Βαρουφάκης σε Κεραμέως: Σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τη δράση των ακροδεξιών στα σχολεία;
George Vitsaras / SOOC
Ερώτηση Βαρουφάκη στη Νίκη Κεραμέως για τη δράση των ακροδεξιών στα σχολεία - «Ερωτάται η υπουργός τι έκανε μέχρι τώρα και τι προτίθεται να κάνει από εδώ και πέρα»

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με θέμα αν σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλίες «για την αντιμετώπιση της δράσης οργανωμένων ακροδεξιών ομάδων που τρομοκρατούν την εκπαιδευτική κοινότητα», κατέθεσε ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

Μεταξύ άλλων ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25 διερωτάται τι προτίθεται να κάνει το υπουργείο Παιδείας, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της εμφάνισης οργανωμένων ακροδεξιών ομάδων εντός των χώρων εκπαίδευσης, εάν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια η διοργάνωση αντιρατσιστικών και αντιφασιστικών εκδηλώσεων στα σχολεία, καθώς και αν απασχολεί το υπουργείο ο τρόπος αντιμετώπισης όσων συστηματικά προωθούν μέσα στα σχολεία φασιστικές ιδέες και πρακτικές.

Αναλυτικά η ερώτηση του Γιάνη Βαρουφάκη:

Θέμα: Σκοπεύει να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της δράσης οργανωμένων ακροδεξιών ομάδων που τρομοκρατούν την εκπαιδευτική κοινότητα; 

Με αποτροπιασμό παρακολουθήσαμε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς την επανεμφάνιση οργανωμένων φασιστικών ομάδων εντός και εκτός των προαύλιων χώρων σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, που οδήγησε σε οργανωμένες επιθέσεις εναντίον μαθητών, τόσο προσφυγόπουλων, όσο και Ελλήνων, με σκοπό τη στέρηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση, δικαιώματος όλων ανεξάρτητα από φυλή, θρησκεία, φύλο, καταγωγή. 

Είναι γνωστά τα γεγονότα στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης όπου ακροδεξιοί μαζεύτηκαν από όλη την πόλη, μεταξύ αυτών και μαθητές, με κουκούλες και καλυμμένα τα πρόσωπά τους, φέροντας πέτρες, λοστούς, μαχαίρια, πυρσούς και άλλα αντικείμενα, με κάποιους από αυτούς να χαιρετούν φασιστικά. Αφού βγήκαν μέσα από το χώρο των σχολείων επιτέθηκαν σε φοιτητές και μαθητές που ήταν έξω από τον αύλειο χώρο, προκάλεσαν πυρκαγιά  στο χώρο του κτηρίου και καταστράφηκαν αυτοκίνητα εκπαιδευτικών, ενώ εκπαιδευτικοί δέχτηκαν και προπηλακισμούς. 

Το ίδιο γνωστά είναι και τα γεγονότα στα ΕΠΑΛ Ευόσμου, όπου πυρήνας φασιστικών ομάδων επιτέθηκε σε μαθητές που καλούσαν σε Γενική Συνέλευση και στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της Πέμπτης  20/1, κατέβασαν μαθητικό πανό με σύνθημα «Μόρφωση και υγεία για τους μαθητές»,  ενώ ανάρτησαν πανό  που έγραφε «Εθνικιστική Νεολαία Θεσσαλονίκης» και  «Έξω οι αριστεροί από τα σχολεία». Σε μια επίδειξη δύναμης και αποκαλυπτική των προθέσεών τους ενέργεια, διακίνησαν ανακοίνωση στην οποία ανέφεραν ότι “Σε αυτά τα χώματα (ενν. Δυτικές συνοικίες) είμαστε διατεθειμένοι να σπείρουμε τις ιδέες μας και μια νέα εποχή να καρποφορήσει. Μια εποχή που οι αξίες και τα ιδανικά μας θα προέχουν έναντι οποιασδήποτε θεωρίας περί ανθρωπισμού και αλληλεγγύης. Αίμα, γη, έθνος, φυλή τα ιδανικά μας»!! Τις φασιστικές ενέργειες στις οποίες επιδίδονται στα σχολεία τις επιδεικνύουν μέσω του διαδικτύου με βίντεο και φωτογραφίες από επιθέσεις, ναζιστικό χαιρετισμό και φασιστικά πανό. 

Πριν τα Χριστούγεννα μία ομάδα από αυτούς επιτέθηκαν και χτύπησαν πρόσφυγα μαθητή του Διαπολιτισμικού Λυκείου Ευόσμου. Το ίδιο επανέλαβαν για δεύτερη φορά επιτιθέμενοι και στον ίδιο μαθητή, αλλά και  στους άλλους πρόσφυγες μαθητές με σκοπό να τους τρομοκρατήσουν  για να σταματήσουν το σχολείο. Παρόλο που δεν πέτυχαν τον βασικό τους στόχο να διακόψουν τα προσφυγόπουλα την εκπαίδευσή τους, τα παιδιά βρίσκονται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση, σε καθεστώς διαρκούς φόβου και ανασφάλειας για την ίδια τη σωματική τους ακεραιότητα.  

Η συνεχιζόμενη δράση φασιστικών ομάδων που δρουν στα σχολεία με τη σταθερή στήριξη και εξωσχολικών πρέπει να ανακοπεί και απαιτείται άμεση αντίδραση που θα αποτρέψει την κλιμάκωση του φαινομένου. Για να μη θρηνήσουμε σύντομα θύματα αφού η ιδεολογία του μίσους που πρεσβεύει ο φασισμός οδηγεί αναπόφευκτα σε εγκληματικές ενέργειες και κάποια στιγμή και σε δολοφονίες, όπως είδαμε να συμβαίνει και στο πρόσφατο παρελθόν, την περίοδο γιγάντωσης της ΧΑ.  

Η ιστορική καταδίκη της εγκληματικής οργάνωσης τον Οκτώβρη τους 2020 είχε  σαν αποτέλεσμα μια μικρή μόνο ανάπαυλα στη δράση των φασιστικών ομάδων, οι οποίες φαίνεται να επανακάμπτουν σιγά σιγά και ο εφιάλτης φαίνεται να ξαναξυπνά. 

Οι φόβοι μας δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν και στις 31/1/2022 ο 19χρονος Άλκης έπεσε νεκρός από τα χέρια φασιστών που δραστηριοποιούνται εντός των ποδοσφαιρικών συλλόγων, όπως φαίνεται όμως, διασυνδέονται άμεσα με τα μέλη των οργανωμένων φασιστικών ομάδων που είδαμε να επιχειρούν στα σχολεία της Δ. Θεσσαλονίκης. 
Είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι βλέποντας το φαινόμενο να κλιμακώνεται, φασιστικές ομάδες να κάνουν επίδειξη δύναμης μέσα στα σχολεία, να επιδιώκουν να επιβάλουν κλίμα τρομοκρατίας ώστε να γίνει σαφές σε όλους ότι αυτοί «κάνουν κουμάντο». Απειλούν και επιτίθενται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, τρομοκρατούν προσφυγόπουλα για να σταματήσουν το σχολείο, στοχεύουν σε όποιον είναι διαφορετικός. Στόχος τους, μαθητές και καθηγητές που εκφράζονται ενάντια στη φασιστική ιδεολογία, κάτι που ορθώς κάνουν, αφού αυτό έτσι κι αλλιώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη συγκυρία όπως περιγράφεται παραπάνω. 

Τούτων δεδομένων, ερωτάται η υπουργός: 

1) Τι έκανε μέχρι τώρα και τι προτίθεται να κάνει από εδώ και πέρα, ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της εμφάνισης οργανωμένων ακροδεξιών ομάδων εντός των χώρων εκπαίδευσης της Δ. Θεσσαλονίκης και σύντομα και της υπόλοιπης Ελλάδας, ώστε να προλάβουμε να αντιδράσουμε σαν κοινωνία, πριν θρηνήσουμε το επόμενο θύμα της εγκληματικής τους δράσης; 

2) Συμπεριλαμβάνεται στα σχέδια του υπουργείου η διοργάνωση αντιρατσιστικών και αντιφασιστικών εκδηλώσεων στα σχολεία, που θα ενθάρρυνε τους εκπαιδευτικούς να μεταδίδουν ανάλογα μηνύματα στους μαθητές ξεπερνώντας την τρομοκρατία που τους ασκείται σήμερα; Έχει δώσει αντίστοιχες κατευθύνσεις και οδηγίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης; 

3) Απασχολεί το Υπουργείο ο τρόπος αντιμετώπισης όσων συστηματικά προωθούν μέσα στα σχολεία φασιστικές ιδέες και πρακτικές, το μίσος για το διαφορετικό, και απειλούν και τρομοκρατούν μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας; 

4) Με ποιον τρόπο σκέφτεται το υπουργείο να διασφαλίσει την ασφαλή μετάβαση από και προς το σχολείο, σε μαθητές πρόσφυγες που έχουν υποστεί ρατσιστικές επιθέσεις, αλλά και να δημιουργήσει γενικότερα  αίσθημα ασφάλειας στους πρόσφυγες μαθητές, ώστε να συνεχίσουν τις σπουδές τους; 

5) Θα εξασφαλίσει την πρόσβαση όλων των προσφυγόπουλων στα σχολεία από τα καμπ και σπίτια τα όπου διαμένουν, παίρνοντας ουσιαστικά μέτρα για τη φοίτησή τους στα σχολεία; Θα λυθεί το πρόβλημα της μετακίνησης από και προς το σχολείο για όλα τα προσφυγόπουλα καθώς και η λειτουργία τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία με μείωση του αριθμού που προβλέπει τη λειτουργία τους; Θα εξασφαλιστεί η έγκαιρη έναρξη της λειτουργίας τους με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς; Θα στελεχωθούν έγκαιρα όλες οι δομές στις οποίες φοιτούν προσφυγόπουλα με εκπαιδευτικούς που  θα είναι πλήρους ωραρίου και όχι μειωμένου; Θα λυθούν τα ίδια και παραπλήσια προβλήματα λειτουργίας των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ); 
 
Ο ερωτών βουλευτής

Γιάνης Βαρουφάκης

Πρόεδρος Κ.Ο. ΜέΡΑ25

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μωρό
Νεκρά μωρά στην Αμαλιάδα: Προκαταρκτική εξέταση για τον θάνατο του Παναγιωτάκη
Παρέμβαση εισαγγελέα για τον θάνατο του μικρού Παναγιώτη - Προκαταρκτική έρευνα για εγκληματική ενέργεια
Νεκρά μωρά στην Αμαλιάδα: Προκαταρκτική εξέταση για τον θάνατο του Παναγιωτάκη
Σχολικός Νοσηλευτής
Στη Βουλή τα κενά σχολικών νοσηλευτών: «Επηρεάζει την ψυχοκοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών/τριων»
Παρέμβαση στη Βουλή για τα κενά σχολικών νοσηλευτών στον Δήμο Αχαρνών και στην Ανατολική Αττική
Στη Βουλή τα κενά σχολικών νοσηλευτών: «Επηρεάζει την ψυχοκοινωνική και μαθησιακή εξέλιξη των μαθητών/τριων»
PAIDEIAS
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ποιοι δικαιούνται εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ποιοι δικαιούνται εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
nomosxedio-megalh_aftodioikisi.jpg
Φορολογικό νομοσχέδιο: 12 μειώσεις φόρων, κίνητρα και μεταρρυθμίσεις
12 μειώσεις φόρων, κίνητρα σε επιχειρήσεις και μεταρρυθμίσεις - Συμπληρωματικός προϋπολογισμός 400 εκατ. ευρώ για χρηματοδότηση σημαντικών έργων και...
Φορολογικό νομοσχέδιο: 12 μειώσεις φόρων, κίνητρα και μεταρρυθμίσεις