Thumbnail
Απόλυση εκπαιδευτικού: "Είναι κραυγαλέα η αντίφαση με άλλους δημόσιους υπαλλήλους (αστυνομικούς, δικαστές, παπάδες κλπ) που για πολύ χειρότερα παραπτώματα και «παράβαση καθήκοντος» είτε «έπεσαν στα μαλακά, είτε άφησαν να ξεχαστεί το θέμα, είτε είχαν και τη στήριξη της κυβέρνησης"

Tη δική της εκτίμηση για τα γεγονότα στο ΕΠΑΛ που οδήγησαν στην "άψε σβήσε" απόλυση του καθηγητή που χειροδίκησε σε μαθήτρια, καταθέτει με εκτενή ανακοίνωση η Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ / ΑΡΕΝ ΠΕΙΡΑΙΑ / ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ)

Οπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, είναι εξοργιστική η απαξίωση ενός ολόκληρου κλάδου και τηλεοπτική απόλυση του εκπαιδευτικού. "Ο εκπαιδευτικός που βιαιοπραγεί απολύεται με ένα τηλεφώνημα, χωρίς καν την τυπική ΕΔΕ. Δεν του δίνουν καν τη δυνατότητα της απολογίας, δυνατότητα που έχουν ακόμα και οι βαρυποινίτες. Τηλεοπτική απόλυση για να ικανοποιηθεί ο ακροδεξιός κοινωνικός κανιβαλισμός"

Όλη η ανακοίνωση

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Αν ο εκπαιδευτικός απολύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, τι πρέπει να συμβεί με αυτούς που έχουν δημιουργήσει την κατάσταση αυτή;

Το επεισόδιο σε ΕΠΑΛ της Αττικής με χειροδικία καθηγητή προς μαθήτρια, φαίνεται να προκαλεί σοκ στην αθώα και απονήρευτη κοινή γνώμη. Ο καθηγητής, απολύθηκε, ενώ το βίντεο που κυκλοφορεί και προκαλεί αποτροπιασμό στους δημοσιογράφους είναι κομμένο και δεν δείχνει ούτε τι προηγήθηκε, ούτε φυσικά και τι ακολούθησε. Το βίντεο κόβεται τη στιγμή που ο μαθητής σηκώνει την καρέκλα για να χτυπήσει τον καθηγητή, ενώ υπάρχουν μετέπειτα φωτογραφίες από το κατεστραμμένο αυτοκίνητο του δεύτερου. 

Δεν πρέπει να πάμε ούτε σπιθαμή πίσω από την απαράβατη και καταστατική παιδαγωγική αρχή ότι δεν νοείται εκπαιδευτικός να σηκώνει χέρι σε μαθητή. Μικρή σημασία έχει αν η μαθήτρια τον έπιασε πρώτη από το λαιμό, αν του την είχαν στήσει να τον καταγράψουν κοκ…

Ωστόσο είναι εξοργιστική η απαξίωση ενός ολόκληρου κλάδου και τηλεοπτική απόλυση του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός που βιαιοπραγεί απολύεται με ένα τηλεφώνημα, χωρίς καν την τυπική ΕΔΕ. Δεν του δίνουν καν τη δυνατότητα της απολογίας, δυνατότητα που έχουν ακόμα και οι βαρυποινίτες. Τηλεοπτική απόλυση για να ικανοποιηθεί ο ακροδεξιός κοινωνικός κανιβαλισμός. Είναι κραυγαλέα η αντίφαση με άλλους δημόσιους υπαλλήλους (αστυνομικούς, δικαστές, παπάδες κλπ) που για πολύ χειρότερα παραπτώματα και «παράβαση καθήκοντος» είτε «έπεσαν στα μαλακά, είτε άφησαν να ξεχαστεί το θέμα, είτε είχαν και τη στήριξη της κυβέρνησης. Γιατί τέτοιο μίσος, τέτοια απαξίωση προς τους εκπαιδευτικούς;

Η εικόνα από το ΕΠΑΛ Αττικής μας θύμισε ένα άλλο βίντεο, από περιστατικό σε ΕΠΑΛ της Βόρειας Ελλάδας στο οποίο οι ρόλοι είχαν περίπου αντιστραφεί: Μαθητής τραμπουκίζει καθηγήτρια ουρλιάζοντας μπροστά στο πρόσωπό της “σβήσ’ την απουσία μη σε γ….σω”. Η καθηγήτρια διατηρεί την ψυχραιμία της για μια τάξη που φωνάζει ρυθμικά “μπουνιά – μπουνιά” προς τον συμμαθητή της, και καταγράφει το περιστατικό με κινητό.

Μπορεί να είναι αντιδημοφιλές, αλλά στα παραπάνω περιστατικά που προκαλούν είτε την απέχθεια, είτε τη θλίψη, είτε και τα δύο μαζί, δεν υπάρχουν θύτες, παρά μόνο θύματα.

Θύματα της κρατικής αδιαφορίας, θύματα της εκπαιδευτικής υποβάθμισης.

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση στα σχολεία, ειδικά στην τεχνική εκπαίδευση, είναι τραγική. Κυριαρχεί η εγκατάλειψη και η παραίτηση, φαινόμενα που οξύνθηκαν μετά από δύο χρόνια τηλε-διάλυσης.  Οικογένειες με οικονομικά αδιέξοδα τραγικά, τεχνική εκπαίδευση παρατημένη, από μια πολιτεία που προβληματίζεται για το πώς οι γόνοι της καλής κοινωνίας θα φοιτούν σε πρότυπα, άριστα ή ιδιωτικά σχολεία, αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα. Η εικόνα του καθηγητή που βιαιοπραγεί εναντίον της μαθήτριας, ή του μαθητή που καθυβρίζει και τραμπουκίζει την καθηγήτριά του, είναι η εικόνα των σχολείων που επιφυλάσσει η άρχουσα τάξη στα παιδιά ενός κατώτερου Θεού. 

Είναι η εικόνα του αγεφύρωτου ταξικού χάσματος ανάμεσα σε ένα ΕΠΑΛ στο οποίο φοιτούν τα μη προνομιούχα παιδιά και διδάσκουν εκπαιδευτικοί στα όρια τους, και σε ένα ονειρικό εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου ο γόνος της αστικής τάξης χτίζει το βιογραφικό του για το ξένο Πανεπιστήμιο.

Είναι η εικόνα του ταξικού μίσους των πολιτικών του συστήματος προς το δημόσιο σχολείο, και ειδικά για το ΕΠΑΛ, για το οποίο έχουν προαποφασίσει ότι είναι παρκινγκ για «τα παιδιά που δεν τα παίρνουν και δεν τους αρέσει το σχολείο».. 

Το επιπλέον πρόβλημα και θράσος είναι ότι αυτές οι εικόνες θα χρησιμοποιούνται για να εμπεδώνονται όλο και περισσότερο μεταρρυθμίσεις, αξιολογήσεις και νομοσχέδια, που με πρόσχημα την “αυτονομία του σχολείου”, θα κατηγοριοποιούν σχολεία, καθηγητές και μαθητές, θα παραιτούνται από τη συνταγματική υποχρέωση της ισότιμης πρόσβασης όλων των παιδιών σε ποιοτική εκπαίδευση, θα διχοτομούν την κοινωνία σε εκείνους που προορίζονται για να πετύχουν και να κυβερνούν και σε εκείνους που προορίζονται για να αποτύχουν και να κυβερνώνται.

Μπορούμε λοιπόν να διαλέξουμε πλευρά, να πάρουμε το μέρος είτε του εκπαιδευτικού που χειροδικεί, είτε της μαθήτριας που βρίζει, είτε του μαθητή που τραμπουκίζει, είτε της καθηγήτριας που τον ανέχεται, για να μην σκεφτούμε ότι για αυτό το απροσμέτρητο χάλι, υπάρχει ένοχος.

Για να μη δούμε, ότι όσοι επί δεκαετίες έχτιζαν την εκπαίδευση της αμάθειας, της αδιαφορίας, της εγκατάλειψης, της απομόρφωσης, σήμερα παριστάνουν τους τιμητές των όσων συμβαίνουν στα σχολεία σε όλο και μεγαλύτερη συχνότητα. Για δεκαετίες η αύξηση της κοινωνικής ανισότητας και της ταξικής βίας της φτώχειας και της ανεργίας, έξω από το σχολείο, μπαίνει μέσα στο σχολείο. Για δεκαετίες η υποκουλτούρα και τα πρότυπα ενός σάπιου και βίαιου συστήματος, που θρέφει καθημερινά τον κοινωνικό φασισμό, μπαίνει στο σχολείο.

Και το υπουργείο τι μέτρα έπαιρνε; Γελοία σεμινάρια περί μπουλινγκ που απομονώνουν το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού, από τη βία που αναπαράγεται στο γενικότερο κοινωνικό πλαίσιο, σε μια κοινωνία που τείνει στον εκφασισμό!

Οι ένοχοι, αντί να λογοδοτήσουν για το χάλι, κουνάνε το δάχτυλο και καγχάζουν για την αξιολόγηση που πρέπει να γίνει και για την κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων ώστε κάθε κομμάτι της κοινωνίας να έχει την εκπαίδευση που του αξίζει.

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ – ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες