Εξώδικη διαμαρτυρία έστειλε η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης προς την υπουργό Παιδείας για το ζήτημα της αξιολόγησης και ειδικότερα για τον προγραμματισμό του συλλογικού έργου.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για το μοντέλο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που θέσπισε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τους εξής λόγους:
Επειδή ειδικότερα, η επέμβαση εξωτερικών φορέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θίγει τον πυρήνα της αυτονομίας τους, παραμερίζει το Σύλλογο Διδασκόντων ως το κατεξοχήν διαχρονικά αρμόδιο όργανο για τη στοχοθεσία και υλοποίηση των δράσεων των σχολικών μονάδων και δη τη θέση των εκπαιδευτικών στόχων, το σχεδιασμό και υλοποίηση των δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων και την εισήγηση προς τη Διοίκηση μέτρων ενίσχυσης και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου.
Επειδή η άρνηση της Διοίκησης να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο και να εισακούσει τους προβληματισμούς, τις ανησυχίες και τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, για τη χάραξη της στρατηγικής, για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και δη η εφαρμογή τιμωρητικών μεθόδων και μέτρων έναντι των συναδέλφων και στελεχών της εκπαίδευσης, οι οποίοι υπερασπίζονται το λειτούργημα και το εκπαιδευτικό τους έργο, καταργεί το βασικό ρόλο και αποστολή του Κράτους ως εγγυητή της δημόσιας Παιδείας, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι το επίμαχο «σύστημα αξιολόγησης» επιβάλλεται σε μία περίοδο αφενός σημαντικού κινδύνου της δημόσιας υγείας λόγω της παρατεταμμένης και διαρκώς διογκούμενης εξάπλωσης του κορονοϊού και αφετέρου τεράστιων ελλειμμάτων, όχι μόνο σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και σε υλικοτεχνικές υποδομές που επιχειρούνται ν’ «αντιμετωπιστούν» με σύμπτυξη τμημάτων αντί δημιουργίας νέων σχολικών μονάδων και πρόσληψης του αναγκαίου μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Επειδή η προσφυγή της Διοίκησης στη Δικαιοσύνη και οι μεθοδεύσεις της προκειμένου ν’ ανακόψει τις πρωτοφανείς απεργιακές κινητοποιήσεις σύσσωμου του εκπαιδευτικού κλάδου, θέτει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η Κυβέρνηση και τα αρμόδια όργανά της επιχειρούν να μετακυλίσουν το βάρος και τις ευθύνες όχι μόνο της ανεπάρκειας, διοικητικής και λειτουργικής, αλλά και της επιλογής υποβάθμισης της δημόσιας παιδείας στους εκπαιδευτικούς, επιτείνοντας εντέλει την απαξίωση και το χτύπημα των ίδιων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Επειδή στο πλαίσιο αυτό, με την από την 9/11/2021 απόφαση της Γενικής μας Συνέλευσης, αποφασίσαμε να μην κάνουμε πίσω στην προάσπιση του εκπαιδευτικού μας έργου και των δικαιωμάτων μας, αλλά να συνεχίσουμε τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις από κοινού με άλλους συλλόγους και ενώσεις εκπαιδευτικών έως ότου ληφθούν υπόψιν οι προτάσεις μας για την ουσιαστική ενίσχυση του εκπαιδευτικού συστήματος, πραγματοποιώντας απεργία/αποχή/στάσεις εργασίας ενάντια στην διαδικασία αξιολόγησης της υπ’ 108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) υπουργικής απόφασης.
Για του παραπάνω λόγους, οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για «την υποκριτική, αυταρχική και αντιεκπαιδευτική πολιτική και συμπεριφορά της Κυβέρνησης και των αρμόδιων οργάνων της» και ζητούν:
1). την απόσυρση της υπ’ αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189) Υπουργικής Απόφασης και την άμεση διακοπή/ανάκληση κάθε πράξης συλλογικού προγραμματισμού και υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εσωτερικής αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ως προβλέπεται στην ανωτέρω κανονιστική ρύθμιση,
2). τη διαβούλευση άλλως συζήτηση σχετικά με τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών (διδακτικά κενά, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, συγχωνεύσεις τμημάτων, υποχρεωτικές υπερωρίες, πολλαπλές εξετάσεις και εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, κ. ά.). Για την αντιμετώπιση των διαχρονικών προβλημάτων στην παιδεία (υποχρηματοδότηση, κτηριακή υποδομή και εγκαταστάσεις, αντισταθμιστική διδασκαλία, υπολειτουργία εκπαιδευτικών δομών για τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών, κ.ά.). Για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών και λόγω της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού (λιγότεροι μαθητές στα τμήματα, μαζικές προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας, ψυχολόγων και υγειονομικού προσωπικού, δωρεάν τεστ και καθημερινές ιχνηλατήσεις στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, κ.ά.). Για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου (ουσιαστικές αρμοδιότητες στους συλλόγους διδασκόντων, οικονομική και εκπαιδευτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ετήσια επιμόρφωση, κ.ά.). Τα προβλήματα στο δημόσιο σχολείο έχουν επιδεινωθεί την περίοδο της υγειονομικής και ευρύτερης οικονομικής κρίσης που βιώνουμε και η λύση τους αποκτά επείγοντα χαρακτήρα.
Δείτε εδώ αναλυτικά την εξώδικη διαμαρτυρία
Δείτε εδώ την απόφαση της ΕΛΜΕ για τη συνέχιση της απεργίας-αποχής
Δήλωση συμμετοχής στην απεργία
Τα βήματα για τη συνέχιση του αγώνα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη