Δεκάδες εκπαιδευτικοί συνυπογράφουν την ανοικτή επιστολή που απέστειλε χθες ο φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου Γιώργος Καββαδίας προς τον υφυπουργό Παιδείας κ.Αγγελο Συρίγο, με τίτλο «Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Η ανοικτή επιστολή
Κύριε υφυπουργέ
Τις τελευταίες μέρες με δηλώσεις σας από κανάλι σε κανάλι (σ.σ. Δείτε εδώ το βίντεο της εκπομπής (τα τελευταία λεπτά) ζητάτε από τους γονείς «να καταγγείλουν περιπτώσεις εκπαιδευτικών που αρνούνται να κάνουν μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία» επαναλαμβάνοντας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα».
Σας δηλώνω επώνυμα ότι είμαι ένας από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που με περηφάνια αρνούμαστε να κάνουμε μάθημα σε υπό κατάληψη σχολεία.
Δε χρειάζεται να αναφέρω γενικότερα τις βλαπτικότατες παρενέργειες της τηλεκπαίδευσης που δεν είναι εκπαίδευση, γιατί:
-αναιρεί ευθέως το συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές,
-εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και χιλιάδες μαθητές είναι αποκλεισμένοι,
- αποτελεί μέσο ψυχοσυναισθηματικού βιασμού
- δεν παρέχει καμιά προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Άλλωστε η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα μαζί με την αντι-εκπαιδευτική πολιτική σας όξυνε το φαινόμενο της απομόρφωσης προκαλώντας ταυτόχρονα σοβαρές συνέπειες στην ψυχική υγεία των μαθητών μας.
Κύριε υφυπουργέ
Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα περιμέναμε να παραδίδετε μαθήματα σεβασμού και υπεράσπισης των δικαιωμάτων και ελευθεριών των εκπαιδευτικών και γενικότερα των πολιτών. Αντίθετα με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και δηλώσεις σας παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού επιχειρώντας να τρομοκρατήσετε τους εκπαιδευτικούς και να τροφοδοτήσετε τον «κοινωνικό αυτοματισμό» στρέφοντας τους γονείς εναντίον των εκπαιδευτικών και ακόμα χειρότερα τους εκπαιδευτικούς ενάντια στους μαθητές τους. Ως πανεπιστημιακός καθηγητής θα έπρεπε να είχατε κατανοήσει πόσο επικίνδυνο είναι να φέρνετε σε αντιπαλότητα και να δηλητηριάζετε τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών. Γιατί αυτό κάνετε, όταν ζητάτε από τους εκπαιδευτικούς να παρέχουν τηλεκπαίδευση σε μαθητές που έχουν αποφασίσει να μην κάνουν μάθημα, αλλά κατάληψη με συγκεκριμένα αιτήματα.
Από πού και ως πού και με ποιο δικαίωμα απειλείτε τους εκπαιδευτικούς που νόμιμα έχουν δικαίωμα και παιδαγωγικά ύψιστη υποχρέωση να μη μετατραπούν σε on – line χωροφύλακες των μαθητών τους; Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που εμείς οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουμε τον προκλητικό αυταρχισμό του υπουργείου που μας έχει σύρει ακόμα και στα διακστήρια, θα ήταν αντιφατικό και υποκριτικό να συμβάλουμε στην καταστολή των μαθητικών αγώνων, παρά τις ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις.
Οι μαθητές έχουν επιλέξει τους δικούς τους τρόπους αντίδρασης και αντίστασης στην εγκληματική πολιτική διαχείρισης της πανδημίας για την οποία σχεδόν καθημερινά θρηνούμε την απώλεια εκατό συνανθρώπων μας και έχει αφήσει τα σχολεία χωρίς στοιχειώδη μέτρα προστασίας. Οι μαθητές εναντιώνονται στη αντι - εκπαιδευτική πολιτική σας που με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής οδηγεί ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας στη βίαιη έξωση από το Λύκειο και τους απαγορεύει την είσοδο στην τριτοβάθμια εκαπίδευση.
Ξεχάσατε κιόλας, κύριε υφυπουργέ, ότι περίπου 20.000 υποψήφιοι φέτος έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από τη εφαρμογή της ΕΒΕ (συνολικά περίπου 40.000) για να γεμίσουν οι δεξαμενές πελατών των κολλεγίων που τα πτυχία τους τα εξισώσατε με τα πτυχία των δημοσίων πανεπιστημίων;
Ύστερα από όλα αυτά δεν είναι υποκριτική η δήλωσή σας: «Δεν μπορούμε να αφήνουμε τα παιδιά χωρίς μάθημα»; Ή χρειάζεται για να φανεί πιο έντονα πόσο υποκριτική είναι η δήλωσή σας να θυμίσουμε τα τόσα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα και μετά τα μέσα Γενάρη, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα; Ή χρειάζεται να σας θυμίσουμε ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί διακινδυνεύουν καθημερινά τη σωματική τους ακεραιότητα, ακόμα και τη ζωή τους κάνοντας μάθημα σε υπό κατάρρευση κτήρια; Σχεδόν καθημερινό είναι το φαινόμενο – περίπου σαν καιρικό- να καταρρέουν στέγαστρα, οροφές, σοβάδες κλπ.
Υποτιμάτε τους εκπαιδευτικούς θεωρώντας ότι πρέπει να υποτάσσονται σαν άβουλοι και μοιραίοι δημόσιοι υπάλληλοι σε άνωθεν αυθαίρετα κελεύσματα και εντολές που παραβιάζουν ακόμα και τη νομιμότητά σας!
Γιατί κανένας νόμος δεν προβλέπει υποχρέωση των εκπαιδευτικών να διαθέτουν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ή να χρησιμοποιούν δικά τους μέσα για να κάνουν τηλεκπαίδευση. Γιατί συλλογικά και δημοκρατρικά οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα συνδικαλιστικά τους όργανα έχουν αποφασίσει να απέχουν από την τηλεκπαίδευση. Εξακολουθούν να είναι σε απόλυτη ισχύ τρεις αποφάσεις της ΟΛΜΕ για ΑΠΟΧΗ: α) από την τηλεκπαίδευση σε περίπτωση κατάληψης, β) από την τηλεκπαίδευση από το σπίτι μας, με δικά μας μέσα, γ) από κάθε είδους live streaming.
Αν σας διαφεύγει, η Ομοσπονδία μας υπογραμμίζει ότι σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει:
«1. Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Όσο εσείς, κύριε υφυπουργέ, κύριε καθηγητά, θα παραδίδετε μαθήματα αυταρχισμού και χαφιεδισμού, τόσο εμείς ως παιδαγωγοί θα επιμένουμε ότι είναι μονόδρομος και καθήκον η αντίσταση στις διαταγές του ΥΠΑΙΘ για τηλεκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία.
Πολύ περισσότερο θα κατανοούμε ότι η αντίσταση στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης δεν αποτελεί στείρα άρνηση, αλλά συνδέεται άρρηκτα με το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για «ανοιχτά και ασφαλή σχολεία» με συγκεκριμένα αιτήματα και προϋποθέσεις που συνάδει με τα δικαιώματα των μαθητών στη μόρφωση και την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν δημόσιου σχολείου, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Με ειλικρίνεια
Γιώργος Κ. Καββαδίας*
* O Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος της Σ.Ε. του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του Εκπαιδευτικού Ομίλου.
Οι συνυπογράφοντες ως τώρα
- Σαμοϊλης Γιάννης, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων ΔΕ
- Σόφης Χρίστος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων ΔΕ
- Πανοπούλου Φωτεινή, φιλόλογος στο 2ο ΓΕΛ Βριλησσίων, μέλος του ΔΣ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων ΔΕ
- Φρυδά Ευαγγελία, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λ.Τ. Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ., εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων-Συσπειρώσεων-Κινήσεων ΔΕ
- Μούρης Ηλίας, πρόεδρος Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
- Αγγελική Φατούρου, Πρόεδρος Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι)
- Τσαφαρά Μαρία, Φιλόλογος, 16ο Γυμνάσιο Περιστερίου, μέλος ΔΣ Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας (Περιστέρι)
- Αρετή Σπαχή, εκπρόσωπος της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηρακλείου
- Φώτης Σουρτζής, 1ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου
- Μαίρη Πρίμη, 5ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης, Μοσχάτου
- Πέτρος Νομικός, Μαθηματικός 3ο Γυμνάσιο Σύρου
- Παπαδόπουλος Δημήτρης, εκπαιδευτικός ΠΕ80 στα σχολεία ΓΕΛ Συκουρίου & Γυμνάσιο Μακρυχωρίου Λάρισας, Μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ Λάρισας
- -Φώτης Μπιχάκης 1ο ΕΠΑΛ ΧΑΝΙΩΝ
- Μαυρίδης Δημήτρης, ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου, Γενικός Γραμματέας Ε.Λ.Μ.Ε. Δράμας
- Χρήστος Κουρνιώτης, ΠΕ02, 1ο ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων, μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων -Ζεφυρίου - Φυλής
- Μάκης Μαυρέλης ΠΕ03, 4ο ΓΕΛ Καλλιθέας, Πρόεδρος ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου
- Ρώϊμπα Φωτεινή, ΠΕ02, Γυμνάσιο Μύρινας, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου
- Φατής Θανάσης, ΠΕ03, ΕΠΑΛ Μύρινας, ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου
- Παπαχατζής Ηλιας ΠΕ02,2ο Γυμν. Ν.Ψυχικού, Μέλος του Δ.Σ. της Α'-Γ' ΕΛΜΕ Β' Αθήνας
- Ιφιγένεια Γανιάρη 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας, πρόεδρος Β ΕΛΜΕ Αθήνας
- Ακρίτας Καλούσης, κοινωνιολογος ΠΕ78, 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου
- Τάκης Διαμαντίδης Γυμνάσιο Μαραθοκάμπου, γραμματέας ΕΛΜΕ Σάμου
- Γιάννης Κυριακάκης, ΓΕΛ Κολυμβαρίου- ΓΕΛ Αλικιανού, πρόεδρος ΕΛΜΕ Χανίων
- Ιωαννίδης Τάσος, Πρόεδρος Α ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής (Ελευσίνα)
- Σφαιροπούλου Αθηνά, ΠΕΟ2, Μουσικό Σχολείο Πειραιά
- Παναγιώτης Ρεμπάπης, 6ο Γυμνάσιο Λάρισας, πρώην μέλος Δ.Σ ΕΛΜΕ Λάρισας
- Μανώλης Γιακουμάκης ΠΕ03 ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας Χανίων
- Αλέκος Μόσχος, ΕΠΑΛ Βέροιας μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ Ημαθίας
- Λυμτσιούλης Παναγιώτης ΠΕ.04.02 ΓΕΛ Λεπτοκαρυάς Πιερίας
- Στεφανίδου Σοφία, ΠΕ2 6ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης
- Τόνια Φραγκεδάκη ΠΕ04.04, 43ο Γ/σιο Αθήνας, ταμίας Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας
- Κακούρου Κωνσταντίνα ΠΕ02, 43 ΓΕΛ ΑΘΗΝΑΣ, μέλος Δ.Σ. Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
- Χρύσα Καπλανίδου ΠΕ 80 ΕΠΑΛ Κασσάνδρας Γ.Γραμματέας ΕΛΜΕ Χαλκιδικής
- Μητρόπουλος Δημήτρης, ΓΕΛ Καμινίων, ΠΕ86, πρ μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ Πειραιά
- Μαρία Μαχά, Φιλόλογος στο 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου
- Νικολάου Δέσποινα, Γυμνάσιο Περάματος Ρεθύμνου, μέλος ΔΣ ΕΛΜΕ Ρεθύμνου
- Ειρήνη Σωπιάδου, 1ο ΕΠΑΛ ΛΑΓΚΑΔΑ, Γραμματεας Ε΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
- Αναστασία Χριστοδουλοπουλου, ΠΕΟ2,2ο Γυμνάσιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού, Αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας
- Χρυσικού Γιαννούλα, ΠΕ02, 1ο ΓΕΛ ΕΛΜΕ Πρέβεζας
- Ιωάννου Βάσω , ΠΕ02, 8ο ΓΕΛ, ΕΛΜΕ Ιωαννίνων
- Σοφία Βλάχου, ΠΕ06, ΕΛΜΕ Ιωαννίνων
- Βασιλάτου Βασιλική ΠΕ0404 7ο ΓΕΛ Αχαρνών Δ΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής
- Ζερβού Ελένη ΠΕ 02
- Όλγα Τσιλιμπαρη ΠΕ 02 ΕΛΜΕ Κέρκυρας
- Ραπτη Μαρινα ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη