κοινωνιολογία
«Πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε ένα σχολείο χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες; Πως θα διαμορφωθούν οι μελλοντικοί πολίτες, με γνώσεις για την κοινωνία, τους κοινωνικούς θεσμούς, την κοινωνική και πολιτική σκέψη, τα κοινωνικά προβλήματα;»

Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων (ΣΕΚ) - Παράρτημα Θεσσαλονίκης παραχωρούν στις 11/11, το μεσημέρι, συνέντευξη τύπου στην αίθουσα της ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 52) σχετικά με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου και την κατάργηση μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Στη συνέντευξη θα μιλήσουν:

  • Νανά Μιμιλίδου, κοινωνιολόγο -εκπαιδευτικό, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων και Ελληνίδων Κοινωνιολόγων
  • Χρήστος Αλαβέρα, καθηγητη μεσης εκπαιδευσης του κλαδου ΠΕ08 εικαστικών, εκπρόσωπο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
  • Δημήτρης Καπέτη, φιλόλογο ΠΕ02, ταμία ΔΣ Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/κης

«Μέσα από τη θέση μας οτι η Παιδεία είναι θέμα πολιτικό, κεντρικό σημείο του προβληματισμού μας και της ανησυχίας μας είναι τελικά, τί σχολείο θέλουμε για τα παιδιά μας, τους μελλοντικούς πολίτες και μέλη της κοινωνίας μας. Πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε ένα σχολείο χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες; Πως θα διαμορφωθούν οι μελλοντικοί πολίτες, με γνώσεις για την κοινωνία, τους κοινωνικούς θεσμούς, την κοινωνική και πολιτική σκέψη, τα κοινωνικά προβλήματα; Η καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης και αλληλεγγύης είναι τελικά τα αποφασιστικά ζητούμενα για τον άνθρωπο του μέλλοντος; Πώς μπορεί η κριτική σκέψη να εκφραστεί μ’ έναν δημιουργικό αλλά και άμεσο τρόπο εάν δεν δοθούν εργαλεία όπως αυτά της Τέχνης; Γιατί, και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, κρίνονται ανεπιθύμητες αυτές οι επιστήμες στην Ελλάδα σε μία εποχή, όπου σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, η οικονομική και κλιματική κρίση, η πανδημία, το μεταναστευτκό απαιτούν πολίτες συνειδητοποιημένους και ενεργούς;» αναφέρει ο ΣΕΚ στη σχετική του ανακοίνωση.

Ο Σύλλογος υποστηρίζει ότι η Κοινωνιολογία κατέχει κυρίαρχη θέση στις κοινωνικές επιστήμες, οι οποίες δίνουν στους μαθητές/τριες την ευκαιρία να:

 - Έλθουν παιδαγωγικά, μέσα από τον διάλογο και επιστημονικά επιχειρήματα, σε επαφή με τη κοινωνική πραγματικότητα, με την ίδια τους τη καθημερινότητα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι στις γειτονιές, στο σχολείο, σε κάθε φορέα κοινωνικοποίησης, συγκροτημένα και όχι με αποσπασματικό τρόπο.

- Αντιληφθούν την κριτική και δυναμική διάσταση της κοινωνικής γνώσης: οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο είναι προϊόν συγκεκριμένων συνθηκών, άρα υποκείμενο σε αλλαγή, στην οποία όμως λόγο θα πρέπει να έχουν και οι ίδιοι!

«Αυτή η διαδικασία πρέπει να συνεχίζεται ανελλιπώς στο Λύκειο, διότι αφ’ ενός οι μαθητές είναι πιο ώριμοι να μελετήσουν αυτά τα θέματα καθώς πλησιάζουν στην ενηλικίωση και αφ’ ετέρου γιατί δημιουργείται η αίσθηση της συνέχειας, άρα και της σπουδαιότητας αυτών των μαθημάτων», τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία
Η πρωτοποριακή μελέτη διαπίστωσε ότι τα οφέλη ήταν ισχυρότερα για τα παιδιά από νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος
Έρευνα: Τα παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση έχουν καλύτερη ψυχική υγεία