Κλάδος Πληροφορικής: Στη Βουλή το ζήτημα της μη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ | INTIME
Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με τους εκπαιδευτικούς του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ86, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τη μη ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στην ειδικότητα της Πληροφορικής στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, μαζί με τον Μπουρχάν Μπαράν, βουλευτή Ξάνθης και Υπεύθυνου Τομέα Ψυχικής Υγείας, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Κεραμέως, σχετικά με τους εκπαιδευτικούς του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ86, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τη μη ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στην ειδικότητα της Πληροφορικής στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια, σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

 

Τα τελευταία χρόνια αυξάνονται συνεχόμενα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής οι οποίες βέβαια, δεν οδηγούν σε αντίστοιχες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αλλά αναπληρωτών καθηγητών. Είναι δε αξιοσημείωτο πως το σχολικό έτος 2020-2021 προσλήφθηκαν περισσότεροι από 1700 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, πλήρους ωραρίου και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης στη Γενική και Ειδική Αγωγή. Ας σημειωθεί επίσης, ότι οι δύσκολες συνθήκες που καθημερινά βιώνουν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί πληροφορικής, αλλά και τα κόστη που αφορούν στην τακτική μετακίνηση -ακόμα και σε δύο και τρία σχολεία εντός της ημέρας- προκειμένου να καλυφθεί το ωράριό τους, δυσχεραίνουν κατά πολύ το έργο τους.

Πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα ότι μέχρι σήμερα στη μειονοτική Α’ βάθμια εκπαίδευση το μάθημα της πληροφορικής δεν έχει συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα σπουδών και επιβάλλεται ως εκ τούτου να ξεκινήσει άμεσα η διδασκαλία του στα εν λόγω σχολεία, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν τα απαραίτητα εφόδια και τις προσλαμβάνουσες για το μέλλον τους. Αυτό θα προκαλέσει φυσικά και μεγαλύτερη ζήτηση εκπαιδευτικών ειδικότητας πληροφορικής κλάδου ΠΕ86.

Καλούμε λοιπόν την Κυβέρνηση να αναγνωρίσει την πολυετή προσφορά αυτού του κλάδου στα σχολεία της χώρας μας και να παύσει ο συνεχής αποκλεισμός των εκπαιδευτικών της ειδικότητας πληροφορικής από τη διεκδίκηση μόνιμων θέσεων  Γενικής  και  Ειδικής Αγωγής, καθώς οι οργανικές θέσεις που συστήνονται για τον κλάδο αυτό παραμένουν ελάχιστες. Ο μεγάλος αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών της συγκεκριμένης ειδικότητάς σε Γενική και Ειδική αγωγή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντιστοιχηθεί με τις σχεδόν μηδαμινές οργανικές θέσεις ΠΕ86 και ΠΕ86.ΕΑΕ.

Θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας πληροφορικής έχουν ήδη υποστεί κατάφορες αδικίες οι οποίες δεν αρμόζουν στα όσα έχουν προσφέρει στην εκπαίδευση εν γένει. Πιο συγκεκριμένα,  ο  αποκλεισμός τους από τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών στην Α΄βάθμια Ειδική Αγωγή το 2020 ήταν εξόφθαλμος, καθώς ο κλάδος τους απουσίαζε παντελώς από την κατανομή των θέσεων της Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης. Δυστυχώς, δεν αναγνωρίστηκε ο ισότιμος ρόλος τους με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στην υποστήριξη του Δημοτικού και κατά κατ’ αυτόν τον τρόπο στερήθηκαν πλήρως και τη δυνατότητα μόνιμου διορισμού στην Α΄βάθμια Ειδική Αγωγή.

Από τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών που ακολούθησαν στη Γενική Αγωγή το 2021 οι μόνιμες θέσεις που προβλέφθηκαν για τον συγκεκριμένο κλάδο ήταν μόλις 95 για την Α΄βάθμια και 67 για τη Β΄βάθμια εκπαίδευση, αριθμοί που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος, γεγονός που αποδεικνύεται κάθε χρόνο από τον κατά πολύ μεγαλύτερο αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ86 από το αρμόδιο Υπουργείο.

Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι, η τρέχουσα κατάσταση έχει άμεσο αντίκτυπο και  στις ζωές των μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου, μιας κι η ανυπαρξία οργανικών θέσεων, αναπόφευκτα οδηγεί σε πενιχρό αριθμό μεταθέσεων.  Φέτος πραγματοποιήθηκαν μόλις 12 μεταθέσεις μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ86 της Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης (από τις συνολικά 984) και 54 μεταθέσεις μονίμων εκπαιδευτικών ΠΕ86 της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης (από τις συνολικά 1036). Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ86  να βρίσκονται μακριά από τους τόπους τους για πολλά χρόνια, ή να καταφεύγουν στη λύση της απόσπασης τους στον τόπο συμφερόντων τους επί σειρά ετών.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε σύσταση οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ86 στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια Γενική και Ειδική Αγωγή, ώστε να έχουν οι εκπαιδευτικοί ίσες ευκαιρίες μόνιμου διορισμού στις θέσεις όπου υπηρετούν αλλά και να μπορέσουν οι ήδη μόνιμοι εκπαιδευτικοί πληροφορικής να μετατεθούν στους τόπους συμφερόντων τους;
  2. Θα γίνει ισότιμη κατανομή των θέσεων μόνιμων διορισμών τόσο στην Α΄βάθμια όσο και στη Β΄βάθμια Γενική και Ειδική εκπαίδευση, σύμφωνα με τα ετήσια δεδομένα των προσλήψεων αναπληρωτών για κάλυψη πάγιων πραγματικών αναγκών της ειδικότητας Πληροφορικής;
  3. Σκοπεύετε να εντάξετε το μάθημα της πληροφορικής και στην Α’ βάθμια μειονοτική εκπαίδευση, χωρίς φυσικά να είναι εις βάρος των άλλων προγραμμάτων, ώστε όλα τα παιδιά να αποκομίζουν εφάμιλλα εφόδια;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη