βιβλία, τετράδια, σπιράλ, τράπεζα θεμάτων
«Το αναπόδραστο ερώτημα είναι πώς θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε με όσο το δυνατόν πιο δυναμικό τρόπο την αντίθεσή μας με απώτερο στόχο την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων είτε άμεσα την ακύρωση της στην πράξη»

Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδελφισσών και των συναδέλφων έχει με ξεκάθαρο τρόπο εκφράσει την αντίθεση της στη διαβόητη Τράπεζα Θεμάτων, ενώ το ίδιο ισχύει για την πλειοψηφία των μαθητριών/μαθητών, γονέων και κηδεμόνων.

Το αναπόδραστο ερώτημα είναι πώς θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε με όσο το δυνατόν πιο δυναμικό τρόπο την αντίθεσή μας με απώτερο στόχο την κατάργηση της είτε άμεσα την ακύρωση της στην πράξη. Καταθέτω, λοιπόν, κάποιες ιδέες χωρίς να διεκδικώ την πατρότητα τους ή χωρίς να υπερηφανεύομαι για την πρωτοτυπία τους που μπορούν να εφαρμοστούν είτε ατομικά είτε συλλογικά (ίσως και συνδυαστικά ή και με τροποποιήσεις) και να έχουν επίδραση(όσες και όσοι περισσότερες/οι - με ενδεχόμενες συνεργασίες με γονείς και παιδιά - τόσο μεγαλύτερη η επίδραση).

    1. Μπορούμε για παράδειγμα να στείλουμε κείμενα στις κατά τόπους διευθύνσεις της δευτεροβάθμιας, στα ΠΕΚΕΣ και στο Υπουργείο στα οποία να καταθέτουμε ότι δεν μπορέσαμε παρά τις προσπάθειές μας να ολοκληρώσουμε την ύλη. Για παράδειγμα:

    https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/381452_trapeza-thematon-ti-na-kano-epistoli-ekpaideytikoy-apokalyptei-adiexodo?amp

   2. Μπορούμε, επίσης, να έχουμε γραμμένο στα ρούχα μας ή αναρτημένο με καρτέλα (ή να το γράψουμε στον πίνακα της αίθουσας) κατά τη διάρκεια των εξετάσεων:

ΔΕΝ ΣΠΟΎΔΑΣΑ,

ΓΙΑ ΝΑ ΚΆΝΩ ΤΟΝ ΤΡΑΠΕΖΊΤΗ.

 

ΣΤΗΝ ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ 

ΚΑΤΑΘΈΤΩ ΜΟΝΟ......

ΤΗΝ ΠΛΟΥΣΙΑ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΟΥ

 

ΑΣ ΦΤΙΆΞΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΊΑ

ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΉΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΤΡΆΠΕΖΕΣ

 

ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ:

ΔΥΣΤΥΧΏΣ ΕΠΤΩΧΕΎΣΑΜΕΝ!

 

ΤΡΆΠΕΖΑ ΘΕΜΆΤΩΝ:

ΚΑΜΊΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ 

ΣΤΙΣ/ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎΣ

     3. Μπορούμε να στήσουμε κάλπες πριν από τις εξετάσεις της ημέρας και να καλέσουμε τα παιδιά να ψηφίσουν αν είναι ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ της Τράπεζας Θεμάτων. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, με την παρουσία μαθητριών και μαθητών προχωράμε σε καταμέτρηση των ψήφων και στέλνουμε τα αποτελέσματα στην τοπική ΕΛΜΕ, στην ΟΛΜΕ και στο Υπουργείο.

     4. Στη διατύπωση των ερωτημάτων μας στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητριών/μαθητών μπορούμε να ξεκινάμε με κριτική στην Τράπεζα Θεμάτων, παραδείγματος χάρη:

"Παρότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και ανάμεσά τους και εμείς είμαστε κατά της Τράπεζας Θεμάτων, γιατί μεγαλώνει τις ανισότητες, αγνοεί το γεγονός ότι ένας εκπαιδευτικός ξέρει καλύτερα τις δυνατότητες και ανάγκες της ομάδας μαθητριών/τών με την οποία συνεργάζεται κλπ κλπ, σας θέτω/ουμε τις παρακάτω ερωτήσεις:....."(αν ο διευθυντής του σχολείου διαφωνεί, δεν τον βάζουμε, βέβαια και δηλαδή, να υπογράψει εν αγνοία του. Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να έχουμε αφήσει ελεύθερο χώρο πριν από τις ερωτήσεις, έτσι ώστε να ζητήσουμε να το καταγράψουν τα παιδιά την ώρα που δίνουμε τις διευκρινίσεις για τα ερωτήματα).

     5. Όσα από τα ερωτήματα προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων, το επισημαίνουμε, και μέσα σε παρένθεση εκθέτουμε τον προβληματισμό μας: τα θέματα προέρχονται από την Τράπεζα Θεμάτων (ή μήπως θυμάτων;).

   6.  Καλούμε/προτρέπουμε τα παιδιά στα γραπτά τους να ασκήσουν κριτική στην Τράπεζα Θεμάτων και, αν θέλουν, να δημιουργήσουν κάποια γελοιογραφία.

     7. Αν μέρος απο την εξεταστέα ύλη δεν έχουμε προλάβει να το διδάξουμε, μπορούμε να ενεργήσουμε με τον παρακάτω τρόπο: στα ερωτήματα που εμείς θέτουμε μπορούμε να έχουμε καταθέσει στοιχεία ( παραδείγματος χάριν  στο μάθημα της Ιστορίας παράθεμα που αφορά τη Γαλλική Επανάσταση ) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθήτριες/μαθητές μας, έτσι ώστε να απαντήσουν αποτελεσματικά σε κάποιο/α σχετικό/ά ερώτημα/ερωτήματα της Τράπεζας Θεμάτων.

     8. Όσον αφορά τη βαθμολογία των γραπτών. Αν θεωρούμε πώς δεν έχουμε καλύψει κάποιο/α ερωτήματα με τις διδακτικές μας ενέργειες, δεν μπορέσαμε δηλαδή να ετοιμάσουμε κατάλληλα τα παιδιά να αντιμετωπίσουν αυτά τα ερωτήματα, σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να παρέχουμε μία επιπρόσθετη βαθμολογία. Στην πιο ακραία της μορφή βαθμολογούμε όλα τα παιδιά με 20, αφού έχουμε κάνει κανονικά τις διορθώσεις (και βεβαίως ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ζητήσουν να τους δείξουμε και να εξηγήσουμε τα λάθη στα γραπτά τους, αφού τα έχουμε διορθώσει) και ό,τι υπολείπεται μέχρι να φτάσει το 20 το προσθέτουμε, σημειώνοντας στο γραπτό ως δικαιολόγηση κ.λ. δηλαδή κοινωνικοί λόγοι, που η πολιτεία αδιαφόρησε να θεραπεύσει(παραδείγματος χάρη 14 + 6 κ.λ. = 20).

      Μπορούν να κατατεθούν και άλλες πιο ήπιες ή και πιο δυναμικές προτάσεις αντίδρασης και κυρίως να δοκιμαστούν στην πράξη.

Βαγγέλης Δήμας, Φιλόλογος

εργαζόμενος στο 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

polutexneio
Γιάννης Καΐλης: Ο φοιτητής που είχε γράψει με το πινέλο του στην πύλη του Πολυτεχνείου
Ο φοιτητής που είχε γράψει με το πινέλο του στην πύλη του Πολυτεχνείου τα δύο συνθήματα που έμειναν άσβηστα στην Ιστορία: «Εξω αι ΗΠΑ», «Εξω το ΝΑΤΟ»
Γιάννης Καΐλης: Ο φοιτητής που είχε γράψει με το πινέλο του στην πύλη του Πολυτεχνείου