Επί το αυστηρότερον ζητά η ΔΑΚΕ καθηγητών ΔΕ να αλλάξουν οι ποινές σε όσους μαθητές ασκούν βία μέσα στους χώρους των σχολείων.
Η παράταξη καταγράφει τα περιστατικά που έχουν σημειωθεί το τεευταίο διάστημα σε σχολεία της χώρας και διαμηνύει ότι «Οι καθηγητές της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι αναλώσιμοι».
Ολόκληρη η ανακοίνωση
Ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά ότι το φαινόμενο της βίας μέσα στα σχολεία, δεν είναι καινούριο. Την τελευταία δεκαετία τα κρούσματα βίας στους σχολικούς χώρους αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Η κατάσταση βρίσκεται κυριολεκτικά εκτός ελέγχου. Ομάδες καθ’ έξιν παραπτωματιών μαθητών επιτίθενται στους κατά κανόνα πιο αδύναμους μαθητές, καθιστώντας την σχολική ζωή αβάσταχτη για αυτούς. Επιπροσθέτως, έχουμε πλέον και συγκρούσεις «αντίπαλων» ομάδων μαθητών, τόσο εντός των σχολικών χώρων, όσο και στον χώρο έξω από τα σχολεία. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο με τη συμμετοχή και εξωσχολικών στοιχείων.
Από πολύ νωρίς η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε επισημάνει το σοβαρό αυτό ζήτημα και ζητούσε επιτακτικά αλλαγή πολιτικής από το Υπουργείο Παιδείας, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η απαράδεκτη αυτή κατάσταση, πριν είναι πολύ αργά. Δυστυχώς, διαχρονικά, η εκάστοτε πολιτική ηγεσία κώφευε και προτιμούσε «να σκουπίσει το πρόβλημα κάτω από το χαλί».
Την τελευταία, όμως, διετία η σχολική βία «αναβαθμίστηκε». Θύματά της, εκτός των μαθητών, πέφτουν όλο και περισσότεροι καθηγητές. Εκτός από τις «παραδοσιακές» μορφές βίας σε βάρος των συναδέλφων, που συνίσταται πχ στη φθορά των αυτοκινήτων τους, έχουμε πλέον και περιστατικά χειροδικίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, ο ξυλοδαρμός συναδέλφου από μαθητές σε ΕΠΑΛ της Πάτρας και ο αντίστοιχος ξυλοδαρμός συναδέλφου σε σχολείο της Κρήτης. Την περίοδο της πανδημίας έκπληκτοι ανακαλύψαμε στο διαδίκτυο βίντεο, που έδειχνε ομάδα μαθητών να υβρίζει και να προπηλακίζει συνάδελφο, επειδή είχε το θράσος να μην σβήνει την απουσία μαθητή!!! Σε όλα αυτά τα κρούσματα η αντίδραση του Υπουργείου Παιδείας ήταν μηδενική. Για το τελευταίο δε συμβάν, η απάντηση από το Υπουργείο Παιδείας ήταν ότι η παράνομη βιντεοσκόπηση είχε πραγματοποιηθεί ένα χρόνο πριν, λες και αυτό αποτελούσε άλλοθι για αδράνεια.
Στη δεύτερη φάση της πανδημίας είχαμε αλλεπάλληλα περιστατικά βίας σε βάρος συναδέλφων από γονείς-αρνητές της πανδημίας, που απαιτούσαν να μη φοράνε τα παιδιά τους μάσκα στις σχολικές αίθουσες και να μην κάνουν τον έλεγχο του self test. Η αλήθεια είναι ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σε αυτή τουλάχιστον τη φάση, επενέβη και κατέθεσε νομοθετική διάταξη, ποινικοποιώντας τις σχετικές δράσεις των αρνητών. Φαίνεται, όμως ότι η μακροχρόνια απαξίωση του εκπαιδευτικού από όλες τις κυβερνήσεις και το απαράδεκτο καθεστώς ανοχής απέναντι σε μαθητές και γονείς, που προέβησαν σε βιαιοπραγίες σε βάρος καθηγητών, έχει δημιουργήσει την εντύπωση ότι η πολιτεία αδιαφορεί για τους εκπαιδευτικούς. Αποκορύφωμα των τραμπουκισμών εναντίον καθηγητών ήταν η επίθεση των αυτοαποκαλούμενων «θεματοφυλάκων του Συντάγματος», οι οποίοι επετέθησαν σε Διευθυντή Γυμνασίου της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, τον ακινητοποίησαν, του πέρασαν χειροπέδες, τον απήγαγαν και τον οδήγησαν σιδηροδέσμιο στο αστυνομικό τμήμα, γιατί κατά την άποψή τους παραβιάζει το Σύνταγμα!!! Το γεγονός ότι τελικά οι ίδιοι θα αντιμετωπίσουν τη δικαιοσύνη για την επαίσχυντη πράξη τους, δεν ακυρώνει την κατάσταση βίας που επικρατεί. Πέραν της ψυχικής ταλαιπωρίας που υπέστη ο συγκεκριμένος συνάδελφος, η διαπόμπευσή του είναι γεγονός, που δεν πρέπει να παραβλεφθεί.
Ειδική περίπτωση αποτελεί το περιστατικό που συνέβη σε ΕΠΑΛ των Αχαρνών. Σύμφωνα με παράνομη καταγραφή εικόνας και ήχου από μαθητές, καθηγητής φαίνεται να χαστουκίζει μαθήτρια, η οποία είχε και αυτή την απαίτηση να μην καταγραφεί η απουσία της. Σε αυτήν την περίπτωση το Υπουργείο Παιδείας και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κινήθηκαν «αστραπιαία» και απέλυσαν τον συνάδελφο αναπληρωτή καθηγητή. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι εναντίον κάθε μορφής βίας και συνακόλουθα καταδικάζει κάθε χειροδικία, είτε πρόκειται από μαθητές σε βάρος καθηγητών, ή το αντίστροφο. Μας προκαλεί , όμως, ιδιαίτερη εντύπωση ότι ο συνάδελφος απολύθηκε, χωρίς προηγουμένως να ασκηθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) και κυρίως, χωρίς να του δοθεί το δικαίωμα να απολογηθεί!!! Η πρακτική της καταδίκης των κατηγορουμένων, χωρίς να απολογηθούν, δεν ταιριάζει σε μία ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία. Αν μάλιστα αληθεύει, αυτό που κυκλοφορεί σε εκπαιδευτικούς κύκλους ότι δηλαδή, το βίντεο είναι «πειραγμένο» και ότι προηγήθηκε επίθεση σε βάρος του εκπαιδευτικού, η απόφαση αυτή αποκτά άλλη διάσταση. Απορία επίσης έχουμε, εάν οι μαθητές που κατέστρεψαν το αυτοκίνητο του εν λόγω καθηγητή, οδηγήθηκαν στη δικαιοσύνη, ή ποινικά κολάσιμη είναι η βία, που προέρχεται από καθηγητές και μόνο. Απευθύνουμε, επίσης, ερώτημα στον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Συγκεκριμένης Διεύθυνσης. Επειδή υπάρχουν περιστατικά βίας σε βάρος συναδέλφων σε δύο άλλα ΕΠΑΛ της δικαιοδοσίας του, τι μέτρα έλαβε για την τιμωρία των ενόχων μαθητών και γιατί (στη μία περίπτωση) εκκρεμεί τόσο πολύ η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος συγκεκριμένων παραπτωματιών μαθητών.
Επειδή η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε απαιτεί:
• Άμεση αυστηροποίηση των Ποινών για τους παραπτωματίες μαθητές.
• Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, προκειμένου να εργάζονται οι καθηγητές σε καθεστώς εργασιακής ασφάλειας.
• Να συνειδητοποιήσει επιτέλους, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται αβοήθητοι σε συνθήκες αφόρητου εργασιακού στρες και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.
ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη