Thumbnail
Προσωπικά, συμμετέχω στην απεργία* – διαχρονικά είμαι φανερά υπέρ της αξιολόγησής μου και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου συνολικά -  για να δηλώσω τη διαφωνία μου σχετικά με το αδιέξοδο στο οποίο συρόμαστε με συνυπευθυνότητα ΔΟΕ-Υπουργείου

Με 33 χρόνια υπηρεσίες, μετά από 17 χρόνια σε διευθυντικές θέσεις σχολείων και  3 χρόνια ως προϊστάμενος εκπαιδευτικών Διεύθυνσης ΠΕ  Αχαΐας(1990 -1993) θα ήθελα να εκφράσω μερικές  σημαντικές  για μένα σκέψεις, για πράγματα τα οποία νομίζω ότι, άτυπα μεν, μετρήσιμα δε, επηρεάζουν πραγματικά τα δρώμενα στη Εκπαίδευση. (Εισαγωγικά  θα ήθελα να δηλώσω πως  θεωρώ   αυτονόητο ότι κάθε Νόμος που παίρνει ΦΕΚ είναι νομικά εκτελεστός μέχρι να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ νεότερος νόμος που τροποποιεί ή αλλάζει τον προηγούμενο. Τηρείς το Νόμο μέχρι αυτός να αλλάξει και ταυτόχρονα αγωνίζεσαι για να αλλάξει). 

Θα επιχειρήσω με απλά λόγια, σταράτα, να απαντήσω στο ερώτημα, ποιος, αληθινά, θέλει την αξιολόγηση και ποιος όχι, μεταφέροντας την προσωπική μου εμπειρία- όχι την επιστημονική-  από προσωπικές συζητήσεις  που έχω κάνει τα τελευταία  30 χρόνια, με γονείς, εκπαιδευτικούς, διευθυντές, διοικητικά στελέχη και πολίτες κάθε μορφωτικού και κοινωνικοοικονομικού επιπέδου.

  • Οι  γονείς θέλουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδόν πάντοτε, τη δική τους όχι πάντοτε.
  • Οι μαθητές (γυμνασίου-λυκείου) θέλουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδόν πάντοτε, τη δική τους όχι πάντοτε.
  • Η ΔΟΕ διαχρονικά δεν επιθυμεί την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για λόγους που έχουν σχέση με τον παγιωμένο τρόπο λειτουργίας της.
  • Οι εκάστοτε σχεδιαστές της αξιολόγησης θέλουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πάντοτε, τη δική τους όχι πάντοτε (ας μην αναφέρουμε λεπτομέρειες).
  •  Η αγορά θέλει πάντοτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διεκδικώντας ρόλο συμβούλου στην χάραξή της, τη δική της όμως αξιολόγηση σε σχέση με την αντιμετώπιση  του ανθρώπου ως πραγματικά ανθρώπου, όχι πάντοτε.
  • Το εκάστοτε Υπουργείο θέλει πάντοτε την αξιολόγηση και συχνά εύχεται να λέει η ΔΟΕ όχι  σε όλα, για να περνάει το υπουργείο αυτά που θέλει, όπως τα θέλει, όλα.
  • Οι εκπαιδευτικοί  θέλουμε την αξιολόγηση, όχι πάντοτε και όχι όλοι, όπως συμβαίνει σε όλες τις επαγγελματικές κατηγορίες.

Προσωπικά, συμμετέχω στην απεργία* – διαχρονικά είμαι φανερά υπέρ της αξιολόγησής μου και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου συνολικά -  για να δηλώσω τη διαφωνία μου σχετικά με το αδιέξοδο στο οποίο συρόμαστε με συνυπευθυνότητα ΔΟΕ-Υπουργείου (κι ας μη βιαστούν κάποιοι να σκεφθούν ότι προσχηματικά εκφράζω τη διαφωνία μου με τη προώθηση της αξιολόγησης).

Το αίτημά μου, για το οποίο προσωπικά απεργώ και θέλω να το κοινοποιήσω προς την κα Υπουργό Παιδείας είναι αυτό:

  • Αποτελεί βεβαίως όρο sine qua non, ότι όλες οι προτάσεις που αφορούν την  εκπαίδευση  θα πρέπει να είναι επιστημονικές. Με την προϋπόθεση ότι θα  είναι και ανθρώπινες, θα σέβονται στην πράξη τη μοναδικότητα και ελευθερία του ανθρώπινου προσώπου, την πολιτιστική παράδοση της χώρας στην οποία θα εφαρμοστούν, και θα δίνουν τον αρμόζοντα σε ανθρώπους ελεύθερο χρόνο, αλλά  και την αίσθηση ότι εργάζονται και όχι ότι «δουλεύουν» (άλλο εργάτης και άλλο δούλος όπως θα έλεγε ο Αντισθένης).
  • Η προσαρμοστικότητα δε θα πρέπει να  είναι αποκλειστικά σχέση ακολουθίας του μικρότερου (Ελλάδα) προς το μεγαλύτερο (Ευρώπη) , κατά τη γνωστή  δήλωση των Αθηναίων προς του Μηλίους *,  αλλά και του μεγαλύτερου προς το μικρότερο, τουλάχιστον όπως  γίνεται με το σεβασμό των υπόλοιπων δικαιωμάτων.
  • Οπωσδήποτε θα πρέπει να  συμμετέχουν αποφασιστικά σε όλες τις  προτάσεις για την εκπαίδευση εκτός από μέλη ΔΕΠ και ανεξάρτητοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν καθημερινά στην τάξη, γιατί αυτοί γνωρίζουν πιο απτά το περιβάλλον της σχολικής αίθουσας  στο δημοτικό σχολείο, αλλά και διότι αυτοί θα κληθούν να τις εφαρμόσουν.
  • Είναι αδιανόητο - εν ταυτώ και παράδοξο -  οι εκπαιδευτικοί να καλούνται να υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα στων οποίων τη σύνταξη ουδεμία συμμετοχή ή μόνο καθοδηγούμενη συμμετοχή έχουν.
  • Θα είναι αποτελεσματικό να  υπάρξει συνταγματική πρόνοια, ώστε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να έχει προετοιμασία 3/ετίας-5/ετίας και ορίζοντα 10/ετίας και τα μέλη του  εκάστοτε ανώτατου συμβουλίου εκπαιδευτικής πολιτικής να έχουν θητεία που να υπερβαίνει την 4/ετή βουλευτική περίοδο  .
  • Ναι λοιπόν στην αξιολόγηση. Ναι όμως ταυτόχρονα και στην συνδιαμόρφωση του  εκπαιδευτικού πλαισίου. Χωρίς να  είμαστε εργαλεία μιας αδιάκριτης εφαρμογής των εκπαιδευτικών επιλογών μιας ασαφούς και δυσδιάκριτης διεθνούς  νομενκλατούρας «σοφών».
  • Αυτή είναι  η ευθύνη της ΔΟΕ και η δική μας, και όχι μόνο τα οικονομικά.
  • Αυτά πρέπει να μας απασχολούν περισσότερο, αν θέλουμε να έχουμε παιδεία όχι μόνο οικονομικά  ανταγωνιστική, αλλά  και  σχεσιοδυναμικά  - διεπιστημονικά ποιοτική, που θα μιλά στο νου  και την ψυχή των πιτσιρικάδων σήμερα, ηγετών αύριο.

Δε νομίζω ότι μπορεί να έχει αντίρρηση στο πνεύμα των παραπάνω η Προϊσταμένη μου Υπουργός Παιδείας, Κα Νίκη Κεραμέως.

* απεργούν  όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας

**ΑΘΗΝΑΙΟΙ: « Έχουμε την απαίτηση να επιδιώξουμε πιο πολύ να επιτύχουμε τα δυνατά από όσα κι οι δυο μας αληθινά έχουμε στο νου μας, αφού ξέρετε και ξέρουμε ότι κατά την κρίση των ανθρώπων το δίκαιο λογαριάζεται όταν υπάρχει ίση δύναμη για την επιβολή του κι ότι, όταν αυτό δε συμβαίνει, οι δυνατοί κάνουν ό,τι τους επιτρέπει η δύναμή τους κι οι αδύναμοι υποχωρούν κι αποδέχονται». (Θουκυδίδου Ξυγγραφή, βιβλίο Ε΄, κεφάλαιο 89. Μετάφραση Α. Γεωργοπαπαδάκου)

Νίκος Κοτοπούλης

Διευθυντής 9ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών

ΣΣ Γεώργιος Γλαράκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025