Πιστή στη γραμμή «Κεραμέως» εμφανίστηκε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, αναφορικά με τις κυρώσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στην απεργία - αποχή από την αξιολόγηση, επαναλαμβάνοντας τα επιχειρήματα περί «βελτίωσης της εκπαίδευσης» και «αποδοχής» από τη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, αναφορικά με το ζήτημα, η κ. Μακρή, επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά την αντίστοιχη απάντηση της υπουργός Παιδείας πάλι από την Βουλή μία εβδομάδα πριν, έκανε λόγο για «εφαρμογή νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή», καθώς και «αποδοχή της αξιολόγησης από τη μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου της εκπαίδευσης και της ελληνικής κοινωνίας».
Αρσένης: «Ποινικοποιείται το δικαίωμα στην απεργία»
Ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, στην πρωτολογία του, έκανε λόγο για ποινικοποίηση του δικαιώματος στην απεργία, καθώς το γεγονός ότι κρίθηκε παράνομη η απεργία των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ δεν δικαιολογεί και δεν νομιμοποιεί να μπαίνουν κυρώσεις σε εκπαιδευτικούς που ακολούθησαν τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ σε άλλη απεργία-αποχή, με άλλους διοργανωτές.
«Ποινικοποιείτε το δικαίωμα στην απεργία αναιτιολόγητα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Κρίτων Αρσένης και διερωτήθηκε: «Πώς προκύπτει η συναίνεση όταν η συντριπτική πλειοψηφία συμμετείχε στις απεργίες;». «Απειλώντας διοικείτε το υπουργείο Παιδείας;», διερωτήθηκε.
«Σας ενδιαφέρει η αξιολόγηση, ενώ φέρνει τόσα προβλήματα στην εκπαίδευση», είπε ακόμα ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.
Μακρή: Εφαρμογή του κυβερνητικού προγράμματος η αξιολόγηση
Από την πλευρά της, η υφυπουργός Παιδείας επισήμανε, απευθυνόμενη προς τον Κρίτωνα Αρσένη: «Με πολλή έκπληξη σάς άκουσα να μέμφεστε το υπουργείο για την εφαρμογή των νόμων».
Παράλληλα, η Ζέττα Μακρή συμπλήρωσε ότι η Νέα Δημοκρατία είχε πρόγραμμα προεκλογικό και ότι «η εφαρμογή του κυβερνητικού προγράμματος είναι μονόδρομος».
«Συνεχίσαμε το δημόσιο διάλογο και αναπτύχθηκαν όλα τα επιχειρήματα», είπε η υφυπουργός Παιδείας, συμπληρώνοντας ότι η πλειοψηφία της Βουλής ψήφισε την αξιολόγηση, την ώρα που η αποδοχή της από τον κόσμο της εκπαίδευσης και την κοινωνία έχει ωριμάσει.
«Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε ότι (σ.σ με την αξιολόγηση) βελτιώνεται η δημόσια εκπαίδευση», είπε η Ζέττα Μακρή και επισήμανε ότι το 99,2% των σχολείων συμμετείχε κανονικά στη διαδικασία.
«Διάκριση των σχολείων σε "φτωχά" και "πλούσια"»
Κατά τη δευτερολογία του, ο Κρίτων Αρσένης κατηγόρησε την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ότι η αξιολόγηση φέρνει διάκριση μεταξύ των σχολείων σε «φτωχά» και «πλούσια».
Ουσιαστικά, κατά τον βουλευτή του ΜέΡΑ25, τα σχολεία εξωθούνται στην αναζήτηση χορηγών, προκειμένου να συντηρηθούν. «Αυτή είναι η ουσία της αξιολόγησης», είπε.
«Με εκφοβισμό προσπαθήσατε να φέρετε αυτά τα αποτελέσματα», τόνισε ακόμα ο Κρίτων Αρσένης, ενώ, αναφερόμενος στα ενιαία κείμενα είπε ότι «η αντίσταση έχει πολλές μορφές».
Παράλληλα, επανέλαβε ότι το υπουργείο Παιδείας τιμωρεί τους συμμετέχοντες στη δεύτερη απεργία, με πρόφαση ότι η πρώτη κρίθηκε παράνομη, κατηγορώντας την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι παραβιάζει το Σύνταγμα και τη διάκριση των εξουσιών, μετατρέποντας το υπουργείο σε δικαστήριο.
«Το πρόβλημά μας είναι η αξιολόγηση ή να επουλώσουμε το "τραύμα" της τηλεκπαίδευσης ή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που κλείνει περιφερειακά πανεπιστήμια;», διερωτήθηκε ακόμα ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, κάνοντας λόγο για «αδιέξοδη κατάσταση» στην εκπαίδευση και «επιμονή» στην τιμωρία των εκπαιδευτικών.
«Συντριπτική συμμετοχή στην αξιολόγηση - Η κοινωνία την αποδέχεται σε ποσοστό 75%»
Στη δευτερολογία της, τέλος, η Ζέττα Μακρή επισήμανε ότι «είμαστε υπουργείο που εφαρμόζει τους νόμους και τις δικαστικές αποφάσεις» και ότι η απεργία - αποχή κρίθηκε παράνομη τρεις φορές.
«Πρέπει να σεβαστούν και οι εκπαιδευτικοί τις αποφάσεις», είπε η υφυπουργός Παιδείας, αναφέροντας στη συνέχεια ότι «αποδεικνύεται ότι συμμετείχαν συντριπτικά (σ.σ στην αξιολόγηση)».
«Θα τιμωρηθούν εκείνοι που ιδεοληπτικά από απείθεια δεν εφαρμόζουν τους νόμους του κράτους», ανέφερε η Ζέττα Μακρή.
Χαρακτήρισε δε την αξιολόγηση ως «το καλύτερο εργαλείο για να διαπιστωθούν ελλείψεις, αδυναμίες» κλπ, ενώ αντέτεινε ότι δεν υπάρχει κατηγοριοποίηση σχολείων.
Τέλος, η υφυπουργός Παιδείας επικαλέστηκε με τη σειρά της την έρευνα που παρουσίασε η Νίκη Κεραμέως στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία η κοινωνία αποδέχεται την αξιολόγηση σε ποσοστό 75%.
Γιώργος Βασιλείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη