Κεφαλίδου: Τα ιστορικά σχολεία του Μαρασλείου οδηγούνται στην απαξίωση
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Η κ.Κεφαλίδου,Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής μαζί με Βουλευτές της Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ, κατέθεσαν σήμερα ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας  κα Νίκη Κεραμέως, ζητώντας της να εξηγήσει τι σχεδιασμός υπάρχει από το Υπουργείο για τα Πειραματικά Σχολεία που βρίσκονται στο Μαράσλειο

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ιστορικά σχολεία του Μαρασλείου, τα οποία οδηγούνται στην απαξίωση και τον μαρασμό σε μια περίοδο που δημιουργούνται καινούρια Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία και που τα σχολεία αξιολογούνται υποχρεωτικά, φέρνει στη Βουλή η Χαρά Κεφαλίδου.

Η κ.Κεφαλίδου,Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής μαζί με Βουλευτές της Κ.Ο. του ΚΙΝΑΛ, κατέθεσαν σήμερα ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας  κα Νίκη Κεραμέως, ζητώντας της να εξηγήσει τι σχεδιασμός υπάρχει από το Υπουργείο για τα Πειραματικά Σχολεία που βρίσκονται στο Μαράσλειο

Η ερώτηση

Προς : Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Στην απαξίωση και τον μαρασμό οδηγούνται τα ιστορικά σχολεία του Μαρασλείου

 

Στον χώρο του Μαρασλείου στεγάζονται από το 1905 τα παρακάτω τρία σχολεία:

  • το Δωδεκαθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Μαράσλειο

και τα δύο μοναδικά σε όλη την Ελλάδα ολιγοθέσια πειραματικά σχολεία

  • το Τριθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Μαράσλειο και

  • το Μονοθέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών Μαράσλειο

καθώς και τα νεότερα :

  • το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μαράσλειο

  • το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών και

  • το 26ο Λύκειο Αθηνών.

Επειδή το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης έχει κτίριο στην πανεπιστημιούπολη καθώς και στα κτίρια του παλαιού Χημείου, στην οδό Ναβαρίνου, οι χώροι του Μαρασλείου παραχωρήθηκαν στο πανεπιστήμιο, προφανώς, για να αναλάβει την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των πειραματικών σχολείων που βρίσκονται στον χώρο και όχι για να τα συρρικνώσει ή και να τα εκδιώξει, για να μεταφέρει μέρος ή το σύνολο των μαθημάτων του στο χώρο.

Επειδή έχουν γίνει επανειλημμένα προσπάθειες από το πανεπιστήμιο για τη μεταφορά των ιστορικών σχολείων του Μαρασλείου από τον φυσικό τους χώρο στην πανεπιστημιούπολη, στο κτίριο του Παιδαγωγικού, που θα στερούσε την πόλη από ένα ιστορικό της κομμάτι.

Επειδή σε μια περίοδο που δημιουργούνται καινούρια Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία και που τα σχολεία αξιολογούνται υποχρεωτικά, τα ιστορικά σχολεία του Μαρασλείου, οδηγούνται στην απαξίωση και το μαρασμό.

Επειδή τα τέσσερα τελευταία χρόνια δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία απολύτως συντήρηση των κτιρίων, παρόλο που τα προβλήματα είναι πολλά. Και επειδή τη διαμάχη αυτή ακολουθεί και η διαμάχη για το ποιος πρέπει να πληρώσει τις επισκευές στα κτίρια: ο δήμος, που με βάση την ισχύουσα νομοθεσία είναι υπεύθυνος για αυτές ή το πανεπιστήμιο στο οποίο «ανήκει» ο χώρος;

Επειδή ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων είναι απαρχαιωμένος και περιορισμένος και οι περισσότεροι υπολογιστές που υπάρχουν στις τάξεις είναι με windows XP και πάρα πολλές ιστοσελίδες δεν ανοίγουν εξ αιτίας αυτού του γεγονότος και αρκετά προγράμματα δεν μπορούν να εγκατασταθούν. Επίσης, στο σχολείο υπάρχουν μόνο παλαιά ασπρόμαυρα φωτοτυπικά που χαλάνε συνεχώς. Οι εκτυπωτές είναι και αυτοί παλαιοί και τελείως ακατάλληλοι για την βαριά χρήση που χρειάζεται ένα σχολείο.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Τι σχεδιασμός υπάρχει από το Υπουργείο σας για τα Πειραματικά Σχολεία που βρίσκονται στο Μαράσλειο;

  2. Αν πιστεύετε, όπως ισχυρίζεστε, στον θεσμό των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων, θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποδώστε όλα τα κτίρια του χώρου του Μαρασλείου στα σχολεία της, ώστε αυτά να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους;

  3. Τι πρόβλεψη υπάρχει για τη διασύνδεση των Πειραματικών Σχολείων του Μαρασλείου; Είναι στις προθέσεις σας η αποκατάσταση της διακοπής της διασύνδεσης των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών–Μαράσλειο, που είναι το πρώτο Πειραματικό Σχολείο της χώρας από 1905, με Πειραματικό Γυμνάσιο;

  4. Τι προβλέπει η Δωρεά της Μονής Πετράκη και η Δωρεά του Μαρασλή στην περίπτωση που η Μαράσλειος Παιδαγωγική Ακαδημία σταματήσει τη λειτουργία της; Σας παρακαλώ να μας καταθέσετε τα σχετικά έγγραφα.

  5. Προτίθεστε, ως εποπτεύουσα αρχή, να παρέμβετε ώστε να συντηρηθούν επιτέλους τα κτίρια των σχολείων του Μαρασλείου και να αποκτήσουν την κατάλληλη σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»