνωση των λειτουργικών κενών από τη ΔΔΕ στην παρούσα φάση!

Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σαφής εικόνα των κενών και των πλεονασμάτων

και οι συνάδελφοι καλούνται να δηλώσουν χωρίς να γνωρίζουν αν και πόσο θ’ αλλάξει η εικόνα με το άνοιγμα των σχολείων. Επιπλέον, η διοίκηση τη φετινή χρονιά προχωρά τις αυθαίρετες και παράτυπες τοποθετήσεις με τις ευλογίες του δοτού ΠΥΣΔΕ (διορισμένα και αιρετά μέλη) απαλλαγμένου από την «ενοχλητική» συμμετοχή των αιρετών και από τον έλεγχο των εκπαιδευτικών σωματείων, αφού δεν ενδιαφέρονται να ενημερώσουν τα εκπαιδευτικά σωματεία για να παρέμβουν και να αποτρέψουν τις απαράδεκτες διαδικασίες, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. Δίνουν ΄χείρα βοηθείας στην κυβέρνηση για την υλοποίηση της πολιτικής των περικοπών και της καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Η ΕΑΠ θεωρεί ότι τέτοιου είδους μεθοδεύσεις ευτελίζουν τις διαδικασίες και κάθε άλλο παρά συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και κυρίως στον σεβασμό και την τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων μας.

Παράλληλα ενισχύονται αντικειμενικά οι τάσεις εμφάνισης ρουσφετολογικών μηχανισμών, μέσω χειρισμού του αριθμού των τμημάτων, αφού δεν έχει δηλωθεί και δεν είναι γνωστός ο τελικός αριθμός κενών, οι οποίες θα ενισχυθούν, εξαιτίας της απουσίας των εκλεγμένων εκπροσώπων του κλάδου από τα ΠΥΣΔΕ όλης της χώρας.

Είναι , επίσης, προφανές ότι απώτερος σκοπός αυτή τη στιγμή από την πλευρά του Υπουργείου είναι να βγουν όπως όπως συρρικνωμένα κενά , ώστε να μειωθεί όσο γίνεται ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν , εφόσον στη συνέχεια υπάρχει το γνωστό «οποιαδήποτε μεταβολή, μετεγγραφή κλπ γίνεται στα λειτουργούντα και εγκεκριμένα τμήματα»

Επιμένουμε και απαιτούμε οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών να γίνουν με ανοιχτά σχολεία στις αρχές Σεπτέμβρη αφού ανακοινωθούν τα πραγματικά, πλέον, κενά και τα πλεονάσματα των σχολικών μονάδων στα τελικά τμήματα των σχολείων.

Επίσης επιμένουμε οι υπηρεσιακές μεταβολές το Σεπτέμβριο να πραγματοποιηθούν με βάση τις πάγιες διεκδικήσεις μας:

• Απαιτούμε την άμεση δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού για την ομαλή λειτουργία των σχολείων εν μέσω της πανδημίας.

• Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την υγειονομική προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών και την συνεχή καθαριότητα των σχολείων.

• Απαιτούμε η κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων να πραγματοποιηθεί με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής χρονιάς με τα σχολεία ανοιχτά, σύμφωνα με τις προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος.

Καλούμε τις εμπλεκόμενες ΕΛΜΕ να οργανώσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας , ώστε να αποτραπούν οι συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση. Η εγκύκλιος και ο προγραμματισμός του υπουργείου πρέπει να αποσυρθούν το συντομότερο!

Οργή και από την ΟΛΜΕ

Για το θέμα αυτό εξέδωσε οργισμένη ανακοίνωση και η ΟΛΜΕ, στην οποία τονίζει ότι "η παραπάνω εγκύκλιος έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά επιβλαβών ενεργειών σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης" και καταλήγει:

"Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για πολλοστή φορά αποδεικνύει την ελλιπή γνώση της σχολικής πραγματικότητας που τη διακατέχει. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν θα επιτρέψουμε και δεν θα νομιμοποιήσουμε αυτές τις πρωτόγνωρες και παράτυπες μεθοδεύσεις. Απαιτούμε να αποσυρθεί άμεσα η εγκύκλιος και να ακολουθηθεί η νομιμότητα που επιβάλλει την κάλυψη των λειτουργικών κενών το Σεπτέμβριο και με συγκεκριμένη σειρά τοποθέτησης"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νετανιάχου
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
Εντάλματα σύλληψης από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για τον Νετανιάχου, τον Γκάλαντ και στέλεχος της Χαμάς που είναι νεκρό
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
pierrakakis new2
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
Το αντικείμενο της ομάδας περιλαμβάνει τον συντονισμό, την οργανωτική και διαδικαστική υποστήριξη, τον σχεδιασμό, καθώς και την παρακολούθηση της...
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
ekav-650_0_0_0.jpg
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
ο 10χρονος ψώνιζε με τη μητέρα του σε εμπορικό κέντρο όταν ξαφνικά ένιωσε αδιαθεσία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναπνεύσει.
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του