Με νέο έγγραφο προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το υπουργείο Παιδείας ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών αναγκών σε εκπαιδευτικούς πλήρους και μειωμένου ωραρίου προκειμένου να πραγματοποιηθούν νέες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών, που προκύπτουν λόγω κορονοϊού.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι προσλήψεις θα είναι περίπου 800, τρίμηνης διάρκειας και αναμένεται να γίνουν την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα υπάρχουν καταγγελίες ΕΛΜΕ και Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ που επισημαίνουν ότι η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση έχει «χτυπήσει κόκκινο» και ότι η νέα αυτή "φαμπρικα" του υπουργείου Παιδείας με τις εξευτελιστικές προσλήψεις 3 μηνών έχει αρχίσει και καταλαμβάνει χώρο στην εκπαίδευση ενώ οι αναπληρωτές με τις τρίμηνες συμβάσεις καλύπτουν, σε πολλές περιπτώσεις, λειτουργικά κενά.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, το ΟΠΣΥΔ ήταν διαθέσιμο για καταχώριση των στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέχρι και χθες, Παρασκευή 11/3, προκειμένου η σχετική διαδικασία να ολοκληρωθεί απαρέγκλιτα μέχρι την Τρίτη 15/3.
Ακολουθεί το έγγραφο:
Θέμα: Κάλυψη λειτουργικών κενών σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, Γενικής Παιδείας και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, βάσει των διατάξεων του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 (Α’ 134), όπως διαμορφώθηκαν με το άρθρο 95 του ν. 4850/2021 (Α 208).
Προκειμένου οι Υπηρεσίες μας να δρομολογήσουν τις περαιτέρω ενέργειές τους αναφορικά με τη διενέργεια προσλήψεων αναπληρωτών εκπ/κών προκειμένου να καλυφθούν λειτουργικές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις περιπτώσεις που:
α) μαθητές/τριες αδυνατούν για λόγο συναφή με τη μετάδοση και διασπορά του κορωνοϊού COVID-19 να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία και εντάσσονται στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύμφωνα με το άρθρο 9 της υπό στοιχεία ΔΙα/Γ.Π.οικ 55254/9.9.2021 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Εσωτερικών, Μετανάστευσης και Ασύλου, Υποδομών και Μεταφορών και Επικράτειας (Β¹4187) και την υπό στοιχεία 111525/ΓΔ4/9.9.2021 κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β¹ 4188) και
β) οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ή προσωρινοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ή μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της δημόσιας εκπαίδευσης αδυνατούν να παρέχουν ή δεν παρέχουν διδακτικό ή υποστηρικτικό έργο για λόγους που συνδέονται με τον κορωνοϊό COVID-19 ή είναι συναφείς με αυτόν, βάσει των διατάξεων του άρθρου 111 του ν. 4821/2021 (Α’ 134), όπως διαμορφώθηκαν με το άρθρο 95 του ν. 4850/2021 (Α’ 208),
παρακαλούμε να προβείτε στην καταχώριση των λειτουργικών αναγκών σας σε εκπ/κούς πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου για την κάλυψη κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Παιδείας, καθώς και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) θα είναι διαθέσιμο για την καταχώριση των σχετικών στοιχείων από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης από την Πέμπτη 10/3 μέχρι και την Παρασκευή 11/3 προκειμένου στη συνέχεια οι οικείες αυτών Περιφερειακές Διευθύνσεις να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία απαρέγκλιτα μέχρι και την Τρίτη 15/3/2022.
Δεδομένων των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης μορφής σύμβασης παρακαλούμε όπως είστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί στην καταγραφή των σχετικών αναγκών, ανά δομή, βαθμίδα, ειδικότητα και περιοχή πρόσληψης, προκειμένου να αποφευχθούν μεταγενέστερα προβλήματα και στρεβλώσεις.
Η γενίκευση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση έχει «χτυπήσει κόκκινο», με τις τρίμηνες συμβάσεις να συνεχίζονται για δεύτερη χρονιά, με τη δικαιολογία των έκτακτων, υποτίθεται, αναγκών, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουν ότι σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι η επέκταση της ευέλικτης εργασίας και όχι η μόνιμη και σταθερή δουλειά, ακολουθώντας τις οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.
Ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί αυτοί «ξεσπιτώνονται» για τρεις μήνες, μόνο και μόνο για να μη χάσουν τα ελάχιστα μόρια προϋπηρεσίας ενώ αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους μέχρι και τα self – test αφού το ΥΠΑΙΘ δεν έλυσε ούτε καν αυτό το πρόβλημα!
Σε όλα αυτά, έρχονται να προστεθούν και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτοί οι εκπαιδευτικοί, όπως το πρόβλημα της στέγασης. Πολλοί δεν μπορούν να βρουν σπίτι που να ενοικιάζεται για 3 μήνες, ενώ άλλοι, όταν βρουν, το χρυσοπληρώνουν.
Καμία δικαιολογία δεν υπάρχει για να συνεχίζεται αυτό το αίσχος των τρίμηνων συμβάσεων. Ούτε καν το επιχείρημα των έκτακτων προσλήψεων λόγω πανδημίας, καθώς η προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι δεν καλύπτουν κενά που σχετίζονται με τον κορονοϊό, αλλά λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, αποδεικνύοντας ότι οι συγκεκριμένες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και αποτελούν κομμάτι του σχεδίου όλων των κυβερνήσεων για επέκταση της ευέλικτης απασχόλησης!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη