Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται 132 απόφοιτοι Φ.Π.Ψ. των Πανεπιστημίων Ιωαννίνων και ΕΚΠΑ, κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα.
Η κ. Μπακαδήμα αναφέρεται στην επιστολή των υποψηφίων και ρωτά τη Νίκη Κεραμέως εάν είναι ενήμερη για το ζήτημα, καθώς και σε ποιες πρωτοβουλίες άμεσης επίλυσης προτίθεται να προβεί.
Η ερώτηση της Φωτεινής Μπακαδήμα:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την Υπουργό Παιδείας
Θέμα: Σε αδιέξοδο βρίσκονται 132 απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ. Ιωαννίνων και ΕΚΠΑ
Το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται φέρνουν στο προσκήνιο με επιστολή διαμαρτυρίας 132 απόφοιτοι του Φ.Π.Ψ Ιωαννίνων και ΕΚΠΑ.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν:
Τον Ιούλιο του 2019 κατέθεσαν δύο αιτήσεις σχετικά με την τότε πρόσφατη τροποποίηση του Ν.4559/2018 (παρ.10 του αρ.6).
Όπως οριζόταν μέχρι εκείνο το σημείο, οι φοιτητές των τμημάτων αυτών, μετά το δεύτερο εξάμηνο της φοίτησής τους, είχαν τη δυνατότητα επιλογής μίας εκ των τριών κατευθύνσεων, επιλογή η οποία οδηγούσε στην παρακολούθηση των αντίστοιχων μαθημάτων για την ολοκλήρωση των σπουδών.
Απόρροια της νομοθετικής ρύθμισης του 2019 αποτελεί το γεγονός ότι οι παραπάνω εισαχθέντες/φοιτούντες αποκτούν πλέον το δικαίωμα, παράλληλα με το πτυχίο ειδικότητας, να λαμβάνουν και την Άδεια άσκησης επαγγέλματος του Ψυχολόγου.
Συνεπώς, η τροποποίηση αυτή προβαίνει σε μια αδικαιολόγητη διάκριση μεταξύ των αποφοίτων του Φ.Π.Ψ. έως το 2018 και των αποφοίτων από το 2019 και μετά, καθώς στους δεύτερους δόθηκε η δυνατότητα να ενταχθούν στο Τμήμα Ψυχολογίας και η πρόσβαση στα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα, παρά το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό η ακαδημαϊκή κατάρτιση και το περιεχόμενο των σπουδών τους δε διέφερε με εκείνα των αποφοίτων. Ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της διάκρισης αυτής είναι αυτό που αφορά τους εισακτέους του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015.
Όσοι εισήχθησαν στο Φ.Π.Ψ. το 2014 και ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2018, έμειναν εκτός τροποποίησης. Αντιθέτως, εκείνοι που εισήχθησαν μεν το 2014, αλλά ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους το 2019 ή και αργότερα, εντάχθηκαν στο Τμήμα Ψυχολογίας και με την αποφοίτησή τους είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν την Άδεια άσκησης επαγγέλματος του Ψυχολόγου.
Ταυτόχρονα, ζητούν:
1. Να αντιμετωπιστούν ισότιμα και, καθώς διαθέτουν ήδη τις ίδιες ειδικότερες γνώσεις πάνω στον Τομέα της Ψυχολογίας, να δοθεί και σε εκείνους η ίδια δυνατότητα να φοιτήσουν στο νεοσύστατο Τμήμα Ψυχολογίας
2. Να συμπληρώσουν μέσω της φοίτησης τις γνώσεις και τις διδακτικές μονάδεςπου απαιτούνται για την απόκτηση του πτυχίου και των επαγγελματικών δικαιωμάτων που απολαμβάνουν οι υπόλοιποι απόφοιτοι.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Είναι ενήμερη για το ζήτημα που έχει ανακύψει και έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους νέους αυτούς πτυχιούχους;
2. Ποιες πρωτοβουλίες άμεσης επίλυσης του προτίθεται να λάβει;
3. Εντός ποιου χρονικού πλαισίου αναμένεται να υλοποιηθούν οι πρωτοβουλίες αυτές;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη