sxolika vivlia
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου: Είναι χρέος μας ως Δάσκαλοι να προστατεύσουμε την ήδη επιβαρυμένη συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση των παιδιών, καθώς και τον χαρακτήρα του σχολείου ως χώρου μόρφωσης και όχι «διεκπεραίωσης ύλης»

Για συνειδητή προσπάθεια να καταστήσει το μαθητικό δυναμικό φθηνή εργατική δύναμη ή πιθανή πελατεία για ιδιωτικές σχολές και κολλέγια, καταγγέλει το Υπουργείο Παιδείας η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, σχετικά με την επιμονή  του υπουργείου στην υποχρεωτική κάλυψη της εξεταστέας ύλης, χωρίς να συζητάει ούτε τη μείωσή της, ούτε την αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων .

Με σκληρή της ανακοίνωση, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου προτείνει στους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Δ.Ε. Ρεθύμνου να αποστείλουν, ει δυνατόν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, με πράξη συλλόγου, είτε απευθείας, είτε μέσω του σωματείου, επιστολές διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ για την πολιτική που ακολουθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, στις οποίες να αιτούνται μείωση της εξεταστέας ύλης και αναστολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, έστω για φέτος, λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών.

Το Κάλεσμα του Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ στους συλλόγους διδασκόντων για αίτημα μείωσης της εξεταστέας ύλης και διαμαρτυρία στο ΥΠΑΙΘ

Κάθε πολίτης αυτής της χώρας που έχει μια άμεση ή έμμεση σχέση με το ευαίσθητο κομμάτι της Εκπαίδευσης είναι σε θέση να γνωρίζει πως ούτε η φετινή σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από ομαλότητα, καθώς οι απουσίες διδασκόντων και μαθητών λόγω του covid-19 είναι καθημερινά στην ημερήσια διάταξη, ενώ πολλά μαθήματα χάνονται λόγω των διαδικασιών ιχνηλάτησης.

Επιπλέον, τα γνωστικά κενά των μαθητών είναι σημαντικά εξαιτίας του μεγάλου διαστήματος κατά το οποίο τα σχολεία ήταν κλειστά. (Ασφαλώς η τηλεκπαίδευση ούτε κατά το ήμισυ δεν αναπληρώνει τη δια ζώσης διδασκαλία). Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) έδωσε στην αρχή της χρονιάς οδηγία να αφιερωθούν έως και τέσσερις εβδομάδες στην κάλυψη προγενεστέρων κενών.  Πώς συμβαδίζει αυτό με την αύξηση της ύλης σε πολλά μαθήματα είναι κάτι που μόνο το ΥΠΑΙΘ μπορεί (;) να απαντήσει. Συν τοις άλλοις, δεν πρέπει να αγνοούμε ότι τα παιδιά εμφάνισαν σε μεγάλο ποσοστό προβλήματα επαναπροσαρμογής. 

Δυστυχώς το ΥΠΑΙΘ, αδιαφορώντας για τα παραπάνω και αρνούμενο συνειδητά κάθε επαφή με τη σχολική πραγματικότητα, επιμένει στην υποχρεωτική κάλυψη της εξεταστέας ύλης, χωρίς να συζητάει ούτε τη μείωσή της, ούτε την αναστολή της Τράπεζας Θεμάτων. Η στάση αυτή καθίσταται διπλά εξοργιστική, αν αναλογιστούμε ότι δεν υπήρξε ούτε έγκαιρη κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ούτε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, πιστή στο κυβερνητικό αφήγημα της «ατομικής ευθύνης», απλά μεταβιβάζει το πρόβλημα στους μαθητές, στους γονείς τους και στους διδάσκοντες. Η πίεση να βγει η ύλη με αποκλειστική ευθύνη των διδασκόντων ουσιαστικά τους εξωθεί να «τρέξουν» με όσους μαθητές μπορούν να αντέξουν σε αυτόν τον ρυθμό, ενώ οι «αδύνατοι» εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Η εμπέδωση των γνώσεων και η συγκρότηση της προσωπικότητας του μαθητή συνιστούν άγνωστες – ή, ακόμα χειρότερα, εχθρικές – έννοιες για την κ. Κεραμέως και το επιτελείο της, το οποίο ασκεί «εκπαιδευτική» πολιτική με εντολόχαρτα και χωρίς καμία συζήτηση με τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Δεδομένης λοιπόν της κατάστασης, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:

α) Καταγγέλλει το Υπουργείο Παιδείας για συνειδητή προσπάθεια να καταστήσει το μαθητικό δυναμικό φθηνή εργατική δύναμη ή πιθανή πελατεία για ιδιωτικές σχολές και κολλέγια και καταδικάζει τη μετατροπή του μαθήματος από παιδαγωγική – μορφωτική διαδικασία σε στρεσογόνα κατάσταση, τόσο για τους διδάσκοντες, όσο και για γονείς και μαθητές.

β) Προτείνει στους συλλόγους διδασκόντων των σχολικών μονάδων Δ.Ε. Ρεθύμνου να αποστείλουν, ει δυνατόν μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, με πράξη συλλόγου, είτε απευθείας, είτε μέσω του σωματείου, επιστολές διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ για την πολιτική που ακολουθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, στις οποίες να αιτούνται μείωση της εξεταστέας ύλης και αναστολή εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων, έστω για φέτος, λόγω ιδιαιτέρων συνθηκών. Προτείνεται οι επιστολές να κοινοποιηθούν στο ΠΕΚΕΣ Κρήτης και στον σύλλογο γονέων κάθε σχολείου.

Είναι χρέος μας ως Δάσκαλοι να προστατεύσουμε την ήδη επιβαρυμένη συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση των παιδιών, καθώς και τον χαρακτήρα του σχολείου ως χώρου μόρφωσης και όχι «διεκπεραίωσης ύλης». Και ναι, εδώ, χωράει να μιλήσουμε για «ατομική ευθύνη».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιεπ
ΙΕΠ: Πρόσκληση προς εκπαιδευτικούς ΓΕΛ που ενδιαφέρονται για νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση σε συνάντηση πληροφόρησης
Οι αιτήσεις για τη Συνάντηση Πληροφόρησης υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Μητρώου του ΙΕΠ, από σήμερα 18-11-2024 έως 29-11-2024
ΙΕΠ: Πρόσκληση προς εκπαιδευτικούς ΓΕΛ που ενδιαφέρονται για νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση σε συνάντηση πληροφόρησης
club-party.jpg
Σφραγίζεται το νυχτερινό κέντρο στον Βοτανικό που μέθυσε η 15χρονη μαθήτρια
Η Αστυνομία συνέλαβε μία 28χρονη, η οποία ήταν η υπεύθυνη του καταστήματος, για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο
Σφραγίζεται το νυχτερινό κέντρο στον Βοτανικό που μέθυσε η 15χρονη μαθήτρια
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Ποιοι ορίστηκαν Συντονιστές Επιστημονικών Μονάδων και αναπληρωτών τους για κάλυψη κενών θέσεων
Επισημαίνεται ότι η θητεία τους άρχεται με την ανάρτηση της απόφασης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ
ΙΕΠ: Ποιοι ορίστηκαν Συντονιστές Επιστημονικών Μονάδων και αναπληρωτών τους για κάλυψη κενών θέσεων