Συγχωνεύσεις: Ερώτηση στη Βουλή για τα σχολεία της Θεσσαλονίκης
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσαν έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις συνεχείς και αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων στη Θεσσαλονίκη

Μέτρα για να αποτραπούν οι συνεχείς και αδικαιολόγητες συγχωνεύσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων, που έχουν αναστατώσει την εκπαιδευτική και τοπική κοινότητα της ανατολικής Θεσσαλονίκης ζητούν από την κ. Κεραμέως, έξι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην ερώτηση που κατέθεσαν σήμερα, με πρωτοβουλία της Δώρας Αυγέρη και του Γιάννη Αμανατίδη.

«Είναι εντελώς αδικαιολόγητη και έχει προκαλέσει γενικευμένη αγανάκτηση και η επικείμενη συγχώνευση ακόμη και ειδικού σχολείου στον δήμο Θερμαϊκού» τονίζουν σε αυτήν, ενώ υποστηρίζουν πως «πρόκειται για αποφάσεις που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση και ουσιαστικά ακυρώνουν τις αρχικές αποφάσεις της υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων για την τήρηση αυστηρών υγειονομικών μέτρων» θέτοντας σε κίνδυνο, την υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, με σοβαρό κοινωνικό αντίκτυπο σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναστάτωση και εγρήγορση για κινητοποιήσεις.

«Η εφαρμογή των συγχωνεύσεων θα προκαλέσει εκπαιδευτικές δυσλειτουργίες και ελλοχεύει ο κίνδυνος καθολικής μετάδοσης του ιού» προειδοποιούν, παραθέτοντας στην ερώτηση που κατέθεσαν και επιστολή των μαθητών της Β’ Γυμνάσιου του 1ου  Γυμνασίου Μηχανιώνας, μαζί με προηγούμενη υπουργική απόφαση, το πνεύμα και το γράμμα της οποίας, αναιρούν στην πράξη οι τρέχουσες συγχωνεύσεις σχολείων και σχολικών τμημάτων στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν την υπουργό Παιδείας, αν προτίθεται και πότε να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πρέπει να καλύψουν τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά κενά.

Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή

Προς την κ. υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων στη Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης εν μέσω πανδημίας»

Εν μέσω ενός νέου οξύτατου κύματος της πανδημίας στην Βόρεια Ελλάδα οι αδικαιολόγητες και διαρκείς συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων όλων των βαθμίδων  εντείνουν την αβεβαιότητα, την ανασφάλεια και την αγωνία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους. Ήδη τα ελλιπή μέτρα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαν σαν αποτέλεσμα να νοσήσει μεγάλος αριθμός μαθητών, οι οποίοι και τέθηκαν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Υπό αυτές τις συνθήκες υγειονομικής κρίσης, με απόφαση της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ζητείται η συγχώνευση τμημάτων σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα, ενώ στον Δήμο Θερμαϊκού καταγράφεται διπλασιασμός των κρουσμάτων covid-19, την ίδια στιγμή ζητείται η συγχώνευση τμημάτων τριών σχολείων, του 2ου ΓΕΛ Θερμαϊκού, του Γυμνασίου των Ν. Επιβατών και του 1ου Γυμνασίου Νέας Μηχανιώνας ενώ ταυτόχρονα στο Γυμνάσιο Νέων Επιβατών ζητήθηκε να γκρεμίσουν μεσοτοιχία για να ενώσουν 2 αίθουσες σε μία!!.

Συγχωνεύσεις επίσης ζητήθηκαν στο 6ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης, στο 10ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, όπου οι αίθουσες είναι πολύ μικρές και δεν χωρούν τους μαθητές, στο 19ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, στο 3ο  ΓΕΛ Καλαμαριάς και στο Ειδικό Γυμνάσιο ΒΙΑΜΥΛ.

Είναι εντελώς αδικαιολόγητη και έχει προκαλέσει γενικευμένη αγανάκτηση και η επικείμενη συγχώνευση ακόμη και ειδικού σχολείου στον δήμο Θερμαϊκού. Εκπαιδευτικοί και γονείς εκφράζουν την  δυσφορία τους, εξηγώντας τον αρνητικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μια τέτοια διαδικασία στον ψυχισμό  ενός μαθητή με ειδικές ανάγκες.

Πρόκειται για αποφάσεις που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση και ουσιαστικά ακυρώνουν τις αρχικές αποφάσεις της υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων για την τήρηση αυστηρών υγειονομικών μέτρων, ενώ θέτουν και σε κίνδυνο την υγεία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και έχουν σοβαρό κοινωνικό αντίκτυπο με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να βρίσκονται σε αναστάτωση και εγρήγορση για κινητοποιήσεις. Η εφαρμογή των συγχωνεύσεων θα προκαλέσει εκπαιδευτικές δυσλειτουργίες και ελλοχεύει ο κίνδυνος καθολικής μετάδοσης του ιού.

Ειδικότερα σύμφωνα με την Δ1α/Γ.Π.οικ. 55254 /2021 (ΦΕΚ 4187/Β` 10.9.2021), υπουργική απόφαση, μεταξύ άλλων,  συστήνεται:

  • Η τήρηση των μέγιστων δυνατών αποστάσεων μεταξύ όλων των προσώπων, ήτοι μεταξύ μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, λοιπού προσωπικού και επισκεπτών/τριών, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους εξωτερικούς χώρους κάθε σχολικής μονάδας.
  • Οι αίθουσες διδασκαλίας να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από συγκεκριμένο τμήμα μαθητών, ώστε να είναι μειωμένες οι πιθανότητες μετάδοσης του ιού μεταξύ των τμημάτων, περαιτέρω συστήνεται η μεσολάβηση αερισμού για ένα τέταρτο (1/4) της ώρας και σχολαστικός καθαρισμός του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού/επιφανειών μετά από κάθε χρήση και πριν εισέλθουν οι μαθητές.
  • Πέραν αυτών, προκειμένου περί συγχωνεύσεως τμημάτων, θα πρέπει να εξασφαλίζεται ωφέλιμος χώρος 1,5 τ.μ. ανά μαθητή, ενώ δεν επιτρέπεται η συγχώνευση τμημάτων στα οποία φοιτά έστω και ένας μαθητής ΑΜΕΑ.

Είναι εμφανές ότι δεν τηρούνται οι παραπάνω όροι και τα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα (λ.χ. κατ’ αναλογία μεγαλύτερο εμβαδόν τάξεων), με αποτέλεσμα οι μαθητές και εκπαιδευτικοί να εκτίθενται σε επισφαλείς υγειονομικές συνθήκες για πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας. Επίσης, με τις εν λόγω αποφάσεις δεν λαμβάνεται υπόψη και το γεγονός ότι σε καθεμιά από τις προς συγχώνευση σχολικές μονάδες φοιτά τουλάχιστον ένας μαθητής ΑμεΑ.

Χαρακτηριστικά είναι και τα όσα γράφουν σε ιδιόγραφη επιστολή τους προς την υπουργό παιδείας οι μαθητές της Β’ Γυμνάσιου του 1ου  Γυμνασίου Μηχανιώνας, οι οποίοι εκφράζουν με τον πιο έκδηλο τρόπο την αγωνία που βιώνουν:

«Τα νέα τμήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι 27 παιδιά ανά τάξη. Γεγονός το οποίο δυσκολεύει το μάθημα τόσο για τους καθηγητές, όσο και για τους μαθητές. Ήδη  πέρυσι ήταν μια δύσκολη χρονιά που μας άφησε πολλά κενά στα μαθήματα και που θα είχαμε την ευκαιρία να καλύψουμε μέσα από μια τάξη με λιγότερα παιδιά. Όπου οι καθηγητές θα μπορούσαν να κάνουν το μάθημά τους καλύτερα και να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε κάθε ένα μαθητή /τρια. Ακόμη, σημαντικότατο είναι το θέμα τήρησης των μέτρων κατά του COVID- 19.  Όλοι οι γιατροί λένε πως πρέπει να κρατάμε αποστάσεις. Και ενώ τώρα καθόμαστε ένας ένας στο θρανίο, τώρα θα κάτσουμε ανά δύο με κίνδυνο να κολλήσουμε όλοι πιο εύκολα και μαζί με εμάς και οι καθηγητές.  Η υγεία μας κινδυνεύει και η εκπαίδευση θα μείνει πίσω. […] ήδη είμαστε όλα τα παιδιά ταλαιπωρημένα από ην κατάσταση που ζούμε και δεν μπορούμε και άλλες αλλαγές και δύσκολες καταστάσεις. Είκοσι επτά παιδιά ανά τμήμα είναι πάρα πολλά».

Σε ενίσχυση της πρωτοβουλίας των μαθητών οι γονείς κατέθεσαν και εκείνοι από την πλευρά τους σχετική ένσταση προς το Υπουργείο Παιδείας στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι:

« […] Η απόφαση - εντολή αυτή η οποία αντιβαίνει σε πολλούς κανόνες που έχουν θεσπιστεί από το υπουργείο Υγείας, ιδιαίτερα εφόσον τελούμε υπό καθεστώς πανδημίας, κρίνεται επιεικώς απαράδεκτη και αντίθετη με την εύρυθμη, απρόσκοπτη και υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των τμημάτων της Β΄ τάξης […]Δεν βρίσκουμε τον λόγο που καλείται στα μέσα Οκτωβρίου να γίνει συγχώνευση τμημάτων της Β΄ τάξης για μαθητές και τμήματα που λειτουργούν ήδη εδώ και ένα χρόνο με την συγκεκριμένη κατανομή. Πρέπει να γίνει κατανοητό το πόσο μεγάλη αναστάτωση προκαλείται στον ψυχισμό των μαθητών αυτών που θα κληθούν να αλλάξουν συμμαθητές, εκπαιδευτικούς και χώρους διδασκαλίας χωρίς  αιτία. Προκαλείται μεγάλη αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Νέας Μηχανιώνας. Δεν μπορεί να αιτιολογηθεί στα παιδιά μας γιατί μετά από μια δύσκολη περυσινή χρονιά και ενώ επικρέμεται ο κίνδυνος της διασποράς του κορονοϊού covid 19 καλούνται να δεχτούν κάτι που βάζει την ζωή τους σε μεγάλη αναστάτωση και αίσθηση κινδύνου.

Τέλος, καλούμε όλους τους υπεύθυνους να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητα του σχολείου μας που βρίσκεται σε ένα χωριό στην άκρη του Νομού Θεσσαλονίκης και περιμένουμε από την πολιτεία μια καλύτερη αντιμετώπιση όπως η αντίστοιχη για τα Γενικά Λύκεια. Περιμένουμε  την άμεση ανάκληση της εντολής αυτής, ώστε να επανέλθει η ηρεμία και να αποκατασταθεί η αίσθηση της εμπιστοσύνης προς τα όργανα της πολιτείας και της Διοίκησης του Υπουργείου Παιδείας».

Επειδή, η διασφάλιση της ακώλυτης πρόσβασης στην δημόσια εκπαίδευση είναι χρέος της Πολιτείας.

Επειδή, η εν λόγω απόφαση συγχώνευσης έχει ήδη προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια στην τοπική και εκπαιδευτική κοινότητα,

Επειδή,  οι συγχωνεύσεις θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφού είμαστε στο τέλος Οκτωβρίου,

Επειδή, είναι αναγκαία η λήψη των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας,

Επειδή η φετινή σχολική χρονιά είχε ήδη ξεκινήσει με μεγάλα κενά όχι μόνο σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε αναγκαίες υποδομές.

Επειδή, μετά από δύο χρόνια αναστολής των δια ζώσης εκπαιδευτικών διαδικασιών η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα όφειλε έγκαιρα να έχει μεριμνήσει για την κάλυψη των κενών και όχι να προβαίνει σε αλλεπάλληλες βλαπτικές συγχωνεύσεις.

Ερωτάται η κα Υπουργός

  • Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για να αποτραπούν οι αναιτιολόγητες συγχωνεύσεις στις σχολικές μονάδες της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης;
  • Προτίθεται και πότε να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα καλύψουν τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά κενά;

Οι ερωτώντες βουλευτές

  • Ιωάννης Αμανατίδης
  • Θεοδώρα (Δώρα) Αυγέρη
  • Χρήστος Γιαννούλης
  • Κωνσταντίνος Ζουράρις
  • Αικατερίνη Νοτοπούλου
  • Σωκράτης Φάμελλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι