Ξεκίνησε η συζήτηση για το άνοιγμα των σχολείων τόσο από την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Παιδείας και Υγείας όσο και από τους Έλληνες ειδικούς, οι οποίοι εκφράζουν τις δικές τους απόψεις σχετικά με τα πρωτόκολλα που θα πρέπει να ισχύσουν.
Μέχρι αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας δεν έχει δημιουργήσει ένα «πρότυπο πρωτόκολλο», ούτε έχει συζητηθεί επίσημα από την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας.
Οι αποφάσεις πάντως αναμένεται να ληφθούν σύντομα και να ανακοινωθούν, όπως αποκάλυψε και ο αντιπρόεδρος του ΕΟΔΥ, κ. Παρασκευής, μιλώντας σήμερα στον ΑΝΤ1.
Διαφωνίες για την υποχρεωτική μάσκα
Την ίδια ώρα οι ειδικοί φαίνεται να έχουν μία διαφωνία σχετικά με την χρήση μάσκας στα σχολεία, καθώς κάποιοι πιστεύουν πως πρέπει να παραταθεί η υποχρεωτικότητά της, ενώ άλλοι θεωρούν πως ήρθε η ώρα οι μαθητές να τις βγάλουν.
Συγκεκριμένα, ο καθηγητής περιβαλλοντικής Μηχανικής ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, θεωρεί πως οι μαθητές θα προστατευθούν καλύτερα από την Κένταυρος φορώντας τις μάσκες τους και κάνοντας self test μία φορά την εβδομάδα.
«Θεωρώ ότι έχουμε την υποχρέωση να μειώσουμε τους σκληρούς δείκτες. Το να κάνουν τεστ μια φορά την εβδομάδα τα παιδιά και να βάλουν μάσκες στα σχολεία, όταν φανεί η ανάπτυξη της Κένταυρος, για να αντιμετωπίσουμε το κύμα αυτό» δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει υποστήριξε ο κ. Σαρηγιάννης. Και όπως τόνισε για να περιοριστεί η εξάπλωση του κορονοϊου στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, «το εβδομαδιαίο τεστ πρέπει να γίνει υποχρεωτικό».
Ο κ. Σαρηγιάννης ζήτησε επίσης να γίνεται καλός αερισμός των χώρων ενώ εστίασε στη χρήση συσκευών απολύμανσης του αέρα ιδίως σε Πανεπιστήμια και άλλους κλειστούς χώρους όπου υπάρχει πολύς συχνοτισμός, όπως αεροδρόμια, μετρό, λεωφορεία.
Αντίθετη γνώμη έχει ο καθηγητής πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης, ο οποίος πιστεύει πως δεν χρειάζεται να υπάρχει υποχρέωση για χρήση της μάσκας.
«Οι γονείς εξ ορισμού έχουν την ευθύνη για τα παιδιά τους και γνωρίζουν πως θα συμπεριφερθούν. Δεν αφήνουμε το παιδί να πάει σχολείο αν είναι άρρωστο ή του κάνουμε σελφ τεστ αν υπάρχει κρούσμα στο οικογενειακό περιβάλλον», δήλωσε ο κ. Τζανάκης.
Από την πλευρά του ο καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας ΕΚΠΑ, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, σε δηλώσεις του στο Mega, εμφανίστηκε καθησυχαστικός κάνοντας λόγο για μία πολύ καλύτερη επιδημιολογική εικόνα κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, που θα γίνει τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου. «Τρεις εβδομάδες πριν είχαμε καθημερινά 400 εισαγωγές από κορονοϊό στα νοσοκομεία, αυτή την εβδομάδα είχαμε 260, και αναμένουμε μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τις επόμενες εβδομάδες», είπε αρχικά ο κ. Βασιλακόπουλος.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τα σχολεία ανοίγουν στις 12 Σεπτεμβρίου και το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να αποφασίσει σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας τα μέτρα για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι η τελική απόφαση για τα μέτρα στα σχολεία θα παρθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου, με την καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, να τονίζει ότι «η απόφαση για την επιστροφή της μάσκας στα σχολεία θα εξαρτηθεί από την επιδημιολογική εικόνα των δύο τελευταίων εβδομάδων πριν το άνοιγμα των σχολείων».
Για την ώρα, πάντως, σύμφωνα με την ίδια, δεν θα χρειαστούν πολλά μέτρα, καθώς δεν υπάρχει κάποιο στέλεχος που να ανησυχεί τους ειδικούς, κάτι που φάνηκε και από τις δηλώσεις του υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, ο οποίος απέκλεισε τη λήψη μέτρων για τον κορονοϊό και μίλησε μόνο για ήπια μέτρα στην περίπτωση που χρειαστεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη