Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
INTIME NEWS/ΒΟΛΙΤΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
«Λογοκρισία» οι οδηγίες του γ.γ. του ΥΠΑΙΘ στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου – Τους ζήτησε να γράψουν ότι τα κείμενα των Συλλόγων Διδασκόντων για την αξιολόγηση «θεωρούνται μη γενόμενα»

Ως «πολιορκητικό κριό» σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) το υπουργείου Παιδείας, στην προσπάθειά του να εφαρμόσει την αξιολόγηση στα σχολεία, όπως καταγγέλλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ).

Ειδικότερα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα δοθεί παράταση μίας εβδομάδας (η τέταρτη κατά σειρά), ώστε οι Σ.Ε.Ε. να μπουν στις πλατφόρμες και να γράψουν, όπως τους προέτρεψε «ότι τα κείμενα θεωρούνται μη γενόμενα». Τη διατύπωση αυτή την επανέλαβε δύο φορές, επιμένοντας ότι τα κείμενα που έχουν καταθέσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων για την αξιολόγηση «πρέπει να αλλαχτούν, γιατί παραβιάζουν το κανονιστικό πλαίσιο».

«Για πολλοστή φορά ο Γ.Γ. επιχειρεί με παράνομες προφορικές εντολές και προτροπές τύπου «διοικητικής επιβολής»,να διχάσει το εκπαιδευτικό σώμα ώστε να σταματήσει να αγωνίζεται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υ.ΠΑΙ.Θ.  Η πρακτική αυτή αποτελεί συνέχεια της αντιαπεργιακής προσφυγής στα δικαστήρια, της κατευθυνόμενης συκοφάντησης των εκπαιδευτικών από φίλια Μ.Μ.Ε., των διώξεων, του εκφοβισμού και της τρομοκράτησής τους. Κάνοντας ένα βήμα πιο πέρα, τώρα βάζει τους Σ.Ε.Ε. στον ρόλο του επιθεωρητή, πέρα κι έξω από την παιδαγωγική λειτουργία τους» επισημαίνει η ΔΟΕ στην ανακοίνωσή της.

«Η προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, αντικείμενο απόφασης των Σ.Δ., συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία» τονίζει σε άλλο σημείο.

Στη συνέχεια, υπογραμμίζει ότι «καμία δεσμευτική αξία ή υποχρεωτικό χαρακτήρα δεν έχουν οι προτάσεις των Σ.Ε.Ε.» και καλεί τους «συλλόγους διδασκόντων να υλοποιήσουν τις προγραμματισμένες και αναρτημένες ενέργειες και δράσεις τους χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις».

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΟΕ:

Η νέα προσπάθεια του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. να ανατρέψει τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων θα πέσει στο κενό. Συνεχίζουμε αταλάντευτα τον αγώνα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Ούτε βήμα πίσω!

Το πρωί της  Παρασκευής  25/2  Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. πραγματοποίησε έκτακτη συνάντηση με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου με ένα και μόνο στόχο: να τους χρησιμοποιήσει ως «πολιορκητικό κριό» στην προσπάθειά του Υπουργείου να εφαρμόσει την αξιολόγηση/κατηγοριοποίηση/εμπορευματοποίηση του Δημόσιου Σχολείου.

Συγκεκριμένα τους ανακοίνωσε ότι θα δοθεί παράταση μίας εβδομάδας (η τέταρτη κατά σειρά), ώστε οι Σ.Ε.Ε. να μπουν στις πλατφόρμες και να γράψουν, όπως τους προέτρεψε «ότι τα κείμενα θεωρούνται μη γενόμενα». Τη διατύπωση αυτή την επανέλαβε δύο φορές, επιμένοντας ότι τα κείμενα που έχουν καταθέσει οι Σύλλογοι Διδασκόντων «πρέπει να αλλαχτούν, γιατί παραβιάζουν το κανονιστικό πλαίσιο».

Για πολλοστή φορά ο Γ.Γ. επιχειρεί με παράνομες προφορικές εντολές και προτροπές τύπου «διοικητικής επιβολής» (όπως έκανε πριν λίγους μήνες με τους/τις Διευθυντές/ντριες και τους/τις Προϊστάμενους/ες, τώρα με τους/τις Συντονιστές/ριες Εκπαιδευτικού Έργου) ,να διχάσει το εκπαιδευτικό σώμα ώστε να σταματήσει να αγωνίζεται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υ.ΠΑΙ.Θ.  Η πρακτική αυτή αποτελεί συνέχεια της αντιαπεργιακής προσφυγής στα δικαστήρια, της κατευθυνόμενης συκοφάντησης των εκπαιδευτικών από φίλια Μ.Μ.Ε., των διώξεων, του εκφοβισμού και της τρομοκράτησής τους. Κάνοντας ένα βήμα πιο πέρα, τώρα βάζει τους Σ.Ε.Ε. στον ρόλο του επιθεωρητή, πέρα κι έξω από την παιδαγωγική λειτουργία τους.

Οι Σ.Ε.Ε. δεν πρέπει να υποκύψουν. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στηρίζει και καλύπτει με υπευθυνότητα τα μέλη της, όπως πάντα πράττει, απέναντι στην αυθαιρεσία και την παρανομία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και όσους την ακολουθούν.

Όσο για την υποτιθέμενη παραβίαση του «κανονιστικού πλαισίου», η Δ.Ο.Ε. έχει τοποθετηθεί πολλές φορές επισημαίνοντας ότι οι ανυπόγραφες ή/και ενυπόγραφες «συστάσεις», «προτροπές» - απειλές του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί «παρανομίας και παραβίασης του κανονιστικού πλαισίου», δεν έχουν καμία νομική ή διοικητική υπόσταση.

Η προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, αντικείμενο απόφασης των Σ.Δ., συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία.

Πόσο μάλλον όταν το Υ.ΠΑΙ.Θ. θεωρεί ότι συγκεκριμένες δράσεις που θα γίνουν από τα Σχολεία, δράσεις που έχουν αναρτηθεί μετά από συλλογική συζήτηση και απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων, που περιλαμβάνουν τη συμμετοχή του Σχολείου και των εκπαιδευτικών σε διεθνούς εμβέλειας επιστημονικές ημερίδες και στρογγυλά τραπέζια, τη συμμετοχή σε ερευνητικά ερωτηματολόγια και καταγραφές, την ανάδειξη κεντρικών ζητημάτων της εκπαιδευτικής πολιτικής και τη σχέση τους με τη σχολική πραγματικότητα, την ανάδειξη, τη συζήτηση και τη διάχυση των ζητημάτων της εκπαίδευσης στο εσωτερικό της εκπαιδευτικής κοινότητας, τόσο κεντρικά όσο και τοπικά, τη διαμόρφωση ηλεκτρονικών εκδόσεων που θα φτάσουν στους γονείς και στην πανεπιστημιακή κοινότητα, μπορεί και να θεωρούνται, αυθαίρετα, μη γενόμενες.

Είμαστε αποφασισμένοι και ενωμένοι στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω στον δρόμο που έχουμε χαράξει, δεν αλλάζουμε ούτε ένα κόμμα, ακολουθούμε αταλάντευτα τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε.. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι καμία δεσμευτική αρμοδιότητα δεν έχουν οι παρατηρήσεις των Σ.Ε.Ε., αφού ακόμα και η Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» προβλέπει στο άρθρο 2 ότι «Εάν ο Σύλλογος κρίνει απαραίτητο, προβαίνει σε εκ νέου προγραμματισμό, ανασχεδιασμό -ή σε τυχόν αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του Συντονιστή-Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης» και στο άρθρο 4 ότι «Ο Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης διατυπώνει παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το σχεδιασμό του με βάση την ανατροφοδότηση αυτή».

Επομένως, επαναλαμβάνουμε, καμία δεσμευτική αξία ή υποχρεωτικό χαρακτήρα δεν έχουν οι προτάσεις των Σ.Ε.Ε..

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Σ.Ε.Ε. να συνεχίσουν να υπηρετούν τον παιδαγωγικό τους ρόλο, να σεβαστούν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να μη μεταβληθούν σε «επιθεωρητές» του Υ.ΠΑΙ.Θ. Οι «προτροπές» του Γ.Γ. δεν τους δεσμεύουν.

Καλούμε τους  συλλόγους διδασκόντων να υλοποιήσουν τις προγραμματισμένες και αναρτημένες ενέργειες και δράσεις τους χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο δημόσιο σχολείο, να μην αλλάξουν τίποτα από τις αποφάσεις αυτές.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες η Δ.Ο.Ε. θα δημοσιεύσει το συνολικό πρόγραμμα των ημερίδων και εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν και καλούμε τους/τις συναδέλφους να τις πλαισιώσουν με τη μαζική τους συμμετοχή.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, απορρίπτει το βαθιά αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο των επιχειρούμενων ανατροπών στην Εκπαίδευση. Γυρίζουν  την πλάτη στη πολιτική του Υ.ΠΑΙ.Θ. και τις απειλές της πολιτικής ηγεσίας,  δεν σκύβουν το κεφάλι ούτε στις απειλές ούτε στα αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. βρίσκεται σε αδιέξοδο απέναντι στη συλλογική και μαζική αντίσταση, τη συσπείρωση του Κλάδου στα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε. Αυτόν τον δρόμο  συνεχίζουμε αταλάντευτα μέχρι να ανατραπεί η επίθεση που δέχεται η μαχόμενη εκπαίδευση, το δημόσιο σχολείο.

Καλούμε τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και αγωνιστική συστράτευση με τις αποφάσεις και τις οδηγίες της Δ.Ο.Ε. Μαζικά, ενωτικά,  αγωνιστικά θα βγούμε νικητές!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες