εκπαιδευτικοί στην τάξη - σεμινάρια
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου: Σκοπός του υπουργείου είναι "να περιορίσει τον δημιουργικό χρόνο που αφιερώνουμε στην προετοιμασία των μαθημάτων (αλλά και πολλών άλλων εκπαιδευτικών δράσεων), να ασχολούμαστε με επιμορφώσεις-κονσέρβα και στο τέλος η δουλειά να μας γίνει ξένη, το λειτούργημα βραχνάς"

Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών να γίνουν δια ζώσης, σε εργάσιμες ώρες και μέρες, στοχευμένα και για όσο χρόνο χρειάζεται, ζητά με ανοικτή της επιστολή προς την υπουργό Παιδείας η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Η ΕΛΜΕ παρατηρεί ότι οι επιμορφώσεις για τα νέα Προγράμματα Σπουδών γίνονται απόγευμα:  "Ο προσωπικός χρόνος, ο οικογενειακός προγραμματισμός, ο προσωπικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. Ασφαλώς, ούτε λόγος για αναγνώριση αυτού του χρόνου ως υπερωριακού, παρότι οι επιμορφωτές πληρώνονται κανονικά από το Ε.Σ.Π.Α", σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί

Όλη η ανακοίνωση

Απογευματινές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών ή αλλιώς «Αναζητώντας τον προσωπικό χρόνο»

Στις 29 Νοεμβρίου ξεκινάει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των Πρότυπων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) στα νέα Προγράμματα Σπουδών που ανακοίνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα εν λόγω σχολεία. Η επιμόρφωση προβλέπει 8 ώρες σύγχρονης διδασκαλίας και 28 ασύγχρονης – ανά γνωστικό αντικείμενο, όχι ανά εκπαιδευτικό. Η ανακοίνωση δεν καθιστά σαφές αν η επιμόρφωση έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, πρακτικά ωστόσο εκεί καταλήγουμε, αφού η πιλοτική εφαρμογή θεωρείται συστατικό στοιχείο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.

Τα ίδια τα νέα τα Προγράμματα Σπουδών έχουν γίνει ήδη αντικείμενο κριτικής και διαμάχης ανάμεσα στο Ι.Ε.Π. και επιστημονικές ενώσεις για τη δυσκολία, τη θεματολογία και το εύρος της ύλης που συνεπάγονται. Είναι σχεδόν σίγουρο πως το μελλοντικό αποτέλεσμα της εφαρμογής τους θα οδηγήσει στην αύξηση της μαθητικής διαρροής από το Γενικό Λύκειο. Σε συνδυασμό με τις τελευταίες αλλαγές (Ε.Β.Ε., Τράπεζα Θεμάτων), αλλά και την επικείμενη “μεταρρύθμιση” της Επαγγελματικής και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γίνεται τελικά πρόδηλο το πού αποσκοπεί η πολιτική του ΥΠΑΙΘ. Το Ι.Ε.Π. από τη μεριά του αγνόησε κατά την εκπόνησή τους την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και τις παρατηρήσεις ή τις προτάσεις της που προέρχεται από την καθημερινή εμπειρία της τάξης, προτάσσοντας ιδεολογικοπολιτικές επιλογές και υποτάσσοντας την Παιδαγωγική Επιστήμη σε αυτές. 

Οι σχετικές ‘’τεχνοκρατικές’’ επιμορφώσεις, «αυτονόητα», γίνονται απόγευμα. Ο προσωπικός χρόνος, ο οικογενειακός προγραμματισμός, ο προσωπικός υλικοτεχνικός εξοπλισμός και η προετοιμασία των εκπαιδευτικών για τα μαθήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. Ασφαλώς, ούτε λόγος για αναγνώριση αυτού του χρόνου ως υπερωριακού. (Οι επιμορφωτές βέβαια πληρώνονται κανονικά από το Ε.Σ.Π.Α.). Επιπλέον, η συγκεκριμένη δράση έρχεται εν πολλοίς και σε αντίφαση με τον χαρακτήρα των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ, αφού μπορεί να «πέφτει πάνω» σε Ομίλους, που λειτουργούν στα εν λόγω σχολεία.

Η επιμόρφωση στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. θα εφαρμοστεί …πιλοτικά και για τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων, που σύντομα θα κληθούν και εκείνοι να «λάβουν γνώση». Η ίδια η υπουργός έχει κάνει λόγο για «διαρκή επιμόρφωση», ενώ και ο πρόσφατος νόμος (4823/2021) προβλέπει 15 ώρες υποχρεωτικών απογευματινών επιμορφώσεων σε κάθε σχολείο. Η δε λεγόμενη “αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου” προτείνει και την αυτομόρφωση των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Το πρόβλημα λοιπόν μας αφορά όλους. 

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ενδιαφέρεται ούτε τα σχολεία να βελτιωθούν, ούτε οι εκπαιδευτικοί να γίνουμε σοφότεροι, ούτε να «προστατέψει» τους μαθητές από απώλεια διδακτικών ωρών – αν ενδιαφερόταν, θα είχε καλύψει τα κενά δασκάλων και καθηγητών από τον Σεπτέμβρη. Οι σκοποί είναι άλλοι: Αφενός να δώσει ένα «μήνυμα» σε ένα υπαρκτό ή εν δυνάμει συντηρητικό ακροατήριο που θα χαρεί να «στρωθούν στη δουλειά» οι εκπαιδευτικοί και που συστηματικά θέλει να αγνοεί ότι δουλεύουμε πολύ περισσότερο από όσο νομίζουν. Αφετέρου να περιορίσει τον δημιουργικό χρόνο που αφιερώνουμε στην προετοιμασία των μαθημάτων (αλλά και πολλών άλλων εκπαιδευτικών δράσεων), να ασχολούμαστε με επιμορφώσεις-κονσέρβα και στο τέλος η δουλειά να μας γίνει ξένη, το λειτούργημα βραχνάς (για να παραφράσουμε και τον ποιητή). Επίσης, θέλει να συμβάλλει σε μια γενικότερη απόπειρα αποδοχής ότι ο εργαζόμενος δεν έχει κατοχυρωμένο χρόνο και δικαιώματα· «ευελιξία της αγοράς» είναι η εύσχημη φράση.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

  • Διαμαρτύρεται έντονα για τη συγκεκριμένη απόφαση και  καλεί το Υπουργείο Παιδείας να την ανακαλέσει και οι επιμορφώσεις να γίνουν δια ζώσης, σε εργάσιμες ώρες και μέρες, στοχευμένα και για όσο χρόνο χρειάζεται.

  • Ζητάει οι όποιες αναθεωρήσεις των προγραμμάτων σπουδών να είναι πάντα προϊόν μελέτης και διαλόγου και με τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς.

  • Καλεί την ΟΛΜΕ να τοποθετηθεί επί του θέματος, καθώς αυτό αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενόψει και της Γ.Σ. Προέδρων Ε.Λ.Μ.Ε. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γιάννης Σαρακιώτης
Σαρακιώτης σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός»
Επίκαιρη ερώτηση Σαρακιώτη σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός της υποτιθέμενης “απόλυτης προτεραιότητας” της Κυβέρνησης»
Σαρακιώτης σε Μιχαηλίδου για τα Κ.Δ.ΑΠ.: «52.000 παιδιά έμειναν εκτός»
Ορθογραφία - εξετάσεις
e-εγγραφές: Νέα εγκύκλιος - Τι πρέπει να προσέξουν οι διευθυντές των σχολείων
e-εγγραφές: Εγκύκλιος για την προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας για το σχολικό έτος 2025-2026
e-εγγραφές: Νέα εγκύκλιος - Τι πρέπει να προσέξουν οι διευθυντές των σχολείων
ΕΑΠ - Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
ΑΠΔΠΧ για διαρροή δεδομένων χιλιάδων φοιτητών του ΕΑΠ: «Πρέπει να ενημερωθούν προσωπικά»
«Η ανακοίνωση στα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να γίνει με τον πλέον πρόσφορο και αποτελεσματικό τρόπο, με τη μορφή προσωποποιημένης πληροφόρησης και...
ΑΠΔΠΧ για διαρροή δεδομένων χιλιάδων φοιτητών του ΕΑΠ: «Πρέπει να ενημερωθούν προσωπικά»
τεμμ
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη
«Δεν ξεχνάμε, θα φτάσουμε ως το τέρμα! Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!»: Εκδήλωση-συζήτηση την Πέμπτη 3 Απριλίου, στις 16:00 στην κεντρική είσοδο της...
Φοιτητές Φιλοσοφικής Αθηνών ΕΚΠΑ: Εκδήλωση-συζήτηση για το έγκλημα στα Τέμπη