Λήξη σχολικού έτους - Κάθε χρόνο και χειρότερα
«Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οι διορισμοί σε εκπαιδευτικούς στην παράλληλη στήριξη ήταν τόσο λίγες, όχι σε αριθμητικά δεδομένα σχετικά με προηγούμενες χρονιές, αλλά σε σχέση με τις αυξημένες διαγνωσμένες ανάγκες»

Η λήξη κάθε σχολικού χρόνου ,μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε έναν απολογισμό μιας χρονιάς που φεύγει και δυστυχώς αυτός ο χρόνος που φεύγει ήταν. μία δύσκολη σχολική χρονιά που έφερε αρκετές αλλαγές στην εκπαίδευση.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, από την αρχή από τη μεριά των εκπαιδευτικών ως Διευθυντής σχολείου για πρώτη φορά διαπίστωσα όλον τον Σεπτέμβρη ένα τρομακτικό άγχος --στρες σε όλους τους διδάσκοντες σχετικά με τη διαδικασία των εργαστηρίων δεξιοτήτων καθώς και με την αξιολόγηση που τοΥπουργείο Παιδείας είχε νομοθετήσει Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να αισθάνονται πιεσμένοι, ανασφαλείς, να αναρωτιούνται συνέχεια σχετικά με το τι πρόκειται να συμβεί και ‘όλο αυτό το κλίμα να επιδρά αρνητικά στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα. Θέλω να θυμίσω ότι όπως και στην αρχή της τηλεκπαίδευσης ελάχιστες διαδικασίες και επιμόρφωσης είχαν συμβεί σε αυτούς και έτσι μπορώ να δικαιολογήσω το άγχος το οποίο οι ίδιοι βίωναν.

Σε ότι αφορά τα κενά των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, αυτά κατά τη φετινή σχολική χρονιά ήταν περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά ,καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί έκαναν χρήση των αδειών covid όταν οι ίδιοι νοσούσαν η αναπλήρωση τους ’όμως ή αργούσε πολύ είτε δε γινόταν ποτέ, με αποτέλεσμα να προσπαθεί κάθε σχολείο να καλύψει όλα αυτά τα κενά, εκ των ένδον η αρκετές ώρες διδακτικού χρόνου να χάνονται ή να γίνεται μόνο απλή φύλαξη παιδιών από κάποιους εκπαιδευτικούς

Αλλά και όταν το Υπουργείο αποφάσισε περί το Φεβρουάριο να προσλάβει αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για covid παρατηρήθηκε το φαινόμενο σε αρκετές διευθύνσειςπ.χ Β Αθήνας στην οποία υπηρετώ αντί oi εκπαιδευτικοί αυτοί να αντικαταστήσουν τους εκπαιδευτικούς που απουσίαζαν, αυτοί να παραμένουν σε κάποια σχολεία αναπληρώνοντας οποιουσδήποτε εκπαιδευτικούς έλειπαν ,κενά προηγούμενων μηνών ή και να κάνουν ακόμη και ώρες στο ολοήμερο , χωρίς να υπάρχει κανένας έλεγχος,από αυτούς που θα έπρεπε να τον κάνουν, για το που αυτοί οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, οι διορισμοί σε εκπαιδευτικούς στην παράλληλη στήριξη ήταν τόσο λίγες, όχι σε αριθμητικά δεδομένα σχετικά με προηγούμενες χρονιές, αλλά σε σχέση με τις αυξημένες διαγνωσμένες ανάγκες, ώστε αυθαίρετα και μη νόμιμο τρόπο, κάποιες διευθύνσεις να δίνουν προφορικές ,αόριστες πληροφορίες και οδηγίες ,έτσι ώστε η παράλληλη στήριξη αντί να παραμείνει σε ένα παιδί όπως η γνωμάτευση των αρμοδίων φορέων είχε ορίσει ,να μοιράζεστε σε δύο ή τρία παιδιά με αποτέλεσμα κανένα από αυτά να μη λαμβάνει την απαιτούμενη βοήθεια, η οποίοι θα ήταν ικανή να αντισταθμίσει τα όποια διδακτικά του ελλείμματα .

Οταν δεν πολλές φορές στη δικιά μας διεύθυνση Β Αθήνας ,ο ίδιος ως Διευθυντής σχολείου, αναζήτησα από τους αρμόδιους κάποιο επίσημο χαρτί, κάποιο σημείο νόμου, νόμου που να προβλέπει το διαμοιρασμό των παράλληλων στηρίξεων που δε ποτέ κανείς μου απάντησε .

Απλά σταμάτησαν να ξαναέρχονται τέτοιες οδηγίες, που δεν είχαν καν τα νόμιμα παραστατικά ως έγγραφα (λογότυπα ή υπογραφές ) πάρα μόνο απλά μειλ με υπογραφή Εκ της Διευθύνσεως.

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης ένας τόσους σημαντικός αντισταθμιστεί πυλώνας στην εκπαίδευση χρόνο με το χρόνο απαξιώνεται και βαίνει μειούμενος και πολύ φοβάμαι ότι η ανάπτυξη μιας θεωρίας ενσωματώσεων των παιδιών σε όλα τα γενικά σχολεία έχει σαν υπόβαθρο το ‘οτι τοκράτος δεν έχει πλέον άλλα χρήματα ,για αυτή και προωθεί γενικά την ένταξιακή πολιτική και εκεί που αυτή δεν μπορεί να γίνει.

Συνεχίζοντας ,θα ήθελα να αναφέρω την πληθώρα καταγγελιών, οι οποίες έγιναν κατά τη φετινή σχολική χρονιά σε όλα τα σχολεία της επικρατείας ,οι περισσότερες από αυτές έγιναν από γονείς οι οποίοι διευκολύνονται στο να καταθέτουν καταγγελίες αφού πολλές από αυτές αν και ανώνυμες όπως π.χ. στη διεύθυνση Π.Ε. Β Αθήνας αναστατώνουν σχολικές μονάδες αφού πρέπει να ,να κινηθούν διαδικασίες απαντήσεως αυτών των καταγγελιών, οι περισσότερες των οποίων ήταν αβάσιμες εξού και ανυπόγραφες δικαιούνταν όμως δια μέσω του γραφείου του Γ.Γ του Υπουργείου ,στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και από κει στους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων στους οποίους απαίτησαν και όλους να δοθούν άμεσες εξηγήσεις.

Δεν θα γυρίσω στα δικά μας παιδικά χρόνια , για να πω ότι πολλές φορές ντρεπόμαστε όταν ο δάσκαλός μας , μας μάλωνε και οι γονείς μας ισχυρίζονταν, όπως όλοι ξέρουμε ότι “για να σε μαλώσει ο δάσκαλος κάποιο δίκιο Θα έχει” γιατί αυτό δεν είναι και σωστό 100% όμως όταν οποιοσδήποτε γονέας φτάνει στο σημείο να καταγγείλει οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ανώνυμα ή και υποκινούμενα και να τον μπλέξει σε διαδικασίες ,να τον κάνει να αποδείξει αυτός την αθωότητά του, ε τότε Δυστυχώς έχουμε περάσει σε μία εποχή κατασυκοφάντησης των εκπαιδευτικών ,σε μία εποχή εκφοβισμού αξιοπρέπειας της ανεξαρτησίας και τις δυνατότητες των εκπαιδευτικών που δεν θα μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους όπως αυτοί έχουν μάθει και όχι από τους φόβους τον επικείμενο καταγγελιών που πολλοί γονείς ανά πάσα στιγμή κάνουν, είτε κάποιος εκπαιδευτικός φώναξε πιο δυνατά στους μαθητές του είτε γιατί αντί να του βάλει 10 στον έλεγχο του έβαζε 9 αντί 10.

Αλήθεια από που δικαιολογούνται τέτοιες συμπεριφορές γονέων προς τους εκπαιδευτικούς΄΄;

Ενα άλλο σημείο της φετινής χρονιάς ήτανε ο προγραμματισμός, σε ότι αφορά την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης πού τη στιγμή που το Υπουργείο ζητούσε από τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται εντός των προθεσμιών που το Ι.Ε.Π. ζητούσε στις

διάφορες φάσεις αξιολόγησης της σχολικής μονάδας , το ίδιο αν και έχει ορίσει το μήνα Μάρτιο -Απρίλιο την επιλογή και τοποθέτηση νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης έως και σήμερα τέλη Ιουνίου οι Διευθυντές Εκπαίδευσης ακόμη δεν έχω οριστεί, οι σχολικοί σύμβουλοι που θα ήταν το Μάιο τοποθετημένοι, μόλις έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία επιλογής τους ,Όσο δε για τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων δεν υπάρχει καμία ενημέρωση, για το αν θα συνεχίσουν ή όχι, για το αν θα κριθούν ή όχι.

Πόσο δε μάλλον, που όλα αυτά θα έπρεπε να είχαν γίνει έως τα τέλη του Ιουλίου ,ώστε’ όπως ορθά προέβλεπε ο προγραμματισμός του υπουργείου τα

Σχολεία να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο, με τη νέα σύνθεση και τη νέα δυναμική τους.

Δυστυχώς όμως φτάσαμε στο σημείο τίποτα να μην έχει γίνει τίποτα.

Δεν θα μιλήσω και την αύξηση του διοικητικού έργου των διευθυντών των Σχολικών μονάδων καθώς πολλοί δεν γνωρίζουν και φοβάμαι ότι το ίδιο συμβαίνει και με κάποιους στο Υπουργείο ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων, δεν έχουν καμία γραμματειακή υποστήριξη, έτσι ώστε να κάνουν το τεράστιο διοικητικό έργο το οποίο του ζητήθηκε τη φετινή χρονιά, τόσο από τις αναλήψεις υπηρεσίας των αναπληρωτών και όλων των εκπαιδευτικών, η χορήγηση των αδειών, στον έλεγχο του σχολείου, τον έλεγχο της υλικοτεχνικής υποδομής, τον έλεγχο της ιχνηλάτησης, μέχρι και τη μεταφορά των τεστ προς τα σχολεία, τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων ,τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του δήμου, τη συμμετοχή του σε συνεδριάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τη συμμετοχή τους στα έκτακτα συμβούλια με τους γονείς, την απάντηση σε όλα τα διοικητικά έγγραφα τα οποία έφταναν φέτος κατά χιλιάδες, την οργάνωση της τηλεκπαίδευσης, την κάλυψη όσων απουσίαζαν, δεν θα συνεχίσω διότι μόνο ο οποίος υπήρξε διευθυντής Στη φετινή σχολική χρονιά, γνωρίζει τι ακριβώς συνέβη και όχι μόνο αυτό είμαι σίγουρος ,ότι ελάχιστοι από τους διευθυντές που επέμεναν και τη φετινή σχολική χρονιά, η οποία ήταν συνέχεια μιας χρονιάς με της περσινής και προπέρσινης, ελάχιστοι από αυτούς θα επιλέξουν ξανά να επιλεγούν ώστε να δουλέψουν σε ένα τέτοιο Πλαίσιο εργασίας, στο οποίο τελικά ο διευθυντής κάνει τα πάντα και συμφέρει.

Θα κλείσω εδώ, με μεγάλη λύπη και αυτό γιατί διαπιστώνω ότι κάνουμε μεταφορά των διδακτικών μας καθηκόντων , προς όφελος των διοικητικών έργων, τα οποία βέβαια κανένα όφελος δεν φέρουν, στις παιδικές ψυχές των μαθητών μας.

Θα κλείσω λέγοντας αυτό πολύ ψιθυρίζουμε και πολύ φωνάζουν με δυνατά κάθε χρόνο και χειρότερα

*Γρίβας Αθανάσιος Δ/ντης 18 ΔΣ Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα