ntoyntoyka
Alexandros Michailidis / SOOC
Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σήμερα - Δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας των εργαζομένων στα ΑΕΙ - «Όχι» στο νέο νομοσχέδιο - Καλέσματα και από φοιτητές και εκπαιδευτικούς

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο από φοιτητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στα ΑΕΙ αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα, Πέμπτη, στις 19:00 στα Προπύλαια, στο πλαίσιο της 48ωρης απεργίας συλλόγων εργαζομένων και διδασκόντων στα πανεπιστήμια, ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις». Αντίστοιχη κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί και στη Θεσσαλονίκη.

Ήδη το σχέδιο νόμου βρίσκεται εδώ και μέρες προς διαβούλευση στη Βουλή, όπου ψηφίστηκε επί της αρχής μόνο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ενώ η ψήφιση στην Ολομέλεια αναμένεται για σήμερα.

Η ΠΟΣΔΕΠ σε ανακοίνωσή της εκφράζει τη ριζική διαφωνία της με τις αλλαγές που εισάγει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ σε επίπεδο διοίκηση και εκλογής πρύτανη, υπογραμμίζοντας ότι «ξεκινάει μια γκρίζα εποχή για τα Πανεπιστήμια με επικράτηση μηχανισμών διαπλοκής, υπόγειες συνεννοήσεις συμφερόντων και ανταλλάγματα».

«Το νομοσχέδιο πρέπει άμεσα να αποσυρθεί»

Σε σχετικό κάλεσμα φοιτητών και εργαζομένων, τονίζεται μεταξύ άλλων: 

«Η κυβέρνηση της Ν.Δ. μετατρέπει ακόμη πιο φανερά τα πανεπιστήμια σε αυτόνομες, επιχειρηματικές μονάδες. Την ίδια στιγμή, τα πανεπιστήμια όχι μόνο δεν θα καλύπτουν τις μορφωτικές ανάγκες των φοιτητών, αλλά η έρευνα και η επιστήμη θα υπηρετούν τα συμφέροντα των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, που ως «χορηγοί» θα πλουτίζουν ακόμη περισσότερο αξιοποιώντας δημόσιες υποδομές και προσωπικό.

Παράλληλα, κι ενώ τα πανεπιστήμια είναι ήδη υποστελεχωμένα και μεγάλος όγκος των λειτουργικών αναγκών καλύπτεται από εργαζόμενους, με ελαστικά ωράρια, πολλές διαφορετικές σχέσεις εργασίας, με το άγχος της ανασφάλειας και λιγότερα δικαιώματα, το νομοσχέδιο επεκτείνει και μονιμοποιεί τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για εργαζόμενους και διδάσκοντες, ενώ θεσμοθετεί την υπερωριακή απασχόληση, τη δουλειά Σαββατοκύριακα και αργίες».

Ακόμα, αναφέρεται: «Σύσσωμοι φοιτητές, διδάσκοντες και εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια, γονείς, εκπαιδευτικοί, όλοι εμείς που δίνουμε καθημερινό αγώνα για τη μόρφωση της νεολαίας και για την επιβίωση, με τους τσακισμένους μισθούς, με τις ανύπαρκτες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με την ακρίβεια να κατατρώει και το τελευταίο ευρώ που μένει στην τσέπη μας, δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπεί το Πανεπιστήμιο σε επιχείρηση, οι φοιτητές σε πελάτες και τα πτυχία σε διαβατήρια για την ανεργία, την εργασιακή ανασφάλεια και τη δουλειά χωρίς δικαιώματα».

Καλέσματα και από εκπαιδευτικά σωματεία

Καλέσματα στη συγκέντρωση στα Προπύλαια απευθύνουν και σωματεία εκπαιδευτικών.

Πιο αναλυτικά:

Α' ΣΕΠΕ Αθηνών:

Το σχέδιο νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ να αποσυρθεί, να μην κατατεθεί.

Όχι στο πανεπιστήμιο – επιχείρηση

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ, ΠΕΜΠΤΗ 14/7, 7μ.μ., Προπύλαια

Το σχέδιο νόμου - πλαισίου της κυβέρνησης για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που προωθείται για ψήφιση στη Βουλή αυτές τις ημέρες, συνιστά βίαιη επίθεση  της κυβέρνησης στο δημόσιο πανεπιστήμιο και στα μορφωτικά-εργασιακά δικαιώματα των φοιτητών αναγορεύοντας τους μηχανισμούς της αγοράς ως φάρμακο «δια πάσαν νόσον». Η κυβέρνηση επιχειρεί, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του 2007, να καταργήσει,  δια της πλαγίας οδού, το Άρθρο 16 του Συντάγματος και να επιβάλλει τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε «οίκο εμπορίου».

Πρόκειται για ένα σχέδιο-μαμούθ, ένα κείμενο 400 σελίδων και 345 άρθρων με το οποίο:

•    Προωθείται η μετάβαση σε ένα ολιγαρχικό σύστημα διοίκησης των ΑΕΙ που καταργεί την ακαδημαϊκή αυτοδιοίκηση με τη θεσμοθέτηση Συμβουλίων Διοίκησης (ΣΔ). Το ΣΔ αποτελείται από 6 μέλη ΔΕΠ και 5 εξωπανεπιστημιακά μέλη («αναγνωρισμένες προσωπικότητες!») τα οποία εκλέγονται από τα προαναφερόμενα 6 μέλη ΔΕΠ του ΣΔ. Στη συνέχεια, ο Πρύτανης δεν εκλέγεται από την Πανεπιστημιακή Κοινότητα, αλλά από το ΣΔ.

•    Ο ρόλος της Συγκλήτου, που σήμερα αποτελεί το βασικό όργανο για τη λειτουργία και τη στρατηγική ανάπτυξη του Πανεπιστημίου, περιορίζεται σημαντικά και υποβαθμίζεται σε όργανο με ρόλο διακοσμητικό και ελεγχόμενο

•    Η προβλεπόμενη λειτουργία των ΑΕΙ συγκλίνει με αυτή των Ανωνύμων Εταιρειών: με Διοικητικά Συμβούλια (βλ. Συμβούλια Διοίκησης), που προσλαμβάνουν ή παύουν τον Πρόεδρο (βλ. Πρύτανη και Αντιπρυτάνεις), τον εκτελεστικό διευθυντή τους (βλ. μάνατζερ) καθώς και τα υπόλοιπα «στελέχη» όπως τους Κοσμήτορες. Οι αρμοδιότητες της Συγκλήτου, των Κοσμητειών και των Τμημάτων περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο σε αποφάσεις για ελάσσονα θέματα.

•    Καταργείται ουσιαστικά το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων όσον αφορά στην ίδρυση, συγχώνευση και κατάργηση ακαδημαϊκής μονάδας που πραγματοποιείται με Προεδρικό Διάταγμα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι. Έτσι, ένα Τμήμα μπορεί να κλείσει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Πανεπιστημίου στο οποίο ανήκει. Πρόκειται για μια ρύθμιση που ολοκληρώνει τη διαδικασία συρρίκνωσης της δημόσιας δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ξεκίνησε με τη μείωση των εισακτέων λόγω και της θεσμοθέτησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. 

•    Τμήματα που δεν θα συγκεντρώσουν επαρκή αριθμό φοιτητών – ανεξάρτητα αν αυτό οφείλεται στο αντικείμενο τους ή στην γεωγραφική τοποθέτησή τους – θα υποβιβαστούν σε Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας, ώστε να απορροφήσουν αποτυχόντες των Πανεπιστημίων. Έτσι θα δημιουργηθούν φοιτητές και καθηγητές δεύτερης κατηγορίας εντός των ίδιων Πανεπιστημίων.

•    Προβλέπεται ένας πολύ μεγάλος αριθμός διαφόρων μορφών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για κάθε λογής πελάτες στα οποία θα μπορούν να εντάσσονται ευέλικτα μαθήματα-πασπαρτού. Όλα αυτά με δίδακτρα και με αναζήτηση χρηματοδότησης από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και εταιρίες. Αυτή η γκάμα προγραμμάτων θολώνει και διασπά την έννοια του ενιαίου πτυχίου, διαλύοντας και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, όπου αυτά υπάρχουν. 

•    Η ισοπέδωση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων ολοκληρώνεται με την αναγνώριση, μέσα από «αυτοματοποιημένες – fast track» διαδικασίες, των τριετών πτυχίων της αλλοδαπής από το ΔΟΑΤΑΠ και βεβαίως με την ισοτίμηση των πτυχίων των Κολλεγίων.

•    Εισάγονται ελαστικές σχέσεις εργασίας σε όλες τις κατηγορίες προσωπικού (ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΕΠ και διοικητικό προσωπικό) των ΑΕΙ.

•    Προκρίνεται ως κύρια πηγή χρηματοδότησης η …αυτοχρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων! Σε συνδυασμό με τους νέους «κόφτες» της κρατικής χρηματοδότησης, ανοίγει ο δρόμος ώστε κάθε ΑΕΙ να καλύπτει τις λειτουργικές του ανάγκες και τη μισθοδοσία του προσωπικού του από τα έσοδά του. 

•    Ωθούνται οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι σε επιχειρηματικές δραστηριότητες (εκπαιδευτικές ή/και ερευνητικές), που αντίκεινται στην απρόσκοπτη άσκηση του λειτουργήματός τους, ως μόνο μέσο για να έχουν αξιοπρεπέστερες απολαβές.

•    Προβλέπεται η συγχώνευση Παιδαγωγικών Τμημάτων και η ενοποίησή τους σε μια σχολή-σούπα, γεγονός που σηματοδοτεί ένα αντιδραστικό, αντιεπιστημονικό πισωγύρισμα για την παιδαγωγική επιστήμη, μια πρωτοφανή υποβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συνολικά και μια τεράστια επιστημονική απαξίωση των εκπαιδευτικών και των μελλοντικών αποφοίτων.

Για να πραγματοποιηθεί αυτός ο μετασχηματισμός απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συντριβή κάθε δημοκρατικής διαδικασίας. Επομένως, προκειμένου η επιχειρηματική δραστηριότητα να διεξάγεται απρόσκοπτα εντός του Πανεπιστημίου και να εξασφαλίζεται η εντατικοποίησή της, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ποινικοποίηση οποιαδήποτε εκδήλωσης η οποία μπορεί να θεωρηθεί ότι παρακωλύει τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές, εν τέλει, επιχειρηματικές δραστηριότητες εντός του χώρου του Πανεπιστημίου. Επιφανή βέβαια θέση κατέχει το σώμα της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας, που, ωστόσο, αποτελεί έναν μόνο από τους μηχανισμούς που (θα) λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση. 

Το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, με το μοντέλο «ολιγαρχικής-αυταρχικής» διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου, που στηρίζεται σε ένα πλέγμα μηχανισμών ελέγχου, εκβιαστικής συναίνεσης, πειθαρχίας, ποινών και καταστολής, αποτελεί συνέχεια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων με 30ετή διαδρομή, στήριξη από όλες τις κυβερνήσεις και αφετηρία τα νομοθετήματα του Κοντογιαννόπουλου το 1990-91 που το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα ανέτρεψαν με σκληρούς αγώνες. 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ: ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Καλούμε τους Συλλόγους ΠΕ/ΕΛΜΕ να αναδείξουν την επικινδυνότητα και τις συνέπειες αυτών των κυβερνητικών σχεδιασμών και τις ΔΟΕ/ΟΛΜΕ να πάρουν όλα τα μέτρα οργάνωσης του αγώνα για να υπάρξει νικηφόρα έκβαση στην υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και πλευρές της.

Το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα μαζί με τους φοιτητές θα μπλοκάρουν και αυτή την απόπειρα! Ήδη, η καθολική αντίδραση της ΠΟΣΔΕΠ και η ομόφωνη απόφαση για την προκήρυξη προειδοποιητικής απεργίας τις ημέρες κατάθεσης του Νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά και οι αποφάσεις μιας σειράς φοιτητικών συλλόγων, οι κινητοποιήσεις των φοιτητών στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και σε άλλες πόλεις δίνουν τον τόνο των κινητοποιήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο, καλούμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 14 Ιουλίου, στις 7μμ στα Προπύλαια.

ΣΕΠΕ «Σεφέρης»

Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ – ΠΛΑΙΣΙΟ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ 

ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΣΕ ΧΑΡΤΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ,  ΣΕ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.  

ΌΧΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ 

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ 7μ.μ. ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ

Το σχέδιο νόμου - πλαισίου της κυβέρνησης για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που πάει για ψήφιση στη Βουλή, αφορά στο σύνολο της εργατικής τάξης, του λαού, στο δικαίωμα των παιδιών του στη μόρφωση. Αφορά τα δικαιώματα των αποφοίτων στη δουλειά με δικαιώματα επάνω στο κάθε επιστημονικό αντικείμενο.
Σε συνέχεια όλων των κυβερνήσεων της τελευταίας 20ετίας και στη βάση των κατευθύνσεων της ΕΕ, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ολοκληρώνει μια διαδικασία μετατροπής των πανεπιστημίων σε πολυκαταστήματα εκπαιδευτικών προϊόντων, όπου όλα θα πουλιούνται και θ’ αγοράζονται. Οδηγούν τους αποφοίτους σε ένα ατελείωτο κυνηγητό ακριβοπληρωμένων προσόντων και πιστοποιήσεων για μια θέση εργασίας επισφαλή, κακοπληρωμένη και χωρίς δικαιώματα.   

Αυτές τις αλλαγές, τις παρουσιάζει σαν καινοτομία η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Είναι όμως καινοτομία η αντικατάσταση της επιστημονικής γνώσης με αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες που θα οδηγούν σε πτυχία απροσδιορίστου αντικειμένου; Η αποσύνδεση των σπουδών και του πτυχίου από το επάγγελμα και την πρόσβαση σε αυτό, το χτύπημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις, έχει οδηγήσει 1 στους 3 αποφοίτους να δουλεύει σε διαφορετικό αντικείμενο από αυτό που σπούδασε, 17,5% των νέων αποφοίτων να είναι άνεργοι και 500 χιλιάδες πτυχιούχοι να έχουν φύγει στο εξωτερικό. 

Ταυτόχρονα, ο νόμος – πλαίσιο είναι ένα σαρωτικό νομοσχέδιο, που μετατρέπει ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε αυτόνομες, επιχειρηματικές μονάδες και τα απομακρύνει ακόμα περισσότερο από τις μορφωτικές ανάγκες των φοιτητών, απομακρύνει ακόμα περισσότερο την έρευνα και την επιστήμη από την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της κοινωνίας. Αποσυνδέει ακόμα περισσότερο τα ΑΕΙ από την κρατική χρηματοδότηση και τα οδηγεί στην αναζήτηση πόρων από δίδακτρα, από χορηγίες, από την προσφορά «εκπαιδευτικών προϊόντων», από την εμπορευματοποίηση της έρευνας κυρίως των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων.

Παράλληλα, κι ενώ τα πανεπιστήμια είναι ήδη υποστελεχωμένα και μεγάλος όγκος των λειτουργικών αναγκών καλύπτεται από ελαστικά εργαζόμενους, με πολλές διαφορετικές σχέσεις εργασίας, με το άγχος της ανασφάλειας, με λιγότερα δικαιώματα, το νομοσχέδιο επεκτείνει και μονιμοποιεί τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για εργαζόμενους και διδάσκοντες, ενώ θεσμοθετεί την υπερωριακή απασχόληση, τη δουλειά Σαββατοκύριακα και αργίες.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν έρχεται για ν’ απαντήσει στην ανάγκη των φοιτητών για ολόπλευρη μόρφωση, στα σοβαρά ζητήματα της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν τα πανεπιστήμια, στην έλλειψη σύγχρονων και ασφαλών υποδομών, στην έλλειψη επαρκούς και ποιοτικής φοιτητικής μέριμνας, στη σοβαρή δυσκολία που αντιμετωπίζουν χιλιάδες οικογένειες να ανταπεξέλθουν στο κόστος των σπουδών των παιδιών τους. Για μια φορά ακόμα, τους μόνους που ωφελεί είναι τις μεγάλες επιχειρήσεις, που θα κάνουν χρυσές μπίζνες στην ανώτατη εκπαίδευση, αξιοποιώντας υποδομές και προσωπικό των πανεπιστημίων.

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι γονείς, που σφίγγουμε καθημερινά το ζωνάρι για να τα βγάλουμε πέρα με τους τσακισμένους μισθούς, με τις ανύπαρκτες συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με την ακρίβεια να κατατρώει και το τελευταίο ευρώ που μένει στην τσέπη μας, όλοι εμείς που δίνουμε καθημερινό αγώνα για περάσουν τα παιδιά μας σε μια σχολή, που ματώνουμε για να σπουδάσουν τα παιδιά μας, θα δούμε ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια να ορθώνονται στο μέλλον και την προοπτική τους, στην προσπάθειά τους  να ακολουθήσουν τη σχολή που επιθυμούν, να εργαστούν επάνω στο αντικείμενό τους με δικαιώματα και αξιοπρέπεια. 

Για να τρέξουν αυτές τις μπίζνες απρόσκοπτα, φέρνει η κυβέρνηση και την πανεπιστημιακή αστυνομία, θεσπίζει πιο αυστηρό πειθαρχικό δίκαιο και μηχανισμούς ελέγχου για φοιτητές, εργαζόμενους και διδάσκοντες, υπονομεύει τους φοιτητικούς συλλόγους. Η εμπειρία μας επιβεβαιώνει, όπως και με την εφαρμογή του νόμου – έκτρωμα του Χατζηδάκη, ότι πάντοτε η αντεργατική πολιτική έχει ως συμπλήρωμα τα μέτρα αυταρχισμού και καταστολής. 

Τα σχέδια τους δε θα περάσουν!

ΤΩΡΑ να δυναμώσει ο αγώνας για το πανεπιστήμιο που έχουν ανάγκη οι φοιτητές και οι εργαζόμενοι, ο λαός!

Για πτυχία με αξία που θα οδηγούν σε δουλειά με δικαιώματα!

Για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, με βάση την εξέλιξη της επιστήμης, για ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας, κόντρα στην εμπορευματοποίηση της, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, για επιστήμη κι έρευνα για τις πραγματικές ανάγκες της πλειοψηφίας της κοινωνίας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες