foitites-aei-panepisthmia-amfitheatro2
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Από μέρα σε μέρα η δημοσίευση της απόφασης με τα κριτήρια και τους δείκτες ποιότητας βάσει των οποίων θα αποφασιστεί το ποσό της κρατικής χρηματοδότησης που θα λάβουν τα ΑΕΙ - Με συνταγή «Πισσαρίδη» ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια

Σε αναβρασμό βρίσκεται η ακαδημαϊκή κοινότητα καθώς σύντομα θα ανακοινωθούν αναλυτικά τα κριτήρια χρηματοδότησης των ΑΕΙ όπως και ο νέος νόμος-πλαίσιο για την ανώτατη εκπαίδευση.

Είναι θέμα ημερών, λοιπόν, να δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση που θα ορίζει τα κριτήρια και τους δείκτες ποιότητας βάσει των οποίων θα καθοριστεί η τακτική κρατική χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων από το 2022.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τον νόμο 4653/2020 η χρηματοδότηση των ΑΕΙ θα γίνεται σε ποσοστό 80% με αντικειμενικά κριτήρια και σε ποσοστό 20% με βάση τις επιδόσεις των ΑΕΙ σε μία σειρά ποιοτικών δεικτών. Στην περίπτωση, δε, που κάποιο ΑΕΙ δεν συγκεντρώσει την απαραίτητη μοριοδότηση για το 20%, τότε θα λαμβάνει ποσό ανάλογο με τη βαθμολογία του, ενώ το εναπομείναν ποσό θα κατανέμεται σε άλλα ανώτατα ιδρύματα.

Τα κριτήρια για το 80%

Τα αντικειμενικά κριτήρια σύμφωνα με τον ν.4653/2020 είναι τα εξής:

  • Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών
  • Το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή για κάθε πρόγραμμα σπουδών
  • Η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών
  • Το μέγεθος και η γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος

Με την υπουργική απόφαση θα προσδιοριστούν οι διαφορετικοί συντελεστές βαρύτητας των παραπάνω κριτηρίων, με τις πληροφορίες να θέλουν τον αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών να κατέχει τη μερίδα του λέοντος.

Σημαντικό ρόλο στους συντελεστές φαίνεται ότι θα διαδραμτίσει και η φύση των τμημάτων, δηλαδή το κατά πόσο το επιστημονικό τους αντικείμενο απαιτεί εργαστήρια, εξειδικευμένο εξοπλισμό και κλινικές.

Δείκτες ποιότητας και επιτευγμάτων

Από εκεί και πέρα, το 20% της χρηματοδότησης θα κατανέμεται βάσει ενδεικτικών δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων, στους οποίους θα επιλέγει να αξιολογηθεί το κάθε ΑΕΙ.

Οι δείκτες αυτοί είναι οι εξής:

α) η ποιότητα και αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία αξιολογείται με βάση ιδίως την αριθμητική σχέση των αποφοίτων προς τους εισερχόμενους φοιτητές, την αξιολόγηση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών από τους φοιτητές και την πορεία επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων,

β) η ερευνητική δραστηριότητα, η οποία αξιολογείται με βάση ιδίως τον αριθμό των μελών του επιστημονικού προσωπικού που επιτυγχάνουν χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, τον αριθμό των Κέντρων Αριστείας στην έρευνα, τον αριθμό των μελών Δ.Ε.Π. που κατέχουν θέσεις στα κεντρικά όργανα διοίκησης διεθνών ακαδημαϊκών ή ερευνητικών οργανισμών ή διεθνών επιστημονικών εταιρειών, τον αριθμό δημοσιεύσεων ανά καθηγητή, τον αριθμό ετεροαναφορών ανά καθηγητή, τον αριθμό ανά καθηγητή απλών συμμετοχών σε διεθνή ανταγωνιστικά προγράμματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων διεθνών οργανισμών και τον αριθμό ανά καθηγητή συμμετοχών με συντονιστικό ρόλο σε ανταγωνιστικά προγράμματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων διεθνών οργανισμών,

γ) η διεθνοποίηση, η οποία αξιολογείται με βάση ιδίως τον αριθμό των αλλοδαπών φοιτητών σε αναλογία με τον συνολικό αριθμό εγγεγραμμένων φοιτητών, των φοιτητών που φοιτούν στο ίδρυμα μέσω των ευρωπαϊκών και διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των φοιτητών που φοιτούν στο εξωτερικό μέσω ευρωπαϊκών και διεθνών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και ο αριθμός συμφωνιών συνεργασίας με άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Η υπουργική απόφαση θα εξειδικεύσει τους επιμέρους δείκτες που συμπεριλαμβάνει η κάθε μία από τις παραπάνω ενότητες στους οποίους τα ΑΕΙ θα αξιολογηθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, η συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων θα είναι μία από τις ενότητες που τα ιδρύματα πρέπει να επιλέξουν υποχρεωτικά.

Ενδεικτικά, θα αξιολογείται ο μέσος όρος λήψης πτυχίου και το ποσοστό των αποφοίτων στην κανονική διάρκεια σπουδών.

Παράλληλα, θα συνεκτιμάται η θέση του κάθε Πανεπιστημίου σε διεθνείς αξιολογήσεις, με τη μοριοδότηση να γίνεται σε αντιστοιχία με τη σειρά κατάταξης, η χρηματοδότηση που έχει λάβει το εκάστοτε ίδρυμα από έργα έρευνας ανά μέλος ΔΕΠ, το ποσοστό των φοιτητών σε προγράμματα πρακτικής άσκησης αλλά και το πλήθος των ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών.

Σύνοδος Πρυτάνεων

Σε αυτό το πλαίσιο θα πραγματοποιηθεί και η Σύνοδος των Πρυτάνεων το δεύτερο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, με το υπουργείο να μην αποκαλύπτει το περιεχόμενο του νέου νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ, ο οποίος βασίζεται εν πολλοίς στο «σχέδιο Πισσαρίδη».

Ο Χριστόφορος Πισσαρίδης έχει υποβάλει σχετικό σχέδιο που το υπουργείο Παιδείας καλείται να υιοθετήσει και το οποία εισηγείται μεταξύ άλλων:

  • Eπαναφορά των Συμβουλίων Ιδρυμάτων
  • Aνασχεδιασμό ολόκληρου του ακαδηνμαϊκού χάρτη και των προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τη ζήτηση στην αγορά εργασίας
  • Εισαγωγή φοιτητών σε Σχολές και όχι Τμήματα
  • Λειτουργία Κέντρων Αριστείας
  • Βελτίωση της αναλογίας διδασκόντων-φοιτητών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!