taksi
Φτάνοντας σιγά-σιγά στα μέσα Μαΐου, επιχειρώ να κάνω μία αποτίμηση όσων είχαν εξαγγελθεί από τους αρμόδιους φορείς ,με αυτά που πραγματικά συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης

Αν και φέτος είχε τονιστεί από  την  αρχή της  σχολικής χρονιάς, ότι έχουν προσληφθεί όλοι οι αναπληρωτές, οι οποίοι θα μπορούσαν να καλύψουν άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση , αυτό  πάλι  δεν κατέστη δυνατό, αφού φτάσαμε να προσλαμβάνονται αναπληρωτές και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα του Πάσχα.

Η ανικανότητα αυτή έχει σαν βάση, τη μη σωστή κατανομή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών προσλαμβάνονται ,με αποτέλεσμα, τόσο οι αναπληρωτές μας να ταλαιπωρούνται, όσο και στα σχολεία   να   χάνονται χιλιάδες ώρες μαθημάτων ,χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ενώ προσλήφθηκαν αναπληρωτές οι οποίοι θα αντικαθιστούσαν τους εκπαιδευτικούς που ασθενούσαν  με  covid ,αυτοί τοποθετήθηκαν σε πολλά σχολείαoχι για το σκοπό των οποίων προσλήφθηκαν ,αλλά για να καλύψουν λειτουργικά κενά τα οποία ακόμη εξακολουθούσαν να υπάρχουν

Aξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων

 από την αρχή της σχολικής χρονιάς τέθηκαν πολλοί προβληματισμοί σχετικά με το πώς θα λειτουργήσει η αξιολόγηση ανά σχολική μονάδα.  H  Διδασκαλική Ομοσπονδία, προέτρεψε τους συλλόγους των εκπαιδευτικών να καταθέσουν κείμενα ,τα οποία το Υπουργείο χαρακτήρισε φασόν και αρκετοί σύλλογοι υιοθέτησαν αυτή την τακτική, στην προσπάθειά τους να  τονίσουν,  ότι πάρα πολλά προβλήματα της εκπαίδευσης είναι  ποιοτικών χαρακτηριστικών και όχι ποσοτικών. Παρόλο που  υπήρξαν  πολλές απειλές από  το  ΥΠΑΙΘ, ένα μεγάλο ποσοστό των σχολείων  κατέθεσαν τα  φασόν κείμενα, τα οποία και προωθήθηκαν στους συντονιστές εκπαίδευσης, οι οποίοι τα θεώρησαν ότι καλύπτουν αυτά τα οποία  είχαν ζητηθεί.  Τελικά μόνο 80 σχολεία  σε όλη την ελληνική επικράτεια κατηγορήθηκαν,  ότι δεν έκανα την αξιολόγηση, από αυτά δεν είναι πραγματικότητα είναι ότι πολλά δεν υφίσταται αφού ή   έχουν συγχωνευθεί ί ή δεν υπάρχει προσωπικό να τα λειτουργήσει

Προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού στους εκπαιδευτικούς

 Αν και έχουμε φτάσει στα μέσα Μαΐου κανένα Voucher δεν έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς όπως είχε εξαγγελθεί ότι θα γινόταν  στην  αρχή  τα  Χριστούγεννα, μετά  λίγο πριν από το Πάσχα ,μετά εξαγγέλθηκε ότι θα δοθεί μέσα στο Πάσχα και η καινούργια εξαγγελία είναι ότι θα δοθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες. Το Voucher αυτό αντιστοιχεί στο ποσό των 200 ευρώ για την αγορά εξοπλισμό , βέβαια που το μόνο  το οποίο θα μπορούσε να αγοραστεί είναι ένα αρκετά καλό tablet οι  δε προϋποθέσεις αγοράς, είναι τέτοιες ώστε προωθούνται μεγάλες  συγκεκριμένες αλυσίδες πώλησης, οι οποίες ήδη βομβαρδίζουν τους εκπαιδευτικούς για την προμήθεια αυτού του εξοπλισμού

Επιλογές στελεχών εκπαίδευσης

Ενώ όλα φαίνονταν να είναι έτοιμα, ώστε να προχωρήσει η επιλογή στελεχών και έτσι μέχρι το καλοκαίρι  του 2022 είχανε γίνει, μέχρι και οι κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων,  ώστε από το Σεπτέμβριο όλα να ήταν έτοιμα ,  για την σωστή Λειτουργία των σχολείων δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει ούτε καν η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, αφού αυτή τη βδομάδα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες των συνεντεύξεων τους, μετά από απίστευτα μεγάλη καθυστέρηση η οποία έγινε ,γιατί υπήρξαν πολλές ενστάσεις,  αφού δεν είχαν προβλεφθεί οι κατάλληλες διαδικασίες.

Μ αυτούς τους ρυθμούς, θεωρείται απίθανο να γίνουν κρίσεις και επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων μέχρι το καλοκαίρι όπως  είχε  προγραμματιστεί  και  ανακοινωθεί, αφού προηγούνται  οι  κρίσεις  των  σχολικών συμβούλων, και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα οι κρίσεις να γίνουνε μέσα στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με ότι αυτό συνεπάγεται παραδείγματος χάρη μετακίνηση οργανικών θέσεων, αναστάτωση στα σχολεία παραδόσεις παραλαβές μέσα στις  γιορτές ή θα εξαναγκαστούν οι εκπαιδευτικοί να υπηρετήσουν ως διευθυντές με παράταση για έναν ακόμη χρόνο, φτάνοντας τα έξι χρόνια.

Το δε τελευταίο  διάστημα βλέπουμε πλήθος διευθυντών οι οποίοι καταθέτουν τις παραιτήσεις τους, και προσπαθούν να βρουν  τρόπους να  φύγουν  από τη θέση τους λόγω του μεγάλου όγκου εργασίας των οποίων έχουν αναλάβει, μην ξεχνάμε ότι αυτοί κάνουν τις προσλήψεις των αναπληρωτών,  τις ιχνηλατήσεις για τα  κρούσματα,  τις επικοινωνίες με τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες και πολλά άλλα

Τηλεκπαίδευση

Κατά τη φετινή χρονιά λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, χιονόπτωση, κλήθηκαν για ένα μικρό χρονικό διάστημα 3-4 ημερών οι σχολικές μονάδες να παρέχουν τηλεκπαίδευση στους μαθητές τους . Από ότι φαίνεται λιγότερα από τα μισά σχολεία της επικρατείας, κατάφεραν να πραγματοποιήσουν την εκπαίδευση, αφού υπήρχαν τα γνωστά προβλήματα συνδέσεων και επικοινωνίας με τους μαθητές, με ότι αυτό συνεπάγεται.

 Θα υπενθυμίσουμε πάλι, ότι με την ΤΗΛΕ- εκπαίδευση αποκλείεται ένας μεγάλος αριθμός μαθητών, σε ένα ποσοστό 20 περίπου τα 100, αφού οι   τεχνικές δυνατότητες σύνδεσης από τη μεριά των σχολείων  καθιστούν αυτή σε πολλές περιπτώσεις αδύνατη και  πολλοί μαθητές  μας  δεν  έχουν  τον  απαραίτητο  εξοπλισμό.

Βέβαια μην ξεχνάμε ότι στον τομέα αυτό ,υπήρχαν καταγγελίες για παρέμβαση του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, με τηλεφωνήματα του βραδινές ώρες σε Διευθυντές Σχολείων πιέζοντας τους, να πείσουν πιέσουν τους εκπαιδευτικούς να πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση  Θέλω να πιστεύω ,ότι ποτέ δεν μπορεί να εφαρμοστεί οποιαδήποτε καινοτόμα πρωτοβουλία ή ένας νόμος με άσκησης πιέσεων που δυστυχώς πολλές φορές τέτοιες πρακτικές, θυμίζουν άλλες εποχές

Τέλος για να πούμε τα θετικά τα οποία βλέπουμε να έρχονται, είναι ότι για το επόμενο χρονικό διάστημα επιτρέπεται οι εκδρομές των μικρών μας μαθητών οι οποίες έλειψαν τόσο πολύ σε αυτούς και αυτό φαίνεται από την τεράστια συμμετοχή σε οποιαδήποτε εκδήλωση πραγματοποιούν τα σχολεία .

Θα πρέπει για άλλη μία φορά να εξετάσουμε τα προγράμματα σπουδών συνδυαστικά με τον ελεύθερο χρόνο τον οποίο επιθυμούμε να έχουν οι μαθητές μας, για δημιουργικές δράσεις οι οποίοι θα βοηθήσουν όχι μόνο στην κοινωνικοποίηση αυτών αλλά και στη στενή τους επαφή με το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείο

Έτσι θα τους ανοίξουν διαύλους επικοινωνίας με αυτούς, ώστε να μπορέσουν να τους εκμυστηρευτούν τους  προβληματισμούς και οτιδήποτε άλλο σε απασχολεί.

Δυστυχώς τα προβλήματα της παιδείας, παραμένουν διαχρονικά τα ίδια Και αυτό οφείλεται στις συνεχείς αλλαγές και στην έλλειψη προγραμματισμού, αφού είναι δυνατόν να πιστέψω ότι τα ίδια προβλήματα εδώ και 35 χρόνια που υπηρετώ την εκπαίδευση δεν μπορούν να επιλυθούν με κάποιον τρόπο.

Όλα  τριγύρω  αλλάζουνε  και  όλα  τα  ίδια  μένουν,

*ΓΡΙΒΑΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18  Δ.Σ   ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη