Κυρία Κεραμέως,
Δεν με γνωρίζετε, αλλά εγώ σας γνωρίζω. Δεν έχετε ασχοληθεί ποτέ με το εκπαιδευτικό μου έργο, αλλά εγώ είμαι αναγκασμένη να ασχολούμαι με το δικό σας έργο. Εξάλλου, αυτό είναι δημοκρατία. Είστε η Υπουργός που εξέλεξε ο λαός. Δεν ήξερα όμως ότι όποιος αναλαμβάνει Υπουργείο αποφασίζει χωρίς να αφουγκραστεί ή να ακούσει τις απόψεις των ανθρώπων που γι' αυτούς νομοθετεί. Δεν μου φαίνεται τόσο δημοκρατικό να αγνοεί μία Υπουργός Παιδείας εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες, γονείς.
Μοιάζει να αδιαφορείτε για την αλήθεια που εκφράζουμε εμείς οι απλοί καθηγητές και καθηγήτριες, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες, οι νηπιαγωγοί.
Ίσως υποθέσατε ότι η σιωπή σημαίνει ανοχή. Έχετε από την άλλη επαναπαυτεί υποστηρίζοντας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι αντιδρούν μόνο οι συνδικαλιστές και εμποδίζουν αυτό το "σημαντικό βήμα προόδου" της αξιολόγησης. Σας άκουσα η ίδια να το λέτε σε πρωινή εκπομπή. Μπορεί να σας ενοχλήσω κυρία Υπουργέ, αλλά δεν ανήκω σε κανένα συνδικαλιστικό όργανο ή πολιτικό κόμμα. Έχω όμως πολιτική κρίση και φυσικά υποστηρίζω ότι ο συνδικαλισμός είναι μία δημοκρατική διαδικασία. Όσο δημοκρατική είναι και η δική σας εκλογή, δεν συμφωνείτε;
Θέλω όμως να σας υπενθυμίσω τι γνωρίζω για εσάς μέχρι σήμερα:
1. Εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείου και εκπαιδευτικού.
2. Επέκταση αριθμού μαθητών ανά τάξη στους 28
3. Κατάργηση καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο.
4. Συρρίκνωση μαθήματος πολιτικής παιδεία και κατάργηση της κοινωνιολογίας στο Λύκειο.
5. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων.
6. Εφαρμογή τηλεκπαίδευσης ως λύση στο πρόβλημα της πανδημίας και της καραντίνας.
7. Εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στο μηχανογραφικό των υποψηφίων της Γ Λυκείου.
Ας τα πάρουμε ένα ένα.
1. Η αξιολόγηση δεν έχει σκοπό τη βελτίωση του σχολείου. Υπάρχει ένα σχολείο, το ελληνικό, με κακές υποδομές, απουσία υλικοτεχνικού εξοπλισμού, απουσία άνετων εργασιακών χώρων, χωρίς χρήματα καν για φωτοτυπίες ούτε για πετρέλαιο. Υπάρχει ένα σχολείο που δεν γίνεται επιμόρφωση εκπαιδευτικών με πρωτοβουλία και έξοδα του Υπουργείου. Θα έπρεπε κυρία Υπουργέ κατά τη γνώμη σας να επιμορφωνόμαστε για τα νέα συστήματα ή εγχειρίδια που καλούμαστε να ακολουθήσουμε κάθε φορά; Θα έπρεπε να δίνονται κίνητρα στον εκπαιδευτικό να πραγματοποιεί προγράμματα σε ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας που έχει χώρους για αθλητισμό, θέατρο, μουσική; Θα έπρεπε μαθητές και καθηγητές, μαθήτριες και καθηγήτριες να ζεσταίνονται το χειμώνα ή να φορούν μπουφάν και γάντια στις τάξεις (όχι δεν φταίνε μόνο τα ανοιχτά παράθυρα λόγω covid 19); Χρειαζόμαστε βιβλία για επιμόρφωση τα οποία εσείς θα έπρεπε να μας αποστέλλετε; Αλλά από όσα γνωρίζω δεν δικαιούμαστε καν βιβλίο των μαθημάτων που διδάσκουμε, αφού αυτά πια έρχονται μετρημένα μόνο για τους μαθητές.
2. Πιστεύετε ότι πρέπει να σχολιάσω κάτι για τους 28 μαθητές ανά τάξη; Ακόμα και εκτός covid οι μαθητές είναι πολλοί για μία αίθουσα ελάχιστων τετραγωνικών μέτρων. Μία ερώτηση από κάθε έναν μαθητή αντιστοιχεί σε 28 λεπτά. Οι απαντήσεις άλλο τόσο. Δεν διαρκεί τόσο μία διδακτική ώρα. Άρα, ή δεν προχωράς σε νέο μάθημα ή αναγκάζεσαι να περιορίσεις τις ερωτήσεις των παιδιών.
3. Γιατί εξαφανίστηκε η Τέχνη από τα Λύκεια; Ακόμη και ως θεωρία από το μάθημα της έκθεσης αφαιρέθηκε η ενότητα Τέχνη. Δεν μας ενδιαφέρει η καλλιέργεια των νέων σε αυτό το επίπεδο;
4. Η πολιτική παιδεία και η κοινωνιολογία σε παιδιά 15 έως 18 ετών που καλούνται κάπου εκεί να ψηφίσουν δεν είναι απαραίτητο μάθημα;
5. Η τράπεζα θεμάτων είναι μία εξεταστικοκεντρική διαδικασία που σκοπό έχει την επίδοση και όχι τη γνώση. Δεν βελτιώνει τα σημερινά ελλείμματα αλλά τα επιδεινώνει. Ακόμη και αν πειστώ για την αξία της πώς γίνεται να εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα χωρίς να έχει καν αναρτηθεί η περιβόητη τράπεζα θεμάτων και σε παιδιά που προέρχονται από περίοδο τηλεκπαίδευσης και καραντίνας;
6. Πώς εφαρμόσατε τηλεκπαίδευση χωρίς να υπάρχει υλικοτεχνικός εξοπλισμός σε μαθητές και καθηγητές; Εμείς είμαστε που αγοράσαμε υπολογιστές, μικρόφωνα, κάμερες, σύνδεση και ξεπεράσαμε μόνοι μας κάθε τεχνική δυσκολία. Χωρίς εσάς πουθενά. Ενώ αραιότερα τμήματα ή εκ περιτροπής μάθημα θα ήταν πιο αποτελεσματικό για όλους.
7. Η ελάχιστη βάση άφησε απέξω από τα Πανεπιστήμια πολλά παιδιά. Τους δείξατε τον δρόμο των ιδιωτικών. Πρόσφατα έγραψα συστατική επιστολή σε μαθητή μου αξιόλογο και με όνειρα, που κατέβαλε σημαντική προσπάθεια, αλλά οδηγήθηκε σε ιδιωτικό κολέγιο.
Αυτά λοιπόν για εσάς. Εσείς αν θέλετε να με γνωρίσετε σας καλώ να μιλήσουμε ανοιχτά για τα προβλήματα του ελληνικού σχολείου. Σας καλώ στο Λύκειο μου στην Κέρκυρα να μιλήσουμε και να δείτε τις πραγματικές συνθήκες του ελληνικού σχολείου. Σας καλώ σε συζήτηση σε ένα τηλεοπτικό κανάλι. Είμαι εδώ να σας μιλήσω για το ελληνικό σχολείο. Εγώ και χιλιάδες συνάδελφοι μου. Ελάτε να μας ακούσετε. Είμαστε εδώ. Πολλά χρόνια τώρα καλούμαστε να υπερνικήσουμε τα χιλιάδες εμπόδια που οι εκάστοτε Υπουργοί θέτουν μπροστά μας. Να σταθούμε με ενσυναίσθηση απέναντι σε παιδιά που θέλουν αγάπη, υποστήριξη, εμψύχωση κι όχι μόνο αριθμούς και στατιστικά στοιχεία.
Απεργώ κυρία Κεραμέως για την αξιοπρέπεια του ελληνικού σχολείου. Για την παιδεία. Για τα όνειρα. Για τη δημοκρατία. Γιαυτό απεργώ.
* Φιλολογος, ποιήτρια
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη