Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση εκπροσώπων των Δ.Σ. των τριών εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.) με αφορμή την έναρξη μιας ακόμη εξαιρετικά δύσκολης σχολικής χρονιάς τόσο λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας αλλά και του ασφυκτικού πλαισίου ελέγχου κάτω από το οποίο καλούνται οι εκπαιδευτικοί να προσφέρουν το έργο τους.
Στη συνάντηση αυτή αποτυπώθηκε η έντονη ανησυχία του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας για το άνοιγμα των σχολείων χωρίς ουσιαστική προετοιμασία, με απουσία ουσιαστικού θεσμικού διαλόγου με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και με την κυβέρνηση να εκπέμπουν αντιφατικά και αντικρουόμενα μηνύματα σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Ταυτόχρονα επισημάνθηκε πως η νέα χρονιά βρίσκει τους εκπαιδευτικούς στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση αντιμέτωπους με μεθοδεύσεις περιστολής των εργασιακών τους δικαιωμάτων και των ακαδημαϊκών και συνδικαλιστικών τους ελευθεριών.
Οι τρεις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες συμφώνησαν να προγραμματίσουν το επόμενο διάστημα δράσεις με σκοπό να διεκδικηθεί το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και η προστασία του κοινωνικού συνόλου. Η πρώτη κοινή κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή Πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου την Τετάρτη 15/9 στις 6.30 μμ στα Προπύλαια.
Τα Δ.Σ.
Δ.Ο.Ε. Ο.Λ.Μ.Ε. Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Η Αθηνά»
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !
ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΓΑΘΑ!
Το άνοιγμα των σχολείων, το αντάμωμα με τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, το καλωσόρισμα στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές που παρουσιάστηκαν στα σχολεία μας, η έλευση των μαθητών μας στις σχολικές αίθουσες και οι μέρες χαράς από το σχολικό αντάμωμα δεν αναιρούν την οργή μας για την οικολογική καταστροφή του καλοκαιριού και τις φλόγες που αφάνισαν πάνω από 1 εκατομμύριο στρέμματα κάνοντας στάχτη τους κόπους μιας ζωής. Δεν αναιρούν την οργή μας για τον τραγικό χειρισμό της πανδημίας, το άνοιγμα των σχολείων και πάλι χωρίς ασφάλεια που βάζει σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές και τα οδηγεί για 3η χρονιά στο κλείσιμο. Δεν αναιρεί την οργή μας για το νόμο έκτρωμα 4823 που ψηφίστηκε το κατακαλόκαιρο και φέρνει την κατεδάφιση του δημόσιου σχολείου και βαριές αλυσίδες για τους εκπαιδευτικούς, ένα πλέγμα στυγνού ελέγχου και καταπίεσης. Δεν αναιρεί την οργή μας για τα 40.000 παιδιά που πετάχτηκαν έξω από τα Πανεπιστήμια για να αποδοθούν ως ζεστή πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια. Δεν αναιρεί την οργή μας για την καταστροφική πολιτική μιας κυβέρνησης που βγάζει στο σφυρί κάθε δημόσιο αγαθό: Υγεία, Παιδεία, Εργασία, Ασφάλιση, Περιβάλλον, Δικαιώματα.
Κυβέρνηση και κράτος εντελώς ανίκανοι να εγγυηθούν τα στοιχειώδη για την κοινωνία, ικανοί όμως στις στάχτες, στα αποκαΐδια και στην πανδημία, να διασφαλίζουν κάθε τομή για τη συνέχιση του κέρδους των επενδυτών για «πράσινη ανάπτυξη» και των μεγαλοαφεντικών του τουρισμού και της φαρμακοβιομηχανίας.
Κυβέρνηση εκφραστής της ολιγαρχίας του πλούτου με μοναδικό οικονομικό πρόγραμμα τις ιδιωτικοποιήσεις, τον σκληρό κρατικό αυταρχισμό και τη μετακύλιση των συνεπειών της πολιτικής της, μέσα από την άποψη της ατομικής ευθύνης, στην κοινωνία. Ένας χυδαίος και ολοκληρωτικός νεοφιλελευθερισμός πιστός στις επιταγές των υπερεθνικών οργανισμών της Ε.Ε., της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Ο.Ο.Σ.Α βάζει φραγμό σε κάθε βήμα της ζωής μας.
Την ίδια ώρα όλα τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά δέχονται συντριπτικά πλήγματα. Μέσα στην κορύφωση της πανδημίας ο πρωθυπουργός προαναγγέλλει το κλείσιμο δημόσιων νοσοκομείων, η ιδιωτικοποίηση της Δ.Ε.Η εκτοξεύει τις τιμές του ρεύματος στα ύψη , η ακρίβεια φουντώνει σε όλα τα βασικά αγαθά και τσακίζει το εισόδημα των εργαζομένων. Την ώρα που οι κυβερνώντες πανηγυρίζουν για την αύξηση του Α.Ε.Π το επίπεδο ζωής των εργαζομένων όλο και περισσότερο βυθίζεται στη φτώχεια και η ανεργία αυξάνεται.
Ένας κόσμος των σκληρών αντιφάσεων με τις ιδιωτικοποιήσεις, το κέρδος, τη φτώχεια, τον ανταγωνισμό να κυριαρχούν. Αυτό είναι το νεοφιλελεύθερο οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο, των πολιτικών που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που αποτυπώνεται στον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη. Τομή στον πυρήνα της εκμετάλλευσης και καταπίεσης, με μείωση του κόστους εργασίας, διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, κατάργηση του 8αωρου, χτύπημα των συνδικάτων επιδιώκοντας την κρατική ποδηγέτησή τους, βάζοντάς τα στο γύψο, είναι η μία όψη των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.
Το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί στο στόχαστρο!
Το καλοκαίρι η κυβέρνηση ψήφισε τον νόμο 4823/21, προσπαθώντας ν' αποφύγει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και γνωρίζοντας καλά την αντίθεσή της στο σύνολο της πολιτικής της. Γνωρίζοντας καλά το αποτέλεσμα που είχε στις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια, το αποτέλεσμα που είχε στην προσπάθειά της να εγκαταστήσει κάμερες στις τάξεις, γνωρίζοντας τη μαζική απόρριψη της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων και των εσωτερικών κανονισμών την περσινή χρονιά, δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να αναβαθμίζει τον αυταρχισμό της και να συνεχίζει στον ίδιο καταστροφικό δρόμο για το δημόσιο σχολείο. Με την ψήφιση του αντιδραστικού νόμου 4823/21 το καλοκαίρι η κυβέρνηση προσπάθησε να φέρει την εκπαιδευτική κοινότητα προ τετελεσμένων.
Ο νόμος 4823/21 είναι μια βαθιά αντιδραστική τομή στρατηγικού χαρακτήρα που προσπαθεί να διαμορφώσει μια καινούργια μορφή σχολείου, το επιχειρηματικό, σχολείο που και το ίδιο θα λειτουργεί ως επιχείρηση και θα είναι προσανατολισμένο στις απαιτήσεις της αγοράς. Εκπαιδεύει τους μαθητές του με βάση τις δεξιότητες και την κατακερματισμένη γνώση και τους προετοιμάζει για την ελαστική εργασία. Ένα σχολείο της κατηγοριοποίησης και της ταξικής επιλογής πολύ πιο βαθιάς από τη μέχρι τώρα. Εξετάσεις τύπου PISA στη ΣΤ' Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου με δυνατότητα επέκτασης και σε άλλες τάξεις του σχολείου , επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο και θέσπιση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις Πανελλαδικές για Α.Ε.Ι που θα οδηγήσουν σ' ένα μεγαλύτερο ταξικό ξεκαθάρισμα του μαθητικού πληθυσμού και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Τα αποτελέσματα αυτών των μηχανισμών κοινωνικής επιλογής φάνηκαν ήδη από φέτος με το πέταγμα 40.000 νέων έξω από τα Α.Ε.Ι. Στόχος της κυβέρνησης είναι να στραφεί αυτό το δυναμικό σε μορφές μεταλυκειακής κατάρτισης και ιδιωτικά κολλέγια.
Σχολεία που θα στηρίζονται σε χορηγούς, διευθυντές μάνατζερ, αξιολόγηση παντός τύπου, επιθεωρητισμός, ιεράρχηση, αδιαφάνεια. Εργαστήρια δεξιοτήτων, εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο, πρότυπα σχολεία, αναίρεση της παιδαγωγικής σχέσης και τεμαχισμός της γνώσης, ελαστική εργασία. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της με την προσπάθεια ανεύρεσης οικονομικών πόρων από την ίδια, οδηγεί στον ανταγωνισμό των σχολείων μεταξύ τους για την προσέλκυση πόρων και στη διαμόρφωση μεγάλων ανισοτήτων σε τοπικό, περιφερειακό και πανελλαδικό επίπεδο μεταξύ των σχολείων εύπορων περιοχών και αυτών των φτωχών συνοικιών, των αγροτικών περιοχών και μικρών νησιών που δεν θα μπορούν να προσελκύσουν οικονομικούς πόρους. Διαμορφώνονται έτσι σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων που η λειτουργία τους θα εξαρτάται από χορηγούς και ιδιωτικούς πόρους, ενώ τα πιο αδύναμα θα βρίσκονται κάτω από τον διαρκή κίνδυνο του κλεισίματος.
Ξεκίνημα της χρονιάς εν μέσω ψηφιοποίησης του επιτελικού κράτους-παρωδία, με υπηρεσιακές μεταβολές πέρα από κάθε θεσμικό πλαίσιο και αυθαιρεσία της διοίκησης. Τοποθετήσεις αναπληρωτών χωρίς δημοσιοποίηση όλων των κενών και συνέχιση του απαράδεκτου καθεστώτος των τρίμηνων συμβάσεων της ντροπής.
Η σχολική χρονιά ξεκινά με την ενορχήστρωση της μεγαλύτερης επίθεσης των τελευταίων δεκαετιών από πλευράς κυβέρνησης και Υ.Π.Α.Ι.Θ εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης , των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Με θεσμοθετημένο αυταρχισμό οι εκφραστές του νεοφιλελευθερισμού στην εκπαίδευση και την κοινωνία επιτίθενται στο δικαίωμα όλων των μαθητών για πρόσβαση στην εκπαίδευση με στόχο των αποκλεισμό τους από όσο το δυνατόν πρώιμα στάδια. Το σχολείο της αριστείας είναι το σχολείο των λίγων και των εκλεκτών, του αποκλεισμού από τη γνώση των φτωχών, το σχολείο που μεταμφιέζει την κοινωνική και οικονομική ισχύ σε μορφωτικό προνόμιο. Απειλούν με πειθαρχικά και διώξεις την εκπαιδευτική κοινότητα που δεν αποδέχεται την αξιολόγησή , νομίζοντας ότι έτσι θα κάμψουν τις αντιστάσεις στη θατσερική πολιτική τους. Προσπαθούν να εγκαταστήσουν αστυνομία στα πανεπιστήμια , όπως στην περίοδο της δικτατορίας, για να χτυπήσουν τις αντιστάσεις των φοιτητών.
Η αντιεκπαιδευτική ατζέντα δεν έχει τελειωμό. Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιχειρεί την αντιδραστικότερη τομή στην ιστορία της εκπαίδευσης. Σχολείο φτηνό, πειθαρχημένο με αναίρεση του παιδαγωγικού ρόλου χωρίς ενιαία και ολόπλευρη γνώση. Η σχολική χρονιά που ξεκινά είναι ανοχύρωτη και παράλληλα κρίσιμη για το μέλλον του δημόσιου δωρεάν σχολείου και της εργασίας μας σε αυτό.
Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ικανοποίησε τα αιτήματα του μαχόμενου εκπαιδευτικού και υγειονομικού κινήματος για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ασφαλείς υγειονομικούς όρους (15 μαθητές/τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, εύρεση νέων αιθουσών κλπ), ενώ με το πρόσφατο νομοσχέδιο Βορίδη, μειώνει δραματικά ακόμη περισσότερο το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, με ρατσιστικές μάλιστα διατάξεις αποκλεισμού από το δικαίωμα στην εργασία (ιθαγένεια).
Οι διεκδικήσεις μας στο προσκήνιο:
Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση. Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία. 15 μαθητές κατ’ ανώτατο σε κάθε τμήμα. Αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση.
Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας βρίσκεται σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους, για τους/τις διευθυντές/ντριες και για τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων. Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, ύστερα και από την πρόσφατη απόφαση της ΟΛΜΕ, οφείλει κι αυτή να επικαιροποιήσει την απόφασή της για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας χωρίς άλλη καθυστέρηση και να κηρύξει απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.
Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δεν συντάσσουμε εσωτερικό κανονισμό σύμφωνα με τη φόρμα του ΙΕΠ, δεν υποβάλλουμε κανονισμό προς έγκριση στους συντονιστές και δεν εμπλέκουμε δήμους και συλλόγους γονέων στη σύνταξή του. Λειτουργούμε με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουμε αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων για τα ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητα.
Καμία εσωτερική ιεραρχία στο σχολείο και διαχωρισμός των εκπαιδευτικών. Δεν συμμετέχουμε και δεν ορίζουμε μέντορες, παιδαγωγικούς υπεύθυνους, εκπαιδευτικούς ομίλους, συντονιστές εκπαιδευτικών ομίλων. Κανένας/καμιά συνάδελφος/-ισσα δεν δηλώνει συμμετοχή και κανένας/καμιά διευθυντής/-ντρια να μην ορίσει.
Προστατεύουμε το διδακτικό κι εργασιακό μας ωράριο. Δε πραγματοποιούμε προγράμματα και σεμινάρια εκτός ωραρίου εργασίας.
Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης–αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν.
Για όλα τα παραπάνω (εσωτερικός κανονισμός, διαδικασίες αξιολόγησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων κλπ) καλούμε να πάρει αποφάσεις και το ΔΣ της ΔΟΕ.
Κάθε δημοτικό σχολείο/νηπιαγωγείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων. Ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος. Στη βάση αυτή δε δεχόμαστε καμιά συρρίκνωση της παρουσίας των εκπαιδευτικών στο Σχολικό Συμβούλιο.
Μαζικές προσλήψεις/μονιμοποιήσεις προσωπικού καθαριότητας και εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα.
Ενίσχυση του ΕΣΥ που ασφυκτιά, με όλα τα αιτήματα των μαχόμενων υγειονομικών (γιατρούς, ΜΕΘ, νοσοκομεία, εξοπλισμό). Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, χωρίς αποζημίωση, στη μάχη της πανδημίας.
Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
Ανασυγκρότηση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμμάτων και των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών. Όλες οι αντισταθμιστικές δομές σε πλήρη λειτουργία, με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, των σχολικών μεταφορών και αποφυγή συνωστισμού.
Συμμετέχουμε στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, την Τετάρτη 15/9, ώρα 6:30μμ.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟY
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παζάλος Γιώργος Θεοδωρόπουλος Θοδωρής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη