Καμία θετική απάντηση ή δέσμευση δεν έδωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αναφορικά με το άνοιγμα των πινάκων ειδικής αγωγής, καθώς και για σειρά άλλων ζητημάτων, την ώρα που χαρακτήρισε τις βραδινές τηλεφωνικές κλήσεις σε εκπαιδευτικούς «με στόχο την τρομοκράτηση και την υποταγή» για την εφαρμογή της αξιολόγησης ως «"αμεσότητα" στη λύση προβλημάτων».
Αυτό τονίζει ο Γιάννης Αναγνωσταράς, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, εκλεγμένος με τις Παρεμβάσεις ΠΕ, αναφορικά με τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με την υφυπουργό Παιδείας, Ζέττα Μακρή, και το γενικό γραμματέα του ΥΠΑΙΘ, Αλέξανδρο Κόπτση.
«Η πολιτική ηγεσία με τις επιλογές της αποδεικνύει ότι θεωρεί εχθρικό σώμα τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Φιλικό τοπίο για την πολιτική ηγεσία αποτελεί το αντιδραστικό πλέγμα αλλαγής του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου με την αξιολόγηση, τις εξετάσεις PISA, την τράπεζα θεμάτων, τους δείκτες ποιότητας, την πανεπιστημιακή αστυνομία», σημειώνει στη δήλωσή του ο εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων ΠΕ και μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ.
Αναλυτικά η δήλωση του Γιάννη Αναγνωσταρά:
Ενημέρωση για τη συνάντηση ΔΣ της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ (Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή και Γ.Γ Κόπτση)
Με το καλημέρα, η πολιτική ηγεσία ξεκαθάρισε ότι ο οδικός άξονας για την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι οι προεκλογικές δεσμεύσεις και η υλοποίηση τους σύμφωνα με τις επιταγές της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Με αοριστολογίες, γενικόλογες απαντήσεις και παραπομπή στο μέλλον κινήθηκε η συνάντηση. Ειδικότερα:
Διορισμοί: η Υφυπουργός και ο γενικός γραμματέας είπαν ότι δεν ήταν εύκολη η διαπραγμάτευση με τον ΑΣΕΠ και ότι ο ΑΣΕΠ «αφιέρωσε» δυο χρόνια στους διορισμούς των εκπαιδευτικών. Είναι σε πυρετώδεις «διεργασίες» αλλά δεν έχουν συζητήσει τον αριθμό των διορισμών ούτε θέλουν να δεσμευτούν.
Δεν απάντησαν επίσης με σοβαρό επιχείρημα για τη διετή παραμονή των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού και για την αντίστοιχη άρση του συγκεκριμένου μέτρου. Καμία θετική απάντηση ή δέσμευση
· για το άνοιγμα πινάκων Γ.Α. και Ε.Α.
· για δωδεκάμηνες συμβάσεις με πλήρη δικαιώματα για τα έκτακτα λειτουργικά κενά.
· Ούτε λέξη φυσικά για κατάργηση του θεσμού των τριμηνιτών και των ωρομισθίων.
· Για πλήρη στελέχωση με όλο το προσωπικό στα σχολεία.
· Την ίδια στάση σιωπής και έλλειψη πρωτοβουλίας τήρησαν για την εφαρμογή του ωραρίου των εκπαιδευτικών με ενιαία εφαρμογή(νηπιαγωγεία και ολιγοθέσια σχολεία).
Αξιολόγηση: Ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις θέσαμε επιτακτικά και με έμφαση την παραβίαση κάθε νομιμότητας για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων στις/στους 114 συναδέλφισσες/ους και την αμφισβήτηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην απεργία –αποχή που έχουν προκηρύξει οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι.
Στην αντιπαράθεση με την πολιτική ηγεσία υποστήριξαν ότι η Α/Α έχει κριθεί από τα δικαστήρια για τη ΔΟΕ, και δεν μπορεί να προκηρύσσεται με τα ίδια αιτήματα! Ίδια στάση αυταρχισμού και αλαζονείας με αυτή που κράτησε η Υπουργός Παιδείας στη Βουλή επιχειρώντας να στηρίξει τις παράνομες ενέργειες του ΥΠΑΙΘ και την ευθεία επίθεση στο δικαίωμα της απεργίας.
Παράλληλα η πολιτική ηγεσία δεν απάντησε για τη θεσμική εκτροπή αμφισβήτησης των αποφάσεων των συλλόγων διδασκόντων με την ανάρτηση των ενιαίων κειμένων και τον χαρακτηρισμό τους ως «μη γενόμενα» από τον Γενικό Γραμματέα. Στην έντονη αντίδραση των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ για τις βραδινές τηλεφωνικές κλήσεις σε συναδέλφους με στόχο την τρομοκράτηση και την υποταγή, τις απέδωσε σε «αμεσότητα» στη λύση προβλημάτων!
Στην τοποθέτησή μας για τις τεράστιες δυσκολίες που δημιούργησε η πανδημία, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, η τηλεκπαίδευση καθώς και η παντελής έλλειψη παιδαγωγικών μέτρων για την ανακατανομή της ύλης, η απάντηση ήταν ότι «σκοπός είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος»!
Στην επίμονη αντίθεσή μας για τις εξετάσεις PISA και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών ο Γ.Γ ισχυρίστηκε ότι έχουν «διαγνωστικό χαρακτήρα και όχι τιμωρητικό»! Καμία διάθεση να εισακουστούν οι θέσεις του κλάδου και του εκπαιδευτικού κινήματος.
Εμπαιγμός και αδιαφορία και για τη χορήγηση συνδικαλιστικής άδειας στο μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ Κυριακόπουλο Μάνθο και στα μέλη του ΙΠΕΜ-ΔΟΕ.
Καμία απάντηση για χορήγηση άδειας και για τις Γ.Σ.
Συναδέλφισσες/οι
Η πολιτική ηγεσία με τις επιλογές της αποδεικνύει ότι θεωρεί εχθρικό σώμα τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Φιλικό τοπίο για την πολιτική ηγεσία αποτελεί το αντιδραστικό πλέγμα αλλαγής του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου με την αξιολόγηση, τις εξετάσεις PISA, την τράπεζα θεμάτων, τους δείκτες ποιότητας, την πανεπιστημιακή αστυνομία.
Ενάντια στην επιθετική πολιτική της κυβέρνησης οφείλουμε να συσπειρωθούμε στα σωματεία, να υπερασπίσουμε τις συλλογικές διαδικασίες. Να αντιταχθούμε στο νόμο Χατζηδάκη για τη διάλυση των σωματείων. Η μόνιμη και σταθερή δουλειά, τα ίσα μορφωτικά δικαιώματα στο δημόσιο σχολείο και ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση αποτελούν το πεδίο μάχης το επόμενο διάστημα. Συλλογικά, ενωτικά και αποφασιστικά, με πολύμορφο αγώνα διαρκείας θα υπερασπίσουμε το σχολείο και την εργασία μας.
Χαιρετίζουμε τον αγώνα διαρκείας που δίνουν χιλιάδες σχολικές μονάδες με όπλο τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Τη μαζική συμμετοχή δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων στις εκδηλώσεις της ΔΟΕ, στις οποίες με τεκμηριωμένο επιστημονικά και παιδαγωγικά λόγο αποκαλύπτεται ο αντιεκπαιδευτικός προσανατολισμός της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής. Αυτός ο μαζικός ενωτικός αγώνας υποχρέωσε το Υπουργείο σε διαδοχικές παρατάσεις και ακύρωσε στην πράξη την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια παρέμβασης στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων από το ΥΠΑΙΘ και τους μηχανισμούς του, όπως την απαράδεκτη παρέμβαση των ΣΕΕ στα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ που ακολουθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων. Δεν αλλάζουμε ούτε ένα κόμμα από τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ. Χαιρετίζουμε τον αγώνα των Συλλόγων ΠΕ και των ΕΛΜΕ που έχουν αποφασίσει απεργία-αποχή και τους συναδέλφους που ακολουθούν και αυτή τη μορφή πάλης. Απέναντι στις διώξεις, στον αυταρχισμό, στις πιέσεις, τις αλχημείες, την παραπληροφόρηση που επιστρατεύει το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση, το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να απαντήσει ενωτικά, μαχητικά, μαζικά και νικηφόρα, αξιοποιώντας όλες τις μορφές αγώνα που έχει στη διάθεσή του. Γιατί η προσήλωσή μας είναι στον στόχο της ακύρωσης της αξιολόγησης με κάθε πρόσφορο μέσο και όχι στις μορφές που θα χρησιμοποιήσουμε. Κάθε άλλη επιλογή είναι επιλογή κατακερματισμού, διαίρεσης, απομαζικοποίησης, είναι επιλογή ήττας. Γι΄ αυτό, παράλληλα με τα ενιαία κείμενα, σε όλες τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΔΟΕ, στήριξα και συνεχίζω να στηρίζω την πρόταση για επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής (10, 15 και 26/10, όπως προκύπτει και από τα πρακτικά). Επιπλέον, το ΔΣ της ΔΟΕ πρέπει να κηρύξει απεργία για την ακύρωση του διαγωνισμού PISA στην Στ΄ Δημοτικού και να προχωρήσει άμεσα σε συνάντηση με τους γονεϊκούς φορείς και την ΟΛΜΕ για τον συντονισμό της δράσης γύρω από το συγκεκριμένο επίδικο. Να αξιοποιήσει όλες τις μορφές πάλης για την ακύρωση και της ατομικής αξιολόγησης.
ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 6 ΑΠΡΙΛΗ
· Ενάντια στον νόμο Χατζηδάκη, στην αξιολόγηση, στις εξετάσεις PISA και την κατηγοριοποίηση
·Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο σχολείο με παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία
Αναγνωσταράς Γιάννης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, εκλεγμένος με τις Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη