Το μπαράζ συγχωνεύσεων τμημάτων αλλά και τα τεράστια κενά τα οποία προσπαθεί να κρύψει το υπουργείο Παιδείας με αυτόν τον τρόπο, έχουν προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που προχωρούν σε κινητοποιήσεις.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά προχωρά σε κινητοποίηση τη Δευτέρα 25/10, στις 13:30 ζητώντας να αποσυρθεί το έγγραφο της ΔΙΔΕ Πειραιά που ζητά να αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά και να μην κλείσει κανένα τμήμα.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά
- Το Υπουργείο Παιδείας «πετσοκόβει» εκατοντάδες τμήματα σε όλη την Ελλάδα, τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
- Η ΔΙΔΕ Πειραιά ζητά “αναπροσαρμογή” του ωρολογίου προγράμματος για να διδάσκονται “και λίγο” τα τμήματα που μέχρι σήμερα δεν έχουν καθηγητή!
- Περίπου 6000 χαμένες διδακτικές ώρες, λείπουν τουλάχιστον 260 καθηγητές (στοιχεία ΔΙΔΕ Πειραιά στις 6/10)
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 25/10 13:30 ΣΤΗ ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
- Να αποσυρθεί το απαράδεκτο έγγραφο της ΔΙΔΕ Πειραιά
- Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά!
- Να μην κλείσει κανένα τμήμα!
Είμαστε στα τέλη Οκτώβρη και χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται, εξαιτίας των τεράστιων ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς.
Τα επικοινωνιακά εφέ του ΥΠΑΙΘ πως όλα είναι έτοιμα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κατέρρευσαν σύντομα σαν χάρτινος πύργος. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη, οριακή! Τουλάχιστον 260 εκπαιδευτικοί λείπουν (στοιχεία ΔΙΔΕ Πειραιά 6/10)! Οι μαθητές και οι γονείς καλούνται για μια ακόμα φορά να πληρώσουν το μάρμαρο.
Στα πλαίσια αυτά, το ΥΠΑΙΘ ζητά να κλείσουν τμήματα (7ο Γυμνάσιο Νίκαιας, 14ο Γυμνάσιο Πειραιά, 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου κ.α) και η ΔΙΔΕ Πειραιά ζητά να αλλάξει το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, για να μπαίνει εκπαιδευτικός και στα τμήματα που δεν έχουν κάνει καθόλου μάθημα από την αρχή της χρονιάς, μειώνοντας ταυτόχρονα τις εβδομαδιαίες-προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας στα τμήματα που ο ίδιος εκπαιδευτικός κάνει μάθημα μέχρι σήμερα!
Για να γίνει κατανοητό, αναφέρουμε ένα παράδειγμα: Τα μαθηματικά στην Α’ Γυμνασίου είναι 4 ώρες τη βδομάδα. Η ΔΙΔΕ Πειραιά ζητά ουσιαστικά ένας καθηγητής να μπαίνει στο τμήμα μόνο 2 ώρες τη βδομάδα και τις άλλες 2 να μπαίνει σε ένα άλλο τμήμα, που δεν έχει μέχρι σήμερα καθηγητή. Δηλαδή το μάθημα από 4ωρο, γίνεται 2ωρο! Με άλλα λόγια, κόβω από τα αυτί, για να συμπληρώσω τη μύτη ή αλλιώς ομολογούν ότι δεν πρόκειται να καλύψουν τα κενά.
Είναι ανεπίτρεπτο! Τα σχολεία δεν είναι “μπακάλικα”, να παραγγείλεις “με ολίγην...”!
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αποφασίζει ποιο παιδί θα κάνει μάθημα και ποιο δεν θα κάνει, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερεί από τους μαθητές μας τις αναγκαίες ώρες διδασκαλίας.
Ντροπή πια! Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά!
Οι μαθητές, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι αριθμοί, κουτάκια και δείκτες, σαν αυτές που μας καλούν να συμπληρώσουμε στην αξιολόγησή τους.
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ από τη μια βάζουν σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που όλοι οι ειδικοί μιλάνε για έξαρση της πανδημίας, ιδιαίτερα στη νεολαία. Από την άλλη, αγνοούν τα τεράστια μορφωτικά και εκπαιδευτικά κενά που έχουν δημιουργηθεί, με τα σχολεία κλειστά για σχεδόν 2 χρόνια, και στοιβάζουν σαν «σαρδέλες» τα παιδιά μέσα στα τμήματα.
Τα παιδιά, μάλιστα, που δεν έχουν καθηγητές θα κληθούν να δώσουν εξετάσεις με την Τράπεζα Θεμάτων, ανταγωνιζόμενα τους πιο “τυχερούς” συμμαθητές τους, που έχουν καθηγητή.
Την ίδια ώρα το Υπουργείο επιχειρεί να βάλει στο κάδρο των ευθυνών τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, αφού σε συνέντευξή της η ίδια η υπουργός καταλόγισε την ευθύνη των κενών στους καρκινοπαθείς συναδέλφους και τις εγκυμονούσες συναδέλφισσες, επειδή παίρνουν τις άδειες που δικαιούνται! Και από την άλλη πλευρά, στέλνει εντολές στα σχολεία, να αναμορφώσουν το πρόγραμμά τους, προκειμένου να καλυφθούν με πρόχειρο τρόπο τα εκπαιδευτικά κενά.
Δηλαδή, καλεί τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, που λοιδορήθηκαν και σύρθηκαν στα δικαστήρια τις προηγούμενες ημέρες, να λύσουν ένα πρόβλημα για το οποίο δεν είναι υπεύθυνοι, με λύσεις επικίνδυνες, αντιπαιδαγωγικές.
Να τι εννοούν όταν ζητούν να συμπληρωθούν δείκτες στην αξιολόγηση των σχολείων, όπως “αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού”. Να μη ζητάς, να μη διεκδικείς, να μην έχει καμιά ευθύνη το κράτος και όλα να τα λύνεις (χρηματοδότηση, εκπαιδευτικά κενά) κλείνοντας τμήματα, περιφέροντας καθηγητές λίγο στο ένα τμήμα και λίγο στο άλλο, αναθέτοντας υποχρεωτικές υπερωρίες (έχουν δυναμώσει οι πιέσεις σε εκπαιδευτικούς να αναλάβουν υπερωρίες με το ζόρι)!
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην αλλάξουν τις αναθέσεις των μαθημάτων, να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση στη ΔΙΔΕ Πειραιά τη Δευτέρα 13:30, από κοινού με γονείς και μαθητές.
Απαιτούμε:
• Να αποσυρθεί το απαράδεκτο έγγραφο της ΔΙΔΕ Πειραιά
• Να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα! Έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών
• Να καλυφθούν όλα τα κενά!
• Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις-15 μαθητές ανά τμήμα
• Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α. για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση)
• Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη