Όπως είναι γνωστό πάνω από 200 σχολεία βρίσκονται υπό κατάληψη με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για το άνοιγμά τους χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας και να ζητούν να αναλάβει το υπουργείο τις ευθύνες τους.
Η ΟΛΜΕ υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με απόφαση της ΓΣ των Προέδρων στις 25/9/2021 έχει κηρυχθεί απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.
Η Ομοσπονδία υπογραμμίζει επίσης ότι σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:
«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Συνεπώς ανεξάρτητα από την κηρυχθείσα απεργία-αποχή είναι σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις υπό κατάληψη σχολικές μονάδες.
Ωστόσο κάποιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης, σύμφωνα με καταγγελίες ΕΛΜΕ έφτασαν στο σημείο να απειλούν με ΕΔΕ όσους κι όσες εκπαιδευτικούς δεν θα εφάρμοζαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα, αποκαλύφθηκε ότι λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές διατυπώθηκαν απειλές ακόμη και για περικοπή μισθού για τον ίδιο λόγο!
Η Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής η οποία προχωρά σήμερα σε παράσταση διαμαρτυρίας, είναι ενδεικτική για το θέμα
Η Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής
Πέμπτη, 13/1, στη ΔΔΕ Δυτικής Αττικής στη 1.30μμ
Η κυβερνητική πολιτική για την πανδημία είναι εγκληματική!
ΟΧΙ στην ποινικοποίηση των αγώνων για Παιδεία, Υγεία, Δημοκρατία!
Από τη Δευτέρα, 10/1, υπάρχουν πολλές δεκάδες καταλήψεις σε σχολεία πανελλαδικά που πυροδοτήθηκαν από το ανοργάνωτο και εγκληματικό άνοιγμα των σχολείων. Ουσιαστικά, η αιτία είναι η απουσία νέων μέτρων μετά την τεράστια έξαρση του κορονοϊού για την προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.
Με βάση τις σχετικές διατάξεις οι διευθυντές ΔΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς σε τηλεκπαίδευση μέσω webex και σε καταγραφή των απουσιών. Στην ΕΛΜΕ μας είχαμε καταλήψεις σε 4 σχολεία ως τώρα και βρεθήκαμε μπροστά σε μια απαράδεκτη και προκλητική συμπεριφορά! Ο διευθυντής ΔΕ και ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων στη Δυτική Αττική, σε σχέση με πολλές άλλες ΔΔΕ, προχώρησαν πολύ περισσότερο και ξεπέρασαν σχεδόν κάθε όριο!… Έφτασαν στο σημείο να απειλούν με ΕΔΕ όσους κι όσες συναδέλφους δεν θα εφάρμοζαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα, αποκαλύφθηκε ότι λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις γιορτές διατυπώθηκαν απειλές ακόμη και για περικοπή μισθού για τον ίδιο λόγο!
Να υπογραμμίσουμε και τα σημαντικά πορίσματα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων που κατακεραυνώνουν κυριολεκτικά το υπουργείο για την τηλεκπαίδευση μέσω webex επειδή δεν έχει υπάρξει προστασία των προσωπικών δεδομένων σχεδόν 1,5 εκατ μαθητών και εκπαιδευτικών. Με αυτά τα δεδομένα, πώς πιεζόμαστε οι εκπαιδευτικοί ακόμη και με απειλές να χρησιμοποιήσουμε αυτό το τόσο προβληματικό μέσο;;;
Η εξοργιστική και προκλητική στάση της ΔΔΕ Δ. Αττικής, πέρα από καταφανώς αντισυναδελφική και αντιπαιδαγωγική, φαίνεται να αγνοεί ή και να αδιαφορεί για τις σχετικές αποφάσεις τόσο των ΕΛΜΕ όσο και της ΟΛΜΕ. Έχουν επανειλημμένα και με επαρκή επιχειρηματολογία, τοποθετηθεί ενάντια στη διενέργεια τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια σχολικών καταλήψεων, όπως και στον ταυτόχρονο αποκλεισμό των καταληψιών από την τηλεκπαίδευση, αν αυτή υλοποιείται τελικά.
Καταρχάς, παιδαγωγικά, το τελευταίο θα ήταν καταστροφικό, καθώς θα δυναμίτιζε το σχολικό κλίμα και τις σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών, καθιστώντας τους πρώτους καταδότες των δεύτερων. Ιδίως σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί οι ίδιοι δέχονται τον προκλητικό αυταρχισμό του υπουργείου, θα ήταν αντιφατικό και υποκριτικό να συμβάλουν στην καταστολή των μαθητικών αγώνων, παρά τις ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις. Επιπλέον, ισχύουν όλες οι αντιρρήσεις, που εκφράζαμε και θα εκφράζουμε για την τηλεκπαίδευση, με πρώτη και κύρια ότι δεν είναι εκπαίδευση!
Ακόμη δεν είναι αυτονόητη η κατοχή του απαραίτητου ηλεκτρονικού εξοπλισμού από τους μαθητές. Αυτό ισχύει στο πολλαπλάσιο όταν μιλάμε για περιοχές όπως ο Δήμος Φυλής, με φτωχά και λαϊκά στρώματα κυρίως. Εννοείται ότι ούτε οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να κατέχουν ή να χρησιμοποιούν δικό τους εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση (ν.4807, αρ.12 στο ΦΕΚ Α' 96/11-06-2021). Ως γνωστόν, ακόμη ζούμε στον καπιταλισμό, όπου τα μέσα παραγωγής, τα εργαλεία της εργασίας μας, είναι ιδιοκτησία του κάθε εργοδότη και το υπουργείο, ο εργοδότης μας, οφείλει να μας τα παρέχει.
Σχετικά με τα προηγούμενα θυμίζουμε ότι εξακολουθούν να είναι σε πλήρη ισχύ 3 αποφάσεις της ΟΛΜΕ για αποχή
1] από την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση μαθητικών καταλήψεων (απεργία-αποχή),
2] από την τηλεκπαίδευση με δικά μας μέσα,
3] από κάθε είδους μετάδοση μέσω κάμερας μαθημάτων που γίνονται δια ζώσης στο σχολείο.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη