σχολείο, τάξη, μαθητές, δάσκαλος, βέργα, σκελετός, κρανίο, έδρα,
Σύλλογος ΠΕ Πειραιά "Η Πρόοδος": Κανένα σχολείο να μην τις λάβει υπόψιν του

Σύλλογος ΠΕ Πειραιά "Η Πρόοδος". Σε εξέλιξη βρίσκεται ο αγώνας των εκπαιδευτικών για το σχολείο της μόρφωσης, της συνεργασίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας ενάντια στο σχολείο του ανταγωνισμού, του φόβου και της υποταγής.

Μετά από ένα χρόνο αλλεπάλληλων νομοθετικών απειλών, αστυνομικής καταστολής με αύρες και χημικά, δικαστικών διώξεων και διοικητικών εκφοβισμών, η κυβέρνηση, παρά τις αποτυχίες της, δεν αναστοχάζεται την πολιτική της. Αντί να αφουγκραστεί την φωνή της καθολικής απεργίας αποχής ή να ακούσει την κραυγή διαμαρτυρίας της μαζικότατης απεργίας και διαδήλωσης στις 10 Οκτώβρη ή τέλος να διαβάσει προσεκτικά τα πλειοψηφικά ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, αναζητά τρόπους καθυπόταξης των εκπαιδευτικών στις επιλογές της για αυταρχική - αγοραία αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Στο τελευταίο επεισόδιο αυτών των αναζητήσεων, μετά την επιχείρηση δίωξης όσων συνέχισαν να υλοποιούν τις αποφάσεις των συλλόγων τους για απεργία-αποχή, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιστρατεύσει στο δικό της άρμα τους συντονιστές σχολικού έργου (Σ.Ε.Ε.). Λίγο πριν τις (κυβερνητικά ελεγχόμενες) νέες επιλογές  σχολικών συμβούλων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου συνάντησε ψηφιακά τους ΣΕΕ για να τους ζητήσει να εγκαταλείψουν την επί του περιεχομένου εκπαιδευτική και παιδαγωγική συζήτηση των ενιαίων κειμένων και να ανακηρύξουν τα κείμενα αυτά ως μη γενόμενα.

Οι περισσότεροι από τους Σ.Ε.Ε. των σχολικών μονάδων του συλλόγου μας, υπερασπιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο, αγνόησαν την απαράδεκτη και προσβλητική επέμβαση του γενικού γραμματέα στο έργο τους και επέλεξαν το δρόμο της συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς της πράξης. Τους καλούμε να επιμείνουν στο δρόμο αυτό, γιατί είναι ο μόνος δρόμος για να λειτουργήσουν τα σχολεία με το απαραίτητο κλίμα ελευθερίας, παρά τα ποικίλα προβλήματα της συγκυρίας.

Μονάχα οι Σ.Ε.Ε. Αζναουρίδου Φ. και Σκρέτας Δ. έσπευσαν να υποταχτούν στις επιταγές της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και να αλλάξουν τα κείμενα ανατροφοδότησης που είχαν ήδη αναρτήσει,  παπαγαλίζοντας τις οδηγίες που έλαβαν. Ακόμη και η καταγγελία είναι μάλλον τιμητική για τέτοιου είδους πρακτικές. Όποια/ος δεν καταλαβαίνει την ανάγκη να έχει γνώμη για τη δουλειά του και να την υπερασπίζεται απέναντι στις αυθαίρετες οδηγίες των ανωτέρων του είναι άξιος οίκτου περισσότερο κι όχι καταγγελίας. Το πρόβλημα είναι ότι οι πρακτικές αυτές υπονομεύουν ό,τι απέμεινε από την αναγκαία εμπιστοσύνη για τη στοιχειώδη συνεργασία με εκείνες/ους που τις επέλεξαν.  Δυστυχώς, είναι τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους, που πληρώνουν το τίμημα αυτών των κυβερνητικών επιλογών και της πρόθυμης υποταγής σε αυτές.

Παρά τις θλιβερές αυτές εξαιρέσεις και σε κάθε περίπτωση οι εκπαιδευτικοί της πράξης συνεχίζουμε στο δρόμο της αντίστασης:

  • Δεν τροποποιούμε τίποτα στις αναρτήσεις μας, δεν αλλάζουμε ούτε ένα κόμμα, ακολουθούμε αταλάντευτα τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε.. Επιπλέον, επισημαίνουμε ότι καμία δεσμευτική αρμοδιότητα δεν έχουν οι παρατηρήσεις των Σ.Ε.Ε., αφού ακόμα και η Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20-1-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» προβλέπει στο άρθρο 2 ότι «Εάν ο Σύλλογος κρίνει απαραίτητο, προβαίνει σε εκ νέου προγραμματισμό, ανασχεδιασμό -ή σε τυχόν αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας και τις παρατηρήσεις ή προτάσεις του Συντονιστή-Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης» και στο άρθρο 4 ότι «Ο Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης διατυπώνει παρατηρήσεις και προτάσεις επί του σχεδιασμού των Δράσεων στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. Το σχολείο έχει τη δυνατότητα να τροποποιήσει το σχεδιασμό του με βάση την ανατροφοδότηση αυτή».
  • Συζητάμε επί της ουσίας - έξω από το πλαίσιο της αξιολόγησης και χωρίς να τροποποιούμε τα σχέδια δράσης της ΔΟΕ- ό,τι μας φαίνεται αξιόλογο από τις παρατηρήσεις όλων των υπόλοιπων ΣΕΕ, στο βαθμό που το επιτρέπουν οι κάθε είδους πιέσεις της σχολικής καθημερινότητας.
  • Παρακολουθούμε και στηρίζουμε τις δράσεις της ΔΟΕ στο πεδίο αυτό.
  • Προετοιμαζόμαστε για το επόμενο στάδιο της αντιπαράθεσης, για την ακύρωση της ελληνικής PISA, τόσο στην πράξη όσο και στη συνείδηση της κοινωνίας.

 

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες