Χτες η κ.Κεραμέως παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανακοίνωσε και επίσημα τα 166 Νέα Προγράμματα Σπουδών για όλες τις τάξεις. Στα μεγαλόπνοα -ποιοτικά θα κριθούν στο μέλλον αν και ήδη υπάρχουν ενστάσεις- το Υπουργείο Παιδείας προμοτάρει το έργο του, στα καθημερινά όμως και να ήθελε, δε θα μπορούσε να κάνει το ίδιο.
Ο κ.Μητσοτάκης είπε ότι όλα γίνονται για τα παιδιά και ότι χαίρεται που έμαθε ότι 80.000 εκπαιδευτικοί επιμορφώνονται στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στην ψηφιακή τεχνολογία και δήλωσε ενθουσιασμένος: "Η βάση κάθε μεταρρύθμισης πρέπει να είναι το σχολείο", είπε και κατέληξε: "δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο". Η κ.Κεραμέως πάλι μίλησε για τα "θεμέλια της εκπαιδευτικής διαδικασίας" μιλώντας για τα νέα Π.Σ.
Ομως πραγματικό "θεμέλιο" είναι πάντα οι άνθρωποι. Εκεί δεν γίνονται φιέστες με παρουσιάσεις.
Μόλις χθες, οι υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσαν 146 προσλήψεις αναπληρωτών στο «Μεταλυκειακό έτος - Τάξη μαθητείας» περιόδου 2021 – 2022. Συμπτωματικά (;) λίγες ώρες νωρίτερα η ΟΛΜΕ κατηγόρησε το Υπουργείο ότι συνεχίζει και φέτος τη δραματική μείωση των θέσεων μαθητείας και τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του θεσμού: "Με τις πρόσφατες εγκρίσεις τμημάτων από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, φαίνεται πως θα λειτουργήσει λιγότερο από το 25% των τμημάτων μαθητείας που οι ίδιες οι Διευθύνσεις είχαν προκηρύξει πριν λίγες ημέρες για να υποβάλουν αιτήσεις οι υποψήφιοι/ες . Πάνω από το 75% των τμημάτων δεν θα λειτουργήσουν λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, των απαράδεκτων καθυστερήσεων στην έναρξη αλλά και της συνολικής αδιαφορίας του ΥΠΑΙΘ για τον θεσμό. Τρεις χιλιάδες νέοι και νέες αποκλείονται από την συνέχιση των σπουδών τους αφού δεν θα αξιοποιηθούν οι θέσεις μαθητείας που είχαν διατεθεί στο σύστημα", ανέφερε η Ομοσπονδία", ανέφερε. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι 146 προλήψεις που ανακοινώθηκαν χτες είναι απλά η ασπιρίνη.
Επίσης σήμερα στη Βουλή θα συζητηθεί ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ.Μερόπης Τζούφη, η οποία ζητά από την υπουργό Παιδείας να αιτιολογήσει την καθυστέρηση δύο μηνών στην παροχή κατ’ οίκον διδασκαλίας σε μαθητές και μαθήτριες που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Την καλεί δε, να παρουσιάσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών. Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί αλλά και η αντιπολίτευση στη Βουλή, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει λάβει ακόμα κανένα απολύτως μέτρο προστασίας από τον κορονοϊό για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές σε σχολεία και ΑΕΙ που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
Στα καθημερινά, να συμπεριλάβουμε την "εφιαλτική κατάσταση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας" -έτσι την περιγράφει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) . Η Ομοσπονδία αναφέρει ότι ενώ έχουμε φτάσει ήδη στο Δεκέμβριο, δεν έχουν ακόμη εγκριθεί οι συμβάσεις των εκπαιδευτικών και δεν έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους για τη φετινή χρονιά τα Σ.Δ.Ε.! Πέραν της αυτονόητης τεράστιας υλικής βλάβης για τους εκπαιδευτικούς, εκατοντάδες εκπαιδευόμενοι στερούνται το εκπαιδευτικό αγαθό…
Να προσθέσουμε τα τραγικά τα κενά που καταγράφονται στην Παράλληλη Στήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αμφισβητώντας την απρόσκοπτη πρόσβαση και συμμετοχή των εν λόγω μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία; Τους σοβάδες που πέφτουν σε σχολεία; Τα 10.000-11.000 κρούσματα ανά εβδομάδα σε σχολεία που δεν κλείνουν και δεν αραιώνουν; Τους γονείς που πληρώνουν από την τσέπη τους τα δωρεάν τεστ; Τα κενά στα σχολεία γενικής παιδείας; Τις νέες "υπερσύγχρονες αίθουσες" για την προσχολική αγωγή, όπως αυτή στην ακόλουθη εικόνα που μόλις τοποθετήθηκε σε προαύλιο σχολείου στην Καλλιθέα;
Ας ελπίσουμε τουλάχιστον να είναι σωστά αγκυρωμένο, ώστε να μη βρεθεί στις Τζιτζιφιές όταν βρέξει. Κι αυτά είναι μόνο λίγα από τα πραγματικά "θεμέλια" ενός κανονικού εκπαιδευτικού συστήματος. Δεν θα αναφερθούμε στο πως βιώνουν οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές το σημερινό σχολείο, με αξιολόγηση, τραπεζα θεμάτων, αλλαγές στα ΑΕΙ, βάση εισαγωγής, στρίμωγμα ταξεων, κλπ.
Πράγματι, "ένας άνεμος ανανέωσης φυσάει στο Ελληνικό σχολείο", όπως λέει και το διαφημιστικό σποτ του ΥΠΑΙΘ για τα νέα Π.Σ. Ισως αν αφήσει για λίγο την ωραιοποιημένη εικόνα που παρουσιάζει ώστε να τα δει και αυτά, ο κ.Μητσοτάκης που είπε χτες ότι "όλοι πρέπει να έχουμε την αίσθηση του κατεπείγοντος", αναφερόμενος στις πολλαπλές ανακατατάξεις που έχει φέρει η υπουργός του στην Παιδεία, να την αποκτήσει κι εκείνος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη